Přejít na obsah

Vibrace při volnoběhu - studený motor


Doporučené příspěvky

Ahoj, 

Motor 1,8 TSI - BZB (v passatu cc)

6stup. manual

najeto 135tis

 

Popis problemu:

- po studenem startu, kdy ma motor zvysene otacky, se opakovane objevuje narazove kratkodobe zavibrovani motoru, ktere se prenasi az do kabiny. Motor pritom nijak nevynechava. 

- tyto vibrace maji ruznou intenzitu...subjektivne si myslim, ze kdyz je teplejsi pocasi, tak jsou mensi

- vibrace ustanou presne ve chvili, kdy klesnou otacky po prvotnim zahrati motoru....odhadem do 30s od nastartovani

- dal se mi jeste obcas stane, ze pri plynule jizde a naslenem prudsim seslapnuti plynu auto malicko cukne (neni tam zadna delsi prodleva a nasledne vystreleni dopredu jak byva popisovano). dela to naprosto nepravidelne. Jedine co jsem vypozoroval, ze nikdy ne 2x za sebou

 

A ted neco s cim by to mozna malicko mohlo souviset.

Loni mi praskl vstrik na 4. valci za jizdy a nasledne:

- byly vymeneny vsechny vstriky 

- byly vymeneny vsechny zapalovaci svicky - puvodni byly z origo servisu BOSH 06H905611....nove jsou NGK  PFR7S8EG (06H905601A). Pricemz by melo platit (aspon doufam teda), ze 06H905611 = 06H905601A 

- civky zustaly puvodni

- jedinym problem po teto zavade zustal a dosud nebyl vyresen....sviti mi kontrolka motoru a diagnostika hlasi chybu P0420 = snizena ucinost katalyzatoru....pri kontrolnim mereni emisi to ma pouze na volnobeh vyssi hodnotu nespaleneho kysliku (myslim)....jeden mechanik mi rikal, ze s timhle konkretne ma zkusenost a staci dat kat nejlepe odborne procistit. 

 

Momentalne si nejsem schopny vzpomenout, jestli se tyhle vibrace objevovaly i pred prasknutim toho striku a nasledne vymeny svicek a vstriku. 

Dal sem se tu docetl, ze mela vyjit nova verze softwaru RJ s oznacenim 0050, ktera by mozna mohla pomoci.

Ve 103tis byly delany preventivne rozvody kvuli obave ze spatneho napinaku.

 

Diky vsem predem za rady

Odkaz ke komentáři

cau ja mam to same stim volnobehem za studena no prestal sem to resit.Ale mas pravdu byl nejaky soft.novejsi verze nekde to tu bylo napsane,ze to pomohlo.Nicmene jsem slysel,ze to dela pri zahrivani katu no nevim treba by ukazala neco diagnostika pri volnobehu.To cisteni katu to bude pekna asi palka v kc.Mam zname mechaniky tak se jich zkusim zeptat.Zkus taky neco zjistit jo?ozvu se.

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

jeste OPRAVA k memu uvodu...ty vibrace se projevuji i pri ohratem motoru na volnobeh, ale je to temer nepostrehnutelne (dneska sem se na to vic soustredil). Napadaji me civky. Uvedomil jsem si, ze urcite vibrace sem pocitoval i pred tim prasklym vstrikem.

A taky jsem zjistil cenu toho cisteni katalyzatoru....5400kc + eventuelne 2000kc za jeho demontaz/montaz a naslednou diagnostiku.
Mrkni na www.dpf.cz

   

Odkaz ke komentáři

No, s tím prasklým vstřikem a P0420, to vidím na katík KO ... Jestli praskl vstřik tak, že netěsnil a protýkal do válce, tak ho ECU nemohla odstavit no a benzín nachlístal minimálně do předkatu ...

K těm vibracím hlavně po startu, jasně, je to zahřívání katu, dosaženo díky zdvojenýmu vstřikování benzínu a zpožděnýmu zapalování při zvýšených otáčkách, cca 30-45sec.

Ale než tu řeknu svou zkušenost, zeptám se, jestli je u vás motor schopen udržet zvýšené otáčky při vytáčení na místě a to od volnoběhu po omezovač v cca 3800otáčkách? Udržíte plynem stabilní otáčky, třeba 1500, 2000, 2500 atd., nebo si motor dělá co chce a otáčky lítaj kolem, přestože plyn držíte beze změn? Jak se přitom motor chová, je klidný nebo pocukává, co jeho zvuk, nepozorujete tam něco nenormálního?

