Přejít na obsah

Červené L&Kčko


Doporučené příspěvky

Po Octavii a jejím vláknu se přesunu sem, neboť nástupcem se stal Superb v kombíku a výbavě L&K. Barva je červená corrida, která se dnes již nenabízí. Nejedná se o nové auto, ale o roční vůz (02/2017), který jsem bral s nájezdem 37tkm.

Motorově to je 2,0TDI 140kW se šestistupňovým DSG a pohonem všech kol. Výbavu to má slušnou, co chybí, tak je konektivita (ŠKODA Connect se do Superbů dostal až od KT 22/2017), ale nějak se to bez toho přežije.

Oproti Octavii to má hodně tvrdé sedačky (s výhřevem a větráním), obě jsou elektricky nastavitelné, ale na druhé straně zase hodně měkký podvozek (v mém případě s DCC). Většinu nerovností na silnici bere suverénně, co se autu ale vůbec nelíbí, tak jsou hrby přes krátký horizont a se zatáčkou (např. na silnici mezi Kravařemi a Úštěkem: https://goo.gl/maps/6PahGoBV8pE2). Tam se začne dlouhá záď hrnout vpřed, ale dá se to docela rychle dostat pod kontrolu.

Jinak dobré je otevírání elektrického kufru funkcí Easy Open, kdy stačí "kopnout" s klíčem v kapse pod zadní nárazník a kufr se otevře. Naprosto excelentní je funkce Smart Light Assist, kdy se za tmy dá jet pěkně se zapnutými dálkovými světly a protijedoucí auta jsou vykrývána pomocí clon.

Je jasné, že když jsem v Octavii měl ACC, tak že je i zde. Tady je varianta až do 210km/h a navíc ve spojení s DSG, takže paráda. Díky spojení ACC, Lane Assistu a elektronické parkovací brzdy, nabízí Superb i systém Emergency Assist - v případě nějaké zdravotní indispozice řidiče, dokáže auto samo v jízdním pruhu postupně zastavit a zabránit tak nechtěnému opuštění silnice. Na moje dlouhá cestování je to, si myslím, velice užitečný prvek.

Jelikož jsem s autem od středy najel už téměř 1000km, tak se podařily i nějaké spotřeby. Je zajímavé, že na ECO-mód jezdit neumím :biggrin: - tam je spotřeba někde kolem 6,0-6,5l/100km. Plynový pedál je v tomto případě velice vláčný a nemám pocit, že by i převodovka z této kombinace byla extra nadšená; hodně často a nesmyslně se přeřazovalo nahorů/dolů. Výtečná však je funkce volnoběžky.

Ve chvíli, kdy jsem se pohyboval ve sportovním módu (byť jsem řazení přepnul klasicky do pozice "D"), tak jsem jezdil stejnou trasu za 5,2l/100km. Protože se dalo velice pěkně s motorem kooperovat a například před stoupáními včas jemně přidat plyn (bez nutnosti zrychlovat), což se v tom ECO-módu blbě dávkuje.

A největší odvaz je GreenScore... abych jezdil na 80-95%, tak pojedu takovým způsobem, že naseru všechny okolo a ještě jedu za 6 litrů. Když si jedu podle sebe a se spotřebou do 5,5l, tak se pohybuju na hranici 35-40 bodů. :elk:

 

Jinak jsem si na autě dokódoval i některé drobnosti; například vzhled budíků á la Kodiaq s barevnými (zelenými) linkami oddělujícími displej, svítící zadní světla při denním svícení, vpředu navíc svítí i "řasy", přidal se ukazatel offroad (je to přece čtyřkolka, ne? :loool:) a nějaké další maličkosti - jako např. úplné vypnutí světel v pozici "0", plně vypínatelné ESP apod.

 

A nějaké ty fotky

IMG_3627.JPG IMG_3630.JPG IMG_3648.JPG IMG_3636.JPG IMG_3638.JPG

Spotřeby:

IMG_3651.JPG IMG_3662.JPG IMG_3680.JPG IMG_3692.JPG

 

Úpravy:

IMG_3691.JPG IMG_3693.JPG IMG_3694.JPG IMG_3700.JPG

 

No a už máme namotáno přes 38tkm a v dalším týdnu padnou určitě další 2-3tkm...

