Přejít na obsah

Dekarbonizace motoru


Doporučené příspěvky

Caute, jaky nazor mate na bezdemontazni dekarbonizaci motoru? Slychavam o tom casteji a casteji. Jde o tento typ motoru s najezdem 300 tis. Nejvic me zaujala technologie BG products kde i popisujou jak to funguje. Cituji: "Za pomoci přístrojů se aplikuje speciální účinná chemická látka, která přeměňuje karbonové úsady z pevného skupenství na plynné a bezpečně opouští systém výfukovým prostorem." Da se tomu verit? Je tu nekdo kdo uz ma s touto dekarbonizaci zkusenost? Diky za odpovedi.

Odkaz ke komentáři

Když jsem se bavil s mechanikem, který je stará škola, tak mi podobné věci nedoporučoval.Říkal mi (doslovně si nepamatuji) něco ve smyslu, že pokud má motor velký nájezd a je svým způsobem zajetý, tak uvolnění toho karbonu může zapříčinit vůle, větší spotřebu oleje a pod. Zkrátka jako by karbon plnil úlohu těsnění. 

Rozhodně ale tento můj post neber vážně. Snad mi to tady někdo vyvrátí nebo potvrdí. Taky by mě na tuto otázku zajímala odpověď od dalších lidí :)

 

Odkaz ke komentáři

Svým způsobem měl starý pán pravdu :-) ,ale u některých aut,které mají zapečené pístní kroužky(stírací) to pomohlo a auto mělo pak nížší spotřebu oleje.Zkoušeli jsme to na Golfu 1,6 benzín-ony ty 1,6 benzínové jsou problém a tam to pomohlo.Teď o tom uvažuje kamarád,kterému Roomster žere taky dost oleje,ale ten bude asi vyhoněný,tam nebudou zapečeny kroužky.Pokud s motorem není problém,nedělal bych to.

Odkaz ke komentáři

Olej dolivam, ale tak max litr do te dalsi vymeny tj. 10 tisic km. Po startu jde modry dym, ja mam vzato, ze to bude krouzkama. A i pres egr mi jde olej. Jako vylozene nechlusta z toho. Ale proste mam z toho zasvineny motorovy prostor. Tak sem vyrusil kartr a stejne porad propousti. Spravne by v te soustave nemel byt olej ze. Zpet k dekarbonizaci. Nevim zkratka jestli do toho investovat nebo ne. O tom, ze karbon vymezuje vule jsem uz slysel taky no.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
  • o rok později...

Tak především se snažím o autě zjistit před koupí co nejvíce a pokud je většina nezjistitelná, tak ho nechám dalšímu zájemci 🙂 .  Olej je jedna ze zásadních věcí, resp. pokud si nejsem jistý, ihned ho po koupi vyměním. Za další, pokud už nic nevím, tak je potřeba se nejprve do motoru podívat - myslím třeba pod víko ventilů, jak to vypadá. U auta, které má milion kilometrů to nikdy nebude zázrak. Neopak přílišnou dekarbonizací se může hodně věcí uvolnit a motor zakuká. PS: spíš než dekarbonizací bych se u auta, které nemá historii zajímal třeba o rozvody, nebo vstřikovací trysky.

Odkaz ke komentáři

Ja jsem od dekarbonizace upustil. Necham to tak jak je, motor slape jak ma. Kdyz je mraz tak akorat chvilku (2-3 sekundy) cvaka, nez se vsude dostane olej. Jinak po koupi jsem udelal preventivne rozvody, vsechny filtry a olej. Je to zaklad pri koupi jakehokoliv ojeteho auta. Ikdyby se prodejce dusoval, ze to udelal

Odkaz ke komentáři

Takže něco k dekarbonizaci.Jelikož máme servis a v rámci naší sítě nám byla mašina nabídnuta za docela dobrý peníz,chtěli jsme to kupovat-je to cca půl roku zpět.Jsme z těch,kteří nechtějí něco kupovat zbytečně,nemazat med kolem huby,rozhodli jsme se na Octávii I s nájezdem skoro 300.000 rozhodit na servisu sání,tohle vyfotit,poté na zkušební a předváděcí akci mašiny na dekarbonizaci projít procesem,následně sání znova rozhodit a výsledek-Nic,absolutně nic.Ani majitel nepoznal žádnou změnu a proto jsme se rozhodli "cikánský stroj" nekupovat.