Odkaz ke komentáři

Si tak rikam, ze kdyby byl katalyzator kaput,tak by to nemelo projit emisema ne? Ale ja byl na kontrolnich emisich a honoty CO jsou na minimu. Zvysene hodnoty to ma "jen" ve sloupci s nazvem "HC"  = nespalene uhlovodiky.

Me ta spojitost praskleho vstriku ve spojitosti sP0420 byla vysvetlena tak, ze se katalyzator mohl tim chvilkovym spatnym spalovanim pricpat. Samozrejme to vypaleni katalyzatoru vyloucit nemuzu a desim se toho.

S tim udrzenim otacek to zkusim a dam vedet.

Odkaz ke komentáři

...jeste jedna vec - ma vubec ten prvni dil predkatalyzator? Jedine misto, kde by mohl byt je mezi prirubou pro napojeni k turbu a vlnovcem. Ale je to benzinak. Nemaji ho spis jen naftova auta  s DPF?

Origo cislo meho prvniho dilu by melo byt 3C0254505HX a vypada takto s tim, ze ma jen jednu lambdu a to pred katalyzatorem (na obrazcich byva vsude znazornena lambda az za katalyzatorem)

3753883569.jpg 

Odkaz ke komentáři

BZB neznám, ale ono má opravdu jen 1 lambda sondu, a to před pro nás se tvářícím  "hlavním" katem. Jestli má i předkat jako CDAA hned za přírubou k turbu nevím, ono CDAA má lambdy 2, za předkatem a katem.

Je to zajímavý, jak to vymyslely s tím BZB, když to nemá kontrolní druhou sondu a přesto OBD dokáže poznat nízkou účinost, takže můj odhad je, že to předkat má taky a sonda vlastně reaguje na to, jak pracuje předkat a ten "hlavní" kat už nemá kontrolu. Ono taky sonda na BZB je 4 polová, na CDAA 5 polová ...

Pokud OBD není spokojeno a hlásí nízkou účinost, podle mě není co řešit. SME ukazují taky vyšší HC, a to, že ostatní je OK, on předkat stále funguje, ale ne naplno, tipuju, že bude propálený. Sám bych před lety s GIV EU4 prošel na SME s propáleným katem, ale OBD se to nelíbilo a MIL svítila :biggrin:

Odkaz ke komentáři

To jsem taky nemohl pochopit jak lambda pred katem muze rikat neco o katalyzatoru. Bylo mi receno, ze pokud je katalyzator pricpany, tak se to jakoby pred nim tlakuje a ta lamda to pak takhle muze vyhodnotit. 

Navic vim, ze z 99% pripadu maji predkatalyzatory pouze naftaky.

A tomu udrzeni otacek, kdyz auto stoji....hned sem do dneska zkousel a darilo se mi to vcelku bez problemu.....zkousel jsem 1500 (tam mi to slo nejhur, protoze na zacatku je plynovy pedadal strasne citlivej), ale 2000...2500...3500 uplne bez problemu....bez nejakych vedlejsich efektu. Proc ses na to ptal?

 

Odkaz ke komentáři

Pokud by byl kat přicpaný, tak by nefungoval nejen on, protože by skrz něj neproudily výfukové plyny a tím by tedy nešel ani motor, kterej by se díky tomu dusil.

Snížený účinek znamenáj právě ty vyšší hodnoty HC, protože lambdy nikdy neměří tlak ve výfuku, ale už z označení kyslíková sonda je zřejmý, že měří jen obsah zbytkového kyslíku a vše ostatní se dopočítává podle uložených map v ECU z doby vývoje a testování motoru.

No a k tomu testování a hlídání katu jen s jednou lambdou. Ono to jde taky tak, že ECU záměrně cykluje řízení složení směsi a pokud sonda za katem (tedy i BZB musí mít předkat) k tomu nenaměří odpovidající průběh, který je ovlivňován fungujícím předkatem, vyhodnotí to jako snížený účinek. Více info tady a v několika přiložených SSP

https://www.ngk.de/cz/produkty-a-technologie/lambda-sondy/pozadavky/

https://www.ngk.de/cz/produkty-a-technologie/lambda-sondy/technologie-lambda-sond/

K těm otáčkám, díky za info. No, je to první BZB co mám info, tak mě to trochu překvapilo, že to běží stabilně a nepozoruješ, že se otáčky mění. Já tedy u CDAA s 130tkm pozoroval něco jinýho, ty otáčky byly nestabilní v celým rozsahu kromě volnoběhu, ten byl bez problému. A pokud jsemi šlápl naplno a nechal motor točit na omezovači kolem 3800, bylo to opravdu nepěkný. To všechno doprovázely občasné výpadky zapalování, registrované i diagnostikou a to na všech válcích, motor pro mě citelně pocukával, bylo to slyšet nejen ve výfuku, ikdyž možná pro někoho to znatelný nebylo :biggrin:.

