Přejít na obsah

Ethanol e85


Doporučené příspěvky

Na tvůj motor tu budou lepší experti, s montáží svépomocí nemám zkušenosti a ani na to nemám vědomosti. Ale většinu dotazů by ti asi nejlépe zodpověděli přímo oni. Třeba to programování jednotky. Jen mě překvapuje, že tam tu svou jednotku a program vychvalují, ale pak radí v zimě, když jsou teploty pod +7 míchat ethanol s naturalem. To jsem u své jednotky Astes nikdy dělat nemusel. Nastartoval jsem na E85 i hluboko pod nulou. Tak buď mám skvělou jednotku, která zvládne zpracovat ethanol v jakýchkoli podmínkám, nebo se řadím mezi ten zástup průměrných.

Odkaz ke komentáři

martin131:

 

Ahoj.

 

Co se týká jednotky,tak co vím z jiných diskuzních klubů,tak by měla být v pohodě,ale asi jednotce Astes tady nebude u nás v ČR konkurovat nikdo.Možná fm.Flexcar s jednotkou Profesionál.

Astes je opravdu jistota funkčnosti.Můžu potvrdit,ač jsem ji sám osobně nevlastnil,zato můj kamarád ji má v Merivě(r.v 2014) a naprosto v pohodě.Má ji tam skoro od novoty a to od najetých 1700km.Vše plně funkční.

 

No ale ať se vrátíme k tvému výběru jednotky.Co se týká montáže svépomocí,tak záleží na tom na co se cítíš.

Bude malinko problém v dostupnosti k originálním vstřikovačům a jejich napojení přes jednotku éčka,jelikož jsou ukryty pod sáním.Ale i tak se dá montáž realizovat bez jeho demontáže.Je potřeba oddeklovat pod sáním lištu s kabely od origo vstřiků a tu v podstatě celou dát raději z auta pryč,aby bylo více prostoru pro další kabely od jednotky éčka(alespoň se pak lépe mění svíčky-více místa).Pak je tam vedený tuším kabel od snímače vačkového hřídele,který jde snadno odpojit a vytáhnou pod sáním směrem doprava k baterce společně s už odpojenými konektory od vstřikovačů a to vše pod systémem sání motoru.

Teď už máš tedy celý svazek kabelů venku a na tento svazek(tady je to jak jsem to dělal já-viz šipan foto

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=6770&page=14

 

propojíš s konektorama od jednotky ethanolu(ty máš myslím konektory Bosch EV 1)

Pak to celé protáhneš nazpět a musíš si hlavně dát pozor,aby ti seděly jednotlivé rozteče(délka kabelu) na patřičné vstřikovače(1,2,3,4-válec).Zkrátka aby nebyly příliš napnuté,nebo volné.Místa tam opravdu moc není a do toho se ještě pletou kabely od svíček.

Je potřeba si uvědomit,že bez demontáže sání to zabere více času a možná i nervů,ale dá to zvládnout myslím co si pamatuju,tak něco přes 3h.S demontáží sání by to bylo možná rychlejší,ale zase větší problém,aby pak těsnilo sání jak má,popřípadě počítat s tím,že musí člověk koupit nové těsnění sání-pro jistotu.(asi 800kč - prvovýroba a asi 1400kč originál 4ks+4ks-horní+dolní)

 

Pokud tohle zvládneš,tak máš z 80% vyhráno a jde se ladit jednotka.

 

 

Pokud nebudeš chtít zapojit nouzový studený start na spínané plus(pokud ano,tak jde zapojit např.na čidlo zpátečky(+ pol),které je na převodovce a tudíž v motorovém prostoru),tak stačí nasponkovat a zaizolovat čidlo teploty na hadici chlazení a docílit tak samonastavení jednotky při studeném startu.

 

Seřízení-

Pokud je auto v pořádku,tak by mělo stačit nastavit jednotku pro režim AUTO na hodnotu 20%(tedy 20bliknutí dle návodu na youtube)Automatická však jednotka není a je možné že dle kvality éčka se bude zozsvěcovat kontrolka motoru.

