Přejít na obsah

DPF čištění


Doporučené příspěvky

@ Bosmen: moc to řešíš, já mám nahrkaných 325T+, o DPF nevím (krom toho že tam je), na emisích nikdy potíž. A to jsem tak 3 roky jezdil trasy 2-3 km do práce a zpátky + okolo komína do 5 km, teď už 4. rok trasy 8km do práce a zpět, léto zima. Takže každý by řekl nahouby režim pro diesel.

Máš pravdu, že auto má sloužit člověku, ne naopak. Toho se držím já a proto si OII nechám dokuď neshnije, protože nevěřím, že cokoli současného je lepší (kvalitnější). Nic neřeším, jezdím, když něco odejde, vyměním za origo díl a jede se dál. Zatím kromě spotřebáku jen klimakompresor, volnoběžku altíku a teď ve 310T výměna vydřené vačky & spol.

Odkaz ke komentáři

@ Bosmen: moc to řešíš, já mám nahrkaných 325T+, o DPF nevím (krom toho že tam je), na emisích nikdy potíž. A to jsem tak 3 roky jezdil trasy 2-3 km do práce a zpátky + okolo komína do 5 km, teď už 4. rok trasy 8km do práce a zpět, léto zima. Takže každý by řekl nahouby režim pro diesel.

Máš pravdu, že auto má sloužit člověku, ne naopak. Toho se držím já a proto si OII nechám dokuď neshnije, protože nevěřím, že cokoli současného je lepší (kvalitnější). Nic neřeším, jezdím, když něco odejde, vyměním za origo díl a jede se dál. Zatím kromě spotřebáku jen klimakompresor, volnoběžku altíku a teď ve 310T výměna vydřené vačky & spol.

Ahoj, díky moc. Přesně tohle jsem potřeboval číst. Zkušenost člověka, který je na tom stejně jako já.

Za chvíli jedu na diagnostiku, tak se pak ozvu.

Ještě jednou díky! :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Odkaz ke komentáři

DPF nemáš ještě ani v polovině životnosti. Jinak nespalitelný popel to přičítá podle ujetých km, nikoli podle toho jak jezdíš nebo kolik ho tam ve skutečnosti je. Lidi co tu píšou že jezdí krátké trasy mají v podobných km tařka stejné zanešení jako já a mě se regenerace pouští po 750km, protože po dálnici se mi zanešení filtru nikdy nedostane nad 50 % ( regenerace se pouští zhruba při 85 % zanešení filtru) 300 km po dálnici (moje nejčastější délka trasy na nastartování) odpovídá zhruba 8 % zanešení. Po městě zanešu filtr po 200 km... ale to už se mi dlouho nestalo, protože prostě krátké trasy nejezdím.

Odkaz ke komentáři

DPF nemáš ještě ani v polovině životnosti. Jinak nespalitelný popel to přičítá podle ujetých km, nikoli podle toho jak jezdíš nebo kolik ho tam ve skutečnosti je. Lidi co tu píšou že jezdí krátké trasy mají v podobných km tařka stejné zanešení jako já a mě se regenerace pouští po 750km, protože po dálnici se mi zanešení filtru nikdy nedostane nad 50 % ( regenerace se pouští zhruba při 85 % zanešení filtru) 300 km po dálnici (moje nejčastější délka trasy na nastartování) odpovídá zhruba 8 % zanešení. Po městě zanešu filtr po 200 km... ale to už se mi dlouho nestalo, protože prostě krátké trasy nejezdím.

Regenerace se spouští zhruba při 85% zanesení filtru?

Jak tomu mám rozumět?

Píšeš, že nejsem ještě ani v polovině životnosti PDF.

