Přejít na obsah

Velká spotřeba oleje


Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Tak ja jsem ten případ kdy pouze výměna gufirek nepomohla a budu muset měnit i pistní kroužky.Motor ma najeto 294tis. km.

Ptal jsem se v servisu na kolik by vyšla vyměna a když mi řekl cenu tak jsem myslel že padnu.Něco kolem 15tis kč.

Tvrdil mi že i rozvody se musí udělat a že ty vyjdou na 6tis. to jsem mu říkal že jsem je dělal nedavno.Ale když mi řekl cenu za ty rozvody tak jsem si udělal rychle představu jake maji ceny a

řekl si že zde tedy určitě ne.

Rozvody si dělam sam s bratrankem a material i s pumpou mě vyšel něco kolem 2tis. a zas tak naročna ta vyměna neni.

Hold budu muset hledat dal njaky servis.

Odkaz ke komentáři

Tak to tě ten servis chtěl hooodně natáhnout. Rozvody se dělat nemusí, u mě se taky nejdřív dělaly gufera na ventilech (ty nepomohly) a tak se musely vyměnit i pístní kroužky (ty už naštěstí pomohly). Rozvody byly sundávané několikrát a vše funguje bez problémů, takže hledej jinej servis. Co se týká ceny té opravy, tak pokud to necháš udělat v normálním servisu (u nějakýho menšího) hlavně ne ve Škodovce, tak tě oprava výjde kolem 8 000,-. Kroužky stojí asi 2500,- , těsnění pod hlavu (plechové) kolem 1000,- , těsnění na výfuk cca 200,- a zbytek práce (odhad 15 hodin) :D

Odkaz ke komentáři

JJ take jsem počital s cenou něco kolem 7 tis. Jak jsem psal byl jsem v šoku když tu sumu na mě vybafl.No jo budu muset hledat dal a snad se mi podaří najit.

Nejraději bych u toho chtěl být a podilet se při tom ale to asi nepujde pokud to bude někde v servisu.Nebo se do toho nakonec pustim s bratrancem ktery to umi ale nema možnosti jako servis a hold hlavu někde dam na otlakování a přerovnaní.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Tak jdu chlapci také do revitalizace motůrku. Auto mám 3 měsíce a každých 1200 km si to sežere litr oleje. Navíc motor vcelku dost hulí z výfuku i když je ohřátý a objevuje se chyba i na lambdě takže je to vcelku jasné. Ted jen počkám až bude venku trochu teplo aby se to lépe dělalo

Odkaz ke komentáři

Tak já jsem z toho taky jelen...

Mám octavii 1.6 74kw rok97 - auto žralo olej v normě (1000km 0,2-0,4dcl a cukalo při studeným startu.

 

Cukání, který bylo hlavně při přeřazení z 1- 2 přev. stupen se odstranilo čidlem/snímačem otáček vačkové hřídele.

 

Dělali se i rozvody , ventily (výfukový nový) zabroušení. Těsnění na hlavě , výfuku a ventil. víka , hřídely na vačce , tešnění sání...HLAVNĚ I DŘÍKY VENTILŮ!!!! Ted je motor po ujetí 1000km suchý nikde nic nechčije se spotřebou oleje 1,5-1000km?

Babo rad? Motor najeto 300tis km... Že by kruhy na pístech? Ale proč to předtím tolik nežralo? Stačí dát nějáký o fous větší nebo musí být výbrus a i písty? Jinak auto nekouří , jen při studeným startu jak čapne pak už ok....

 

Že by dříky na ventilech nesedli? Jde to zjistit? Na ty kruhy už nekdo použil ty přípravky na odlepení? Jak je v druhém příspěvku...Dík

Odkaz ke komentáři

Voda je ok , auto se nepřehřívá a ani olej nejde do vody či opačně, že by někde nesedlo těsnění.

