Přejít na obsah

Rozhozená sací vačka, rada?


Doporučené příspěvky

No auto jede stejně jak předtím, jen se rozsvítila kontrolka motoru tak jsem to hned napíchl a vyjelo toto. Řetěz jsem ještě neposlouchal, ale z kabiny jsem nic neslyšel, ale to asi je bezvýznamné dokud si to neposlechnu s hlavou u motoru,že? Napadá mě, zda nebyla rozhozená ta vačka od rozvodů, jen teďka až se rozsvítila kontrolka, ale že by to mohlo způsobovat to pocukávání, ona je pravda, že když pustím plyn tak si to občas jakoby na setinu sekundy drží plyn a pak lehce cukne motor. Teďka mě napadlo jestli chybu smazat a pozorovat jestli se potom rozsvítí znovu.
Jeden mi radil

- kontrola regulačního ventilu vačkového hřídele 1 (N205) - tak jen jestli nevíš nebo někdo, kde se nachází a jakým způsobem zkontrolovat

- relé palivového čerpadla (J17) - to taky netuším kde hledat

- zkontrolujte mechanické časování - to je asi spíš na servis, že?

Odkaz ke komentáři
před 2 minutami, No107064 napsal:

No auto jede stejně jak předtím, jen se rozsvítila kontrolka motoru tak jsem to hned napíchl a vyjelo toto. Řetěz jsem ještě neposlouchal, ale z kabiny jsem nic neslyšel, ale to asi je bezvýznamné dokud si to neposlechnu s hlavou u motoru,že? Napadá mě, zda nebyla rozhozená ta vačka od rozvodů, jen teďka až se rozsvítila kontrolka, ale že by to mohlo způsobovat to pocukávání, ona je pravda, že když pustím plyn tak si to občas jakoby na setinu sekundy drží plyn a pak lehce cukne motor. Teďka mě napadlo jestli chybu smazat a pozorovat jestli se potom rozsvítí znovu.
Jeden mi radil

- kontrola regulačního ventilu vačkového hřídele 1 (N205) - tak jen jestli nevíš nebo někdo, kde se nachází a jakým způsobem zkontrolovat

- relé palivového čerpadla (J17) - to taky netuším kde hledat

- zkontrolujte mechanické časování - to je asi spíš na servis, že?

K té chybě netuším ale jak popisuješ to cukání měl jsem to same a vyřešilo to čidlo příčného zrychlení.

Odkaz ke komentáři
před 1 minutou, Comor10 napsal:

K té chybě netuším ale jak popisuješ to cukání měl jsem to same a vyřešilo to čidlo příčného zrychlení.

opravdu? Protože já vyměnil snad všechny čidla, hadice, i nové turbo a nic, a je pravda, že to čidlo občas funguje, občas ne, ale ikdyž teď nesvítila kontrolka, tak to na diag načetlo chybu toho čidla .... já jsem byl zvyklej jezdit bez ESP, takže jsem to zatím neřešil, protože stojí 4500 ... o cenu by mi ani tak nešlo, ale když vím, že to jde opravit doma přepájením, jen bych radši, kdyby to udělal někdo kdo přesně ví co a jak.

Odkaz ke komentáři
před 10 minutami, No107064 napsal:

opravdu? Protože já vyměnil snad všechny čidla, hadice, i nové turbo a nic, a je pravda, že to čidlo občas funguje, občas ne, ale ikdyž teď nesvítila kontrolka, tak to na diag načetlo chybu toho čidla .... já jsem byl zvyklej jezdit bez ESP, takže jsem to zatím neřešil, protože stojí 4500 ... o cenu by mi ani tak nešlo, ale když vím, že to jde opravit doma přepájením, jen bych radši, kdyby to udělal někdo kdo přesně ví co a jak.

Jak říkáš ale vyměnil jsem to a od té doby mám klid to cukání bylo hrozné,ale jestli to chceš udělat takto tak máš asi pravdu ponechat to někomu kdo stím má zkušenosti a nebo někdo kdo už to dělal 

Odkaz ke komentáři

To co Ti někdo radil je jen zkopírovaný oficiální popis řešení závady.

