Přejít na obsah

Vyssi spotreba oleje, kouri pri studenem startu, cuka motor


Doporučené příspěvky

Zdravim, pred 2 tydny jsem si koupil svoje prvni auto - Octavii 1 RS 1.8T AUQ za nejakych 80 tisic Kc

 

Po 2 tydnech jsem se s autem jiz dostatecne seznamil a prisel jsem na par nedostatku

 

1) Zere olej.. Navic nekde unika. Je "poblitej" blok motoru na strane u ridice nebo nekde okolo turba (nvm presne kde). Prijde mi, ze prumerne zere tak 0.3 litru na 1500 km (pricemz spotreba benzinu prumerne 10 litru na 100 km). A napr dneska jsem si dal 150 km vylet stylem "brzda/plnej plyn az do omezovace". Fakt sem tomu autu slapal na krk, chvilema sem videl na tachometru 230 kmh.. Za tehlech 150 km to sezralo asi 100 ml oleje. Mozna i trosku vic, tezko rict. Aktualne tam je 5W40 od Liqui Moly



Pri studenem startu zakouri (ale nedokazu presne rict, jestli je ten dym namodraly, spis mi prijde, ze je sedy) a obcas i vyleti z vyfuku nejake cerne kapky (viz foto), ktere jsou snad jen voda + bordel z vyfuku.. Jakmile je motor zahraty, tak nekouri ani kdyz to vyzenu k omezovaci.

Auto ma na tachometru 198 tisic km, ale realne ma najeto cca 250 tisic.

2) Obcas cuka motor.. Je to okolo 3-4k otacek kdyz jedu na pul plynu. Vsimam si, ze kdyz cuka motor, tak se rapidne zvedne spotreba paliva (treba 55 litru na 100 km) a kdyz pridam plyn o neco vic, tak spotreba klesne (na 20-30 litru) a auto vyleti. Zaroven to auto obcas trochu ztrati na sekundu tah ve 4k otackach, kdyz jedu s plynem na podlaze. Nemuze to byt popraskanyma hadicema odvetravani motoru? Nebo nakym tim PCV ventilem?

Predem dik za odpovedi, sem trochu vystrasenej z toho, ze budu muset delat GO motoru

 

Jeste dodam, ze VAG nic neukazuje

54239171_1117034431832196_3928023208833318912_n.jpg.9434cfc5ef9c89d06630b1cfa2a08c07.jpg

Odkaz ke komentáři

Olej na bloku může mít na svědomí i těsnění pod víkem ventilů. Kouknul bych na něj. Kouř po startu je u těchto motorů celkem normální. Ve výfuku kondenzuje voda, mně třeba při běhu sekundáru auto kouří. Pokud se neztrácí voda a nekouří to za tepla, nebál bych se toho.

 

Pokud to cuká v určitém spektru otáček, zkusil bych svíčky nebo cívky. Na cívky byla svolávačka ve Škodovce. V autoriáku Ti řeknou, zda se Tě to týká. Svíčky bych dal originál NGK PFR6Q a nelaboroval s nějakými pokusy. Jinak samozřejmě zlobit můžou i popraskané hadice nebo PCV. Ale takle na dálku Ti tu nikdo víc asi neporadí, než aby jsi si to prošel. PCV ventil bych klidně preventivně vyměnil.

 

Tyhle závady rozhodně nejsou na GO motoru. V manuálu je i zmíněná spotřeba oleje 1l/1000km. Pokud je ale motor ve 100% kondici, olej nebere. Ty máš tak spotřebu 1l/5000km. Myslím, že kde kdo by Ti to záviděl :D

Odkaz ke komentáři

Díky za obsáhlou odpověď! Tak jsem dal na tvoji radu. Hodil jsem to do servisu a nechal sem preventivně vyměnit PCV ventil a svíčky. Ptal jsem se i na ty cívky a prý už byly vyměněný v rámci té svolávací akce. Auto si přebírám zítra, tak jsem zvědav jestli se to cukání vyřešilo. 

Ten únik oleje byl prý z turba, resp z nějakých hadic okolo turba. Mechanik říkal, že to není potřeba řešit, že je to spíš jen mastný a ekonomicky nedává smysl to opravovat. Ale horší je, že to turbo nejspíš i nasává olej. Nicméně, zatím nepíská a auto táhne dobře, tak nevím jestli ho měnit. 

Měřili jsme i tlaky ve válcích a prý jsou všechny stejný a úplně v pořádku.

Dál tam prý byla nedocvaknutá nějaká hadice odvětrávání motoru ze které ten olej taky trochu šel. Nacvakli ji zpátky, ale bojím se, že znovu vypadne. Nová hadice prý stojí okolo 4 tisíc Kč. Prý kontrolovali i hadice okolo toho PCV ventilu, ale zdali se jim v pořádku.

No a krom těchto výše zmíněných věcí jsem ještě nechal vyřešit vůli v řízení (axiální táhla) + geometrii.

 

Bylo by super kdyby tohle byla moje poslední návštěva servisu aspoň na rok :D

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...