Přejít na obsah

2.0 + LPG


Doporučené příspěvky

Muzes mit zalepeny elektromagneticky ventil na reduktoru, ktery pousti plyn z nadrze do reduktoru. Mel jsem taky takovy problemy, kdy se mi nechtel prepnout plyn, jen az kdyz byl motor na provozni teplote. Rekl jsem to plynarovi a ten sel na jistotu na ten ventil, vymontoval ho a ten byl celej zalepenej srackama z toho plynu. Po vycisteni a rozhybani ventilu uz mam asi 25tis km klid ;)

Odkaz ke komentáři

Díky za rady... zkusím jít první po elektrice - konektory/dráty, když to nepomůže zkusím nechat vyčistit reduktor. To zavzdušnění to asi nebude, hadice jsem prohmatával a nikde v soustavě mi nepřipadá, že by byl vzduch, kapalina už se drží krásně na konstatntní hladině. Jinak cesta zpět, cca 100km od nastartování po zaparkování naprosto bez problému na LPG, auto stálo na slunci, takže toto na to vliv mít nebude.

Odkaz ke komentáři

pípať a prepínať na benzín ti môže pri poklese tlaku plynu , skontroluj tesnosť hadíc od reduktora k vstrekom aj tie časom dozrejú a popraskajú tak isto ako tie od vstrekovačov k saniu alebo na vodu na ohrev reduktora čo si menil a ešte jedna vec sa časom láme a to je T prepoj medzi hadicami na vodu reduktora a topenia ked je z plastu ktoré sa menia za kovové a je klud ale to už som trocha odbočil od témy . Sem tam treba skontrolovať aj tesnosť spojov na plyne , napeniť jarovou vodou a sledovať či sa netvoria bubliny čau .

Odkaz ke komentáři

Asi to tím bude. Překontroloval jsem všchny konektory a zase to blblo. Takže čekám, až bude můj servis mít volno.

 

Tentokrát jsem jel na nádraži (15 minut cesta po městě) - samo, že jsem to sledoval ale vše bylo OK. odcestoval jsem a domů jela přítelkyně - bohužel si to zase při cestě z5 postavilo hlavu...

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 3 měsíce později...
  • o rok později...

Ahoj, potřeboval bych poradit... Přijdu po cca 2 hodinách zpět k autu s tím že pojedu pryč. Motor ještě defakto teplej, ale auto se ani po pár km nechce přepnout na plyn. Červená kontrolka na přepínači jen bliká a čeká asi až se ohřeje motor, který už je na 90, ale stejně se nepřepne. Dotankoval jsem na zkouš nádrž do plna a stále nic. Pojistka u LPG jednotky taky zdravá (pro jistotu jsem dal novou - a nic). Voda v chladící soustavě je taky - hladina na rysce. Udělal jsem pro jistotu průplach a odvzdušnil a stále nic. Dioda furt jen bliká. Ještě mě napadlo, že by to mohl být elektromagnetickej ventil u reduktoru, ale  těžko říct. 

Jen mi nejde do hlavy, že přijedu z autem domů na plyn a po chvíli zase jedu pryč, ale auto už se na plyn nepřepne. Zase nějaká volovina .. 🤨

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
V 23. 9. 2020 at 12:25, karelkopp napsal:

Lpg ma vlastni senzor teploty a je mozne ze je spatnej jinak na toto bych doporucil diagnostiku lpg aby se vedelo presneji

Už vyřešeno.. Odešla LPG jednotka. Nová vycházela na cca 11 tis, tak jsem za 12500,- nechal namontovat nový LPG system od Stagu.

Odkaz ke komentáři
V 24. 9. 2020 at 18:56, Konny napsal:

Jen ze zvedavosti, jaky system jsi tam mel ted? 

Ten u kterýho klekla jednotka byl systém AG Autogas Systems. Holandský výrobce a v ČR defakto bez podpory a zastoupení. Všichni plynaři od něj daly ruce pryč. Takže jsem přešel na STAG, konkrétně na model STAG QBOX Basic, ale nechal jsem si dát pro sichr reduktor s větší rezervou - do 110 kW - STAG R01. Nádrž jsem nechal původní - ještě 6 let má platnost. Systém jako celek funguje parádně. A docela to i jede 😀 (foceno spolujezdcem).

tacho.jpg

Odkaz ke komentáři
před 13 hodinami, Konny napsal:

Diky za info. O tom Holandskem vyrobci jsem ani neslysel 😃. Stag bude v pohode a kdyby neco, tak na nej sezenes dily. 

Ja mam na sve 1.6/74kw 6 let Lovato s reduktorem, ktery bez problemu zvladne i 1.8T RS a zatim vse bez problemu, tak snad to tak jeste dlouho vydrzi 😃

Tak kdysi to byly jedni z prvních top LPG systémů. Bohužel za těch cca 15 let se toho dost změnilo jak co se týče lepší konkurence, tak i cen a podpory. Prostě zaspali dobu. Jj, lovato jsme měli ještě jako podtlak ve Š120 🙂 Taky jedni z těch top lídrů 😉.

