Přejít na obsah

Vibrace při volnoběhu - studený motor


Doporučené příspěvky

jj, lambda je nova, resp. tu jsem menil jako prvni vec po tom, co se vyskytl problem a nepomohlo to...u ni bych chybu v podstate vyloucil.

Me jde ted o to, jestli tim, ze ted lambda detekuje chybu nasledne nejak neupravuje smes....abych tedy nemel spatnou smes. Budu se ted snazit vyloucit problem se spalovanim (ikdyz auto jede jako vino), tzn.

- premerit jeste jednou tlaky ve valcich
- zkontrolovat svicky jestli nejsou ocouzene
- premerit tu lambdu osciloskopem
- vyloucit eventuelne nejake podsavani

proste vyloucit vse co jde pred vymenou katu

PS: vcera jsem vzal Vervu 100 a 5minut v kuse sem to pri jizde drzel na 4500ot ..... dneska rano pri ostrejsi jizde na stejne trase do prace, mi to ukazalo o necely pullistr mensi spotrebu nez vcera (mozna mi z toho uz jebe a pozoruju to :-D )   

Odkaz ke komentáři

Tou jízdou v otáčkách jsi to pročistil, tak to může nyní líp pálit a mít menší spotřebu. Jinak se už budu jen opakovat, vše co navrhuješ neuškodí, ale ani problém nevyřeší, to udělá až funkční kat. Nech si od někoho otestovat diagem kat i lambdu místo testu komprese, ušetříš :cool:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ha, tak už vím, jak to s tím BZB je, viz info od kolegů ze Slovenska ... Jestlipak to ví český SME? Se divím, že to dostalo homologaci, celá lambda regulace je postavená jen na mapě a ta lambda sonda tedy jen skokově kontroluje výstup z předkatu, hlavní kat jede nekontrolovaně ... No prostě jak jsem psal výše, šetření a krok zpět z dob MPI ...

Jinak, po pátrání to vypadá, že předkat/kat se umí taky propálit jen na straně výstupu, kterou bez rozpárání výfuku neuvidíš a necháš se zmást tím, že na straně vstupu vypadá předkat/kat neporušen ...

BZB.jpg.0b1f8d0b216359d8d2bef02807d7c3ef.jpg

https://www.seka.sk/public/files/dokumenty/Servisne info/servisna informacia BYT a BZB.pdf

Nevím, jak jsem mohl zapomenout na SSP401 k BZB ... :biggrin:

Výfukový systém je vybaven předkatalyzátorem s jednou lambda-sondou a je zabudován v blízkosti motoru.

Lambda-sonda G39

Jako novinka je u řízení motoru MED 17.5 vynechána lambda-sonda s lineární regulací. U motoru 1,8 l TFSI se nachází pouze skokově regulovaná lambda-sonda, která je umístěna mezi předkatalyzátorem a hlavním katalyzátorem.

Funkce regulace lineární lambda-sondy byla nahrazena datovým polem uloženým v řídicí jednotce motoru. Motor pracuje s homogenní směsí lambda=1 ve všech fázích chodu motoru s výjimkou studeného startu na.

Vyhřívání lambda-sondy Z19 zajistí rychlé ohřátí lambda-sondy na provozní teplotu.

Odkaz ke komentáři

nasiel som dobru nahradu katu na 1,8Tsi

  http://www.extravyfuk.eu/doplnky/montazne-katalyzatory/-koda/octavia-ii/1-8-tsi/

mam tiez problemy na 1,8Tsi BZB na benzine mi vyhodilo kod P0420 slaba ucinnost katalizatora a ked mam prepnute na plyn mam kvapalnu fazu Vialle  tak mi hadze P1115 lambda sonda skrat na kostru.auto normalne chodi ziadna vyssia spotreba a ani nestraca vykon.zaujimave je ze ked to vymazem tak auto chodi normalne aj 100-200km bez poruchoveho kodu tak neviem kde je pes zakopany.Dnes som tomu riadne nalozil asi 40km som isiel v otackach 4000-5500 a kod P0420 zmazalo a urobil som na druhy den asi 200km a zatial je klud ale idem to dat pozriet znamenu do servisu ci bude mudrejsi? 

