Přejít na obsah

Olej do rs


Doporučené příspěvky

Primárně to musí splňovat normu  (VW 502 00, předpokládám, zkontroluj v návodu k autu) - ta v sobě obsahuje výkonnostní specifikaci (jestli ten olej má dost aditiv, aby ten motor umazal i v zátěži) + kompatibilitu s motorem (jestli v tom motoru nerozpustí  nějaký těsnění...).

Viskozitní specifikace je druhotná a závisí spíš na typu používání auta - do města klidně nech 5w30, pokud chceš omezit žraní oleje, na dálnice, nebo rychlejší ježdění spíš 5w-40.

Dobrou zkušenost mám s Shell helix ultra 5w-40 (je to jejich nejvyšší řada - nejvíc aditiv, dá se nalít i do Ferrari) - koukal jsem do motoru a je krásně čistej, přitom olej stojí úplně stejně jak jiný, není drahej. Pokud to honíš a chceš prodloužit životnost turba, měň to spíš po 10 než 15tkm.

Filtry - kvalitní by měly být Bosch,Mahle,Mann, Origo (tyhle 4 určitě), dále pak Knecht,Motorcraft,Purflux,Hengst, nebrat naopak Filtron,starline,Alco,FRAM.

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Ahoj všem! Někde jsem četl, že by se měl do BWA dávat olej s normou VW 503.00 nebo VW 504.00. Mohu i přesto do 2.0 TFSi BWA dát Shell Helix ultra 5W40, i když plní normu VW 502.00/505.00  ? S intervalem max 10 tis. kilometrů. Dával jsem ho do ORS1 a problém jsem nezaznamenal :)  Děkuji, L.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...