Odkaz ke komentáři
V 26. 9. 2020 at 14:46, HONZAV1 napsal:

Hlavně by ale neměla svítit kontrolka diagnostiky … .

Když mi poradíš jak se toho zbavit, tak není problém.. Spíš jsem se nesetkal s 2.0 MPi, kterýmu by to to nesvítilo ..😉 Auto jede normálně s normální spotřebou a na VAGU nic ..

Odkaz ke komentáři
V 28. 9. 2020 at 13:42, jedlis napsal:

Když mi poradíš jak se toho zbavit, tak není problém.. Spíš jsem se nesetkal s 2.0 MPi, kterýmu by to to nesvítilo ..😉 Auto jede normálně s normální spotřebou a na VAGU nic

Mému AQY CHECK (grilované kuře) nesvítí. Na VAGu nic? Tak jaktože svítí? Dělalo to i na benzín, nebo jen na plyn? Bacha na to, plynaři dost často naladí plyn na chudo a podlauje to ventily (moje smutná zkušenost). On celkově lpg systém při kalibraci to ladí do chuda a mechanici s tím nic moc nedělají. Nutno naladit ve všech zatíženích (pro všechny časy vstřiku) na lambdu kolem 1 (napíchnout na VAG a sledovat lambdu + napíchnout lpg jednotku a ladit mapu). Je to alchymie, ale vyplatí se.

Co máš za svíčky na lpg?

Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, Eidam napsal:

Mému AQY CHECK (grilované kuře) nesvítí. Na VAGu nic? Tak jaktože svítí? Dělalo to i na benzín, nebo jen na plyn? Bacha na to, plynaři dost často naladí plyn na chudo a podlauje to ventily (moje smutná zkušenost). On celkově lpg systém při kalibraci to ladí do chuda a mechanici s tím nic moc nedělají. Nutno naladit ve všech zatíženích (pro všechny časy vstřiku) na lambdu kolem 1 (napíchnout na VAG a sledovat lambdu + napíchnout lpg jednotku a ladit mapu). Je to alchymie, ale vyplatí se.

Co máš za svíčky na lpg?

Kuře mi svítílo už když jsem to na jaře koupil. Motor chlastal olej, cca 1L/1000 km tak jsem to s kámošem překroužkoval, včetně nových gufer v hlavě. Teď jsem už ujel cca 9 tis km a motor si nevzal ani kapku, ale kuře svítí stále - jak na benzín, tak na plyn - a to jsem na začátku června nechal namontovat nový LPG systém od Stagu.  Na Vagu to občas napíše chybu 17560 - řada válcu 1 - přizpůsobení směsi oblast 2, Nedosažená mez chudé směsi P1152 - 35-00. Svíčky jsem dával nový spolu s GO. https://www.cc-autodily.cz/svicka-zapalov-denso + nový zapalovací kabely s iridiovým jádrem od Tesly https://www.cc-autodily.cz/kabely-zapalovaci-sada-3 - Krásně hladkej běh motoru bez zakopávání.

Celou závadu ale přisuzuji vadný váze vzduchu, kterou mám objednanou. Stejnou chybu to píše kamarádovy ve Fabii 2.0 MPi AZL, takže uvidím, případně zadní lambdě.

Odkaz ke komentáři

Dříve, než jsem stihl, je to popsáno výše. Mám x tý auto na LPG a kontrolka zháší, jak má. Jeden z důvodů je, že "můj" plynař nevezme na přestavbu auto, u kterého kontrolka svítí a načte si paměť, která musí být bez chyb. Protože pak se to vrší a jeden hází chybu na druhého. U jednoho auto mi to trochu po přestavbě  zlobilo (asi po roce) a bylo to o chudé směsi. Ale benzínové. Musel se přehrát soft, zkalibrovat, na to se napasoval plyn a následujících několik let do prodeje byl klid. Neříkám, že je to univerzální rada, ale cesta. Takže i u aut s nájezdem 300k+ (EU4) kontrolka svítit nemusí.

Honza

Odkaz ke komentáři

2Jedlis: Mě začala svítit až po šesti letech. Klasika, první řada válců...... Nová váha vzduchu to vyřešila, ale Bosch. Já dal první Topran, kontrolka svítila co 500km a pak klekla úplně - 2 roky. Koupil jsem Bosch za cca 1800 a už 2 roky klid. Bosch asi jako jediný použitívá referenční napětí.

 

https://www.mjauto.cz/vaha-vzduchu-maf-senzor-srovnani-vyrobcu-v-testu

 

Odesláno z mého auta Škoda Octavia 2.0 mpi

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
před 17 hodinami, HONZAV1 napsal:

Dříve, než jsem stihl, je to popsáno výše. Mám x tý auto na LPG a kontrolka zháší, jak má. Jeden z důvodů je, že "můj" plynař nevezme na přestavbu auto, u kterého kontrolka svítí a načte si paměť, která musí být bez chyb. Protože pak se to vrší a jeden hází chybu na druhého. U jednoho auto mi to trochu po přestavbě  zlobilo (asi po roce) a bylo to o chudé směsi. Ale benzínové. Musel se přehrát soft, zkalibrovat, na to se napasoval plyn a následujících několik let do prodeje byl klid. Neříkám, že je to univerzální rada, ale cesta. Takže i u aut s nájezdem 300k+ (EU4) kontrolka svítit nemusí.