No, po hledání info jsem provedl něco, co to odstranilo a motor nyní bez problému drží stabilní otáčky a to i na omezovači, výpadky už nikdy žádný, zvuk jasně jiný. Proto by mě zajímaly zkušenosti i ostatních a to hlavně GEN2, tedy např. CDAA a klidně i 2.0TSI CCZA atd.

 

39 EOBD.pdf

35 Motory 1,4l 55 a 74kW.pdf

30 2,0l 85 - 88kW.pdf

Odkaz ke komentáři

kazdopadne to musim rozdelat a pak se uvidi. Moc diky za ty odkazy ;-)

Mas zkusneost s aftermarketovym kouskem? za origo VW chteji 36000,- !

Dalsi co me zajima je fakt, ze jakmile zadam  3C0254505HX  tak mi to najde dil, u ktereho je ta lambda ZA katalyzatorem. Ovsem ja ji mam pred katem. 

Nasel sem ale tenhle dil 1K0131690CQ,  coz je asi oznaceni pro SKODA , ten je taky pro  1.8 TSI a motor BZB...a tenhle dil vypada presne jako ten muj, ktery mam na aute = lambda pred katem. A navic v te prirube takhle podle obrazku neni patrne, ze by tam byla nejaka mrizka katalizatoru

 DSCF7879-800.jpg

Odkaz ke komentáři

i mě se na volnoběhu po startu potřepává auto, ale nepředchází tomu u mě špatný vstřík ani zvýšené hodnoty na emisích

 hned po nastartování není problém udržet konstantní otáčky (2000, 2500, 3000, 3500) 

ale nějak moc to neřeším, dávám info je ohledně těch otáček že to nedělá psí kusy

Odkaz ke komentáři

Jo, zrovna od toho Autometalu jsem bral na EU4, ale to bylo na GIV, takže jednoduchej tvar, CC je něco jinýho. Ale jistě by byli schopný vyrobit, šlo by jen o cenu.

Náhrad opravdu moc dohledatelných není, předchozí OEM číslo je 3C0254504EX, to 505HX je taky tovární repas ... To EX má asi o 10tku lepší cenu :cool: Ale zase, ono když máš opici, musíš mít i na banány pro ní :biggrin:

Jestli to má předkat nebo ne, nevím, ono podle internetu se nelze spolehnou ... Kromě LRT a HJS jsem našel ještě nějakýho itala, ale to je uplnej exot, SIGAM 60199

http://www.sigam.it/catalogo.aspx?cm1=47&sx=29&lng=EN

 

Rusty, ty máš CDAA, že? No, to je teda pěkný, to se nám auta chovaj každý jinak :biggrin:, u mě i před zásahem bylo zahřívání po startu bez skákání otáček, ale je pravda, že se to postupně s najetýma km zhoršilo (teda pro mě, rodina to taky moc neřešila a neviděla :biggrin:), až mě to spolu s těma nestabilníma otáčkama při vytáčení u stojícího auta donutilo hledat a řešit. Momentálně je vše zase OK, uvidím, jak se to bude chovat dál.

Odkaz ke komentáři

Byl jsem dnes ve VW a 3C0254505HX je správný kód náhradního dílu. Ověřeno přes VIN.... Cena origo u nich 42tis. 

Pán mi radil nejdřív to zkusit pořádně projet, že prý i benzíny s katem mají nějaký program na vyčištění ale ten se prý zapíná po delší době kdy je rychlost neustale okolo/nad 90km/h... To mi přišlo trochu divné teda. 

Pak to eventuelne zkusit vyčistit chemicky roztokem (to mám v plánu pokud to sundam a nebude to viditelně propalene) a jako úplně poslední možnost zmínil výměnu. 