Proto je lepší pokud máš tu možnost si nastavit jednotku dle Lambda sondy(ta musí fungovat naprosto perfektně-jinak se budeš trápit s kuckáním a jinými neduhy)a to ve Vagu v kanále 001(elektronika motoru-měrené hodnoty-skupina 001)tak se dá jednotka doladit pěkně nastřed řízení lambda sondy.

 

Jinak je opravdu lepší si přitankovat na nádrž asi 5l naturalu pro lepší startovatelnost.nejhorší je období na podzim,kdy je letní verze éčka a už je docela ráno chladno.Pak nastává trošku problém,pokud tam naturál navíc není.Vrátí se to na nižší spotřebě.

 

Jinak budeš potřebovat nový palivový filtr na výměnu a to po ujetí cca 800km na éčko.

Svíčky dle mého zjištění žádný zázrak nezpůsobí(ani ve spotřebě a ani ve startovatelnosti),takže stačí klasické co píše výrobce.A nebo nějaké cenově rozumné iridiové(třeba Brisk iridium premium) pro lepší pocit.

 

VIF není třeba přidávat,protože éčko působí dekarbonizačnně a čístíčně samo o sobě.

 

Doporučuju přecházet na éčko postupným přídáváním do benzínu(ne najednou),aby nedošlo k náhlému odkalení palivové nádrže a naslédném přidření pal.čerpadla.V této fázi vyměnit pal.fitr,případně pak ještě jednou pro jistotu.

 

Hodně zdaru :palec:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak jsem prodělal začátkem roku softwarovou optimalizaci motoru. Z původních hodnot 85kW(93kWnaměřených na brzdě před úpravou) a 155Nm(156Nm) se po úpravě změnili na 104kW a 175Nm. Na natural 95 dlouhodobá spotřeba klesla ze 7,5l na 6,4l a po přechodu zpět na líh klesla z 8,5l na 7,3l.. Ještě doplním, že úprava proběhla na zimní směsi etanolu a s jednotkou Astes.

graf.pdf

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj,

v první řadě chci velice poděkovat šipanovi za dlouhý příspěvek :) Trochu jsem se toho zalekl, ale pak jsem dostal možnost koupě rok jeté nejnovější verze jednotky z druhé ruky za skoro polovinu ceny nové (1500,-). Tak jsem se k tomu nakonec odhodlal :)

 

O víkendu jsem namontoval jednotku a vyměnil svíčky za origo NGK. Byly to trochu nervy, ale dalo se to i bez demontáže sání. :) Dnes jsem nalil 1:1 ethanol. Prozatím jedu na režim benzín, uvidíme, co dál ;)

Odkaz ke komentáři

martin131:

 

Ahoj,

 

Nemáš zač.Od toho jsme tady.

1:1 je v pohodě a změnu ve startovatelnosti nepocítíš.Pojezdi a dotankuj pak zase jen ethanol.

Ten vyjeď a vyměň pal.filtr.Pak tam dej ten poměr 40:5 ve prospěch éčka a jedeš v pohodě až do

října(přepni do režimu AUTO 20%),kdy začne byt chladněji a pak uvidíš co to bude chtít....

 

 

 

Odkaz ke komentáři

martin131:

 

Ahoj.

 

Co se týká jednotky,tak co vím z jiných diskuzních klubů,tak by měla být v pohodě,ale asi jednotce Astes tady nebude u nás v ČR konkurovat nikdo.Možná fm.Flexcar s jednotkou Profesionál.

Astes je opravdu jistota funkčnosti.Můžu potvrdit,ač jsem ji sám osobně nevlastnil,zato můj kamarád ji má v Merivě(r.v 2014) a naprosto v pohodě.Má ji tam skoro od novoty a to od najetých 1700km.Vše plně funkční.

 

No ale ať se vrátíme k tvému výběru jednotky.Co se týká montáže svépomocí,tak záleží na tom na co se cítíš.