Honza

Jasný .. Jelikož už je ale plnej internet problému se svítícím kuřetem u 2.0 MPi 85 kW, tak vím po čem mám jít. A někdy se rozsvítí jak při jízdě na plyn, tak i na benzín a po čase zase zhasne. Auto jede pořád stejně. Většinou jsou to problémy s lambdama, váhy vzduchu, dirky ve výfuku v blízkosti lambd a nebo dirky někde v sání/sekundárním vzduchu.. V mým případě bych lambdy vyloučil, výfuk komplet zkontrolován včetně sání a vše spíš poukazuje na váhu vzduchu. Zvlášť, když ten samej problém má kámoš ve Fabii GT - 2.0 MPi 

před 12 hodinami, Pavlus napsal:

2Jedlis: Mě začala svítit až po šesti letech. Klasika, první řada válců...... Nová váha vzduchu to vyřešila, ale Bosch. Já dal první Topran, kontrolka svítila co 500km a pak klekla úplně - 2 roky. Koupil jsem Bosch za cca 1800 a už 2 roky klid. Bosch asi jako jediný použitívá referenční napětí.

 

https://www.mjauto.cz/vaha-vzduchu-maf-senzor-srovnani-vyrobcu-v-testu

 

Odesláno z mého auta Škoda Octavia 2.0 mpi

 

 

 

 

Díky za ujištění a za odkaz, snad to bude ono .. Respektive u mě se kontrolka rozsvěcovala a zhasínala náhodně. Někdy zhasla 30 km, někdy 150 km, ale co to teď pozoruji, tak intervaly jsou čím dál víc delší a teď už je to tak přes 1000 km a svítí stále (2x jsem to ještě mazal VAGem). Myslím si, že už je fakt KO a proto jí chci vyměnit.

Odkaz ke komentáři

Jedlis: Chce to ideálně chvíli pojezdit na benzín (tak 100-200km) a mrknout do VAGu (ne jen paměť závad, ale i korekční hodnoty - myslím že skupina 32, 33, tak nějak). No a podle toho se zařídit a zkoumat.

Motor jsem taky dělal celý (taky žral olej), váhu jsem taky řešil (https://forum.octaviaclub.cz/topic/26316-studený-start/page/2/#comments), lambdu to chce zkontrolovat buď osciloskopem jak chodí, nebo alespoň napětí ve VAGu. Hlavně origo BOSCH váhu, jak píše Pavlus.

Je to trochu boj, ale dá se zvítězit. No a pokud budeš mít benzín v cajku, tak kontrolovat adaptace na plyn v různých zatíženích a případně doladit (raději nechat mírně plusové - do 5%, mínusové už můžou dělat problém se studenými starty). 

Jooo 2.0 mpi je příběh na dlouhé ziní večery:-D Ale výkonově mi ten motor víc než vyhovuje.

Odkaz ke komentáři

Dotaz. Mám AQY, najeto cca 400 tkm z toho 200 na LPG. Auto je to zlatý, ale poslední měsíc se fatálně zhoršily starty. Pročítal jsem to tady a vidím chybu v MAFu. Přiznám se, že jsem v poslední době neměl na auto čas a tak jen jezdím a dělám nejnutnější údržbu (olej/filtry). Ale k věci: Svou "basic" diagnostikou jsem zjistil toto:

V klidu (vypnutý a vychládlý motor)

hodnota MAF 2,6 g/l

teplota chl. kap 21°C

 

Po jízdě (vypnutý motor)

hodnota MAF 2,8 g/l

teplota chl. kap 96°C

 

po zahřátí na volnoběh (ustálené otáčky 788-794 ot/min)

hodnota MAF 3,3-3,4 g/l

teplota chl. kap 88°C

Intake 27°C, okolí 19°C

 

Jízda při 100km, cca 3000ot/min

maf 15-18 g/l

 

Jakmile se auto zahřeje jede normálně, otáčky nekolísají, opětovný start i po hodině odstavení je OK. Jakmile auto stojí třeba přes noc, startuji na 3x a někdy i po rozjezdu se auto "zalyká" a rozjezdy za studena jsou ucukané. Svíčky jsou nově měněné NGK. Mám jít koupit MAF senzor, nebo to může být ještě v něčem jiném.

Odkaz ke komentáři

Zdenda2.0: Mrkni na adaptační hodnoty - mohou být díky lpg rozkopnuté do mínusu. Na Vagu skupina kolem 32. To je pak ochuzováno při startech na benzín.

Umíš u svého lpg systému startovat rovnou do LPG? (u elpigazu to jde, že při startu podržíš přepínací tlačítko). Zkus i toto.

Váhu ověř plnou akcelerací (plně otevřená klapka = plně sešlápnutý plyn) a jeď až k omezovači. Měl by ses přiblížit ke 100g a pokud napíchneš i primitivní multimetr, měl bys dostávat hodnoty alespoň 4V.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...