Odkaz ke komentáři
Dělal jsem to u 2,0 TDI na octávii. Před tím byla spotřeba 6-7 litrů, zdálo se mi to opravdu hodně. Teď jezdím tak 5,5. Jistě vždy záleží na stylu jízdy, ale já jezdím pořád stejně. Nechal jsem si ji dělat u firmy Sherlog, pokud si najdete jejich stránky, tak tam najdete i poptávkový formulář, kde se potom můžete domluvit na návštěvě jednoho z jejich servisů. 
Odkaz ke komentáři
V 25. 2. 2021 at 17:10, cosby napsal:

Takže něco k dekarbonizaci.Jelikož máme servis a v rámci naší sítě nám byla mašina nabídnuta za docela dobrý peníz,chtěli jsme to kupovat-je to cca půl roku zpět.Jsme z těch,kteří nechtějí něco kupovat zbytečně,nemazat med kolem huby,rozhodli jsme se na Octávii I s nájezdem skoro 300.000 rozhodit na servisu sání,tohle vyfotit,poté na zkušební a předváděcí akci mašiny na dekarbonizaci projít procesem,následně sání znova rozhodit a výsledek-Nic,absolutně nic.Ani majitel nepoznal žádnou změnu a proto jsme se rozhodli "cikánský stroj" nekupovat.

Takže jak jsem si myslel a říkal ti, nízká teplota na vypálení karbonu. Principiálně to teoreticky fungovat může, vodík s kyslíkem má teplotu hoření asi 2600°C a to se karbon vypálí. Ale! Jde z generátoru dostatek vodíku, aby se teplota dostatečně zvýšila na teplotu, kdy se karbon vypálí? Pokud ano, vydrží ji komponenty motoru? Ke generování vodíku se používá jednoduchý a levný elektrolyzér s alkalickou náplní. Jak je ošetřeno, aby se nedostávaly kapičky s obsahem KOH do motoru? Kupříkladu, KOH rozežere hliník či slitinu hliníku natotata. Z čeho bývají komponenty motoru? 

Plus, vypálí se karbon všude? Může totiž jen tam, kde jde plamen.

Upraveno uživatelem TomasB
Odkaz ke komentáři
V 28. 2. 2021 at 20:28, cosby napsal:

 

Takže dnes rozborka naftové Zafiry.Pán 14 dní po dekarbonizaci vodíkem za 2999,-Kč.Auto netáhlo.Bodejť by jo,když sací kanály v hlavě totálně zakarbonované,v sacím potrubí hrubá vrstva karbonu,takže účinnost nulová.

20210303_093243.jpg

20210303_093207.jpg

20210303_092941.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Za hodinu nejde udělat zázrak u vozu, který má ujeto stovkytisíc km kdoví jakým řidičem a jeho stylem jízdy.

Technologii se věnujeme přes deset let, vozy přímo upravujeme vodíkovým H2i systémem, nebo vozy vodíkem čistíme. Výsledky máme velmi dobré a dokážeme rozhýbat i takové stroje, jako je TATRA 8X8 V12 v areálu Libros Ostrava, kde byli zaměstnanci stejně skeptičtí jako vy tady a dnes s něma spolupracujeme!

 Kdo chce si cestu inovaci najde, kdo nechce bude vypisovat opak.

Informace www.H2i.cz

Zdraví Martin

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Krátká poznámka - něco to opravdu dokáže. U našeho ALH byla kvůli jiné závadě mimo provoz skoro celá ta podtlaková část (ucpaná tenká trubička v hadici od pumpy podtlaku). Mimo jiné se díky tomu turbo neregulovalo a po čase lopatky zcela zatuhly (tyčka se nepohybovala). Po dekarbonizaci to povolilo a tyčka reguluje, auto jede jinak.

Neboli něco to určitě přinese, ale je potřeba do toho jít s představou co - rovnou mi řekli, že efekt bude od spalovacího prostoru po výfuk (tam kde je teplo). Zacpaný EGR/sání apod. budete muset řešit jinak - nejspíš pouze zmíněnou demontáží. Tzn. když už, tak hledat někoho soudného, kdo k tomu neřekne jen pozitiva.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...