 

 tak a dalsich 100km a mam tu sporadicku zavadu P0171 no nic ide to do servisu.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj chlapi,

tak mam NOVINKU....prestoze si mi stale kontrolka a chyba P0420 objevuje, tak jsem s tim byl dneska na klasickem mereni emisi. A predstavte si, ze to proslo temer bez problemu. Dokonce i hladina uhlovodiku v poradku, CO na hranici, ale v norme (to je trochu prekvapive, protoze pred rokem bylo CO naprosto v pohode a uhlovodiky vyrazne pres normu).... chvili ale u CO trvalo nez se to dostalo pod limit.

Ma to jediny hacek, kterym je lambda sonda....ta je dle diagnostiky pouzite pri mereni emisi "mrtva". 

Chlapek by mi podle tohodle vysledku doporucil vymenit lambdu, ale tu jsme menil, kdyz sem zacal mit tento problem a nepomohlo to. Tim padem se mi nezda, ze by byla spatna... 

Jinak mi jeste bylo receno, ze pokud by bylo CO v poradku a uhlovodiky mimo limit, tak by to bylo nejakou netesnosti v motoru. POkud by byl kat spatny, tak by to neplnilo ani CO ani uhlovodiky.

 

 

Odkaz ke komentáři

Než jsi to dnes nechal změřit, smázls chybu nebo to bylo měřený se zapsanou chybou? To jen pro info, nevím, jestli zapsaná chyba snížené účinnosti ovlivnuje řízení motoru.

To že bys prošel mě nepřekvapuje, chybu to vyhazuje díky testování předkatu, jestli je stav hlavního ale nekontrolovaného katu lepší než předkatu, stačí to na to, aby analyzátor byl spokojen a auto prošlo s odřenýma zrcátkama :cool:

Tu současnou lambdu sis tedy nenechal nikde otestovat/nalogovat diagem? Kdyby byla sama špatná, nebo byl problém v jejím konektoru či někde na trase k ní, psalo by to jinou chybu. To že po smazání P0420 se po samotestech readiness kontrolka opět rozsvítí říká to, že to co lambda měří neodpovídá tomu, co má naměřit ...

Ten můj kat na GIV EU4 byl durch, MIL svítila a analyzátor na SME naměřil

Otáčky 3260, lambda 0,999, CO 0,08, HC 7, CO2 14,9

a od tý doby si o SME myslím svý ... :cool:

 

Odkaz ke komentáři

Nejdriv chybu smazl a pak to bylo mereno...jinak by ho to asi nepustilo dal (to ted jen spekuluji). Resp. ono by ho to na zacatku nepustilo uz i pres tu "mrtvou" lambdu.

Jeste si ted pamatuji, ze kdyz jsem menil lambdu, tak se musel upravovat konektor....nova lambda, byt dle kodu origo (dle VAG 1K0998262E coz odpovida  Bosch 0258006986, kterou tam mam), mela v baleni jeste protikus, ktery se musel nasazovat misto puvodniho na elektro svazku na aute. Vim, ze jsme s tim pri vymene trochu bojovali - nesel nam sundat puvodni konektor (nez sme si udelali vypichovak)....tak si tak rikam, ze jestli nemohlo dojit k nejakemu poskozeni tam....ale to by asi hlasilo uplne jinou chybu - primo lamdy = jiny kod chyby? Resp. ukazal by to klasicky vypis diagnostiky? Soucasnou lambdu jsem testovat nenechaval....auto bylo za posledni rok preventivne asi 5x na diagnostice a jedina zavada je P0420, jinou to nehlasi.

