Přejít na obsah
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


borlan

Vakouvá pumpa - uvolněné hrdlo

27 příspěvků k tomuto tématu Poslední odpověď

Doporučené příspěvky

Zdravím po delší době a jdu rovnou o radu/zkušenost - když zahýbu hadicí z vakuové pumpy do posilovače řízení, tak se na pumpě kýve hrdlo. Zřejmě tudy nasávám falešný vzduch a mám tak někdy méně vakua, než bych momentálně potřeboval (občas při volnoběžných otáčkách ztvrdne na chvilku pedál brzdy). Zkusil jsem zatím nouzově omotat vulkanizující opravnou páskou, zatím nevím jak moc jsem uspěl.

 

Otázky než to event. rozeberu:

 

- jak je to hrdlo v korpusu brzdy upevněné?

- jak by se dalo opravit?

- když odmontuju pumpu z bloku motoru je to v klidu, nebo na mne něco vyskočí/vyteče/rozsype (s novým těsněním počítám)?

 

Dík předem za odpovědi a nápady.

 

borlan

 

Ještě P.S.: Může mít nedostatek vakua vliv na nízký tlak na turbu? (motor ALH)

Upraveno uživatelem borlan

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Malo podtlaku poznas hlavne na nizsim vykonu a muzou byt i ,,slabsi" brzdy. Hrdlo je tam pouze lisove a drzi na vuli. Opravuje se to nasazenim prislusneho orechu z goly(velikost najdes v nejakem postupu na netu nebo vyzkousis) a opatrnym zaklepanim. Nekteri, vcetne me, to pojistuji zalepenim ,,tekutym kovem" neboli lepidlem na kovy.

Mam takto opraveno a nemam problem :-)

 

V rychlosti: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=98&t=641&start=40

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

A ta demontáž pumpy (chci zaslepit v klidu doma)? Nevypadne/nevyskočí něco? A hadice má zvláštní sponu - půjde po sundání vrátit nebo si mám připravit novou?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jo, demontáž je v pohodě. Ničeho se není třeba bát. Sponu dáš pak novou klidně klasickou Norma sponu pokud jsi tam měl tu origo jednoúčelovku .

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem z pátka na sobotu demontoval/zalepil/namontoval. Bohužel to vypadá, že oprava nemá plný účinek - zase se stalo, že při volnoběhu šel brzdový pedál na mžik do tvrda a výkon myslím taky není jak dřív (ale diagnostika už nehlásí nízký tlak na turbu, jen malý průchod recirkulace spalin). A taky vakuum poměrně rychle zmizne po vypnutí motoru - dřív jsem si ani neuvědomoval, že zbytkové vakuum mi pomáhá zabrzdit když startuju zaparkované auto ve svahu. Teď si musím uvědomit, že musím pořádně šlápnout nebo dát ručku než motor naskočí a dodá nové vakuum.

Tak si lámu hlavu kde mám chybu.

Až teď jsem si všiml v návodu od ruzipa "poklepání přes gola ořech", to jsem neudělal. Jen jsem z pásky udělal ohrádku a vylil ji dvousložkovým lepidlem. Je to "nepoklepání" zásadní chyba? Já myslím, že snad ne....?

Nebo netěsní hadice na hrdle s tou norma sponou? Utáhl jsem poměrně natvrdo...snad to taky není chyba

Dá se nějak změřit podtlak na hrdle po sundání hadice a kolik by měla pumpa dávat? Přesvědčil bych se jestli je moje zalepení ok.

 

P.S.: Píšu dva příspěvky za sebou úmyslně, protože je mezi nimi týden pauza (aby byl jasný vývoj). Díkza pochopení.

Upraveno uživatelem borlan

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Šmejdím po netu a sháním info kolem toho uvolněného hrdla... a vypadá to, že to zaklepnutí má fakt význam - nemám žádný řez tou pumpou, ale údajně je pod tím hrdlem nějaké těsnění a zpětný ventil. Jestli jsem to zalepil v "odchlípnuté" poloze, tak to možná někde uvnitř podchází a že to mám zalepené kvalitně po venku mi je naprd.

Potvrdí to někdo?

Mám teda to lepidlo zkusit vykuchat opět do uvolnění hrdla (ale jestli to zateklo do té škvíry tak mám asi smůlu), doklepnout a potom pojistit tím lepem?