Bude malinko problém v dostupnosti k originálním vstřikovačům a jejich napojení přes jednotku éčka,jelikož jsou ukryty pod sáním.Ale i tak se dá montáž realizovat bez jeho demontáže.Je potřeba oddeklovat pod sáním lištu s kabely od origo vstřiků a tu v podstatě celou dát raději z auta pryč,aby bylo více prostoru pro další kabely od jednotky éčka(alespoň se pak lépe mění svíčky-více místa).Pak je tam vedený tuším kabel od snímače vačkového hřídele,který jde snadno odpojit a vytáhnou pod sáním směrem doprava k baterce společně s už odpojenými konektory od vstřikovačů a to vše pod systémem sání motoru.

Teď už máš tedy celý svazek kabelů venku a na tento svazek(tady je to jak jsem to dělal já-viz šipan foto

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=6770&page=14

 

propojíš s konektorama od jednotky ethanolu(ty máš myslím konektory Bosch EV 1)

Pak to celé protáhneš nazpět a musíš si hlavně dát pozor,aby ti seděly jednotlivé rozteče(délka kabelu) na patřičné vstřikovače(1,2,3,4-válec).Zkrátka aby nebyly příliš napnuté,nebo volné.Místa tam opravdu moc není a do toho se ještě pletou kabely od svíček.

Je potřeba si uvědomit,že bez demontáže sání to zabere více času a možná i nervů,ale dá to zvládnout myslím co si pamatuju,tak něco přes 3h.S demontáží sání by to bylo možná rychlejší,ale zase větší problém,aby pak těsnilo sání jak má,popřípadě počítat s tím,že musí člověk koupit nové těsnění sání-pro jistotu.(asi 800kč - prvovýroba a asi 1400kč originál 4ks+4ks-horní+dolní)

 

Pokud tohle zvládneš,tak máš z 80% vyhráno a jde se ladit jednotka.

 

 

Pokud nebudeš chtít zapojit nouzový studený start na spínané plus(pokud ano,tak jde zapojit např.na čidlo zpátečky(+ pol),které je na převodovce a tudíž v motorovém prostoru),tak stačí nasponkovat a zaizolovat čidlo teploty na hadici chlazení a docílit tak samonastavení jednotky při studeném startu.

 

Seřízení-

Pokud je auto v pořádku,tak by mělo stačit nastavit jednotku pro režim AUTO na hodnotu 20%(tedy 20bliknutí dle návodu na youtube)Automatická však jednotka není a je možné že dle kvality éčka se bude zozsvěcovat kontrolka motoru.

Proto je lepší pokud máš tu možnost si nastavit jednotku dle Lambda sondy(ta musí fungovat naprosto perfektně-jinak se budeš trápit s kuckáním a jinými neduhy)a to ve Vagu v kanále 001(elektronika motoru-měrené hodnoty-skupina 001)tak se dá jednotka doladit pěkně nastřed řízení lambda sondy.

 

Jinak je opravdu lepší si přitankovat na nádrž asi 5l naturalu pro lepší startovatelnost.nejhorší je období na podzim,kdy je letní verze éčka a už je docela ráno chladno.Pak nastává trošku problém,pokud tam naturál navíc není.Vrátí se to na nižší spotřebě.

 

Jinak budeš potřebovat nový palivový filtr na výměnu a to po ujetí cca 800km na éčko.

Svíčky dle mého zjištění žádný zázrak nezpůsobí(ani ve spotřebě a ani ve startovatelnosti),takže stačí klasické co píše výrobce.A nebo nějaké cenově rozumné iridiové(třeba Brisk iridium premium) pro lepší pocit.

 

VIF není třeba přidávat,protože éčko působí dekarbonizačnně a čístíčně samo o sobě.

 

Doporučuju přecházet na éčko postupným přídáváním do benzínu(ne najednou),aby nedošlo k náhlému odkalení palivové nádrže a naslédném přidření pal.čerpadla.V této fázi vyměnit pal.fitr,případně pak ještě jednou pro jistotu.

 

Hodně zdaru :palec:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K utěsnění sání po demontáži se běžně přidává na těsnění těsnící hmota při pečlivém nanesení funguje a stojí zlomek ceny těsnění.

Odkaz ke komentáři

Voda ani ne,ale spíše kvalita éčka,protože to teď moc lidí netankuje a kvalitní éčko vydrží cca 30 dní.Pak se z toho stává "kyselačka"a kvalita jde dolů.Proto je přestavba vhodná pouze,pokud se jezdí denně a tankuje se třeba každý týden.