Auto nutně potřebuji. Jezdí krásně , s pěknou spotřebou. jsou dělaný GO- brzd (kotouče,destičky,kapaliny), nápravy (ramena , silembloky, ložisko kol apod...), podvozku (komplet všechny tlumiče s pružinama). Nemohu si dovolit-znovu rozebrat , schodit rozvody a sundat hlavu.... Znovu začít laborovat.

 

Lze přes ty dříky protlačit 2l oleje za 1000km k pístum ke spálení?

 

Vyzkouším ty přípravky od CYCLE - vyplach motoru...

Odkaz ke komentáři

Po čekání na návrat z hor namista v okolí v GO motorů s praxí (30let) jsem si vyslechl následnou radu. A to...

Použití -Bishops chemie. Velice dobré zkušenosti-hlavně teda na zlepčení chodu kultivovanosti motoru TDI (zanedbaných nebo s velkým počtem najetých KM)

 

Motor má zvýšenou spotřebu oleje a kouřivost?

Existuje podezření na “připečené” pístní kroužky. Pro daný případ je vhodné motor odkalit recepturou 501 a následně použít recepturu 560 na uvolnění pístních kroužků. Nikdy nepoužívejte recepturu 560 bez předchozího odkalení motoru. Díky dekarbonizačním účinkům receptury 560 a její aplikaci na období jedné výměny by mohlo dojít k zahlcení olejového filtru.

eshop produktu

 

Po aplikaci napíši jak jsem dopadl...

Odkaz ke komentáři

Zeptat se klidně můžeš a já ti rád odpovím :) , že mi motor začal žrát olej jsem spozoroval asi ve 197 000 km, no nejdřív jsem nechal vyměnit gufera na ventilech (původní byly tvrdý jak beton a byla to i levnější varianta), ale bohužel výměna gufer vůbec nepomohla, pak už zbývaly jen ty písní kroužky a tak ve 199 000 km se vyměnily pístní kroužky a od té doby mám klid.

 

Dělalo se to v servisu (neoriginál), kde dělá kamarád a když vytahovali písty z motoru, tak jsem měl zrovna štěstí, že jsem u toho byl a viděl jsem, že ty kroužky, který by se po vytažení pístu měly roztáhnout, tak zůstali pořád stáhnuté zároveň se stěnou pístu. Kroužky byly totálně zapečený a pomoct v tomto případě mohla jen výměna.

 

Co se týká výplachu motoru, tak nad tím jsem ani neuvažoval, protože nevěřím že by to pomohlo. Já si myslím, že jakmile motor dělá něco jinýho než má (v tomto případě žere velké množství oleje), tak je problém způsoben nějakou mechanickou závadou, kterou výplachem nebo něčím podobným nespravím. Jako zkusit to můžeš, ale myslím si že ti to nepomůže... Co se týká ceny, tak už si to přesně nepamatuju (v tomto vlákně jsem tu cenu už zmiňoval), ale výměna gufer přišlo na cca 4000,- a výměna pístních kroužků stálo kolem 7000-8000,-, kdybych to nechal udělat všechno zaráz (gufera i kroužky), tak by to stálo max. 9000,- a ne 11000-12000,- :wallbash: .

 

Jinak po výměně kroužků teď motor jede úplně jinak než předtím, teď má krásný zátah už od cca 2000 ot. (nejvíc je to cítit v asi 3000 ot.), který trvá až do omezovače ;) a když potřebuju, aby při šlápnutí na plyn auto jelo, tak ono opravdu jede :palec: . I kamarád z práce říkal, že už jel v několika octávkách s tímto motorem a žádná prý nejela tak dobře jako ta moje, takže výměna kroužků motoru jen prospěla :palec:

