Přejít na obsah

mijaja

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    7
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

439 zobrazení profilu

mijaja's Achievements

0

Popularita

  1. Takže už opraveno. Problém byl v osobě, která to radio vyměňovala. Ten člověk byl zvyklý na moderní auta, kde radio jede i bez zapnutého klíče. Já mu věřil a nekontroloval jej a po přehození pinů to začalo takhle blbnout. Po navrácení pinů zpět už rádio jede i drží paměť i hodiny. To podsvícení ale nevím. To poznám až ráno za tmy. Takže znovu: "Důvěřuj ale prověřuj a ušetříš si trápení." Díky všem za pomoc.
  2. Zkusím to, ale moje staré rádio bylo origo škodovácké, takže s pinama se nikdo nehrál. Po vyjmutí toho starého a nasazení nového se nestalo absolutně nic. Ani se nerozvítilo. Až po přepíchnutí těch dvou pinů (4 a 7) dle návodu: ( https://www.skodaoctavia.cz/muzikanavody/zapojeniradia.htm?page=1 ) začalo fungovat. Číslování vývodů ISO konektorů (na přístroji) ISO konektor napájení
  3. To právě nešlo vůbec. Radio se ani nerosvítilo. Až po přehození pinů začalo částečně fungovat - naladím a dám do paměti stanice, nastavím čas na hodinách, ale jakmile vypnu a vytáhnu klíče, tak po několika minutách se vše zruší. Akorát to podsvícení zůstává stále.
  4. Ahoj všichni. Mám stejný problém, jako Slávek. Oktávka je jedničková, 1,6I, rok výroby 1998. Takže: Nové rádio (JSD 520), přehozené vodiče na konektorech 4 a 7 dle návodu. Rádio hraje, ale nastavení stanic se zruší, jakmile vytáhnu klíček ze zapalování. Bohužel tomu, co píše Tom, moc nerozumím. Takže s tím nastavením to asi pro mne nebude. To bych ještě v klidu přešel. Stejně rádio moc neposlouchám. Chtěl jsem to spíše kvůli vstupům na USB a SDCard. To mi stačí. Ale co mne ze všeho nejvíce rozčiluje je to, že je neustále podsvícené. Ve dne to nevidět, ale ráno, ještě za tmy, když se podívám přes okénko, rádio modře svítí. Mám obavy, že by to časem mohlo vymlátit baterii. Na Youtube jsem našel tohle: https://www.youtube.com/watch?v=eNCLBhOBGiw V podstatě až v 15:12 minutě to ukazuje nějakou spotřebu při vypnutém autorádiu, kdy jedou hodiny (to podsvícení v denním světle není vidět) Rád bych věděl, jestli ten odběr 0,28W při 0,024A může baterii při delším stání vybít. Eventuálně, jaké jiné řešení je možné. Děkuji za odpovědi.
  5. Tak zatím nejnovější poznatky: Ráno jsem studený motor nastartoval a nechal na volnoběhu asi 10 minut. Motor krásně předl a ručička se držela rysky na otáčkoměru jako přilepená. Až do doby těch cca 80°C. Snad by to tak držela i déle, ale jakmile jsem trochu polechtal pedál plynu, tak vyběhla nahoru - na asi 2000 ot/min a po sundání nohy z plynu beznadějně klesla na nulu a konec. Takže volnoběh drží dobře i do té kritické teploty, ale nesmím šlápnout na plyn. JacobHot. Mám teda v úmyslu zakoupit na zkoušku rozdělovač z Číny (za 500,-) a vyzkoušet, jestli to má na to vliv, či nikoliv. Pokud se ukáže, že je to vadným rozdělovačem a tento bude aspoň nějakou dobu šlapat, pak si objednám originální díl. Jinak mám ještě takový dojem, že během těch najetých kilometrů o víkendu, kdy auto šlapalo bez exitu, tak při ubírání plynu šly otáčky dolů rychleji, než dříve. Auto trochu citelněji zpomalovalo, jako bych zároveň ubíral plyn a brzdil. Mimoto mám pocit, že musím trochu více než dříve šlapat na brzdu, abych dosáhl stejného účinku (že by něco s posilovačem - falešný vzduch - a mělo to vliv i na běh motoru???).