Ale bez ohledu na lamdu mi prijde hodne divne, ze mi byly loni 2x namerene vysoke uhlovodiky (na dvou ruznych mistech) a ted nic.   A tu lambdu by to melo detekovat vzdy, at jsou emise jakekoliv ne?

A jelikoz uz premyslim nad vsim, tak si rikam, jestli od vymeny tech vstriku nemuze byt nejak blbe nastavena RJ - resp. ta datova mapa, ktera nahrazuje lambdu pred katem....jak si sem daval ty odkazy.

Jak bys ted postupoval? 

Odkaz ke komentáři

Lambda regulace a měření emisí, viz info od slovenských kolegů. Regulační lambdu to nemá, není co kontrolovat, takže SME zadává lambdasonda typu X = bez sondy a to mu umožní krok dál a samotné měření emisí. Podmínkou je ale provedené readiness, a to tedy bezprostředně po smazání chyby není ... :biggrin:

Jistě jste tu novou zapojili správně, jinak by to zapsalo chybu lambdy a ne snížené účinnosti katu.

Co bylo před rokem a nyní je irelevantní, jinej analyzátor atd. Kontrolní lambdu co máš na autě nikdo neřeší, pro SME je evidentně podstatná jen regulační a tu to nemá ...

Výměnou vstřiků jistě nezměníš nastavení ECU a uložených map :biggrin:

Postup? Otestovat lambdu, ale to je jen pro sichr, no a sehnat minimálně dobrý předkat když ne celej včetně dílu za lambdou ... Jo, taky jsem po změření emisí nevěřil ... Jestli ví někdo něco jinýho, sem s tím :cool:

BZB.pdf

Odkaz ke komentáři
V 10. 8. 2018 at 14:17, rayx napsal:

 

jestli to teda chapu dobre, tak ten pan co to meril nevedel o te informaci "ze Slovenska" a na zaklade toho, ze to neukazalo regulacni lambdu (protoze ani nemohlo), tak by me normalne vyhodil jeste pred merenim? Protoze to rikal, ze kdybych to nemel domliuvene, tak by me poslal dom, abych si vymenil lambdu.

Jeste by me zajimalo, jestli ma ta moje jedina lambda ma nejaky primy vliv na bohatost spalovane smesi a nebo je tam opravdu vylozene pouze na kontrolu a ridici jednotka nic nemeni i v pripade, ze lambda detekuje nejakou odchylku.   

Odkaz ke komentáři

Ano, pán asi nevěděl ani o studijním sešitu od VW, ani o infu slovenských kolegů. Český SME nevím, jestli mají nějaký buletin, kde by to řešily, ale jistě nejsi jediný BZB, co by u nás jezdilo :cool: ...

Ano, i tato sonda za předkatem má vliv na složení směsi, popsáno třeba v SSP30, 35 nebo 39, tady se to moc lišit nebude.

Slouží ke kontrole funkce katalyzátoru. Navíc probíhá přizpůsobování lambda sondy G39 (tady mapy v ECU nahrazující G39) před katalyzátorem.

Lambda-sonda porovnává koncentraci zbytkového kyslíku ve výfukových plynech s koncentrací kyslíku v referenčním vzduchu (výfukové plyny se porovnávají s okolním vzduchem, neboť vnitřek lambda-sondy je otvorem spojen s okolní atmosférou).

Lambda-sonda pracuje jako tzv. dvoubodová sonda. Ukazuje jen, zda je ve výfukových plynech směs bohatá (l <1), či chudá (l >1). Regulace směsi se provádí řídicí jednotkou motoru.

Každý skok napětí se vede jako signál přímo do řídicí jednotky motoru. Podle toho, zda je hlášena chudá či bohatá směs, proběhne buď obohacení  nebo ochuzení směsi.

