Přejít na obsah

Jakou startovaci stanici?


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

prosím o radu zkušené, kdo používá startovací stanice a vaše zkušenosti.

 

Potřebuji nastartovat 1.9 tdi 81 kW. Baterii mám Exide Excell 80 Ah, 700A.

 

Předpokládám že 700A je startovací proud. Musí mít i ten booster / stanice špičkový proud více jak těch 700A, nebo by to utáhla i stanice s menším startovacím proudem / proudem ve špičce?

 

Padlo mi do oka toto:

https://www.autokelly.cz/Product/DO-CFT24464/12288481

 

... ale nevím jestli by to zvládla. Myslíte že ano?

Jaké používáte vy? 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ne,že bych mněl velké zkušenosti,ale dnes mi něco podobného přišlo z AliExpressu.

https://www.aliexpress.com/item/New-Auto-power-bank-14800mAh-car-jump-starter-12v-emergency-portable-car-battery-charger-booster-Multi/32707305661.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.IVd3KW

Vybíral jsem booster se startovacím proudem co nejvyšším,protože mám taky 1,9 TDi a ta startovací proud potřebuje vyšší.Kupoval jsem od prodejce,který nabízí prodej ze skladů v Evropě.Tedy žádné DPH,žádná celnice,objednal jsem 8.2. a dnes mi bylo doručeno UPS.

Ta z Tvého odkazu má startovací proud pouhých 200A a podle mně si nafta ani neškrtne.

No a teď k těm jednodenním poznatkům.Booster přišel nabitý na 80%,nenabíjel jsem a zkusil připojit.Vzhledem k tomu,že baterie je nabitá a v dobrém stavu,booster se ani nepřepl do starovacího režimu.Baterii jsem tedy odpojil a připojil boostr,vyhodnotil nízké napětí v síti a do startovacího režimu se přepl.Zkusil jsem nastartovat a podařilo se,ale žádný točky to nebyly.Booster jsem dal tedy nabíjet a po nabití na 100% jsem zkoušel znova,asi po hodině.To už byl start jako na baterii.Po chvilce druhý a opět OK,potom ještě třetí a tam už byl znát úbytek,nicméně nastartovalo to.Vzhledem k tomu,že to má pracovat jako podpůrný zdroj,kdy v baterii ještě něco je a ne jako jediný jak jsem to zkoušel já,tak si myslím,že by to mohlo fungovat,jen je třeba občas zkontrolovat stav boosteru a udržovat ho mezi 80-100 % nabití.Vzhledem k tomu,že to má vydžet v provozuschopném stavu cca 6 měsíců,nemusel by to být problém.Navíc nabití z 0 na 100% má trvat 4-5 hodin.Já jsem to dobíjel z 80% na 100% asi hodinu.

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Dnes jsem testoval booster trochu víc.Do auta jsem dal baterii 44Ah startovací proud 210A.Podotýkám baterie téměř před smrtí,již před lety nedala ani 1,6 ku v létě.Mám ji jenom na různé zkoušky,když potřebuji 12V.

Tím jsem navodil stav vybité baterie.Připojil jsem booster nabitý na 100% a dal 3 starty po sobě.Motor před tím nastartovaný nebyl.Na konci druhého videa je vidět,že sama baterie,když jsem booster odpojil motorem ani neotočí.

Vzhledem k tomu,že booster není samostatný zdroj,ale podpůrný a asi se počítá s tím,že baterie nebude úplně po smrti,myslím,že by to mohlo fungovat i v mrazu.

 

Upraveno uživatelem mikl
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...