Ale taky se chlapovi moc nezdálo že by byl vyhorelej i při té závadě vstriku. No když to bude nutné tak bych asi šel do tohoto

https://mlparts.cz/katalyzator-lrt-8090

Odkaz ke komentáři

Hm, rada od pána z autorizáku vypadá zajímavě ... On si to asi plete s DPF u dieslu :biggrin:

Prostě ECU poznala sníženou účinost díky složení výfukových plynů, tedy na základě zbytkového kyslíku a vše ostatní si dopočítala. Až se tedy dopracuješ k tomu, že výfuk sundáš, velmi by mě zajímalo, co tam najdeš :blink:

Psals, že vstřik praskl, jak se tedy choval, protýkal do válce nebo ne, mohla ho ECU odstavit, aby nechlístal víc benzínu do válce než bylo třeba? A ono i při odstaveném vstřiku může dojít tomu, že díky zvýšené dodávce vzduchu tím "nepracujícím" válcem do výfuku dojde k přehřátí katu, toho efektu se využívá u starších MPI se sekundárním vzduchem pro zahřátí katu po startu ... 

Ano, HX je současné číslo, ale protože ne všichni drží s číslováním krok, proto jsem zmínil i předchůdce EX, který taky jistě nebyl ten první díl (díky X), co se dával na lince, ale třeba bys mohl narazit na zajímavou nabídku pod tím číslem.

Jinak i ten výfuk se skládá a vyrábí, tak jednotlivé části maj své značení. Pokud bys uvažoval o jetým, pak je třeba ho hledat jinak než pod objednávacím číslem toho nového z ETKA, protože to šroťáci jen opisují z dílů a to objednávací tam není :cool:

https://www.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=3&query=1K0131690CQ&post_id=26663128

https://www.ebay.de/itm/VW-Passat-3C-incl-CC-1-8-TSI-160-PS-BZB-Katalysator-1K0131701AN-1K0131690CQ-/401339579202

https://www.mihocar.cz/katalyzator-vw-passat-b6-3c0-1k0131690cq-1k0131701an/d-131265

EX.jpg.676fc799bc372f5ca478a3515437f388.jpg

 

Rusty, já včera nějak podpisy neviděl ... OK, tak to jsou dvě BZB, co ty zvýšený otáčky při vytáčení na místě udrží. No já ale zase vím o dvou CDAA, co s tím maj problémy, tak těžko říci, jak maj postavenej soft, evidentně tam těch rozdílů bude více, EU5 holt dostali více za uši než EU4 ...

 

Odkaz ke komentáři

Hele když se mi to stalo tak mi za jízdy maličko cuklo auto, ztratilo výkon, rozblikala se kontrolka motoru.  Ještě sem s tím cca 1km ujel než sem zastavil. Takže nelze vyloučit nic. Myslím ale že to nebyla postupná závada,ze by nejdřív třeba ukapaval. řekl bych že praskl hned.  Do toho cuknuti jsem na autě nic divného  nepozoroval. 

Každopádně až to sundam tak sem hodím foto i info. 

Nad tím jiným kódem už sem taky přemýšlel... Uvidím co bude přímo na katu. 

Odkaz ke komentáři

OK. Jestě doplnění, ten po našem "předkat" hned za turbem by měl mít číslo 1K0131690CQ (ano, to číslo pod kterým jsi ho našel i ty jako celek pro PAS CC BZB s domněnkou, že jde o díl ŠKODA a on jen šroťák opsal číslo co našel na jedné části celku :biggrin:), na netu je vidět i v řezu

5807a263a55d2-vw-scirocco-2-0-tfsi-vw-pa5807a3c71c856-katalyzator-priruby.jpg5807a3c6918fe-katalyzator-foto.jpg

Odkaz ke komentáři

Ahoj, tak se hlásím, že je to sundane... Byl to teda doslova porod kvůli jedné  nejméně pristupne matici, pak už to šlo hladce. 

A teď tedy výsledek

Opravdu má díl v sobě dva katalyzátory. Ten hned na začátku, za turbem, nevykazuje žádné známky poškození. Tudíž si myslím že ani druhý musí být logicky v pohodě. Tipuju to tedy na to že je trošku ucpaný a tudíž ho budu chemicky čistič = zaleji to liquidem na to určeným (zn.  Bluechem),necham působit, vyplachnu, nechám uschnout. Doufám že tím problém vyřeším. 

IMG_20180402_183212.jpg

IMG_20180402_183112.jpg

IMG_20180402_182948.jpg

IMG_20180402_184154.jpg

Odkaz ke komentáři

Ona ta první je z bleskem a ta třetí bez blesku. Trošku to klame což je způsobený asi tím, že jak je čočka foťáku kolmo jen nad malou částí těch otvorů tak jakoby vidí dovnitř. Zbytek už vidí pod úhlem tak to zkresluje barevně. 

