Přejít na obsah

Správný olej ?


Doporučené příspěvky

Michal Konečný ano LL olej je vždy kvalitnější(vždy full synthetic) ;) ale lít tam jdou i 10w40, ale proč

krásně jste to popsali, když to nezlobí není duvod měnit

Jen výměny přizpůsobím svému provozu-když najedu 80 za rok, kliďo to tam 30 nechte, tak to ve fabrice vymysleli, jenže zapomněli na normální lidi. Takže pak duchna drtí LL v městským provozu 2 roky, olej je úplně KO z tech krátkejch startu a studenýho provozu a má blbou pověst :(

 

Odkaz ke komentáři

Jak říkám, čistě na generálku je Nano k ničemu, pokud na něj nepřejdeš na trvalo. Pokud na něj přejdeš na trvalo a zkrátíš intervaly výměn, tak jedině dobře :)

 

Jinak do motoru patří 5W40, je to doporučení přímo od VAGu. 5W30 se tam dává víceméně kvůli LL. Pokud má motor už něco za sebou, dá se použít 10W40. Ta 30 není kvůli teplotám oleje úplně nejvhodnější pro 1.8T. Pokud máte černý motor, tak auto pravděpodobně jezdilo na LL interval nebo se tam přepaloval olej. Čistící schopnosti má každý olej, takže si myslet, že přechodem na 5W40 motor vyčistíte je špatně. Akorát tam dochází k tomu, že ta 40 vydrží vyšší teploty. U mě auto jezdilo kdysi taky na 5W30, potom se tam několik let dávala 40 a motor se nějak závratnou rychlostí nečistil, víko a vanu jsem nakonec čistil ručně. Pro čistění motoru je totiž ideální tam ten olej nechat chvíli a ne několik tisíc km.

Odkaz ke komentáři

Ty vyssi teploty se tykaji i pohodove jizdy? Na dalnici vicemene nepresahnu 3300 otacek (ted presne nevim kolik to toci pri 130),ale jezdi se s tim nejdal 60km takze spise kratsi trasy, kde zas ridsi olej by mohl driv mazat ne?

 

Edit: a jeste na jednu vec se zeptam. Ta norma vw podle ktere by se mel olej vybirat je uvedena v servisce nekde? Narazil jsem tam na vysvrtleni intervalu QG1 (muj pripad) a QG2 a v textu je zminena norma vw 504.00

Odkaz ke komentáři

Já jezdím ještě kratší trasy, 10km a 25km. Olej přes 80°C mám po 7km. Jezdím víceméně kolem povolených rychlostí, vzhledem ke krátkým trasám si ani nemůžu dovolit nějaké vytáčení. Kolem 130km/h to nemám moc vypozorované. V létě není problém mít teplotu kolem 110°C v kolonách nebo na dálnici, ale bohužel rychlost teď z hlavy netuším. Až někam pojedu, zkusím to vypozorovat.

Odkaz ke komentáři

Tak ja i lratsi samozrejme, tech 60km je takova nejdelsi a nejcastejsi (1 a 2x za dva tydny) brno-breclav po D2,jinak samozrejme i kratsi popojizdeni.

Asi tam zatim. Necham ten LL 5w30 s kratsi vymenou a az se naucim menit olej (a az bude za barakem srovnany svah ma parkovani) tak uvidim co dal, jestli nezacnu davat 5w40.premyslim dobre? :-P

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

Ahoj byl jsem v servise na vymene oleje. Nikde jsme nenasli co, tam bylo po predchozim majiteli za olej, tak udelali proplach motoru (chemii co se dava do stareho oleje) dali mi tam olej Q8 Formula Excel 5w-40 a po 8000km jsem musel dolejt litr oleje. Mam 1.8t 110kw AGU budu radsi olej menit jaky tam mam dat? Dekuji za radu

 

Odesláno z mého Lenovo P70-A pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...

Jestli chceš shell, tak vem helix ultra 5w-40, viděl jsem nějakej guideline od shellu, a HX7/5/3 jsou levnější, horší alternativy (míň aditiv). Už tam mám druhou náplň a fakt to čistí slušně, olej je černej jak bota po pár tisících, ale nějaký přepálení jsem z něj nikdy necítil. Cena cca 7-8 stovek za pět litrů na netu, jen to ber z velkýho, prověřenýho eshopu, pže se padělaj.

http://www.epoxyoil.com/downloads/Shell-product-data-guide-consumer-2013.pdf

 

Odkaz ke komentáři

Ad Castrol - Jen pár citací z oleje.cz a jiných fór - četl jsem jich mnohem víc, jen to nemám všechno uložený. Plus někde tady nebo na konkurenčním fóru poletuje link na nějaký ruský, s obrázkama jak vypadají motory po delší době na určitou značku olejů - castrol jednoznačně nejvíc plný sraček, třeba shell čistý. Dokonce jsem ho našel: https://fishki.net/auto/97819-strashilki-ot-motoristov-iz-avtoservisov-chast-3-106-foto.html  - obecně - castrol se s vyšší teplotou (turbobenzíny, vyšší otačky co točí Celica..) zapéká.