Odkaz ke komentáři

Nikdo přece neříká, že musíš mít španou spotřebu. Ale podle algoritmu v ECU prostě lambda, která je v pořádku, neměří hodnoty a průběh, co má z katu lítat, proto to vyhodnocuje jako nízký účinek katalyzátoru, čemuž stále nechceš uvěřit ... :cool: Kdyby se ECU nezdála lambda, zapíše jinou chybu a ne P0420. Readiness lambdy, třetí zleva, se do momentu zápisu chyby katu provede, že?

Vyber si jinou SME nebo servis s měřením emisí, nech si říci názor od dalšího technika. Když to shrneš, kolik expertů už Ti tvrdilo nesmysly o přicpaným/zaneseným katalyzátoru a čištění ve vyšších otáčkách?

Prostě po protejkajícím vstřiku či jinak nepálejícím válci to tak většinou dopadá, přestože nový potvory maj mít odpojování vstřiků ci cívek postiženého válce. Ale musíš uznat, že na protejkající vstřik to nestačí, benzín se ke katu dostane ...

SSP = SamoStudjní Program, sešity jsem odkazoval tady

Odkaz ke komentáři

Zkratka mi to nedava logiku. Resp. jsou tu zminene veci, ktere jdou podle me proti sobe.

Vzhledem k tomu, ze tu zaznelo, ze i tato kontrolni lambda ma primy vliv na bohatost smesi, tak by mela ridici jednotka v pripade jakekoliv odchylky mimo namerene hodnoty na lambde (a je jedno jestli to je katem nebo necim jinym), automaticky upravovat smes. Pokud by tedy byly hodnoty na lambde spatne (vinou treba toho spatneho katu), tak tim vic by mela byt smes upravena....mela by byt bud vyrazne chudsi a nebo bohatsi. Takze by to melo bud blbe startovat a cukat (v pripade chude smesi) a nebo by to melo vic brat benzin (v pripade prilis bohate smesi). Zadny z techto projevu ale auto nema.

Jelikoz auto jede normalne a ve finale i plni emise, tak jediny problem je svitici kontrolka. Proto me napadlo jeste eventuelne jedno reseni, a to odstineni lambda sondy. Ale jde o to, aby to neovlivnovalo smes a nevznikl z toho eventuelne jiny zavaznejsi problem.

 

Odkaz ke komentáři

Radím, projednej to s techniky na emisích, aniž bys něco obcházel, musí být provedené nenulové readiness a v paměti nesmí být emisně relevantní chyba, pak někde ani nemusíš emise nechat měřit a plníš zákon. Co se týká odstínění, je to opět na technikovi :cool:

5b717a05e397a_Ojebvaemis....jpg.51db8eaec318d9d4faa9a2e3bf481956.jpg

Jestli s tím někde projdeš, klidně pak jezdi se svítící kontrolkou, v ČR to na silnici vlastně nikdo nekontroluje, venku by to byl pech ... Víc už fakt nevím a neporadím, tohle opravdu není jen o chudé a bohaté směsi, to je hlavně o následné katalytické redukci :cool:

Odkaz ke komentáři

ok. Mam tip jeste na jednoho cloveka, ktery by mel byt opravdu fajnsmekr pres diagnostiku atd (snad opravdu bude) a s nim jsem domluven na radnem mereni lambdy a celkovou detailni diagnostiku.

Jen sem se chtel trochu ujistit v tom, ze se za dobu provozu (rok) s rozsvicenou kontrolkou nemohlo neco dalsiho pokazit (v motoru). A tim, ze neznam uplne vsechny souvislosti, tak to chvilema vypada zmatecne, ale moc ti dekuju za trpelivost ;-) 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...
V 13. 8. 2018 at 10:43, rayx napsal:

Ano, pán asi nevěděl ani o studijním sešitu od VW, ani o infu slovenských kolegů. Český SME nevím, jestli mají nějaký buletin, kde by to řešily, ale jistě nejsi jediný BZB, co by u nás jezdilo :cool: ...

Ano, i tato sonda za předkatem má vliv na složení směsi, popsáno třeba v SSP30, 35 nebo 39, tady se to moc lišit nebude.