Tady:

První fotka bez blesku z úhlu 

Druhá fotka s bleskem z úhlu 

Třetí fotka bez blesku kolmo 

Reálný pohled okem je takový že celá plocha vypadá téměř stejně, možná že střed je malilinko tmavší jakoby od sazí (ale možná je to i tím úhlem)... žádný takový černý flek tam v reálu není takhle patrný. Ale žádný náznak poškození ani jednoho kousicku. Kdyby to bylo byť trošku  vyhorele tak by musel být roztaveny už i ten vnější rastr. 

A nic jsem ještě necistil. 

IMG_20180402_182948.jpg

IMG_20180402_183205.jpg

IMG_20180402_183002.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak tohle na pohled opravdu vypadá dobře, nijak ucpaný, v ploše stejný. Tak ti nevím, bylo by fajn, kdyby čištění fungovalo, ale aby to spíš z keramiky nevzalo ty prvky, kterých je tam už nyní možná málo. No stejně nemáš co ztratit, když to nepomůže, hledáš dál, že by fikslovala lambda, to by psalo jinou chybu, směřoval bych to stále ke katu. Potěším, že? :biggrin:

Odkaz ke komentáři

Směřuje to opravdu k tomu co mi říkal ten chlapík co už něco takové řešil....tzn.bude tam trochu nespaleneho bordelu. 

Hele lambda byla to první co jsem měnil, takže to prakticky vylucuji. 

Ten liquid na čištění Bluechem DPF FLUSHING Liquid mi doporučil kamarád.... Je u něho i napsáno, že není agresivní a může být použit na všechny hliníkové, hořčíkové, zinkové a kadmiové části. Tak doufám že to tak je. 

Odkaz ke komentáři

hlasim se po odmlce....provedl jsem cisteni...kazdy katalyzator zvlast, abych eventulne bordel z jednoho nevyplachoval pres druhej. Takze cela akce trvala 5dni. Chybu jsem si predtim nechal smaznout a dnes po ujeti cca 160km od vycisteni se opet rozsvitila, takze jsem bezradnej :-(

Odkaz ke komentáři

Když bys dojel na emise/SME, řekli by opět, že HC jsou nad limit a nyní možná nejen ony. Prostě minimálně kat za turbem je KO, přestože není viditelně propálen/poškozen, tak ty aktivní prvky asi byly částečně díky vadnému vstřiku "vymyty/vypáleny" a kat tak má sníženou účinnost. Proto to nedokončí readiness a navíc hodí chybu.

Vyřeší to jen nový, lépe řečeno funkční kat, tak jen nějaký vybrat. Těm radám o čistění jsem nevěřil, natož něco ohledně ucpání, což se potvrdilo po sundání. Ono se diagem nechá zkontrolovat, jak účinný kat je, tady skupina 46, to pro případ, že bys bral jetý. Pokud by se prodejce cukal a nesouhlasil s otestováním po namontování, nebrat.

Pokud není šáhnuto do softu, samo OBD/EOBD si ohlídá emise líp, než SME. Ve švýcarech od 2013 zrušili povinné SME kontroly pro OBD/EOBD auta a jedou jen na svítící MIL a readiness/emisně relevantní chyby v ECU.

http://www.agvs-upsa.ch/de/dienstleistungen/werkstatt-und-kundendienst/abgasanlage

http://www.fahrlehrerverband.ch/abgaskontrolle-wer-muss-wer-nicht/

Odkaz ke komentáři

Nedalo by se to co pises jeste potvrdit/vyvratit tim, ze by se udelala diagnostika lambdy? V pripade, ze by byly lambdy dve tak prvni (pred katalyzatorem) by mela ukazovat sinusoidu a druha (za katem) by mela ukazovat pouze mirne zvlneni.

Jelikoz mam pouze lambdu za katalyzatorem, tak pokud je katalyzator v poradku, tak by mela ukazovat mirne zvlneni. Pokud bude sinusoida, tak je kat spatnej. Je tak?

Odkaz ke komentáři

Na tohle bych nespoléhal, ta kontrola bude rozdílná s jednou lambdou ve srovnání s dvěma, auto s jednou lambdou bude pro kontrolu katu taky využívat řízené cyklování směsi (bohatá/chudá/bohatá atd.) a pokud lambda nenaměří odpovídající průběh, vyhodnotí kat jako nefunkční/ se sníženou účiností. To SSP EOBD holt nepočítalo s tím, že po době dvou lambd u MPI nastoupí TSI opět jen s jednou, asi to řešili jen uloženými mapami z dob vývoje a ušetřili vyřazením jedné sondy ...

Lambdu jsi psal, žes dal novou, že?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...