Přejít na obsah

pomoc s výberom pružín


arnold424

Doporučené příspěvky

ahojte

prosím vás o pomoc s výberom nových pružín pre moju octaviu 1, ALH 66kw, 2004, combi, nájazd 487500+

na výbavovom štítku v batožinovom priestore mám ohľadom pruženia uvedené 2 kódy:
L09 = Okruh pérování 09
G32 = Tlumení přední

v súčasnosti mám pružiny s farebným označením 2x ružová + 2x fialová, chcem ich vymeniť, lebo stratili tuhosť,
stále sa mi zničia tlmiče (životnosť sady zhruba 12000km), uloženie tlmičov, čapy a auto sa húpe že sa idem v zákrute vykotiť ...

podľa softvéru ETKA sú pre moju octaviu 4 varianty pružín: (H = hrúbka, L = dĺžka, D = priemer spodného vinutia)

1) 1J0 411 105 AD (1x fialová + 1x biela)
PR-G32/L25 a PR-G33/L25
H 12 ... L 350 ... D 140
(TRW JCS160, SACHS 997614)

2) 1J0 411 105 AE (1x fialová + 2x biela)
PR-G32/L29 a PR-G33/L29
H 12 ... L 356 ... D 140
(TRW JCS117, SACHS 997615)

3) 1J0 411 105 C (2x zelená + 2x modrá)
PR-G32/L09 a PR-G33/L09
H 12 ... L 364 ... D 137
(TRW JCS200, SACHS 997813)

4) 1J0 411 105 BK (2x fialová + 2x ružová)
PR-G32/L10 a PR-G33/L10
H 12 ... L 374 ... D 132
(TRW JCS774, SACHS 997820)

prosím vás, je tuhosť pri všetkých pružinách rovnaká alebo nie?
môžem kúpiť aj tie prvé pružiny, ktoré sú najkratšie spomedzi týchto 4 variánt?
máte skúsenosti s pružinami TRW, Sachs, Bilstein, Lesjofors prípadne CSGermany?

vopred díky pekne za pomoc!

Odkaz ke komentáři

ahoj já použil na stejnou motorizaci a provedení kombi nové přední od KYB K-Flex RC1703 a maximální spokojenost ,vyrovnají se podle mne původním pružinám. Auto mi leželo na starých skoro na zemi a nyní výška v pořádku a to i po 2 letech. Původně jsem měl 2xmodrá 2xzelená (značení)

Odkaz ke komentáři

v prvom rade ďakujem za vaše odpovede

jk79: ja mám opačný problém - auto zďaleka neleží na zemi, medzi blatníkom a kolesom mám
s novými tlmičmi 9 cm medzeru a keď sú tlmiče už fuč tak je medzera 4 cm

stále mi umierajú tlmiče, priemerne 12k km je veľmi nízka životnosť na Kayabu, Bilstein či Sachs,
všetko som mal plyno-kvapalinové dvojpláštové tlmiče. uloženie tlmičov je už po cca. 2k km v prdeli,
podobne odchádzajú aj spodné čapy (rajdové) a následne čapy riadenia, riadenie je nepresné atď.
proste dám nové tlmiče, nové uloženie, nové čapy a o 2k km už to mláti, začína sa to húpať.

nikdy som ale nemenil pružiny lebo vraj sa menia až vtedy keď sú zdeformované (auto leží na zemi)
alebo keď prasknú alebo skorodujú. u mňa nenastala ani jedna z týchto troch možností.
zdá sa mi, že pružiny strácajú časom (prácou = pružením) tuhosť, sú mäkkšie a mäkkšie.
auto bude mať pol mega km, to už tie pružiny niečo majú za sebou.

moja teória: ak sú zlé pružiny, potom tlmiče zrejme preberajú čiastočne funkciu pruženia a keďže na to nie sú
určené, tak sa veľmi rýchlo zničia. prečo by potom bola medzera medzi kolesom s novými tlmičmi 2x taká ako
keď sú tlmiče fuč? a keď nefunguje správne pruženie, tak odchádzajú aj ďalšie pridružené prvky na náprave ...

to je moja teória, pridajte sa so svojimi teóriami, viac hláv = viac rozumu, budem veľmi vďačný

Odkaz ke komentáři

Popravdě většinou je problém  ten co jsem popisoval,že auto škrtá o zem,protože jsou pružiny unavené a auto je nízko,což byl můj případ a nové pružiny pomohli.

U tebe je opravdu 9cm nezvyklé.Podle mně tam musíš mít špatné pružiny, Já to měl na Kyb pružinách také výš po výměně ,ale to jsem dával komplet uložení a tlumiče,ale cca za 14 dní si to sedlo a od té doby výška správná. Sedlo to asi o 1cm. Teď mám od země po lem blatníku asi cca 68cm mezi kolem a blatníkem 5cm odhaduji.Dej tam nové pružiny,jinak nevím co poradit,moc možností už není.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

 Změřil jsem to u třech aut moje 68cm v předu i vzadu 1.9 66kw alh,kolega to samé u 96kw,další pd 74kw to samé,všechny po výměně pružin za KYB,mezera mezi kolem a lemem blatníku u 15 kol je 7cm od země 68cm. Jak jsem psal bylo to i výš asi o 1cm než si to sedlo, Výška je takto v pořádku,někdo tu kdysi měřil úplně novou oktavii  a myslím,že to bylo dokonce od země kolem 70cm