Nelámejte nade mnou prosím hůl a reagujte, díky. :palec:

Ještě jsem našel zajímavý dokument (lze stáhnout zde Jednoduchý popis motoru TDI ), ale ani tam není řez toho "čulibrku" a nevím teda furt co v něm je:

OctaPopisVakPumpaX.jpg.2d61b93e642d9af4b198c12dd4f2810a.jpg

Upraveno uživatelem borlan

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj ,také jsem lepil . Lepil jsem již asi před cca půl rokem a zdá se mi to v pohodě. Podtlak jsem měřil  barometrem,který měří podtlak. Má tam být cca -0.8 až -0,95 tuším. Já tam měl -0,95 a tak v tom zalepení problém nevidím. Je pravda že po vypnutí motoru mě ručička okamžitě spadne na nulu a nepřišel jsem na to  proč. Hadice mám nové ....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Podivej se jeste na zpetny ventil podtlaku. Za ventilem n75 je takovy bilo-cerny valecek. Z jedne strany pri cucani drzi tlak a z druhe by mel byt pruchozi. pokud je pruchozi z obou stran, tak je mebrana prorazena/derava a neudrzi dostatecny podtlak na brzdy/turbo.

 

https://www.google.cz/search?q=zpetny+podtlakovy+ventil&client=ms-android-huawei&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjru-6ug6PZAhULuRQKHei5BmgQ_AUIESgB&biw=360&bih=524#imgrc=OF_Nmy_ZARXaCM:

 

 

 

 

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

 

 

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 9 minutami, ruzipa napsal:

Podivej se jeste na zpetny ventil podtlaku. Za ventilem n75 je takovy bilo-cerny valecek. Z jedne strany pri cucani drzi tlak a z druhe by mel byt pruchozi. pokud je pruchozi z obou stran, tak je mebrana prorazena/derava a neudrzi dostatecny podtlak na brzdy/turbo.

 

https://www.google.cz/search?q=zpetny+podtlakovy+ventil&client=ms-android-huawei&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjru-6ug6PZAhULuRQKHei5BmgQ_AUIESgB&biw=360&bih=524#imgrc=OF_Nmy_ZARXaCM:

 

 

 

 

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

 

 

 

 

já osobně jsem toto zkoušel a ventil je v pořádku ,podtlak mě stejně po zhasnutí motoru spadne na nulu. Vlastně nepozoruji ani žádné problémy,regulace funguje a brzdy také, i když by to mohlo brzdit více.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Na brzdy je zpětný ventilek u posilovače a turbo si bere zpětný přímo z pumpy. Hledej v děravé hadici nebo v napojení třeba na posilovač. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ruzipa - teď nemůžu kouknout do motoru, ale blbě se ptám: ALH má taky ventil N75 a ten zpětný bíločerný ventilek ?

 

Pořád nevím, jestli když zalepím to hrdlo v nakloněném stavu (nezaklepu ten okraj a neusadím do původního stavu) jestli tam uvnitř něco může podcházet a dělat tu chybu? Nebo to je jedno, hlavně když utěsním lepidlem tu vnější spáru dokola?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ten ventilek by tam mel byt. N75 tam mas taky. Akorat si nejsem jisty, jestli je turbo ovladane pretlakem nebo podtlakem. Pokud tam nemas ten bilocerny ventilek, muze delat nejake problemy.

Ja ho mel deravy a brzdy nemeli dostatek podtlaku a mene brzdily.

A k tomu hrdlu, zkus prilozit zapalenou cigaretu a uvidis jestli si prisava nebo ne :-)

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ALH má regulaci ovládanou podtlakem, přetlakem jen AGR ... na pohled jsou oba motory skoro stejné, jediným vodítkem, pokud chybí označení na horním krytu rozvodů, je podtlakový zásobník v prostoru vysokotlakých trubek...pokud tam je, je to motor ALH - tedy podtlaková regulace, pokud ne, tak AGR - přetlaková regulace...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mám opravdu ALH.

ruzipa - jako nekuřák mám asi s cigárem problém... :cool:

martin ASV - pokud není zabudovaný zpětný ventilek v té zesílené části hadice co jde z pumpy k posilovači (a jdou z ní rozbočky k EGR, turbu atd.) tak na té trase asi nic není a funkci zpětného ventilu pak asi plní "něco uvnitř" toho uvolněného nátrubku pumpy.

KDO MĚL TEN NÁTRUBEK VYKUCHANÝ A VÍ JAK TO TAM UVNITŘ VYPADÁ? POŘÁD NEVÍM, jestli když jsem zalepil nedomáčknuté/nakřivo, jestli to má někde uvnitř negativní vliv!

