Přejít na obsah

Pomoc: Krátkodobý výpadek elektra a všech posilovačů za deště


Doporučené příspěvky

Ahoj všichni milovníci oktavií. Jsem už zoufalý z problému, který se mi nedaří nijak vyřešit natož dohledat podobný někde na internetu. Obrácím se tedy na vás a budu vděčný za jakýkoliv nápad co vyzkoušet než budu muset rozebrat auto do posledního šroubku (zbylo by spoustu náhradních dílů :D)


O co jde:


Mám Octavii 1 RS, r.v. 2001. Při jízdě v dešti se mi stává následující nepříjemná chyba, když projedu pravým předním kolem hlubokou, ale fakt hlubokou kaluží na chvíli se mi na palubovce rozsvítí všechny kontrolky, motor dál v pohodě běží, ale vypnou se asi na 3 vteřiny všechny posilovače (brzd a řízení). Po těch cca. 3 vteřinách palubovka zhasne, posilovače naběhnou a auto jede dál jako by se nic nedělo. Tenhle výpadek se bohužel ale nijak nezaznamená do VAGu ani nikde jinde. Kvůli tomuto problému jsem nasadil pod auto kryt motoru, ale ani ten tento problém nevyřešil. Při posledních monzunových deštích, už nebylo ani nutné projet hlubokou kaluž, aby se tahle chyba znovu opakovala. Ba co víc když tak silně pršelo, tak při rozjezdu z křižovatek, ve kterých jsem zatáčel jedno zda doleva nebo doprava se mi na chvíli rozsvítilo dobíjení baterie a posilovače opět vypadly - tentokrát se nerozsvítilo vše pouze dobíjení a to po chvilce opět zhaslo po vyrovnání kol do přímého směru. Doma v garáži jsem po jízdě otevřel haupnu, ale všechna místa kam jsem dohlédnul byla suchá, jen místa blízko kol, byla mokrá, ale tam se žádná kabeláž nenacházela. A to samé mi vždy řekli automechanici v různých servisech, u pravého předního kola, žádné elektro není, co by takto "vyzkratovalo" celou elektriku.


Za sucha nebo drobného deště se tyto popsané chyby nevyskytují, na rozbředlém sněhu se po projetí kaluže opět podařilo navodit tu první chybu, kdy se rozsvítily všechny kontrolky a vypnuly všechny posilovače.


Nejbližší podobný problém jsem našel zde:


http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=810&t=1042266


ale ten se týkal Fabie I a také ne úplně přesně vystihuje můj problém a to, že k němu dochází pouze za deště.



Nechal jsem si zkontrolovat kabeláž i ukostření - mělo by být v pořádku.


Jako poslední možnost mě napadá vzít auto s napíchlou diagnostikou a projiždět nějaký potok nebo břeh jezera, hluboké kaluže se hůř simulují :D, ale tomuto zoufalému pokusu bych se rád vyhnul.



Díky všem za jakékoliv další nápady co zkusit nebo kde by mohl být problém.


Těším se na Vás na srazu


Mějte se fajn


Odkaz ke komentáři

Ahoj, díky za tipy, prozatím jsem se dozvěděl, že ten odkaz co jsem přidal je slepá cesta - Fábie je na tom holt úplně jinak než Octavie a i když projevy byly relativně podobné, tak nejsou zpodobnitelné na různých autech :D, člověk se stále dozvídá něco nového.

Otřesy při zatížení spotřebiči jsem nijak nepozoroval - nevím zda to sice stačí ale puštěná klima, světla, rádio, zásuvku v autě využívaly dva přístroje najednou a víc už snad toho pustit nemůžu - tak žádné nezvyklé otřesy (srovnáváno s vypnutou klimatizaci, rádiem, ostatními spotřebiči interiéru).

Té načnuté izolace se bojím nejvíce - to je nedohledatelné dokud to nevypadne jednoho dne celé. Zkusím ještě kabeláž od baterie ke kostře proměřit.

Ještě mě napadá nejsou nějaká čidla někde pod autem kolem výfukového systému? Tam by se voda mohla taky dostat hlavně při projetí kaluží.

Odkaz ke komentáři

Taky bych tipl prokluzující řemen, jelikož motor nechcípne ale vypadne při tom posilovač řízení a dobíjení, což bez prokluzujícího řemene není možný když se motor točí :)

Jak vypadá řemen a hlavně napínák nemůže být unavený že by málo napínal ? A co zkusit na řemen stříkat za běhu motoru vodu a vytáčet motor ?

Upraveno uživatelem Romix95
Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Taky bych tipl prokluzující řemen, jelikož motor nechcípne ale vypadne při tom posilovač řízení a dobíjení, což bez prokluzujícího řemene není možný když se motor točí :)

Jak vypadá řemen a hlavně napínák nemůže být unavený že by málo napínal ? A co zkusit na řemen stříkat za běhu motoru vodu a vytáčet motor ?