Slouží ke kontrole funkce katalyzátoru. Navíc probíhá přizpůsobování lambda sondy G39 (tady mapy v ECU nahrazující G39) před katalyzátorem.

Lambda-sonda porovnává koncentraci zbytkového kyslíku ve výfukových plynech s koncentrací kyslíku v referenčním vzduchu (výfukové plyny se porovnávají s okolním vzduchem, neboť vnitřek lambda-sondy je otvorem spojen s okolní atmosférou).

Lambda-sonda pracuje jako tzv. dvoubodová sonda. Ukazuje jen, zda je ve výfukových plynech směs bohatá (l <1), či chudá (l >1). Regulace směsi se provádí řídicí jednotkou motoru.

Každý skok napětí se vede jako signál přímo do řídicí jednotky motoru. Podle toho, zda je hlášena chudá či bohatá směs, proběhne buď obohacení  nebo ochuzení směsi.

ahoj,

jeste k te lambde. Toto jsem nasel v dokumentu - Dílenská učební pomůcka 1.8 TSI 118 kW (SSP 401): 

https://www.uloz.to/!itjidEGt/ssp401-motor-1-8-tfsi-118-kw-pdf

Lambda-sonda G39
Jako novinka je u řízení motoru MED 17.5 vynechána lambda-sonda s lineární regulací. U motoru 1,8 l TFSI se nachází pouze skokově regulovaná lambda-sonda, která je umístěna mezi předkatalyzátorem a  hlavním katalyzátorem.
Funkce regulace lineární lambda-sondy byla nahrazena datovým polem uloženým v řídicí jednotce motoru.
Motor pracuje s homogenní směsí lambda=1 ve všech fázích chodu motoru s výjimkou studeného startu na.
Vyhřívání lambda-sondy Z19 zajistí rychlé ohřátí lambda-sondy na provozní teplotu.
 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Nikdy nepracuje konstantně s lambda=1, ale osciluje kolem ní, tedy střídá chudá, bohatá, chudá, bohatá a furt pryč, tady to řídí mapa v ECU ...

a právě proto, že výstup z katu (díky tomu, že kat nefunguje) není jaký má být, kontrolní lambda nenaměří co má a hodí to P0420 ...

Jestli je směs homogení nebo není je trochu něco jinýho než bohatá a chudá směs :cool:

Odkaz ke komentáři

aha. Tak to mam zmatek v pojmech :-) Mel jsem za to, ze homogenni = stejny pomer vzduch/benzin.

Kazdopadne mi bylo receno, ze jsou dve varianty:

1) vymenit komplet novy dil (kat i predkat)

2) vymenit jen predkat = musel bych nekde sehnat z jineho auta a převařit

3) odstinit lambdu, aby se dostala na spravne hodnoty

Pokusim se tedy o 3. variantu...nasel jsem adapter k tomu urceny:

https://www.asc-tuningimports.cz/product/univerzalni-dily/vyfuky/jdm-adapter-odstineni-lambda-sondy-uhel-/8266

 

Jinak mi jeste bylo receno, ze kdyby tomuto problemu nepredchazela vymena vsech vstriku, tak by bylo dobre zacit otestovanim vsech puvodnich vstriku, jestli nedavaji vic benzinu.

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
V 8. 7. 2018 at 19:24, dano30109 napsal:

nasiel som dobru nahradu katu na 1,8Tsi

  http://www.extravyfuk.eu/doplnky/montazne-katalyzatory/-koda/octavia-ii/1-8-tsi/

mam tiez problemy na 1,8Tsi BZB na benzine mi vyhodilo kod P0420 slaba ucinnost katalizatora a ked mam prepnute na plyn mam kvapalnu fazu Vialle  tak mi hadze P1115 lambda sonda skrat na kostru.auto normalne chodi ziadna vyssia spotreba a ani nestraca vykon.zaujimave je ze ked to vymazem tak auto chodi normalne aj 100-200km bez poruchoveho kodu tak neviem kde je pes zakopany.Dnes som tomu riadne nalozil asi 40km som isiel v otackach 4000-5500 a kod P0420 zmazalo a urobil som na druhy den asi 200km a zatial je klud ale idem to dat pozriet znamenu do servisu ci bude mudrejsi? 