Odkaz ke komentáři

Právě že jsem použil kroužky co se dávají jako originál, tyto jsem dával (ale už je nemají na skladě) http://www.cc-autodily.cz/sada-pist-krouzku-81mm (tyto jsou na 1.6/74kw) a na 1.6/75kw jsou tyto http://www.cc-autodily.cz/sada-pist-krouzku-81mm-1_1 . Já jsem si koupil ty z prvního odkazu, protože mám 74kw, ale v servisu jsem se dozvěděl, že je lepší dát kroužky na vyběhané motory (značka Gretz nebo tak nějak), ale že i ty co jsem jim dodal se můžou použít s tím, že mi motor bude možná pořád trochu brát olej a světe div se, on nebere žádný :palec: (možná je to tím, že válce nejsou vyběhané, po přejetí prstem po válci jsem necítil žádný schodek a tím pádem jsou v dobrém stavu) ;)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím všechny, řeším ten samý problém a to spotřeba oleje moje octa žere asi 1L oleje na cca 700km dle posledního měření.

Za delší dobu sledování se spotřebovává nerovnoměrně. Někdy jedu několik set km a nezmizí skoro nic a pak po pár 10tek km je na polovině nebo na minimu rysky.

Dnes jsem konečně nechal změřit kompresní tlaky: 13-7-10-13 takže žádná sláva, je to na nové kroužky a výměnu všeho kolem + až se to rozdělá uvidí se co bude ještě třeba.

Pro upřesnění:

nalétáno právě dnes: 200002

ročník 1999

motor: AKL 1.6 74kW

 

Díly na opravu budu objednávat u cc autodíly:

06B 198 151 písntní kroužky

051 103 483 A tesneni vika hlavy valcu

06B 103 383 H tesneni hlavy (bloku valcu)

1J0 253 115D tesneni vyfukoveho potrubi

27 109 675 gufera tesneni driku vrntilu - 8 kusů

Odkaz ke komentáři

Riggs: ty tlaky na prvním a posledním válci jsou v pořádku, ale ten druhý je špatný (tuším že 7 je minimum), třetí válec ještě ujde. Určitě udělej výměnu těch kroužků a gufer na ventilech + těsnění, pak to dobře zajeť, tzn. prvních 1000 km jezdi opravdu s lehkou nohou a motor nevytáčej nad 3000ot. a dalších 1000 km tomu začni pomalu nakládat (chvilkově to toč do vysokých otáček) a po těch 2000 km tomu můžeš nakládat naplno a užívat si tahu motoru a ochotu se vytáčet :palec: . Já jsem to tak udělal a motor teď jede jako pila, od 2000ot. už krásně táhne, zhruba ve 3000ot. táhne naplno a to až do omezovače :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj kluci, mám takovou prosbu na vás co jste někdy měnili gufera na ventilech u 74kW šestnáctky. Nechci schazovat hlavu což to mám vyřešené ale mám dojem že tenhle motor má ventily dost zapuštěný v hlavě i s pružinama. To asi bude porod ty starý tvrdý gufera vytahat? Máte nějakou radu jak to co nejjednodušeji udělat? Viděl jsem 75kW a ta už je s tímhle na tom daleko lépe. Díky za rady

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Dovolím se Vás zde zeptat na Váš názor i když mám drobet jiný motor - viz podpis, ale konstrukčně velmi podobný. Oktu jsem koupil před více než 5 lety. Když jsem jí koupil, tak jsem přeměřil olej, byl na středu měrky, než jsem ho měnil, tak jsem najel asi 1000 km, kdy hladina klesla na spodní rysku. Tedy asi spotřeba 1 litr na 2000 km. Neřešil jsem to, auto jezdilo dobře, nikde nic neteklo, nekouřilo a tipnul jsem to na gufera ventilů, že je někdy v budoucnu tedy udělám a bude klid. Nebo to taky mohla být ta slavná série motorů, kde byly špatně dané stírací kroužky. Dal jsem nový olej - Mogul Extreme 10W-40, který používám do těď. Asi 80 000 km motor žral pořád stejně oleje, 1 litr/2000km, mohl jsem ho dolévat podle tachometru a měrku jsem nemusel snad ani vyndavat (myslím to obrazně :) ). Ale posledních asi 15 tisíc km mi to přestává ten olej žrát a nyní mi to bere tak cca 1 litr/8000km, takže se spotřeba rapidně snížila. Ještě to nemám přesně změřeno, ale fakt o dost. A tak mi tedy řekněte, co se stalo? Že by ten olej ten motor po takovém čase nějak vyčisti a "poopravil" těsnění? Nikdy jsem tam nelil žádné speciální aditiva, přísady na utěsnění atd., vždy čistý Mogul za 500,- Kč/4 litry. Děkuji za Vaše názory.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 let později...