IMG_3672.JPG

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Od koupě je natočeno skoro 5tkm. Cesta do Švýcarska a zpět proběhla suprově, svezení parádní. Sedačky jsou teda o dost tvrdší než byly v Octavii, podvozek v nastavení Comfort je měkký a auto se na nerovnostech houpe jako koráb... v serpentinách přišlo vhod progresivní řízení, s nímž bylo projíždění zatáček jedna báseň :palec:

na fotkách je pár postřehů z cesty do Interlakenu ve Švajcu

IMG_3797.JPG

IMG_3777.JPG

IMG_3773.JPG

IMG_3759.JPG

IMG_3755.JPG

IMG_3754.JPG

IMG_3745.JPG

IMG_3790.JPG

Odkaz ke komentáři

Díky a taky bych chtěl moc poděkovat všem za (o)hlasy, které auto vzbudilo - fakt jsem to u sériového auta nečekal... A pokud někdo máte fotky, tak je sem klidně lupněte - já si včera neudělal ze srazu ani jednu fotku, protože jsem potkal moc fajn lidi, se kterými jsem raději osobně pokecal, než tam lítat s telefonem a fotit :cool:

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak něco málo aktuálního... auto jezdí a polyká kilometry, naftu i AdBlue. :biggrin: AdB jsem už i směl dotankovat, a zase by mohlo být na 11tkm klid... jinak spotřeba dlouhodobá je teď okolo 7,5l/100km, neb jsem Supa používal jako stíhačku na dlouhé přesuny. :ph34r:

Zatím převládá spokojenost, i když si třeba včera při přeletu z WOBu do MB postavil hlavu radarový senzor FA/ACC a je v tuto chvíli bez funkce. Zítra se to stihne píchnout na diagnostiku, tak budeme chytřejší.

Jinak motor běží docela pěkně, i když je takový trochu gumový - naladění předchozího dvoulitru v Octavii bylo takový živější... maximální rychlost 243 tacho auto drží pěkně dlouhodobě i ve stoupáních.

A co mě konečně potěšilo je zrcadlení Wazu na displeji přes Apple CarPlay... do té doby jsem to v telefonu zakázal, protože to celé pro mě nemělo smysl; až teď se s tímto rozšířením a podporou se to stalo použitelným prvkem výbavy. A dobrá věc je TV tuner... zejména když člověk nestihne dojet domů na Velkou Pardubickou a musí to zapíchnout na pumpě, aby mohl koukat :lol:

 

IMG_4852.JPG

IMG_4830.JPG

1A29281E-8F2D-44E4-B5D7-E17D7E75383F.jpg

Odkaz ke komentáři

Pěkně s tím už opravdu lítáš! Jak se auto chová v takové rychlosti?
To já jezdím zatím relativně předpisově a zvykám si na tu velikost a pohodlí. Co se týče motoru tak si stěžovat nemůžu. Ve sportovním módu to jede jako z praku a občas si řadím sám dle chuti, ale dneska jsem jel svojí Octávkou a je fakt, že z místa je Octa pohotovější a agilnější-tahá hned od volnoběhu díky mým úpravám. Ale 400kg navíc, DSG a 4x4 dělají svoje. Jinak se spotřebou jsem spokojený, dneska na otočku do Brna a měl jsem rovných 6 l/100Km. Honzo, TV tuner nemá asi každý Columbus že?

Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Polykač km, na to, žes byl 6 týdnu pryč slušný nájezd :))) Tak hlavně opatrně s těma přeletama, kamaráde ;) 

Můžu potvrdit, dnešní nafty odspodu tahat nebudou. Já ještě tím, že mám 1,6ku, tak musím třeba i víc podřazovat, než jsem byl zvyklej.. Takový klasický rozjezdy z křižovatky na 2ku (při jízdě samozřejmě) teď nehrozí a musím tam chtě-nechtě vrazit za 1.. I manželka nadává, že to nejede a radši jezdí babičkou :) Ikdyž zase na pohodlí je prostě nový auto lepší..