 

 tak a dalsich 100km a mam tu sporadicku zavadu P0171 no nic ide to do servisu.

takze u mna vymenene komplet nove sanie,4xzapalovacie sviecky,4x cievky, odlucovac oleja,palivovy filter a zavady P0171,P0420 sa mi uz neobjavuju spravil som natom 1000km.mam este stale zavadu P1115 vymienal som aj lambda sondu za novu a nepomohlo.elektrikar mi povedal ze sa mu to tazko hlada ze diagnostika ukazuje signal z lambda sondy a ze obcasny skrat nevie vyhodnotit.takze asi len autorizak servis? 

Odkaz ke komentáři

Až vyřešíš problém vyhřívání lambda sondy (to sice není signálový obvod, ale bez vyhřívání sonda nefunguje korektně ... může to být jen pojistka, oxidace konektoru) a vyměníš elektrikáře, který o tom evidentně ví málo, uvidíš, jestli se P0420 neobjeví znovu :cool: Bez fungující lambdy to nemůže vyhodnotit práci katalyzátoru ani bohatost/chudost směsi ...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
V 30. 10. 2018 at 19:18, rayx napsal:

Až vyřešíš problém vyhřívání lambda sondy (to sice není signálový obvod, ale bez vyhřívání sonda nefunguje korektně ... může to být jen pojistka, oxidace konektoru) a vyměníš elektrikáře, který o tom evidentně ví málo, uvidíš, jestli se P0420 neobjeví znovu :cool: Bez fungující lambdy to nemůže vyhodnotit práci katalyzátoru ani bohatost/chudost směsi ...

takze urobenych dalsich 2000km a zrejme sa prejavila zavada.pri startovani pocut od spodku auta zahrkotanie.na volnobeh nic nepocut a potom ked idem na 2 alebo 3prevodovom stupni ale len ked zosliapnem na plyn tak pocut take jemne rapkanie pocas jazdy od podvozka.ked dam dole nohu s plynu tak nerapka.a je zaujimave ze teraz uz zavadu P1115 vôbec neukazuje a pre zmenu medzi cakajucimi zavadami sa zobrazuje P0420 z toho usudzujem ze to vyzera na 99% vadny katalyzator rozpadnuta keramika asi uz hrkoce.co myslite usudzujem spravne a mam objednat novy kat na aute uz je najazdene 249000km.motor BZB

tu na nete to popisuju tiez mam presne rovnake symptomy:

https://autoride.sk/spoznaj-poruchu-vyfukoveho-systemu-podla-typickeho-zvuku

rozmyslam objednat kat JMJ za 254EUR kovovy kedze mam LPdi Vialle  jeden na skodahome ho objednal a ide bez problemov: http://www.extravyfuk.eu/doplnky/montazne-katalyzatory/-koda/octavia-ii/1-8-tsi/

alebo potom 2varianta za 480EUR: https://www.autodoc.sk/hjs/1950078

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
V 19. 12. 2018 at 12:05, rayx napsal:

Tak se pak ozvi, cos vybral. No já JMJ nevěřím, třeba budeš mít jiný názor a zkušenost.

Takze  vyriesene vymeneny kat od firmy JMJ za 250ecok a uz nehlasi ani P1115 a ani P0420 najazdil som 700km a ziadna zavada zatial. 

A to rapkanie pod plynom islo z prevodovky takze som zohnal druhu prevodovku za 300ecok/servisak povedal ze sa neoplati rozoberat povodnu a prplat sa s tym/ na ktorej bol najazd 90000km z anglickej verzie /moja vydrzala 250000km/ a je po vsetkych problemoch. samozrejme nacas :-)

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...