Vážení. Předem se omlouvám, jestli tímto neporušuju pravidla fóra, ale ... Pročetl jsem si všechny fóra zde, ale nenašel jsem nic, co by mohlo vyřešit můj problém. Některé diskuzní vlákna byla dost podobná, ale neukončená, takže možné řešení nebylo potvrzeno. Mám Oktávku 1.6 55kW, r.v. 1998 s motorem AEE. Před dvěma lety byla měněna lambda sonda. Nová je originální. V tu samou dobu bylo měněn palivový filtr i čidlo teploty motoru rovněž za originál. Kromě vcelku běžných závad fungovala až do letoška naprosto bez problémů. Asi před třemi týdny mi najednou začal zhasínat motor - Nastartování proběhne bez problémů, volnoběh drží a po vyjetí auto jede až do momentu, kdy ukazatel teploty motoru na budíku v palubovce stoupne k cca 75-80°C. Auto začne cukat, občas vůbec nereaguje na plyn. Někdy pomůže vyřadit a prošlápnout na neutrál a motor se zase chytí. To je v případě, že jedu po silnici a mám nějakou tu kinetickou energii. Pokud jsem ve městě a každou chvíli musím zpomalit, tak motor zabuble a zdechne. Ať už mám zařazený kvalt, nebo volnoběh. Už jsem s tím navštívil 4 autoservisy. V každém z nich se dělala diagnostika, která mimochodem nic nezjistila a každý servisák měl jiný názor na příčinu. Byla provedena výměna čidla teploty motoru - opět originál, škrtící klapka, svíčky, kabely. Kontrola tlaků ukázala, že jsou v pořádku. Měření ukázalo, že alternátor dává předepsané napětí. Byly vyčištěny vstřiky na ultrazvuku a tam se zjistilo, že jedna tryska nedává ideální kuželík rozprašovaného paliva. (Možná příčina???) Dle servisáka nejde nová klapka (a ani stará) nastavit na diagnostice, ale přitom na volnoběhu má snahu se otevírat a nasávat vzduch. Dále dle něj není ani závada na hadicích, které by eventuálně nasávaly falešný vzduch - kontrolováno vizuálně. Nejsem automechanik a nemám svou garáž, kde bych se na to mohl podívat i sám, takže musím dát na dobrozdání technika. Jelikož k novému autu se jen tak brzy nedostanu, budu rád, když tohle neumře dříve, než já. Díky za každou radu. Po víkendu ještě zkusíme vyměnit palec a kryt rozdělovače - i tam se technikovi něco nezdálo.