Jsem z toho jaksi už docela slušně zmatenej! :D :D

Vše se teprve učím. Naftu jsem nikdy neměl.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Odkaz ke komentáři

Já byl loni na diag. najeto 260t a diagnostika ukazovala 9g popela ve filtru a najeto 45km od poslední regenerace
To že tam máš teď přes 20g je ti k ničemu "zachvilku" se naplní a pak zas zregeneruje.
S DSG pozoruju regeneraci krásně auto nechává dýl zařazenej kvalt

Odkaz ke komentáři

Popol nevyregenerujes, jedine sadze. Ale na tom screene vdim len sadze, ziadny popol, co je praveze dolezitejsia hodnota. Teda aspon vo VASe je to pomenovane popilek vs. sadze. Pri 150t km (minuly rok) som mal naplnenie popola 31,8g...budem musiet dat zmerat aj tento rok :)

U mna regeneracia prebieha raz za celu nadrz, cize cca kazdych 1000 km.

 

BTW na dsg sa mi nechce verit zanesenie popolom 9g pri tych kilometroch. To mi pride az moc unreal.

Upraveno uživatelem Kyselinka
Odkaz ke komentáři

Jednoduše řečeno, jsou tam dva typy sazí (odborníci nekamenovat). Olejové které spálit nejdou (29g) a pak saze které spálit jdou (těch máš 14,6)

Procentuálně jsem vyjádřil zanešení sazemi které spálit jdou regenerací. Mě se filtr obvykle vypálí na 10 % zanášení. Obsah popela který spálit už nejde mám v 190K 50g, stejně jako lidi co tu pastovali přejemnou své statistiky.

Vychází to zhruba 25g nespalitelného olejového popela na 100 tisíc km, přičemž s úrovní zanášení se rychlost přičítání zpomaluje. Počítám že pokud DPF sám nehodí chybu jednotce, tak k jeho naplnění dojde zhruba ve 380 tisíc km, kdy bude filtr zanesen nespalitelným popílkem na 70g. Pak můžeš teoreticky nechat zkusit ten DPF filtr vyčistit a nechat vynulovat jednotku. Pokud ti DPF filtr nefunguje jak má a nemáš 70g zaplnění filtru, je jeho čištění zcela zbytečné problém bude někde jinde. Myslím si že než se filtr reálně zanese, tak už přestane dřív fungovat oxydační katalyzátor, který se stará o vypálení právě toho popela který spálit lze.

 

Používám APK. VAG DPF která mi vše přesně ukazuje a jak řikám. Pokud střelim po dálnici 750 km na dva studené starty, dojde k zanešení filtru spalitelným popelem z 10 % na nějakých 30 % po 750 km se automaticky pouští regenerace bez ohledu na zanešení a vypálí se zpět zhruba na těch 10 %. Když sem tam najedu po městě pár kratších tras a dlouho někam nejedu (jednou za rok) tak např, v pražském provozu při denním nájezdu 20 km dojde k zanešení filtru na 85 % už po 200 km a regenerace se spustí. Co jsem vypozoroval tak pokud se regenerace pustí tak to brzo kvůli studené jízdě po městě, tak se DPF vyčistí pouze mezi 20 a 30 % zanášení.... ale osobně si myslím že to asi ničemu nevadí... regenerace probíhá po určitý čas a při plném zaplnění se v městském provozu nedokáže filtr tak dobře zregenerovat jako při dlouhodobém dálkovém provozu... nicméně stačí dvě regenerace zasebou ujeté čistě po dálnici a opět jsem na 10 % zanášení...

 

Nejsem expert, píšu zde pouze svá čísla z mého auta s mojí diagnostikou.

Odkaz ke komentáři

Jednoduše řečeno, jsou tam dva typy sazí (odborníci nekamenovat). Olejové které spálit nejdou (29g) a pak saze které spálit jdou (těch máš 14,6)

Procentuálně jsem vyjádřil zanešení sazemi které spálit jdou regenerací. Mě se filtr obvykle vypálí na 10 % zanášení. Obsah popela který spálit už nejde mám v 190K 50g, stejně jako lidi co tu pastovali přejemnou své statistiky.