Zdravím,

takisto som mal problém s nadmernou spotrebou oleja (OII Combi - 1.6MPI, 75KW, r.v.2006). Keď sa to zhoršovalo, tak cca 0,5 l na 1000km, potom to bolo rôzne, raz po 100km, raz 500km.

Najprv sa vymenili guferá - nepomohlo. Problém bol inde - zničené tesnenie pod hlavou, výfukové tesnenie a to najhoršie - 4. piest bol odstavený, netesnil, vo valci si "pobehoval".

Výmena spomínaných komponentov a auto ide ako má. Najazdených od tej doby cca 20 000 km, olej pri intervalovej výmene v norme. Nestratila sa snáď ani kvapka.

Komponenty vyšli myslím na cca 400€ + práca. Auto však bolo inak vo výbornom stave, takže investíciu neľutujem. A nemusím sa báť, kedy a kde budem musieť dolievať olej, a modliť sa aby som ho mal pri sebe.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Dobrý den, potýkám se se stejným problémem - spotřeba oleje je u mě cca 1l/800km. Motor 1.6 mpi AVU, 75 kW, najeto 255000 km. Chci se však zeptat těch, kteří tento problém řešili, zda se Vám projevoval i následující jev. Když se auto ohřeje na provozní teplotu, ozývá se při akceleraci cvakání z motoru. Toto nastává vždy jen pod 2000ot./min. Nad tyto otáčky vše OK. Když člověk např.vjíždí do křižovatky na 2.R.S. a zrychluje, otáčky cca 1600- v motoru cca na 2 vteřiny zacvaká. To samé například při přibrzdění v obci na 4.R.S., otáčky třeba spadnou na 1800 ot./min a když šlápnu na plyn, v motoru zacvaká. Čím prudčeji sešlápnu plyn, tím se jev vyvolá více. Vozidlo mě na tak velkou spotřebu oleje modře nekouří, ale vypozoroval jsem, že pokud se tak stane, nastane to právě v nižších otáčkách při tomto zacvakání, např. při pozvolné akceleraci za obcí z třeba 45km/h na čtyřku... Vím, že radit na dálku nelze moc dobře, ale v servisu mi nikdo neporadil a mě jde o to, zda by se to mohlo vyřešit při GO motoru (může to být v souvislosti se spotřebou oleje), či nikoliv. Octavii jsem koupil ve velmi pěkném stavu a jezdí se mi s ní krásně. Nerad bych dal 10000,- Kč za GO motoru a zjistil, že v motoru cvaká stále a třeba čím dál více. Pokud by to tak bylo, raději bych asi vozidlo prodal...Proto se dotazuji zkušených, zda to není třeba nějaká známá závada. Moc děkuji za Vaše zkušenosti. J. 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

zdravim. Koupil sem octavia 1.6 MPI, 75kW s najezdem 110000km. Jsem spokojen az na spotrebu oleje, kterou jsou poprvnim mereni mel 1l na 3000km a podruhe se kontrolka rozsvitila uz to ujeti 2000 km...coz vychazi 0,5l  na 1000km. Podle knizky co byla k autu je tato spotreba jeste v poradku a udajne je problem, az kdyz auto zere 1l a vice na 1000 km. Oleje davam 5w40 od Quartzu. Vaham zda to davat nekam do servisu a nebo zkusit treba prejit na polosyntetiku 10W40. Mate nekdo aktualni info o cenach vymeny gufer a krouzku? Jeden mechanik mi rekl, ze mi GO motoru udela za 60.000,-kc...coz uz je na zvazeni jestli auto radsi neprodat😞

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...