Pak je ještě druhá možnost,že se ti na tu směs adaptovala ŘJ a teď si s tou směsí více rozumí.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj chlapi,

mám Octu 1,6 - 74 kW, r..v. 1999. Vyměnil jsem svíčky Denso Iridium Power IK 20, za Bosch Platinum Iridium FR6.

Po 300 km odešla 1 svíčka a podle usazenin asi odchází druhá. Octa nešla za plynem, občas děsivě zacukala, při volnoběhu a přidání plynu střílela do výfuku. Když jsem ty vadné nahradil původními Denso, žádný problém. Svíčky Denso po cca 60 tisících km téměř žádné usazeniny,Bosch po 300 km černý usazeniny.

Nevím jestli mám ty dvě nahradit novými, jsou drahé a mám obavu, že zase odejdou, nebo koupit úplně jiný.

Jezdím jen na Ethanol, v zimě přidávám do nádrže navíc 5 l naturalu (nechtělo to starovat, svíčky už mely najeto cca 45000 k, když jsem začal s Ethanolem).

Můžete mi poradit nejlepší svíčky? Jaké tam máte vy?

Díky

Odkaz ke komentáři

Ahoj chlapi,

mám Octu 1,6 - 74 kW, r..v. 1999. Vyměnil jsem svíčky Denso Iridium Power IK 20, za Bosch Platinum Iridium FR6.

Po 300 km odešla 1 svíčka a podle usazenin asi odchází druhá. Octa nešla za plynem, občas děsivě zacukala, při volnoběhu a přidání plynu střílela do výfuku. Když jsem ty vadné nahradil původními Denso, žádný problém. Svíčky Denso po cca 60 tisících km téměř žádné usazeniny,Bosch po 300 km černý usazeniny.

Nevím jestli mám ty dvě nahradit novými, jsou drahé a mám obavu, že zase odejdou, nebo koupit úplně jiný.

Jezdím jen na Ethanol, v zimě přidávám do nádrže navíc 5 l naturalu (nechtělo to starovat, svíčky už mely najeto cca 45000 k, když jsem začal s Ethanolem).

Můžete mi poradit nejlepší svíčky? Jaké tam máte vy?

Díky

 

Asi se ti nepodařilo trefit správnou tepelnou třídu a svíčku máš moc studenou... Já mám Fiata a na E85 najeto cca 45 tis... Se svíčkama jsem taky chvíli laboroval ale i na to éčko nechávám originál od výrobce tedy NGK BKR5EZ... bez problémů... jestli máš ale IK 20 ověřené, tak bych u nich zůstal, nejlevněji jsou asi na prodejdilu.cz najdeš přes vyhledávání... pokud chceš neco levnějšího, a zároveň mít i ľepší pocit ze startování s E85, tak bych dal Brisk Silver DR15YS-9 to bude cenově jako ty BOSCH... těžko ale říct, jestli má teď E85 nejakou budoucnost, to narážím na avizované zlevnění benzínu v příštím roce a naopak připravované zdanění E85 což pravděpodobně dopadne jako zdražení o cca 2,- na litr...

Odkaz ke komentáři

Jaryn> Vítej po delší době zpět :-). Máš prosím tě odkaz na to, že by ethanol měl zdražit o 2 Kč a benzín zlevnit? Tomu zdražení bych i věřil, to pumpaři umí rychle, ale snížení spotřební daně u benzínu třeba o ty 2 Kč by se podle mě na pumpách neprojevilo v plné výši. Ale je pravda, že zvýšení ceny ethanolu u pump, kde už teď stojí 26,9 a zároveň tam stojí benzín něco přes 30, by vedla k podobné situaci, jako na přelomu roku.

