Přejít na obsah

Tlakování chladící kapaliny


Doporučené příspěvky

Ahoj všichni, mám trochu problém s mojí octavkou I 1,6 2004 motor BFQ najeto 208 tis. km. Před časem mi začala tlakovat vodu. Mechanik mi udělal hlavu, vyměnil elektronicky řízený termostat. Nepomohlo. Tlakuje, motor ohřátý až běda a chladič jen aby se neřeklo. Někde jsem vyčetl jak vyzkoušet funkci termostatu a chlazeni, odpojit na termostatu snímač teploty. Odpojení počítač vyhodnotí jako poruchu snímače, otevře termostat naplno a spustí ventilátory na sahaře. Auto přestane tlakovat, jede líp a chladič je komplet prohřátý. Takže předpokládám, že termostat i snímač jsou OK a počítač taky. Kostra ukostřených kontaktů je cca 1,6 ohmu, což považuju za správnou hodnotu. Chci proměnit kabely od snímače, ale nevím kam vedou a jaká barva. Poradíte mi někdo? Případně nějaký další nápad co dál? Diky...

Odkaz ke komentáři

Díky. Včera jsem zkoušel změřit ten původní snímač z vyměněnýho termostatu a při venkovní teplotě okolo 18-20°C měl na kontaktech pro budík cca 750 ohmů a pro řj cca 1800 ohmů. To by asi odpovídalo. Tak zkusím zajet za známým na diagnostiku a kdyžtak ten snímač prohodím. Ještě se zeptám, nechá se koupit za pár stokorun nějaká krabička nebo kabel z číny (VAG) např. https://www.aliexpress.com/item/Car-VAG-K-CAN-Cable-Commander-Full-1-4-Diagnostic-Scanner-Cable-Connector-Adapter-COM-for/32803878537.html?spm=2114.01010208.3.57.c8iFNN&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10065_10151_10068_10171_10084_10083_10080_10304_10082_10081_10110_10136_10137_519_10111_10302_10060_10112_10155_10113_10114_437_10154_10056_10055_10054_10182_10059_303_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10052_10053_10142_10107_142_10050_10051,searchweb201603_50,ppcSwitch_7&btsid=b2faf502-4fe9-4c0d-be1c-ed7f9362ad54&algo_expid=11495b6f-7257-4b53-b91f-5676a480e0f2-7&algo_pvid=11495b6f-7257-4b53-b91f-5676a480e0f2 . Je to použitelný pro vyčtení chyb a podobných údajů a s jakým programem? Ještě jednou díky...

Odkaz ke komentáři

Snímač vyměň a neřeš, mně zdánlivě fungoval, ale občas se rozsvítila kontrolka ASR. Nepomohlo nic, než právě výměna snímače teploty. A k těm kabelům je soft přibalený. Jen to často bývá, že musíš změnit datum na staré, vypnout antivir a rozhodně zakázat wifi, po dobu připojeného kabelu, jinak se kabel znefunkční.

Odkaz ke komentáři

Tak ted jsem přijel od automechanika. Zkoušeli jsme teplotu při stojícím autě a dostali jsme se podle diagnostiky na 108°C. Potom jsem odpojil čidlo teploty, termostat otevřel, teplota klesla az k nejakym 70°C. P opětovném připojení čidla se teplota nedostala nad 86°C, ale i přes to seply ventilátory na sahaře. Podle něj to může být ta děláná hlava. Prý jak se dostane teplota nad 100°C, zvedne se natolik tlak, že se protlačí spaliny do vody. Nic z vyrovnávací nádržky necítím... Co myslíte?

Odkaz ke komentáři

Ta teplota 108 když byla na diagnostice, tak budíky ukazovali kolik, sedělo to ? a co chladič byl teplej nebo se zase termostat otevřel až po odpojení čidla ? Pokud neotevírá termostat správně tak to prostě vařit musí, když to nejde do chladiče... hlava/těsnění se hned nepoškodí kamarádka vařila Focuse pár km dokud nezastavil a nešel dým z pod kapoty a po výměně termostatu který se neotevřel najezdila tisíce kilometrů a motor nemá problém, na teplotu ji ani nenapadlo se podívat... :D takže toho bych se hned nebál....