Odkaz ke komentáři
Planujes nejakou upravu RJ? Nebo nechas serii? trosku by me mrzelo, ze soucasnych 140kW je gumovejsich nez drivejsich 110 v Octe, ano, vim, kila navic, ale i tak. Asi klasicky stred otacek, tzn nejcasteji pouzivane otacky pridusene kvuli emisim?

Hele, co jsem měl možnost poslední dobou vyzkoušet v nafte, tak všechno netaha odspodu,  prostě současné naftaky mají otáčky od kterých to tahá posazene výše, bohužel se tím zmenšil rozsah otáček pro použití, protože horní hranice je pořád stejně. Emise no ...

jako už jsem nad úpravou SW motoru uvažoval. Jen teď akorát řeším trochu jiný turbulentní věci, takže zatím musí auto jezdit a až se situace trochu uklidní, třeba se to provede. De facto je to živé až od 2200 otáček výš, do 1500 takový mrtvý a mezi 1500-2200 hodně gumový.

Pěkně s tím už opravdu lítáš! Jak se auto chová v takové rychlosti?

To já jezdím zatím relativně předpisově a zvykám si na tu velikost a pohodlí. Co se týče motoru tak si stěžovat nemůžu. Ve sportovním módu to jede jako z praku a občas si řadím sám dle chuti, ale dneska jsem jel svojí Octávkou a je fakt, že z místa je Octa pohotovější a agilnější-tahá hned od volnoběhu díky mým úpravám. Ale 400kg navíc, DSG a 4x4 dělají svoje. Jinak se spotřebou jsem spokojený, dneska na otočku do Brna a měl jsem rovných 6 l/100Km. Honzo, TV tuner nemá asi každý Columbus že?

 

Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk

 

TV tuner byl zvláštní výbava. Mrkni do MENU, a pak hledej TV tuner.

Jinak do 140 km/h se dá jet v režimu Comfort, nad tuto rychlost to smysl nemá - je to zbytečně uhoupaný a v táhlých zatáčkách nejistý s tendencí k silné nedotáčivosti.

Do 180 km/h se dá jet v režimu Normal, ale i tam je třeba počítat s jistou dávkou vlnění auta v dlouhých a rychlých zatáčkách (jako refenci vždy beru zatáčky v kopcích na A7 známé jako Kasseler Berge, nebo rychlý přesun po A38 za Lipskem směrem k A7).

Režim Sport je pak i v rychlostech nad 200+ velice stabilní, příjemně tvrdý, ale stále komfortní. Vše testováno jak s vypnutým Lane Assistem, tak zapnutým v běžném i adaptivním vedení v jízdních pruzích.

Polykač km, na to, žes byl 6 týdnu pryč slušný nájezd :))) Tak hlavně opatrně s těma přeletama, kamaráde ;) 

Můžu potvrdit, dnešní nafty odspodu tahat nebudou. Já ještě tím, že mám 1,6ku, tak musím třeba i víc podřazovat, než jsem byl zvyklej.. Takový klasický rozjezdy z křižovatky na 2ku (při jízdě samozřejmě) teď nehrozí a musím tam chtě-nechtě vrazit za 1.. I manželka nadává, že to nejede a radši jezdí babičkou :) Ikdyž zase na pohodlí je prostě nový auto lepší..

Jako kilometry teď skákaly dost divoce, budu to muset před koncem roku trochu uklidnit a míň pracovat. :elk: Ale oproti Octavii člověk nevnímá rychlost; máš pocit, že jedeš tak 160/170 a přitom tam je namotaných 200... takže na dlouhé přesuny dobrý. Ale zjistil jsem, že s tím o něco déle hledám podélná parkovací místa ve městech a najednou zjišťuješ, jak lidi neumějí hospodařit s místem :laugh: 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...