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny milovníky alkoholu ve svých autech :pest:

 

Mé úvahy vycházejí ze dvou skutečností, a sice z 15% propadu cen ropy za poslední 3 týdny, to je popsáno tady:

 

http://www.kurzy.cz/zpravy/383148-benzin-a-nafta-pod-30-korun-muze-je-tam-stlacit-perska-ropa/

 

 

A hlavně pak z navrženého zákona o spotřebních daních, ten se bude projednávat ještě letos a je to vlastně ta promílaná podpora biopaliv... Princip je ten, že v současnosti se z litru E85 vrací, tedy vlastně ani nevybírá, spotřební daň v částce 12,84 Kč/lit a podle návrhu to má být "jen" 11,31 Kč/lit, což mi vychází jako zdražení o přibližně korunu padesát... Komu se chce číst návrh, tak zde:

 

http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=7&CT=418&CT1=0

 

Jsou to sice jen úvahy, ale všechno to začíná směřovat tímto směrem... Uvidíme na podzim... Ale budu jen rád, pokud mi to někdo vyvrátí...

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Pořád sleduji a pořád jezdím. Aktuálně máme u nás nejnižší ceny E85, co pamatuji. Tankuji za 22,9 u Tank Ono, případně 23,5 u KM Prona.

 

Vydržel jsem i v době nízkých cen benzínu, i když se to už nevyplácelo. Bylo "vtipné", jak někde měli benzín třeba za 23,9 a E85 za 25,9. U nás v okolí na pumpách E85 v době levného benzínu zůstal, ale až teď jsem viděl u třech pump, že jej zrušili. Také kdo by tam tankoval E85, když mají léta stejnou cenu 25,9 Kč. Naopak mš potěšila nově otevřená, nebo spíš koupená a přeznačená pumpa Tank Ono ve Štěrboholech. Dokonce tam chvíli měli stojan, kde byl jen benzína a E85, takže člověk nemusel čekat dlouhou frontu, než si natankují lidi tu smradlavou naftu. Bohužel brzy si toho všimli, a tak to trochu přeházeli a musím tam tak občas vystát tu frontu :-).

 

Jinak jsem za tu dobu, co jsem sem nepsal, byl opět ve Francii, Španělsku, takže jsem zase získal nějaké zkušenosti z ciziny, jen nebyl čas to nějak sepsat. Ale mám to pořád v plánu :-).

Odkaz ke komentáři

Prazdroj je stálice v alkoholu:)

No a já co jsem tohle téma založil,tak nejezdím už ani na E85,ani na LPG a už ani se zde vedenou moji Octávkou.

Mám od února fungl new Opla Merivu B turbobenzin.Takže jsem opět tam kde před léty a to u benzinu.

Ale alternativy pohonu budou časem určitě v hlavě vrtat.

Odkaz ke komentáři

Pro mě LPG není, jak jsem tu už dříve psal. Minimálně do doby, než se s ním bude dát všude parkovat. Ale jeho cena je opravdu lákavá a moc tomu nerozumím, že u LPG stát nemá problém s nízkou cenou, ale biopaliva se řeší. Přitom aut na LPG je určitě více, než těch na E85. Možná kvůli Babišovi.

 

Nevím jestli se další lidi přidají. Podle mě, kdo chtěl, ten přešel, a noví se asi jen tak neobjeví. Tím spíš, když je kolem toho taková antikampaň. Vlastně ani nevím, kdy naposled jsem viděl nějakého Čecha tankovat E85. Možná nikdy. On se ethanol stejně vyplatí jen při delších trasách a nejezdit často do ciziny, hlavně Francie, tak ta úspora u mě také nebude kdovíjak velká.

 

To je pěkné, šipan to tady rozjede, a pak změní palivo i značku :-).

Odkaz ke komentáři

Prazdroj je stálice v alkoholu:)

No a já co jsem tohle téma založil,tak nejezdím už ani na E85,ani na LPG a už ani se zde vedenou moji Octávkou.

Mám od února fungl new Opla Merivu B turbobenzin.Takže jsem opět tam kde před léty a to u benzinu.

Ale alternativy pohonu budou časem určitě v hlavě vrtat.

 

A já jsem si říkal, že jsi tu přestal psát přízpěvky, hlavně v sekci LPG... :O

Tak hlavně, ať jsi s nových autem spokojenej, jen je škoda, že teď musíš jezdit na benzín, LPG by bylo o hodně lepší :D

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...