 

Jak psal KaJe, to by ale nemělo způsobit rozsvícení všech kontrolek na palubovce ne?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Koukám že žádná výsledek jak to dopadlo docela by mě to zajímalo. Každopádně by to vypadalo na ten řemen a alternátor. Stačí mín zapojený voltmetr, nejspíš tam chvíli vyletí voltáž třeba nad 14,3V a pak podle baterie kolem 12V což může být i nějaká závada alternátoru.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj všem, jen zaktualizuju stav. Jedná se o velice sporadickou závadu, kterou je těžké vůbec navodit. Po pravdě se snažím všem možnostem na znovu naskočení chyby vyhýbat. S autem jezdím denodenně a byť už několikrát pršelo i dost solidně i občas nějakou kaluž jsem vymytel, tak naštěstí se chyba zatím neobjevila. V ideálním případě se už neobjeví. Začal mi teď párkrát při startu pískat řemen, takže počítám, že ho někdy v následujících dnech vyměním. Prozatím je tedy status quo. Jakmile se mi podaří chybu znovu nahodit případně problém najít nebo zjistit cokoliv nového, určitě to tu pak postnu. Prozatím téma jen občas zaktualizuji.

Odkaz ke komentáři

mě se todle stávalo na 1,6ce oktě a taky sporadicky navíc auto na pár vteřin vypadlo z výkonu

autem jezdí přítelkyně takže když sem jel já nic se nedělo jela ona a sem tam třeba jednou za měsíc hlásila výpadek

skusil sem kde co a nic nakonec sem z plzenskejch autodílů obědnal všechny tři nový plasty pod motor -2 boky a jeden ten kratší bral sem poláky cena asi 1100kč a už 3 měsíc je klid ta moje nic nehlásí tak snad sem konečně vyhrál

u tebe mi napadá jestli ti nákým záhadným způsobem neodchází volnoběžka alternátoru

Odkaz ke komentáři

Jestli máš Climatronic. Zkus se taky zaměřit na kompresor. Mě domrvili rozvody že pískali a šmatlali nakonec jsem to vyřešil ale občas po startu pískali.

 

Zjistil jsem že nepískají po startu když je vypnutá klima a to jsem byl na 100% přesvědčený že to dělá právě řemen! Takže jsem nechal nastartovat někoho jiného a poslechl si, odkud to jde a opravdu klimakompresor! Vypadá to že se lehce přidíral ale pískal jen řemen.

Tak jestli to nemáš podobně jako já, navíc podle potřeby chlazení je tam proměnlivý výkon a klimakompresor běží od 3 stupňů tak se může zdát, že závada je nepravidelná.

A navíc mě došla souvislost až teď, protože jsem řešil natřikrát chcípání motoru po startu. Byl tam samozřejmě pokles otáček, rozsvícené dobíjení, náběh, chcípnutí. Které se snížilo po klesnutí teplot na druhý start a jak šli teploty na 7 stupňů tak si kompresor zase zapískal a tak mě napadá, že by tam mohla být drobná paralela :)

Tedy s těmi výpadky co popisuješ při jízdě, prostě různá zátěž řemenu ať už samotnou změnou výkonu v kombinaci s přidřením… Zajímalo by mě to, protože nemám taky vyřešeno. Díky

Odkaz ke komentáři

Jestli se tu bavíme stále o OI, tak ta má kompresor spínaný el. mag. spojkou, takže vypnuto/zapnuto, žádný proměnný výkon to nemá, pokud by se přidíral kompresor, tak už by se dávno plně zadřel, má o 1/4 víc otáček jak motor.

Písklavé zvuky ráda vydává el. mag. spojka, napínací kladka, alternátor a v neposlední řadě i starý řemen, který než se zahřeje třením, tak vydává kvílení.

Odkaz ke komentáři

https://www.schiessl.cz/stranka-soucasti-klimatizacniho-okruhu-119 Nutnost zlepšení regulace chladícího výkonu kompresoru přinesla několik inovací v konstrukci. Tou hlavní je možnost řízení velikosti zdvihového objemu kompresoru v závislosti na požadavku chladícího výkonu. Kompresor je osazen regulačním ventilem, který přepouštěním tlaku mezi saním a výtlakem upravuje geometrii pohybu „houpavého" kotouče a tím i zdvihový objem. Sací tlak je takto udržován na konstantní hodnotě 2 až 2,5 bar. U tohoto provedení hovoříme, že kompresor je s vnitřní regulací. Nástup multiplexní elektroinstalace si vyžádal i změny v konstrukci kompresorů s variabilním objem. Regulační ventil je elektromagnetický a je řízen modulovaným signálem z řídící jednotky automobilu. Takto lze regulovat výkon kompresoru od 3 do 100%, proto někteří výrobci přistoupili na variantu kompresoru bez elektromagnetické spojky. Typickými představiteli interně řízených jsou kompresory Sanden SD7V16 a Delphi V5.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...