Přejít na obsah
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


flexaton

který z motorů 1,9TDI ?

21 příspěvků k tomuto tématu Poslední odpověď

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

jsem na tomto fóru nováček, tak prosím omluvte pokud jsem dotaz umístil do nevhodného vlákna.

Dívám se po vhodné koupi Octavie 1 a bylo mi řečeno, že nejlepší motory jsou 1,9TDI.

Ovšem když se dívám sem: https://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_Octavia

tak vidím, že se dělaly tyto motory 4. Který z motorů je teda ten největší "držák" ?

Dívám se po posledních Oktávkách 1, takže se dívám hlavně mezi roky 2008 - 2010, čímž se teda výběr motoru omezuje na 66 a 74kW. Je ten pověstný "držák" jeden z těchto dvou?

74kW je navíc PD. Poradil by mi prosím někdo co to znamená?

Ještě bych se rád někde dočetl, jestli to plní aspoň normu EURO3 a jestli je to prosté DPF? S DPF bych se opravdu nerad zabýval.

Dá se to někde najít v nějaké přehledné tabulce?

Jak sleduji inzeráty, tak většina nabídek je dovoz z ciziny, většinou s dost malými nájezdy, které samozřejmě nejde po dovozu ověřit. Před dovozem často stočené. Existují nějaké zahraniční databáze, kde by se dal stav tachometru ověřit z STKček jako u nás na https://www.kontrolatachometru.cz/? Nebo se těmto "výhodným dovezeným ojetinám" raději vyhnout?

Moc děkuji za podnětné příspěvky a rady.

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

i jako nováček prosím použij funkci hledat :) Je toho tu již popsáno opravdu hodně a vůbec o porovnání motorů TDI. Pokud chceš jednu z posledních OI, tedy 08-10, tak do nich dávali už jen motor 1,9 TDI 74kW AXR - na wikipedii je chyba, protože 66kW verze nesplňovala Euro 4ku. a tudíž skončila už někde 2005 nebo 2006. Z toho tedy plyne, že AXR má normu Euro 4. DPF tento motor z výroby nemá - je ovšem možné, že pokud bude auto dovezené z DE, tak je DPF domontovaný. Nejčastější závady a veškeré info k tomuto motoru najdeš zde. PD znamená Pumpe-duese, tedy system vstřikování čerpadlo-tryska. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

děkuji za odpověď. Samozřejmě funkci hledat jsou použil a něco už jsem si přečetl, ale nenašel jsem odpověď na mou základní otázku, který z těch motorů je nejspolehlivější hlavně při velkých nájezdech, které to auto bude zcela jistě mít a kterému je lépe se vyhnout? Třeba by se dala najít OI i staršího data v zachovalém stavu a ne jen s nejnovějším motorem AXR plnící normu Euro4.

Ještě k tomu DPF: OI prodaná v ČR ať je jakéhokoliv stáří bude určitě bez DPF? Dá se někde dohledat podle VIN čím je to auto vybaveno? Nejlépe online pokud možno? Nebo jen autorizovaný servis?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

1. generace byla homologovaná v době, kdy DPF nebylo třeba, takze by meli byt bez těchto filtrů. Jinak s dobrou peci jsou spolehlivé všechny dieselové agregáty. Ovšem záleží na investicích do servisu.
Nejlépe podle mě vychází Sdi motory, potom s rotačním čerpadlem a nakonec PD motory. Sdi a rotačky nevyžadují krom oleje a kvalitní nafty(myslím běžnou kvalitu čerpacích stanic) nějakou nadstandardní péči.

Zato u PD motoru musíš používat olej s normou VW 505.01 a je tu riziko otěru vačky a při natankování špatné nafty hrozí i riziko vstřikovačům.

Osobně mám motor PD 74kw a při nájezdu 360 tkm jsem dělal jenom oleje, filtry, rozvody, zdvihátka ventilů, ale vstřikovače již sporadicky vyhazují závadu.

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc. to mi pomohlo. Jak se projevuje to, že vstřikovače sporadicky vyhazují závadu? Rozsvěcí se nějaká kontrolka, nebo to jde vyčíst jen z diagnostiky?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zatím u studeného motoru v něm škubne a rozsvítí se kontrolka ESP, po znovu nastartování se smaže - v jednotce zůstane zapsaná. Na poslední STK jsem měl emise hraniční, takže mě čeká repas vstřikovačů.

Osobně si myslím, že celkem povedená je poslední verze motoru s výkonem 66kw. Plní tuším Euro4 a i s výkonem se tam dá celkem dobře vyhrát (chiptuning).


Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Poslední verze motoru 66kw je dle wiki motor ALH nebo AGR.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_Octavia

Neví ale jestli se tomu dá věřit. Píšou 09/1996 - 03/2010 . Nechce se mi věřit, že by to mělo Euro4. Počítám, že nejlíp 3. Chiptuning přenechám někomu jinému. Mě by menší výkon nevadil.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš co nejmladší TDi v Octavii 1. generace, tak do roku 2006 se dělala 66kw verze ALH v Tour, poté už jen 74kw PD do roku 2010. 66 i 74kw mají naklápění lopatek turba. 74kw bude servisně trochu náročnější. Bude mít dražší turbo, podstatně dražší vstřiky, asi i spojku a spotřeba o cca 0,5-1l vyšší. Stejně tak bude trochu hlučnější než 66kw. Výkonově ale bude silnější. Ale pokud nejsi náročný, tak 66kw stačí a dá se snadno upravit na cca 85-90kw a pak tento motor jezdí moc dobře se stejnou spotřebou.

Rozhodnutí bude těžký. Záleží na prioritách, ale pokud bys sehnal nějakou Tourku třeba z 2008+ 74kw a hezkým stavem a nájezdem kolem 150t km, tak zase proč ne?

Každopádně hodně štěstí při výběru a dej pak vědět cos koupil.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pd motory uz maji dvouhmotovy setrvacnik, tzn pri vymene jenom 12 000 za spojkovou sadu :-) Na to ALH se dela i jednohmotova sada, a tam nicemu nevadi.

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dakie: ale ruzipa nepsal nic o tom, že rotačky nemají dvouhmotu. Jen to, že se dá na ALH koupit i jednohmotova sada.

Jinak osobně bych se víc přikláněl k ALH v nějakém hezkém stavu 2004-2006. Tohle auto pokud bude udržované a bez koroze, tak může ještě dlouho sloužit.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím že ALH je z rotaček nejlepší volba. Sám jsem tenhle motor měl a byl jsem hodně spokojenej.
Než mně jeden blbec nezkontroloval kufr tak moc, že už nemělo smysl opravovat.

Odesláno z mého BKL-L09 pomocí Tapatalk

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Rotačky mají dvouhmotu, ale da se nahradit bez problému jednohnotovym setrvacnikem. U TDI PD motoru a zvlaste 6q prevodovek je vysoke riziko poskozeni motoru/prevodovky z důvodu torznich kmitu, ktere dvouhmotovy setrvacnik tlumi ( jsou i jednohmotove sady pro PD motory).

Ale celkove si myslim, ze rotacka je lepsi volba než PD motor. PD motory jsou hodne haklive na vse :D A hlavne je potreba uz znalejsi mechanik s Vagem, protože uz je motor plny elektroniky.

U me pro PD motor rozhodla kupni cena. Octa r.v. 2002 1.9 PD 74kw 4x4, 280 000 km najeto za cenu 25 000 kc :-D

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Spíš takto,dobré TDI nebo SDI s málo km  je k nesehnání. Ten,kdo má bezproblémové,správně servisované,udržované se ho NEZBAVÍ. Ty,co jsou na prodej, jsou většinou nečím poškozené,vylítané a atd.

A nafta obecně je pro toho,kerý ví,jak se o ní starat a co potřebuje a jaké má neduhy. To není o spotřebě palivě.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pro shikaree: Sehnat jakoukoliv Oktávku 1 (i tu nejmladší z roku 2010) s nájezdem 150k, je nemožné. Reálné je nájezd kolem 300k a víc.

Ale díky za typ na motor ALH. Mimochodem jakou splňuje emisní normu?

A sehnat rv.2004-2006 bez koroze bude asi taky utopie.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

flexaton: 90% těchto aut už budou mít cca 300t km+, ale sem tam se určitě objeví auto pod 200t km. Ně každý s tím jezdí 30t km ročně. Na to si někdy od roku 2006 moc lidí zrovna jedničkovou Octavii kupovat nebude ( pokud se nejedná o firmu ).

ALH bude mít určitě euro 3, jestli má 74kw verze Euro 4 nevím, ale je to možný. Třeba někdo znalejší bude vědět.

Pár pupínků nebude problém. Hlavně ať nejsou moc chycené přední blatníky a prahy...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se i vy členem OctaviaClubu a získejte členské výhody.

RR Tonery

Kvalitní alternativní tonery za skvělé ceny. Vyzkoušeno s doporučeno OctaviaClubem. Pro členy a uživatele diskuzního fóra OctaviaClubu sleva 10%

  • RR Tonery Eshop
  • Potisk triček a mikin

    Sítodílna - Ekologický potisk textilu, šití triček z českých látek.Tiskneme již od 1 kusu.

  • SÍTODÍLNA
  • Prostor pro reklamu

    Zde může být i vaše reklama.

    ×

    Důležitá informace

    Používáním těchto stránek, souhlasíte s jejich Pravidla, používáním cookies na vašem zařízení pro správnou funkčnost této stránky (nastavit cookies si můžete zde, pokud tak neučiníte, bereme v potaz, že s jejich použitím souhlasíte, a politikou ochrany osobních údajů - Ochrana osobních údajů.