Vychází to zhruba 25g nespalitelného olejového popela na 100 tisíc km, přičemž s úrovní zanášení se rychlost přičítání zpomaluje. Počítám že pokud DPF sám nehodí chybu jednotce, tak k jeho naplnění dojde zhruba ve 380 tisíc km, kdy bude filtr zanesen nespalitelným popílkem na 70g. Pak můžeš teoreticky nechat zkusit ten DPF filtr vyčistit a nechat vynulovat jednotku. Pokud ti DPF filtr nefunguje jak má a nemáš 70g zaplnění filtru, je jeho čištění zcela zbytečné problém bude někde jinde. Myslím si že než se filtr reálně zanese, tak už přestane dřív fungovat oxydační katalyzátor, který se stará o vypálení právě toho popela který spálit lze.

 

Používám APK. VAG DPF která mi vše přesně ukazuje a jak řikám. Pokud střelim po dálnici 750 km na dva studené starty, dojde k zanešení filtru spalitelným popelem z 10 % na nějakých 30 % po 750 km se automaticky pouští regenerace bez ohledu na zanešení a vypálí se zpět zhruba na těch 10 %. Když sem tam najedu po městě pár kratších tras a dlouho někam nejedu (jednou za rok) tak např, v pražském provozu při denním nájezdu 20 km dojde k zanešení filtru na 85 % už po 200 km a regenerace se spustí. Co jsem vypozoroval tak pokud se regenerace pustí tak to brzo kvůli studené jízdě po městě, tak se DPF vyčistí pouze mezi 20 a 30 % zanášení.... ale osobně si myslím že to asi ničemu nevadí... regenerace probíhá po určitý čas a při plném zaplnění se v městském provozu nedokáže filtr tak dobře zregenerovat jako při dlouhodobém dálkovém provozu... nicméně stačí dvě regenerace zasebou ujeté čistě po dálnici a opět jsem na 10 % zanášení...

 

Nejsem expert, píšu zde pouze svá čísla z mého auta s mojí diagnostikou.

Díky za vyčerpávající odpověď. :-)

 

 

Odesláno z  iPhone 7 Plus.

Odkaz ke komentáři

Taky jezdím dost krátké trasy po městě a s DPF nemám jediný problém. Při nájezdu 100k km mám zanesení někde kolem 28g, což naprosto odpovídá, stejně jako tobě na screnu výše. Jediné, na co si dávm pozor je to, abych násilně neukončoval regenerace, pokud vyloženě nespěchám. Tankuju jen EuroOil (bez biosložky) a přidávám VIF. Olej dělám jednou za rok Shell 0W-30, vzduchový filtr po 2-3 letech.

Odkaz ke komentáři

Taky jezdím dost krátké trasy po městě a s DPF nemám jediný problém. Při nájezdu 100k km mám zanesení někde kolem 28g, což naprosto odpovídá, stejně jako tobě na screnu výše. Jediné, na co si dávm pozor je to, abych násilně neukončoval regenerace, pokud vyloženě nespěchám. Tankuju jen EuroOil (bez biosložky) a přidávám VIF. Olej dělám jednou za rok Shell 0W-30, vzduchový filtr po 2-3 letech.

Njn, toho se právě docela obávám, že regeneraci proseru, skz krátké trasy a ani nepoznám, že zrovna probíhá.

Nechápu, 5 let staré auto, píše se rok 2017 a člověk ani pořádně nepozná na takovým autě, takovou docela zásadní věc,

Probíhající regenerace by byla vyřešena svítící kontrolkou, ovšem tady se rozsvítí až když už je pozdě.

Fakt nechápu čím škodovka u tak mladého auta myslela.

Sto let za opicema v tomto.

Odkaz ke komentáři

Koukáš na to ze špatné strany. DPF u 1.6 TDi jsou o míle dál ve spolehlivosti a bezstarostnosti oproti 1.9 TDi. Předemnou s autem najezdil x desítek tisíc KM s autem otec, který regenerace opravdu neřešil, jen mi občas řekl, že se mu zdají vysoké otáčky. A hle, DPF jede bez sebemenšího problému ;) a to to měl do práce asi 6.5km...