Odkaz ke komentáři

Na to jsem zapomněl to je pravda s tou teplotou, pracuje při vysoké teplotě... ono budíky od cca 75 ukazují 90 stupňů a při těch 108 to bude asi ukazovat taky furt 90 jelikož je ta teplota v pořádku, ale na diagnostice by se to mělo cca shodovat v řj budíků/motoru.

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři

Tak jsem celkem v pohodě rozchodil kabel a VAG COM 304. Trochu zápasím s vyčítáním teplot. Pokud vím, tak teplota na termostatu by měla být v bloku 130 nebo 131, ale netušíte někdo, kde najdu teplotu budíků a případně teplotu chladiče? Neexistuje nějaká databáze údajů a v jakých blokách je hledat?

Odkaz ke komentáři

Tak jsem včera zkoušel přes VAG ty teploty. Teplota do ŘJ odpovídá plus minus dva stupně teplotě pro přístrojovku. Tady chyba asi nebude. Ale zarazilo mě, že v bloku hodnot 130 na třetí pozici a v bloku hodnot 131 na čtvrté pozici jsou % řízení termostatu. Vůbec se nehýbou, pořád stojí na nule i když je teplota přes 105°C a VAG ukazuje jako požadovanou teplotu třeba jen 85°C. Je to OK?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Celý prázdniny jsem jezdil s odpojeným termostatem a úplně v pohodě. Teď, když se ochladilo my spotřeba dost vyskočila nahoru tak jsem dneska zkoušel pátrat dál. Studený auto jsem napíchl na VAG a hlídal teploty. V bloku 131 teplota vystoupala až k 111°C, požadovaná teplota byla 109,5°C. Při akceleraci požadovaná teplota klesla až na 85°C. Ze začátku % řízení termostatu skákaly nahoru dolů podle akcelerace třeba až na 50%, ale po chvíli zůstaly na 0%. Je asi jasný, že řídící jednotka z nějakýho důvodu nechá zavřený termostat a tím s vzrůstající teplotou vzrůstá i tlak ve vodě. Napadá prosím někoho, co s tím? Přehrát data v ŘJ?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Aby tato diskuze dávala nějaký smysl tak to uzavřu. Nějak ve zkratce. Termostat se pohybuje na základě fyzikálních vlastnosti parafínu které ovlivňuje teplota chladící kapaliny. Když si ECU podle mapy teploty myslí že se termostat neotevírá dostatečně pomůže mu vyhříváním. Když je dosaženo potřebné teploty tak vyhřívání přeruší. Což u dobře fungujícího termostatu vůbec nemusí být potřeba nebo je to záležitost sekund. Takže pokud ve skupinách 130,131 je vidět častá regulace tak je nějaký problém v termostatu. Poškození nebo opotřebení které pak ECU kompenzuje, takže skupiny slouží primárně k jednoduché diagnostice disfunkce termostatu, je třeba pochopit že termostat nemá čidlo pro zdvih jehly termostatu jako modernější verze! Takže simple diagnostika je sledovat položku teplota na chladiči 131,3. Pokud po překročení provozní teploty v malém okruhu začne stoupat pak termostat řádně otevírá a propouští plynule do velkého okruhu...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím.  Mám takový menší problém. Mám Octavii 2 2.0tdi 103kw bmm PD s dpf a poslední dny si všímám lehkých vibrací za jízdy do kopce na 6.převodový stupěň cca v 80-100km/h. Není to nic hrozného, ale docela mě zajímá kde může být příčina. Auto je nepatrně hlučnější s vibracemi pod pedály. Moje první myšlenka byla jestli to třeba není převodovka, protože má najeto bez mála 290tkm. Předem děkuji za odpověď.
    • twl by me jeblo a zaroven zajimalo kolik by zachranilo PPF nastesti se to nedozvime
    • BUBUTECH, vedel by si dat vyrobit 2ks tych gumenych veci ? Mam vsetky suciastky ale tie stople co tu mas model sa uz nikde nedaju kupit a nemam nikoho co by mi to vytlacil na 3d tlaciarni. Dik za odpoved.
×
×
  • Vytvořit...