N205 je ventil přestavovače/napínáku řetězu vačky. Nachází se pod tím zaobleným výstupkem vpravo na hlavě motoru. Rozvody pohání pouze výfukovou vačku, sací je poháněná přes řetěz, který je napínaný tím N205. Pokud není řetěz plně napnutý tak mlátí o víko ventilů. Teoreticky asi možné je, aby přeskočil, když bude hodně volný, ale o žádném takové případu nevím. Ještě může být špatné čidlo vačky. Ale většinou bývá špatný ten napínák. Pokud odešla elektronika napínáku, tak se prý dá změřit odpor, který by měl být 10-15 (nebo 18) ohmů. Ale sám jsem to nezkoušel.

J17 se nachází pod volantem, když sundáš ten spodní kryt. Má číslo 409.

Ještě mě napadá, jestli nemáš nízký tlak oleje. Sací koš je čistý? Díky tomu se nemusí plně dopnout napínák. Nebo může prosakovat olej pod napínákem.

Odkaz ke komentáři
před 6 minutami, LadikRS napsal:

To co Ti někdo radil je jen zkopírovaný oficiální popis řešení závady.

N205 je ventil přestavovače/napínáku řetězu vačky. Nachází se pod tím zaobleným výstupkem vpravo na hlavě motoru. Rozvody pohání pouze výfukovou vačku, sací je poháněná přes řetěz, který je napínaný tím N205. Pokud není řetěz plně napnutý tak mlátí o víko ventilů. Teoreticky asi možné je, aby přeskočil, když bude hodně volný, ale o žádném takové případu nevím. Ještě může být špatné čidlo vačky. Ale většinou bývá špatný ten napínák. Pokud odešla elektronika napínáku, tak se prý dá změřit odpor, který by měl být 10-15 (nebo 18) ohmů. Ale sám jsem to nezkoušel.

J17 se nachází pod volantem, když sundáš ten spodní kryt. Má číslo 409.

Ještě mě napadá, jestli nemáš nízký tlak oleje. Sací koš je čistý? Díky tomu se nemusí plně dopnout napínák. Nebo může prosakovat olej pod napínákem.

ok díky, zítra se na to podívám a zkusím zjistit více, jinak tlak oleje je dle budíku v normálu a koš je vyčištěný odhadem tak před 2500km s novým olejem

Odkaz ke komentáři
před 12 hodinami, LadikRS napsal:

To co Ti někdo radil je jen zkopírovaný oficiální popis řešení závady.

N205 je ventil přestavovače/napínáku řetězu vačky. Nachází se pod tím zaobleným výstupkem vpravo na hlavě motoru. Rozvody pohání pouze výfukovou vačku, sací je poháněná přes řetěz, který je napínaný tím N205. Pokud není řetěz plně napnutý tak mlátí o víko ventilů. Teoreticky asi možné je, aby přeskočil, když bude hodně volný, ale o žádném takové případu nevím. Ještě může být špatné čidlo vačky. Ale většinou bývá špatný ten napínák. Pokud odešla elektronika napínáku, tak se prý dá změřit odpor, který by měl být 10-15 (nebo 18) ohmů. Ale sám jsem to nezkoušel.

J17 se nachází pod volantem, když sundáš ten spodní kryt. Má číslo 409.

Ještě mě napadá, jestli nemáš nízký tlak oleje. Sací koš je čistý? Díky tomu se nemusí plně dopnout napínák. Nebo může prosakovat olej pod napínákem.

To se ti přihlásím, když jsem svého trojského koně koupil, mlátil po zahřátí řetěz o víko (napínák ko) a diag hlásila něco ve smyslu špatné polohy vačky, ze začátku, jen po zahřátí, pak už pořád. Když ten napínák mechanik měnil, tak tvrdil, že to bylo skočný. Ale to mlátilo teda fest, na víku byla prodřená drážka.

Odkaz ke komentáři

Ahoj i mě se objevila stejná chyba, založil jsem tu na to vlákno, ale přidám se k vám o debaty jestli to nevadí. 

čas od času se mi tahle chyba taky objeví v diagnostice, kontrolka motoru se zatím rozsvítila jen jednou a od vymazání se už nerozsvítila ale chyba

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0011 - 35-00 - -

tam už zase jednou byla zapsaná jako sporadická.

Jak se projevuje to rachocení řetězu ?? Mě se ozývá z motoru tokové zadrnčení když se rozjíždím a někdy i na dvojku když za to trochu víc vezmu ?? 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...