Přejít na obsah

Ztráta výkonu, špatné řazení


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, chtěl bych vás požádat o radu / názor. Vlastním 1 škodu octavii 1.6i 74kw motor AKL, rok 2001. Jsem lajk a v autech se moc nevyznám.

Včera jsem jel z výletu po okresce, jel jsem do kopce na 4, v autě byli 2 lidi a cca 50kg náklad (nic extra). Plyn cca v polovině a najednou jsem ucítil lehké škubnutí a jako kdyby mi někdo lehce drcnul do pedálu. Nicméně žádnou změnu jsem necítil a jel dál. Poté jsem z kopce vyřadil na neutrál. Když jsem opět zařadil, auto bylo absolutně bez výkonu. Kopec jsem vyjížděl s obtížemi na 2. Autu se nechtělo přes 3 tisíce otáček. Když jsem dal plný plyn, auto mělo tendenci jet, ale akorát jen cukalo a netáhlo. Motor začal znít trochu jinak a občas bylo slyšet jakoby vynechání. Zastavil jsem na nejbližší benzínce, kde jsem vypnul motor a nechal ho chvíli odpočinout. Když jsem chtěl nastartovat, auto nechtělo naskočit, chvilku točil startér a pak s obtíží naskočil motor, ale zvuk byl pořád divný. Zdálo se, jakoby to jelo na 3 válce. Dojel jsem 2km do Humpolce, kde mám známého. Projel jsem se s ním, ale bez VAGu nebyl schopen říct, čím to je.

Pak vyzkoušel při vypnutém motoru naplno ručně otevřít klapku (mám ještě plynové lanko) a zas jí zavřít a něco lehce dělal s lankem. A ono ejhle, nastartoval jsem na drc, motor měl zase zvuk jako vždy, výkon jako předtím, táhlo to krásně jakoby nic. ALE!!! Velmi ztuhlo řazení. Řazení bylo víceméně nemožné, musel jsem prošlápnout spojku až do podlahy co to dalo a kvalty rvát silou. Občas to šlo i přes zuby. Když jsem stál na místě a dal jsem zpátečku, šlo to razantně přes zuby a auto s sebou cuklo. 

No nic, vydal jsem se to projet, chvíli to jelo v pohodě, pak opět došlo ke ztrátě výkonu, zvuk byl divný ale řazení šlo o něco lépe. Opět jsem vypnul motor, pohnul párkrát s klapkou, nastartoval v pohodě a jel jsem. A pořád dokola. I sám známý mechanik nevěděl absolutně o co jde a byl z toho v háji. Říkal, že nechápe souvislost, proč to nejede a jde řadit a pak naopak. 

Cestu domů jsem absolvoval víceméně bez problému. U Humpolce jsem na dálnici zařadil 5 stupeň a na ten jsem dojel až do Prahy. Auto jelo jako z praku. 170 nebyl problém, táhlo krásně. Celou cestu jsem jel na 5 a pak v Praze jsem zkusil vyřadit v tunelu, pak jsem dal opět 4 a opět došlo k poklesu výkonu. (Pokles byl ale i při jiných kvaltech).

Nejsem schopen určit, proč k tomu dochází a při čem. Píšu jen to, co se mi stalo. Je mi jasné, že to asi nepůjde určit, jen bych rád znal názory ostatních lidí, popř. někoho, kdo se s tím také setkal. Auto miluji, pečuji o něj. Olej měním poctivě, netočím za studena, netrápím ho. Svíčky, rozdělovače, cívky atd. měněny cca před rokem a čtvrt. S autem najezdím cca max 15t km ročně. V týdnu se vydám hned do servisu až bude čas a uvidí se. Jen bych chtěl přibližně vědět, zda to půjde na díly nebo by to mohla být nějaká prkotina. 

Děkuji všem, kdo to dočetli až sem! :happy: Omlouvám se za takovou slohovku, ale myslím si, že toto je docela neobvyklé. Budu rád za každou radu / tip / názor!!!! Předem díky :palec:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...