Jasně, je možný že to ti lidi brutálně přejížděli, každopádně za mě Castrol rozhodně ne, a LL taky ne, nevidím důvod to riskovat když výměny po 8tkm mě za těch pár let co budu auto mít vyjdou MOŽNÁ o 4k víc, ale potenciál škod, co může olej napáchat (turbo, zapeklý kroužky, zasviněný sání, rozpadlý hadice, rezivějící motor...) jde nad sto tisíc... Velice jednoduchá matematika :)

 

Quote

- taka jedna zakulisna info: technik zo skodovky mi jednoznacne potvrdil (aj napriek tomu, ze skodovka momentalne pouziva Castrol standardne), ze pri rozoberani motorov, ktore uz maju nieco najazdene, jednoznacne najhorsie su na tom motory, ktore pouzivaju Castrol. T (hlavne, ze ten predosly pri prvej vymene mi tvrdil, ze je uuuplne jedno aky olej clovek pouzije, hlavne nech viskozita sedii, a v tom lepsom pripade aj norma). Kazdy nech si na to vytvori vlastny nazor, kazdopadne ja sa Castrolu budem uz navzdy vyhybat na miiile

Quote

já bych se na celej Castrol a LL interval ***. Dle mého názoru tahle spolecnost neumí delat oleje pro turbobenziny. Dost možná je to jedna z prícin, proc se tyhle motory zakarbonovávají, proc se zapékají kroužky, a to pak vede k destrukci motoru.

 

Odkaz ke komentáři

ad castrol až tam budou všichni jeho haniči lít 100% pravej castrol budu tomu věřir, ale pulka toho se v cz prodá není cas z ofiko distribuce...

když jste u těch ruskejch fotek, tak si najdete kde z jednoho tanku stáčej ledasco na viskozitu a značku kanystra nehledě :D

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Od Mobil 1 můžu doporučit 0W40, sám ji teď jezdím. Dobré zkušenosti mám i s Motul X-Lite 0W30. Teplota oleje byla stabilnější a rychleji se ohřál, jen ta cena už je dost vysoká.  Takže ty 30 bych úplně nezatracoval, pokud se mění včas a zvolí se vhodný typ.

 

V zahraničí se dají dohledat různé analýzy olejů a 0W30 a 5W30 tam mají dobré výsledky. Ale jak říkám, nesmí se přejíždět a musí splňovat specifikace. Ale podle analýz vychází velice dobře v poměru cena/výkon ta 0W40 od Mobilu.

Odkaz ke komentáři

Tak zrovna u 1.8T je z mého pohledu těch 10t km tak akorát. Sám měním ještě častěji, ale to sem radši psát nebudu :D Přechod na jinou značku a uvolnění kalů a karbonu je hloupost. Když už, tak olej tohle všechno postupně rozpouští a neuvolní nějaké nánosy, takže ucpání kanálů atd nehrozí. Tohle jsou jen nějaké mýty. Jsou oleje, které mají lepší čistící vlastnosti, sám jsem je používal na zadělaném motoru a nic se nestalo. A do 1000Kč se dá sehnat velice kvalitní olej, např. ten Mobil 1 0W40 New Life, Motul 8100 X-cess nebo Millers Trident.

Odkaz ke komentáři

Olej si myslím, že menim tak akorát, mluvil jsem s hodně lidma a všichni se shodli 10 tis je optimal pro tento motor, víc už je proste moc a nemá ty schopnosti. Raději koupím olej za 900,- a vymenim ho dříve než za 2k a bude tam skoro jednou tolik. Jen jsem se chtěl poradit, protože castrol mi nevoní, každý ma svoji oblíbenou značku v něčem a tak to proste je. Na shell jsem se ptal proto, jelikoz vím jak to ma třeba s kvalitou paliv, jestli to je stejně i u olejů. Jinak u svého auta dávám vzdy to nejkvalitnější a dostává co potřebuje, jen mi přijde hloupost vyhazovat peníze oknem kde to není až takový rozdíl, pokud se dodrží ostatní věci.

Odkaz ke komentáři

Daniel: Nene, nevadí, já poslední 4 výměny měl po cca 2000 km.

 

Tommy: Shell bych mezi kvalitní paliva neřadil, oleje bych řekl takový průměr. Ale známý ho jezdí na 110kW několik let a přestalo mu to na něj prý brát i olej. Pokud je Ti sympatický Mobil 1, tak bych zvolil 0W40. Té viskozity se neboj, v zahraničí je to jeden z nejdoporučovanějších olejů pro 1.8T. Já sám ho o víkendu nalil do svého auta.

 

Ještě k tomu střídání olejů, za 5 let, co mám auto, tak jsem vyzkoušel spoustu olejů a žádný problém jsem kvůli tomu neměl, zkoušel jsem i různé viskozity. A to jsem motor rozhodně neměl nějak čistý, protože kdysi jezdil na LL. Pokud se dodržují intervaly a kvalita oleje, tak by motor neměl být nějak znečištěný.

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...