 

Do doby než v servise opravili seklou volnoběžku (těžko ji mordovali zarezlou ven) a shozenej řemen (možná i trhlej? Dali nový a starý jsem neviděl) a upozornili mě na uvolněný nátrubek pumpy, tak to jelo jako z praku bez chyb v diagnostice. Teď tak nějak 2-3t otáček a pak bída, občas na volnoběh na mžik tvrdší brzda, v diagnostice se po smazání po x km opakuje "nízký tlak na turbo" a "recirkulace spalin - nízký průtok". V servise se zaklínají, že s tím nemají nic společného, že to je blbá náhoda...tak nevím.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

....vevnitř je plastový zpětný ventilek, ten se nesmí moc zmáčknout, jinak se zkřiví a propouští oběma směry...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Áha, tak už je to asi tady...jestli ten ventilek z nějakýho důvodu blbne a jestli ta moje pumpa už tolik nedává na malý otáčky, tak nemám asi pořád dostatek vakua...

Když jsem měl pumpu vyndanou, tak jsem o ventilku nevěděl a nezkoušel profukovat (jestli to vůbec bez rozpůlení pumpy jde zkoušet, půlil bych zase jen když bych měl připravené nové těsnění). Musím promyslet o co se pokusím, každopádně až v pátek až nebudu potřebovat auto do práce...snad mám ještě naději, že až dám tu pumpu do kupy tak bude vše zase OK...anebo mě to všechno bez vakua za těch cca 10 dní zatuhlo a budu muset řešit i další věci kua :-(

Zatím chlapi všem dík, zase jsem se něco nového přiučil o tom mém pracantovi... :palec:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dotaz - když jsem pumpu sundal, bylo tam něco oleje. Je to ok? Asi se nějak musí mazat ta spojka a hřídelka, co?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

....to je normální..něco oleje tam vždycky pronikne, protože je to propojený s prostorem vačky, kudy jde vzduch, který sosá ta podtlakovka [a tím vytváří podtlak] a z prostoru vačky se odfukem odvádí do sání....    ...když je pumpa sundaná, tak když do ní foukneš, tak musíš profouknout ale když potáhneš, tak nesmí ventilek propouštět....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám pokračování - podlehl jsem pokušení koupit na dálku jetou pumpu (deklarovaná jako origo, nerepasovaná, stav nové, na výslovný dotaz na stav hrdla odpověď v pořádku), po peripetii s ČP se zatoulaným balíkem dnes po týdnu dorazila. Ale...hrdlo má možná jen nepatrně menší vakl než co jsem měl já na mojí pumpě než jsem ji zalepil, když hrdlo chytnu za konec tak s ním jde otáčet (u mého nevím, nenapadlo mne tehdy zkusit). A když do hrdla střídavě hubou foukám-saju tak vevnitř to na počátku sání sice "lupne" (to se přiklopí ta zpětná klapka), ale nějak extrémně to odpor neklade. Tak nevím jestli je to v normě nebo je to ten problém, nemám to s čím srovnat. Co?

Teď mám silnou pochybnost, jestli vůbec vyvíjet úsilí na výměnu (a opravovat předem tu novou pumpu nemůžu - zvažuju pokusit se ji tomu vrakáči vrátit, ale nevím jak dopadnu).

 

Dotaz - z hrdla vede silná hadice do posilovače brzd (z ní jsou tenčí odbočky do turba, EGR, chcípací klapky) a v ní je zase zpětný ventilek. Nevíte jak je ten její konec napojen do posilovače? Na obrázku dílu to není moc jasné (jen taková "bambulka") - jen se to vytrhne a zpátky zase natlačí? Hrozí, že ji při demontáži zmrším? Nebo je na to nějaký fígl? Nová stojí kolem 700,-!  Že bych zkusil funkci toho ventilku (přijde mi, že brzo po vypnutí motoru tvrdne pedál brzdy, dřív myslím stačila zásoba na cca 2-3 šlápnutí na brzdu).

Momentálně jsem zdeptanej z toho balíčku...

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem stejný problém,stejně jako ty jsem myslel,že příčinou je vakl na hrdle pumpy.Objednal jsem jetou a přišla v podobném stavu jako moje.Po výměně žádná změna k lepšímu.Nakonec příčinou byl vadný venil N75.1J0 906 627 A

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0906627e-ventil-n75-pierburg-4355.html?gclid=EAIaIQobChMIns_k7ajG2QIVpLDtCh1QDgpiEAQYAiABEgLsLvD_BwE

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ne,žádná závada v diagnostice.Měřil ho servisák vakuometrem a zjisti,že je  vadný.Každopádně po výměně problém zmizel.Nevím,jestli je to Tvůj případ,ale za zkoušku nic nedáš.

Upraveno uživatelem mikl

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se i vy členem OctaviaClubu a získejte členské výhody.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

×

Důležitá informace

Používáním těchto stránek, souhlasíte s jejich Pravidla, používáním cookies na vašem zařízení pro správnou funkčnost této stránky (nastavit cookies si můžete zde, pokud tak neučiníte, bereme v potaz, že s jejich použitím souhlasíte, a politikou ochrany osobních údajů - Ochrana osobních údajů.