Přejít na obsah

1.4 TSI, 103 kW - ohřev motoru v mrazech


Doporučené příspěvky

Ahoj, tak jsem se konečně rozhoupal a před 14-ti dny jsem konečně koupil O3. Z původního plánu koupit 1.2TSI se nakonec vyklubala předváděčka po jednom majiteli 1.4TSI. Moje otázka teď bude směřovat na ohřívání motoru. Začnu tím že jsem do teď měl F1 2002 1,4MPI 44kw, která se i v -20°C ohřála do 5 km na provozní teplotu a teplota už neklesala. Když jedu s O3 mám vypnutý climatronic, ohřeje se za přibližně stejnou dobu, ale pustím topení a teplota chl. kapaliny jde dolu. Což F1 nedělala, i po ujetí 10km a sjezdu z mírného kopečka cca 1km začíná teplota klesat, cca po 15km se teplota už drží (zřejmě už prohřátý motor). Teď mě zajímá jestli je to u těchto motorů normální. Zajímá mě hlavně názor těch, co mají přesně tento motor. Auto je ještě v záruce tak jestli to mám řešit nebo je to normální stav. Moc děkuji za odpovědi

Odkaz ke komentáři

Je to normální. F1 neměla krom termostatu žádnou regulaci, 1,4TSI ji mám velmi sofistikovanou... Mimo jiné upřednostňuje topení před ohřevem motoru... Navíc 1,4 MPI žrala ve fázi ohřevu tak o 3litry/100 více než 1,4TSI, tudíž vyprodukovala mnohem víc tepla... Opačně TDI topí hůř protože spálí málo...

Odkaz ke komentáři

Čistě z amatérského pohledu, není pro ten motor lepší aby žral o 3 litry víc a dříve se zahřál? :-) Já jezdím 30 km ráno a 30 km odpoledne zpět, takže z tohohle hlediska mě je to jedno, hlavně že to topí ;-) ale kdo jezdí krátké trasy nemá šanci motor ohřát na 90°C

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...