 

Uznávám, že kontrolka o regeneraci by se mi hodila. Ale to auto musí být pro masy a jak jsi řekl, "auto musí sloužit mi, ne já jemu" a přesně podle toho se automobila řídí (záměrně neříkám škoda). Lidi nezajímá, že to regeneruje, oni chtějí jezdit. Přítelkyně třeba vždycky kvete, když jí řeknu, že ještě chvilku nechám nastartovaný auto, protože běží regenerace....

Odkaz ke komentáři

Koukáš na to ze špatné strany. DPF u 1.6 TDi jsou o míle dál ve spolehlivosti a bezstarostnosti oproti 1.9 TDi. Předemnou s autem najezdil x desítek tisíc KM s autem otec, který regenerace opravdu neřešil, jen mi občas řekl, že se mu zdají vysoké otáčky. A hle, DPF jede bez sebemenšího problému ;) a to to měl do práce asi 6.5km...

 

Uznávám, že kontrolka o regeneraci by se mi hodila. Ale to auto musí být pro masy a jak jsi řekl, "auto musí sloužit mi, ne já jemu" a přesně podle toho se automobila řídí (záměrně neříkám škoda). Lidi nezajímá, že to regeneruje, oni chtějí jezdit. Přítelkyně třeba vždycky kvete, když jí řeknu, že ještě chvilku nechám nastartovaný auto, protože běží regenerace....

Hm,dobře no... ;-)

já se snad spařím do němoty až ji náhodou vystihnu. Včera jsem auto schválně protáhl po dálnici 160 km/h a asi nic.

Si už připadám už jak spíše blázen a né jako běžný uživatel. :-(

Odkaz ke komentáři

Máš z toho, koukám, takový čekání na Godota :D Vážně to tak neřeš, ta regenerace přijde sama, bez tvýho vlivu. Poznáš to jen tak, že u zahřátého auta budou otáčky +-1000. U mě se třeba trošku sníží spotřeba na volnoběh na 0.2l/h a změní se mi zvuk při popojíždění. A občas to malinko zasmrdí.

 

Filtr máš v pořádku, zanesení naprosto standartní, regenerace ti probíhají tiše a bez povšimnutí. Prostě přesně jak to má být ;) A to, že já ty regenerace tolik sleduju je spíš moje úchylka :D

 

EDIT: A k tvé otázce, zda se regenerace spustí během 12km do práce, tak odpověď je ANO. Pokud svůj DPF už fakt "naštvu" tak je schopen začít regenerovat už po 3km :D

Odkaz ke komentáři

Máš z toho, koukám, takový čekání na Godota :D Vážně to tak neřeš, ta regenerace přijde sama, bez tvýho vlivu. Poznáš to jen tak, že u zahřátého auta budou otáčky +-1000. U mě se třeba trošku sníží spotřeba na volnoběh na 0.2l/h a změní se mi zvuk při popojíždění. A občas to malinko zasmrdí.

 

Filtr máš v pořádku, zanesení naprosto standartní, regenerace ti probíhají tiše a bez povšimnutí. Prostě přesně jak to má být ;) A to, že já ty regenerace tolik sleduju je spíš moje úchylka :D

 

EDIT: A k tvé otázce, zda se regenerace spustí během 12km do práce, tak odpověď je ANO. Pokud svůj DPF už fakt "naštvu" tak je schopen začít regenerovat už po 3km :D

Tak to už moje taky. :D Úchylka na regeneraci PDF.

Kuwa čeho já se dočkal. Teď už trochu lituji, že jsem raději nešel do starýho a dobrýho pédéčka 1,9.

Jinak samože díky moc za podporu. :-)

Odkaz ke komentáři

Origo stojí asi 350 Kč, to zas "pár korun" není... Navíc jsem se setkal i s názory, že permamentně čistý filtr je kontraproduktivní, protože ve výsledku propustí zbytečně moc částeček. Každopádně i tak je doporučení myslím 6 let a 90k km, takže zkrácení na polovinu až třetinu se mi zdá adekvátní...

 

Kabinový (je nad nohami spolujezdce, za kaslikem) měním častěji, cca jednou ročně, spolu s desinfekcí výparníku, protože jsem citlivější na kvalitu vzduchu, alergie atd...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...