Přejít na obsah

Je to na generálku? + absence keramiky KATu


Doporučené příspěvky

Zdravím Vás AEEčkaři,

 

obracím se na Vás s prosbou o radu, co mám dělat se svým AEEčkem. Bude to dlouhé, proto teď děkuji všem za Váš čas a ochotu. :)

 

Začnu netradičně malým představením auta.

Auto jsem kupoval se svým dědou, když mě bylo 8 let v Rýmařově. Tudíž jsem oficiálně druhým majitelem, po dědovi. Převzal jsem ho před 4 roky s najetými 160 tis. kilometry a namontovaným LPG systémem ELPIGAZ. V autě jsem po 4 roky jezdil a dělali se standartní úkony (brzdy, výměna oleje, výměna dosloužilých dílů - posilovač, chladič, sahary, interiérové díly, ...).

 

Poruchy

Nicméně, před 2 lety jsem měl poruchu na termostatu a auto jsem přehřál 2x po cestě. Poté se díl vyměnil a díky natlakované soustavě se objevily díry v trubicích co vedly vodu (nevím přesně kde). Zkrátka, ztrácela se voda. Po výměně výše zmíněného chladiče a trubek bylo vše ok. Po pár měsících začalo prosakovat víko hlavy. Sundalo se, utěsnilo a vše bylo OK.

 

Další závada byla na LPG soustavě. Pod řidičem bylo špatné vedení. Nastřihlá hadice plynu pouštěla plyn do okolí a i do vozu. Vyřešeno výměnou. Jezdil jsem 3 měsíce a jel z Brna na služebku do Plzně. Po cestě začal opět trochu smrdět plyn z ventilace. Rozloben touto skutečností, ale již v Plzni, jsem tento fakt snažil přežít a řešit jak dojedu. Večer odjíždím a při přistavení auta k dotankování LPG jsem zpozoroval oheň pod kapotou. Díky další zteřelé hadici (měsíc stará revize celé LPG soustavy!) prolínal plyn do motorového prostoru a díky nějakému zkratu začal hořet airbox a od toho všechny hadice. Řešil jsem to zde na fóru před dvěma lety, bohužel jsem už toto téma zde nenašel, jinak bych přiložil. Rychlé jednání personálu a mě, vystříkání 3 hasičáků a příjezd hasičů dokázal zachránit auto před shořením. Škoda byla jen na airboxu, hadic a kabelech. Ty se vyměnili a šel i nový airbox. LPG hadice jsem v brněnské pobočce HTS vyměnil a nechal znovu zrevidovat celý systém.

 

Po nějaké době jsem si všiml, jak mě ubývá olej. Nekape na zem, ale mizí ve válcích. Krom toho skákali otáčky, někdy auto zhaslo v zatáčce, či na světlech při poskakování otáček. Vyzkoušel jsem si vymontovat z druhého válce (od rozvodů) svíčku. Ta byla zarostlá od karbonu. Vyčistil, dal zpět. Po čtvrt roce pravidelně měním, protože obroste tak, že přestane jet válec. Tudíž jsem nabil dojmu, že na tomto válci je připečenej kroužek. Na jiném válci se nic neděje, svíčky jsou v pořádku, auto jede správně. Abych tuto teorii potvrdil, sundal jsem si hadici odvětrávání klikovky a při zaplém a zahřátém motoru z ní jde kouř. Není ani moc modrý, ale není zase černý. Při studeném motoru citím jen benzín, jako normálně. Ve filtrboxu jsem našel před rokem v únoru, při výměně filtru margarýn, neboli našlehanou emulzi.

 

Poslední závada související s nadpisem tématu - katalyzátor. Před měsícem jsem byl na STK, kde mě řekli, že by auto prošlo v pohodě, až na tu lehkou rez na podvozku, ale že nemám KAT. Zeptal jsem se, jak to je myšlené? Odpověděli mi, že pouzdro KATu tam je, ale nic v něm, takže to rezonuje (myslel jsem celej rok, že mám v hájí střední díl výfuku) a ta keramika tam prostě není. Tudíž hodnoty šly do extrému.

 

Momentální stav

km - 326 tis. kilometrů. Opravy a práce na autě za poslední rok - výměněná spojka, tlumiče na všech kolech, nové svíčky, nové kabely, nové VN trafo, poslední díl výfuku, silentbloky na výfuku, revize plynu 11/2017. Před rokem měněný olej v převodovce. Díky mizejícímu oleji (0,5l/500-700km) olej neměním, nalévám syntetiku 5W40.

 

Charakteristika jízdy

Auto jezdilo přes týden rozvážky po Brně, týdně okolo 400km. Žádná neurvalá jízda. 6x do měsíce dlouhé trasy - 200-300km. Nedostávám auto na meze výkonu a možností. Poslední rok už nejezdí rozvozy, tudíž týdně max 150km.

 

Otázky

Tudíž, co teď? Je možné že olej mizí skrz stará gufera (nikdy se neměnila), nebo špatné ventilové sedla? Ty sedla jsou častá závada na autě bez přimazávání. Přeci jenom půlku nájezdu má auto na LPG. Mám v plánu dát auto ke známému na GO, ale je na mě rozsah prací. Díly si teď budu v přístích měsících nakupovat, proto jsem se obrátil sem. Je už lepší udělat i všechny pístní kroužky? Co se týče lambda sondy a katalyzatoru co tam není. Je lepší počkat na GO, když motor špatně spaluje? Mám pocit, že když tam koupim KAT a novou lambdu, tak oboje mužu oddělat tím, že motor tam přimíchává i olej. Tudíž zbytečný 4000,- Kč za tyto dva díly.

Poslední otázka je na kryt motoru a to přesně na sání, kde se nachází bimetalová přepážka. Někomu se v servisu asi hodila ta vrchní část, která to zařízení kryje a nemám jí tam (obrázky), je to na závadu? Je lepší to sehnat?

 

Děkuji všem, kdo to dočetli až sem, dávám vám zlatého bludišťáka a pomyslnou pentlu čtenáře na hruď. :D

post-43976-0-83270600-1513075587_thumb.jpg

post-43976-0-95721200-1513075593_thumb.jpg

post-43976-0-83479000-1513075610_thumb.jpg

post-43976-0-40876900-1513075635_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...