  6. Děkuji všem za rady a vážím si toho. Takže k tomu všemu popsanému v úvodním příspěvku byla ještě vyměněna i ta vadná vstřikovací tryska a po této výměně už údajně šla nastavit i škrtící klapka. To bylo ve čtvrtek 3.3. Poté bylo všechno v pořádku a ujel jsem cca 200 km pohodě. Až dnes, 8.3. při cestě z práce mi to opět zdechlo. Motor, opět až po zahřátí na cca 70°C, začal jet nepravidelně a dusil se až zhasl. Po nastartování jsem nechal jet volnoběh. Chvilku (5 minut) to jelo normálně, pak náhle otáčky spadly téměř na nulu, po vteřince se opět zvedly a ručička začala kmitat v rozmezí snad 150-200 až po 800 ot/min. No a po dvou minutkách tohoto skákání auto opět zhaslo... Jako by něco mělo snahu ty otáčky zvedat, ale nestačilo to a motor zhasl. Takže po 4 klidných nocích mám opět hlavu v pejru. Ještě bych se chtěl zeptat zdejších odborníků. Je možné zaměnit originální rozdělovač Magneti Marelli za jiný? Např Bosch, popřípadě (či v nejhorším za čínský)? Nebude nutné pak měnit ještě něco jiného, aby rozdělovač spolupracoval s ŘJ? Prohrabávám totiž web, ale nikde jsem nenatrefil na nabídku originálního rozdělovače Marelli. Máte někdo zkušenosti s jinými typy, či výrobci? Děkuji.
  7. Vážení. Předem se omlouvám, jestli tímto neporušuju pravidla fóra, ale ... Pročetl jsem si všechny fóra zde, ale nenašel jsem nic, co by mohlo vyřešit můj problém. Některé diskuzní vlákna byla dost podobná, ale neukončená, takže možné řešení nebylo potvrzeno. Mám Oktávku 1.6 55kW, r.v. 1998 s motorem AEE. Před dvěma lety byla měněna lambda sonda. Nová je originální. V tu samou dobu bylo měněn palivový filtr i čidlo teploty motoru rovněž za originál. Kromě vcelku běžných závad fungovala až do letoška naprosto bez problémů. Asi před třemi týdny mi najednou začal zhasínat motor - Nastartování proběhne bez problémů, volnoběh drží a po vyjetí auto jede až do momentu, kdy ukazatel teploty motoru na budíku v palubovce stoupne k cca 75-80°C. Auto začne cukat, občas vůbec nereaguje na plyn. Někdy pomůže vyřadit a prošlápnout na neutrál a motor se zase chytí. To je v případě, že jedu po silnici a mám nějakou tu kinetickou energii. Pokud jsem ve městě a každou chvíli musím zpomalit, tak motor zabuble a zdechne. Ať už mám zařazený kvalt, nebo volnoběh. Už jsem s tím navštívil 4 autoservisy. V každém z nich se dělala diagnostika, která mimochodem nic nezjistila a každý servisák měl jiný názor na příčinu. Byla provedena výměna čidla teploty motoru - opět originál, škrtící klapka, svíčky, kabely. Kontrola tlaků ukázala, že jsou v pořádku. Měření ukázalo, že alternátor dává předepsané napětí. Byly vyčištěny vstřiky na ultrazvuku a tam se zjistilo, že jedna tryska nedává ideální kuželík rozprašovaného paliva. (Možná příčina???) Dle servisáka nejde nová klapka (a ani stará) nastavit na diagnostice, ale přitom na volnoběhu má snahu se otevírat a nasávat vzduch. Dále dle něj není ani závada na hadicích, které by eventuálně nasávaly falešný vzduch - kontrolováno vizuálně. Nejsem automechanik a nemám svou garáž, kde bych se na to mohl podívat i sám, takže musím dát na dobrozdání technika. Jelikož k novému autu se jen tak brzy nedostanu, budu rád, když tohle neumře dříve, než já. Díky za každou radu. Po víkendu ještě zkusíme vyměnit palec a kryt rozdělovače - i tam se technikovi něco nezdálo.
×
×
  • Vytvořit...