Přejít na obsah

Spojka u 1.9 TDI PD 74kW


Doporučené příspěvky

Prosím o názor, je možné aby spojka která je nejspíš na kraji životnosti. Fungovala naprosto bez problémů a pak se stalo, že nejde zařadit a s autem se nedá odjet? Podotýkám, že po této nepříjemnosti bez technického zásahu auto zas jezdí bez problémů, spojka sice zabírá nahoře tzn. asi nevydrží dlouho ale jinak vše ok. Je to možné? Vždy jsem měl za to, že když odejde tak odejde a ne že se s tím pak ještě v pohodě nalítá x stovek km.

To že nešlo řadit, jsem pouze slyšel nevím zda je to na 100% pravda, ale včera jsem s tím autem jel a vše ok.

Díky za odpověď

P.S. jedná se o auto co chci kupovat

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak jsem na té spojce udělal asi 7000km ale teď už musím vyměnit chtě nechtě. Měnil už někdo z vás spolku na šestikvaltu? Co si zkouším najít informace tak se tam prý mění krom přítlačáku lamely a ložiska nějakej váleček prý je to rozdíl oproti pětikvaltu. díky za reakce

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Caute pani,

chcem sa opytat,ci je normalne, ked Octavka pri predbiehani, alebo akceleracii do kopca na 4-ke, alebo 5-ke vybehnu otacky,ale auto nezrychluje. Plyn dam tak do 3/4. Predchadzajuci majitel tvrdi, ze je to kvoli sile motora, a prenosu sily na prevodovku.

Cas od casu sa mi stane,ze pri zaradeni 2-ky sa mi ju podari dat cez zuby. Nie je to ale pravidelny jav.

Je potrebne vymenit spojku,ked ma auto nabehane 60tkm?

 

Skoda Octavia 1, 1,9TDI, 74kw.

 

Dakujem.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

ahoj, výměna je klasická, poloosy, kardan, baterka, filtrbox, rameno, lanovody, hydraulika, všelijak nedostupné šrouby různých držáků... motor vyvěsit trochu dolu a nakroutit převodovku tak aby šla ven (nic jednoduchého) vše okolo se plete a je dosti těžká, vyndat převodovku, ufuf, pak odšroubovat přítlačák a co je třeba to se vymnění, doporučuju i hydraulické ložisko (mě teklo, no a pak vše zpět taky porod, a pak dotahovat dotahovat..

Odkaz ke komentáři

OK a doporučujete jednohmotu nebo raději dvojhmotu, klasika? Měnit taky setrvačník? Kolega má vyměněnou jednohmotu + setrvák a nějak mu to při rozjezdu na jedničku dost vibruje s autem, přijde mi to podivné nebo má něco špatně vyměněno/seřízeno... ale v servisu mu řekli, že je to normální, že jednohmota hůře tlumí vibrace nebo co to... :blink:

 

Mám 2003 4x4 a kolega taky. Jen mě to zajímá, až budu měnit...

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

OK a doporučujete jednohmotu nebo raději dvojhmotu, klasika? Měnit taky setrvačník? Kolega má vyměněnou jednohmotu + setrvák a nějak mu to při rozjezdu na jedničku dost vibruje s autem, přijde mi to podivné nebo má něco špatně vyměněno/seřízeno... ale v servisu mu řekli, že je to normální, že jednohmota hůře tlumí vibrace nebo co to... :blink:

 

Mám 2003 4x4 a kolega taky. Jen mě to zajímá, až budu měnit...

 

Zdravím.

Sice asi už pozdě, ale kdyby to bylo aktuálni tak si to přečti.

Koupil jsem před půl rokem 4x4 II 2006.Koupil jsem to s tím že budu měnit spojku.Měla najeto 212 tis km a pozor ještě původní.Servis doporučuje už měnit setrvačník protože je vytahaný.Na dvouhmotu jsem neměl, protože jenom setrvačník SACHS, který tam byl stál 17tis k tomu a lamela plus přítlačák a vypínací ložisko které je i s pístem jako monoblok by stálo další desítku maezc.Sehnali mi Valeo kit jednohmotu a kompletně se vším mě to stálo 15 tis na místo 27 tis.Po výměně větší vibrace při nastartování nenastaly a ani při rozjíždění.U 4x4 ale vznikne ještě jiný problém.Netlumené vibrace ze spojky se projeví na kardanu a pokud není vpořádku tlumení vybrací na kardanu tak zadrnčí ze zadu při přechodu mezi 1800-2000 otáček.Takže teď mě čeká kardan.

Jinak OK.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj všichni, potřeboval bych radu:

 

Dnes jsem jel cca 200 km po dálnici, zhruba po 100km jsem slyšel (a viděl na ručičkách budíků), že mi při přidání plynu prokluzuje spojka. řekl jsem si, že je asi čas na výměnu, takže jsem nepokoušel osud abych dojel a víc jsem jí netrápil, jel jsem zbytek cesty (cca 100km) pijánko bez prudké akcelerace atd.

Když jsem potom jel zpět domů (auto odpočívalo 7 hodin), za celých 200 km se mi proklouznutí neprojevilo a to ani když jsem hodně chtěl, a to tak, že mě při rozjezdu muselo dokonce krotit ASR. Když jsem ASR vypnul, normálně jsem kola bez problému protočil i na asfaltu.

 

Předpokládám, že to bylo znamení toho, abych se stejně po nové spojce začal pokukovat.

 

Jenže našel jsem dle ETKY přímo podle mojeho VIN několik možností:

Setrvák:

post-17263-0-44496400-1388360961_thumb.jpg

 

Přítlačák:

post-17263-0-84282600-1388361014_thumb.jpg

 

Lamela:

post-17263-0-14489800-1388361062_thumb.jpg

 

Takže jsem z toho jelen, nevím co objednat, jednohmota nebo dvouhmota? Ležím u googlu celej den a jsem ještě víc zblblej než když jsem začal hledat...

 

Motor 1.9 TDi, AXR 74kw (přidáno na 108kW), převody JDH.

Upraveno uživatelem Petr_PM
Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o rok později...

Na spojkách bych nešetřil. Patrik mi měnil spojku u D1 po 50tis - lamela OK přítlačák v čudu a u Trafica jsem měl Valeo a spojka po 43 tis v háji a taktéž lamela OK a přítlačák v háji. Originál spojka tam byla 350 tis, takže je tam nová originál. U D1 jsem to nechal na Patrikovi, takže tam nebude asi žádná šmejdovina.

Nešetřit na blbým místě.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...