WP_20160619_11_17_20_Pro.jpg

Odkaz ke komentáři

to máš veľmi pekné, tvoje auto vyzerá normálne
ďakujem Ti veľmi pekne že si to kvôli mne premeral

takto to u mňa vyzerá VPREDU

koleso-vpredu.jpg.c2edee89bf9956867061a65363d8ebe7.jpg

takto to u mňa vyzerá VZADU

koleso-vzadu.jpg.176950aabf3505f794cdd5f51738e1b6.jpg

akoby som mal Octaviu 4x4 a paketom pre zlé cesty :-( :-( :-(

nevieš mi povedať ktoré konkrétne tlmiče si dával TRW? sú 2 sady (JGM209T a JGM215T)

mňa zaujali Bilsteiny B4 ale tie športovejšie s označením VNE-4575 (nie klasické B4 VNE-4574)
alebo zvažujem Kayaby 334812 a tie isté pružiny čo máš ty (KYB K-Flex RC1703)

Odkaz ke komentáři

ahoj no mě to takto na foto nepřipadá vysoko. Měřil jsem to u švagra na 1.9 TDI 81kw 2003 najeto 130tis bez výměny pružin (vše originál) a má to ještě výše než já. Zadek má dokonce o 2cm výše,předek stejný jako já,ale to přičítám tomu ,že má už trošku unavené pružiny.Myslím, že na novém to bude cca 8-9 cm mezi kolem a lemem blatníku.Ona ta moje fotka možná klame ale moc rozdíl mezi tebou a mnou není. Kolega tu má i bez výměny pružin a ta má tak méně o 2-3cm protože to leží na předku. Já bych to nechal být a jezdil s tím ono si sedne to horní uložení časem a bude to níže.Dej tam KYB tlumiče ty TWR jsem dával z nouze kvůli financím,ale už bych je tam nedal,ikdyž fungují už 2 roky a stále jsou jako nové.Jinak podívám se na štítek ,už si nepamatuji jaké označení na tlumičích mám.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

ahoj takže se také přidám. Mě praskla zadní pružina a tak jsem objednal KYB zadní a nahodil je. Jenže chyba lávky ,zadek je cca o 2 cm níže než předek. Teď koukám na specifikace pružiny KYB K-Flex RH 6083 a něco je špatně . Pružina má průměr drátu 11,25 349mm a já mám na originálech 11,7 průměr drátu a délku 360mm(ony měli asi více budou unavené). Což odpovídá KYB K-Flex RH5537(těžký provoz). Vůz byl koupen od firmy a byl to montážní vůz,měl vzadu mříž se stolkem rozkládácím,je možné že má KYB někde chybu nebo tam mají být zesílené pružiny??? No na předku mám KYB normal a výška ok,se divím,že dám zadek normal  a výška menší než na předku,trošku úlet od KYB....

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

jk79: máš ťažné zariadenie? akú máš verziu podvozku vzadu na výbavovom štítku?

RH6083 sú pre OCT1 Combi s 1.9 TDI ale so štandardným podvozkom [ľahký zadok]
RH5537 je pre podvozok s ťažným zariadením (heavy duty) atď. [stredne ťažký zadok]
RH6776 je pre OCT1 Combi s 1.9 TDI 4x4 [ťažký zadok]

http://kyb-europe.com/wp-content/uploads/2018/01/KYB-2018-Coil-Springs.pdf

pruziny.png.6a07d4cdf057bb1e86eccc268c4642d6.png

tommy23: áno stav uloženia hrá rolu vo výške vozidla. záleží ako máš vymlátené uloženie
určite to vymeň lebo ti rupne pružina a budeš mať také trable s novými pružinami ako ja :-D

ruzipa: aké máš tlmiče od bilsteinu? pls daj konkrétne číslo

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Citovat

Ahoj, můžete mi poslat odkaz nebo označení toho podvozku? Mám taky octavii combi - 1.8T ,4x4 - ARX   r.v. 2001.

Nebo nějaký eshop kde nakupovat díly za rozumnou cenu/kvalitu. 

Potřebuju vyměnit - výfuk střední díl , brzdy komplet , podvozek (tlumiče , pružiny) se vším co k tomu náleží (prachovky, uložení atd.)

díky za jakékoliv info 

Odkaz ke komentáři

označenie tvojho podvozku nájdeš na podlahe batožinového priestoru na nálepke s výbavou (tzv. výbavový štítok), o podvozku hovoria kódy Lxx a Gxx

diely ber od renomovaných značiek, nie čínu, ale nemusíš ani originál
brzdy napr. ATE, JURID, TEXTAR, BOSCH, z tých lacnejších Zimmermann alebo Ferodo (všetky tieto značky brzdia dobre)
tlmiče a pružiny Bilstein, Kayaba (KYB), pružiny môžeš aj lacnejšie CS Germany alebo Lesjofors ale na tlmičoch sa asi neoplatí šetriť
uloženia a silentbloky ber buď priamo od výrobcov tlmičov a pružín (Bilstein, KYB) alebo Lemforder, Borsehung ...

mne sa značka Borsehung v minulosti veľmi osvedčila. toľko čo vydržali čapy riadenia Borsehung to nevydržalo ešte nič iné

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...