Přejít na obsah

Výměna převodového oleje 6ti st. manual - jak na to?


Doporučené příspěvky

Ahoj, 
chtěl bych vyměnit olej v převodovce a hledám případná úskalí výměny.
Passat CC 1,8 Tsi 
kód motoru BZB
kód převodovky KVT = 6-ti stupňová manuální........jedna se v podstatě o převodovku 02S, která je v superbu i octavii (alespon doufam)

POdle všeho do ní patří převodový olej originál = G 052512A2

Klasický postup znám:
1)vypustit starý olej přes spodní šroub
2) dolít nový olej přes kontrolní šroub na boku převodovky pomocí hadice a trychtýře....dolít tolik, aby byla hladina po hranu otvoru toho šroubu
 

Bohužel/bohudík jsem našel jednu diskuzi (níže), která se sice netýká přímo VW passat, ale jde taky o koncern a tam měl dotyčný problém s vypuštěním oleje. 
Zmiňuje se tam nutnost demontovat ložiskový čep zasouvacích vidliček, které předchází zajištěním řadící hřídele. 
Pídil jsem se po více informacích a vše nasvědčuje tomu, e to tak je.
 
Nasel jsem i dilenskou prirucku k superbu 2 a prevodovce 02S, kde pisi:   "Pro vypuštění oleje z převodovky je nutno v převodovce demontovat ložiskový čep uložení řadicích vidliček. Aby se poloha řadicích vidliček nezměnila, např. nechtěným dotykem ovládání řazení, je nutno řadicí hřídel zajistit"
 
Jednodušší způsob popusuji tady:
= zde radi razeni nearetovat a olej nalit pres otvor po demontazi jednoho z hornich cepi vidlic
 
Nasel jsem i video, kde to je videt

 

Vše je mi celkem jasné, jen nevím jak je to doopravdy s tou aretací - Nevím jak v reálu postupovat podle této věty >>> Zatlačit páku řazení ve směru šipky -1- dolů do dráhy 1. a 2. rychlostního stupně. Otočit přitom aretační kolík -A- ve směru šipky -2-, až zaskočí.


Nechci narazit na nějaký problém, proto se raději takto možná hloupě ptám. 
Díky moc
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Vlastní zkušenost (Octavia 2, 6.st.manuál), udělal jsem to tak jak to popisuje pan Sixta. Tj neřešit aretaci. Vyšroubovat výpušťák (u mě inbus č.17 myslim), poté vyndat ten čep - tak jak piše Sixta, opravdu se nic nestalo, vyteklo ještě něco málo oleje.

Nový olej jsem nalíval po vyšroubování spínače zpětných světel, dlouhá hadička z trychtářem, šlo to pomalu, ale šlo to. Množství nalít předepsané, u mě to bylo myslím 2,1litru.

Největší  práce byla demontovat vše okolo, tj.vzduchový filtr, těleso filtru, aby se člověk dostal k převodovce a ke spínači - tímhle jsem začal, až POTOM jsem vypouštěl starý olej.

Upraveno uživatelem Hydraulik
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Jako přijít a vidět tohle pripadne na autě, asi by me to taky poslalo do kolen 🥲
    • Tvl, já jsem teď poslední dva nasranej permanentně, ale tohle najít na autě by mě asi rozbrečelo.
    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
×
×
  • Vytvořit...