Přejít na obsah

Správný olej ?


Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Myslim ze hlavni je vymenovat olej po 15tis km spolecne s olejovym a vzduchovym filtrem. zadne Long life blbosti.

Uz jsem slysel o par 1,8T co se jim rozvecovala cervena olejnicka tzn. malej tlak oleje pricina byla ucpanej saci kos ve vane a ty auta vetsinou provozovany v longlife rezimu.

Sice jsem slysel na castrol hodne spatneho a tezko rict jestli jsou to jen pomluvy nebo ne, ale moje auto na to taky 150 000 km najelo. Ja osobne davam ted Mobil 1 0W-40 auto ma u me tezkou sluzbu tak mu to vracim takhle... v aute travim bohuzel docela hodne casu tak menim tak 3x do roka

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Ahojte, vlastnim 1.8T 110kW 4x4 ARX a chcel by som sa opytat, aky olej odporucate. Urcite nechcem longlife. Vymenu budem davat kazdych 12tisic km. Chcem mu dopriat to najlepsie. A tak sa chcem opytat, aky olej odporucate ? A aku normu?

Takisto ak ma niekto skusenosti, tak co naliat do haldexu? A cital som,ze je dobre vymenit aj olej v zadnom diferenciale.

Dakujem za vase nazory a odpovede.

Odkaz ke komentáři

Tak pokud ti auto doted jezdilo na longlife tak bacha aby se ti nestalo to co me .. koupil jsem to ve 152tis a do te doby to jezdilo na longlife, tak jsem si rekl ze mu dopreju a zacali jsme davat OMV (neco lepsiho). Problem je ze ze zacal rozpoustety karbon a auto zacalo zrat olej. Prvne asi 1l na 1tis km .. postupne se to zlepsuje jak se motor cisti ale porad to zere asi tal 1 na 3tis ..

 

Co se tyce vymeny v zadnim pohonu tak se nemeni olej v diferencialu je ale kazdych tusim 60tis se meni olej v HALDEXU . !!Na to pozor až to budeš měnit!! jsou tam dva vypustni srouby jeden vypousti diferak a jeden haldex. pokud se ti podari vypustit diferak a nalejs to do haldexu tak po par stovkach kn ti praskne plast skrine jak to bude jezdit na sucho :)

 

olej do haldexu je tohle http://www.cc-autodily.cz/olej-pro-spojku-haldex

a do motoru muzes nalejt vsechno co splnuje normu kterou predepisuje skodovka pro tenhle motor ..

Odkaz ke komentáři

no mam ten pocit,ze to jazdilo na longlife doteraz.. podla knizky pise interval vymen Q2.

Toho sa chcem prave vyvarovat, aby to nezacalo zrat olej,ale chcem davat urcite castejsie vymeny a dopriat mu co najlepsie.

Teda co vsetko tam mozem naliat? 5W30?5W40?10W40?5W50(tento je zevraj stavany na vyssiu zataz, sportovejsie jazdenie, ale cert ho vie)

A akeho vyrobcu odporucite? Planujem nieco od Mobil 1.

Odkaz ke komentáři

"5W30?5W40?10W40?5W50" tohle neni důležité .. důležité je aby olej splňoval normu VW kterou předepisuje výrobce .. pokud olej splňuje tuto předepanou normu pak ho můžeš použit .. norma je uvedená v manuálu k autu a taky na jednotlivých olejích .. z hlavy přesně nevím jakí to je ale bude to něco jako VW5xx.xx

Co se týče výrobců , tak kždej člověk jinej názor .. já dávám OMV a v motoru se rozpouští karbon :) coý svědčí o kvalité oleje ale aktuálně mi to olej i žere :D

 

edit: ta norma pro pevný interval výměny (15tis nebo 1 rok) je VW502.00

můžeš kouknout sem 3tí příspěvěk odsoha

 

http://www.oleje-maziva.cz/board_entry.php?id=757&page=6&order=time&category=all

Odkaz ke komentáři

Čauec lidi, taky mě teď čekám výměna oleje. Doteď jsem lil OMV Bixxol Premium 5W-40, ale mám možnost sehnat

Shell Helix Ultra 5W-40. Specifikace jsou totožné, ale trochu se bojím toho popisu u Shellu, kde píšou...cituji: "je syntetický olej, který obsahuje speciální aditiva odstraňující usazeniny a nečistoty vznikající v motoru."

Mám strach,aby mi to nerozpustilo karbon v motoru a motor pak neměl velké vůle, aby se tím něco nepokazilo. Co mi k tomu řeknete?

Mám 1.9TDI, ALH, 66kW, 2003

Díky

Odkaz ke komentáři

mám pocit že hodně lidí tady VW normu vůbec neřeší .. to je zvyk ze starých škodovek někteří to pořád rozližují jako 5W-40 syntetika 10W-40 polosyntetika 15W-40 minerální šitus a všechno ostatní jsou kouzla a čáry :) přitom většina olejů 5W40 dneska není syntetika ale jen polosyntetika, narazit na syntetiku je dneska celkem vzácnost :)

třeba já leju OMV bixxol premium 5W-40 který splňuje 502.00 pro pevný interval výměny

 

p.s. Gagy jak můžeš napsat že dodržuješ specifikaci 5W-40 když výrobce auta nic takového nepředepisuje :D škoda předepisuje normu VW502.00 pro pevný interval 15tis/1rok a 500.00 pro ten druhý interval (který nepoužívám takže nevím jaký je :D )

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o měsíc později...

Já dávám Mobil1 5W50 - 4+1 L se dá koupit kolem 900,-Kč, filtr jsem zkoušel Champion, Mann, UFI a teď jsem objednal Purflux(prý má nějakou patentovanou filtrační technologii) - měním po 15.000km, origo byl dlouhej interval, ten jsem změnil hned jak jsem auto koupil(160tkm) - olej Mobil začal rozpouštět usazeniny z motoru co tam byly po LL olejích, takže ucpanej sací koš - nejdřív vyčištění, pak výměna, výplach motoru, teď bez problému - motor čistej. Teď mám najeto 210tkm, jinej olej než Mobil1 bych tam už nedal - 5W50 proto, že to nešetřím, běžně teplota oleje 120-130°C a beze strachu.

Spotřeba oleje cca 1L mezi výměnama - teď nižší, protože mi olej utíkal prasklou trubkou odvětrávání klikovky.

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...