Přejít na obsah

EGR ventil prosakuje


Laky

Doporučené příspěvky

Laky: aby hodnoty z váhy vzduchu neboli príliš nízke tak musíš dieru zaslepiť.
na voľnobehu sú hodnoty OK, ale s rastúcimi otáčkami motora sú hodnoty z váhy horšie a horšie (žiadaná a nameraná hodnota sa vzájomne vzdiaľujú)
ak tú dieru nezaslepíš tak si odtiaľ bude motor cucať vzduch namiesto z filterboxu (absentujúci filter a kratšie potrubie je cesta menšieho odporu)
preto dieru musíš zapchať úplne alebo nejakým spôsobom regulovať množstvo vzduchu ktoré tadiaľ do sania vôjde (ak chceš simulovať vzduch z kartrov)

POZOR: z hadice nekvapká olej. z hadice sa parí (niečo ako mastná para).
nájdi mi nejaký odlučovač ktorý by túto paru vedel odlúčiť a ktorý by som tam vedel nahodiť lebo mne sa to zatiaľ nepodarilo

čo sa týka ekológie tak je to podľa mňa jedno. buď to ide priamo z kartra von do ovzdušia alebo sa to spáli vo valcoch a vylezie von výfukom. čo je lepšie?

to máš ako elektromobily vs nafťáky/benziňáky. čo je lepšie? elektromobily bez emisií a uhoľné/jadrové elektrárne pri každom väčšom meste alebo klasické motory?
100% ekologické by boli elektromobily poháňané výhradne solárnou energiou (etópia). bez batérií, pretože batérie sú kapitola sama o sebe v oblasti odpadov .....

Odkaz ke komentáři

tu sú screenshoty z videa z meraní (sorry za kvalitu)

1. pred demontážou (kartre z motora zapojené normálne do sania):

kartre1.png.c89c47a6624b85fa27be1328582be2bb.png   kartre2.png.513fba5ea46a01f21c1af9f9588a74af.png   kartre3.png.81343cade41e0f0ab902c5fe57228bfd.png

2. po demontáži kartrov zo sania (diera do sania upchatá):

kartre-zapchate1.png.acecc0c6424b6b59a71f056bd98c4346.png   kartre-zapchate2.png.f7b90ab0667b806c0d8d06de645d1ae6.png   kartre-zapchate3.png.d5e7f88e7b4f0a35ac2553c8f21b98fd.png

3. po demontáži kartrov zo sania (diera do sania uvoľnená):

kartre-otvorene1.png.2a241770ecd256b13b626d5a95a2bbf3.png   kartre-otvorene2.png.6043c813f414553dbf3eef8e4939ba25.png   kartre-otvorene3.png.5029788a5b583ed4dc1e5b587d9ef15d.png

4. komentár:

takže ako som písal, hodnoty so zapojenými kartrami do sania a odpojenými + zaslepeným otvorom do sania sú takmer totožné,
hodnota pri 3 tisíc ot. sa dokonca vylepšila. s otvoreným otvorom do sania vzniká pri 3 tis. ot. problém, kedy váha takmer o 90 mg/R menej ako by mala

POZNÁMKA: mám odstavené EGR, preto mi váha na voľnobehu vždy dáva vyššiu hodnotu o 80-100 mg/R.

Odkaz ke komentáři

Super diky za ty hodnoty. Mohl bys mi jen rict co ty hodnoty znaci? 

Prvni zleva kde je napsano engine speed jsou otacky motoru, to je jasne ale ty dva MAF a ty procenta? 

MAF vidim jedno pole specified a actual.. Takze to specified znamena chtena hodnota a ta actual ukazuje realnou hodnotu, ale ceho? Nasavaneho vzduchu v mg/h - to je co? Diky

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

MAF sensor = snímač množstva nasávaného vzduchu = "váha vzduchu"

1. blok = otáčky motora
2. blok = očakávaná (žiadaná / tabuľková) hodnota množstva nasávaného vzduchu
3. blok = skutočná hodnota množstva nasávaného vzduchu (nameraná váhou vzduchu)
4. blok = funkčný cyklus EGR, neviem presne, ale zrejme je to percentuálne vyjadrenie rekuperácie výfukových plynov
(ja mám EGR off čiže mne to zrejme ukazuje blbosti, pamätám si že hodnota skákala hore dolu)

ideálny stav je keď sa hodnoty v 2. a 3. bloku zhodujú (logicky). porovnávaním týchto hodnôt v grafe (v časovom priebehu)
možno určiť, či je váha vzduchu dobrá alebo dáva slabý výstup (nízke hodnoty). ak dáva slabý výstup tak auto dobre neťahá.
ale hodnoty boli merané na neutrale. na iných prevodových stupňoch by mali byť hodnoty odlišné (vyššie)

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Chlapi, můžu se zeptat jak funguje Váš zlepšovák? Od prosince žádný koment, tak předpokládám, že je klid. Nepaá mě otázka, jestli s tím nebude problém na emisích?? 
Mám patrně podobný problém. Jen jsem neměl čas se v tom pitvat, rodina děti. Pozoruju únik oleje, Nepatrně vyšší spotřebu paliva. A hlavně smrádek, když nastartuju a třeba škrábu skla. 

20190321_155208.jpg

Odkaz ke komentáři

Promiň, včera jsem už neměl čas. Já to mám stále vyrušené, akorát jsem přemístil ten filtr nad motor, aby mi olej nestékal dolu a neznečišťoval spodek auta a asfalt (viz. foto). Ale pořád to nemám vychytané, protože olej se mi dostává přes ten filtr ven a kape mi to na kryt motoru. Měl jsem vzato, že se ten olej až tak moc nevytlačí. U EGR je to o 95% lepší, pořád se tam nějaký olej objeví, ale je to opravdu lepší. To by vyřešilo už jen vyrušení EGR a to nechci. To co jsi vyfotil Ty, tak mě už to tam drží silou vůle, takže já si koupím nový. 

55826158_449039152303611_777106304224198656_n.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 3 roky později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...