Přejít na obsah

Vytáčení motoru


Doporučené příspěvky

Zdravím, mám motorizaci AKL. Chtěl bych se vás zeptat. Berme to tak, že mám zahřátý olej i vodu na provozní teplotu. Je pravda, že benzínu nevadí vytáčení motoru? Když např. pojedu třeba 5500 otáček, je nějaké riziko poškození motoru? Motor má najeto 202 tisíc, rozvody před 2,5 roky dělány, mají teď cca 25 tis. najeto. Známí říkají, že vytáčet diesel je zlo, ale u benzínu to nevadí. Max. výkon mám mít při 5600 otáčkách, ale přijde mi, že točit to do této hodnoty už musí být zavádějící. Motor totiž řve a přijde mi to jako trápení. Olej mám 5w30, měněný každý rok nebo po 10 tis. km. Snažím se autu dávat péči, jakou si zaslouží. Když např. vytočím 1 na nějakých 5000, poté zařadím 2 a tu vytočím na 5000 a znovu a znovu, mohu motor poškodit? 

Jen se ptám, zajímá mě to, tento motor docela slušně táhne okolo těch 3500, více se bojím točit. Děkuji moc všem za odpovědi :) 

Odkaz ke komentáři

Vubec se toho neboj a toc to!!! Mam taky AKL a kdyz chci motor poradne protahnout, tak jdu az do omezovace, jinak jizda i na 5tis otacek je v pohode. Nejvetsi kroutak je pri 3800ot. a vykon pri tech 5600ot., takze jak je videt, motor je konstruovany na vysoke otacky.

Jinak v prosinci jsem asi 20 minut v kuse jel po dalnici kolem 5tis ot. a motoru to nic neudelalo a to mam nalitany temer 280tis km, takze nemej obavy z obcasnyho vytoceni... :cool:

Odkaz ke komentáři

Ja mam najeto asi 260.000 a kolem 5000 otacek jsem celkem casto, neboj se toho. Pokud je motor v poradku, tak se mu nic nestane a je na to stavenej. Ja to mam od miminka, takze s tim jezdila maximalne rodina a vim, co do toho tech 20 let leju. Ale olej 5W30 je predpokladam preklep, nebo?

Ja osobne ale netocim tolik jednicku, jak pises, spis jdu kolem nejvetsiho kroutaku na dvojku a tam jdu vysoko, kdyz se to hodi, tak i trojku :)

A s tim vytacenim dieselu... jak se to vezme, kdyz je to zahraty, tak umim s Maxem (viz podpis) hrabat na trojku ;)

Odkaz ke komentáři

mám AKL 6 rokem jezdí snim přítelkyně já občas

osobně nevidim jedinej důvod to v běžný jízdě točit na 5000 a víc otáček pokud teda se někde neurvu s předjížděním jezdim do těch 4000-4500 a na běžnou jízdu stačí

co se týče oleje 5w30 bych se bál tam lejt je to jak voda leju 10W40 a spotřeba oleje je v normě najeto kolem 180000km motor si jen přede

Odkaz ke komentáři

Za beznyho provozu neni potreba motor tolik vytacet, to je jasny, ale nekdy to potreba je, kdyz si to situace vyzada nebo je dobre jednou za cas vyhnat pavouky z vyfuku a pokud je motor kompletne zahraty, tak se nic nestane, je na to konstruovany.

Ten olej davej 5W-40, je hustsi a taky levnejsi, je zbytecne tam davat longlife olej, kdyz ho stejne po 10tis km vypustis...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...