Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Auto je doma zo značkového ŠKODA servisu. Rozvody preventívne vymenené, motor si tichúčko cvrdliká. Napínák Kčkový, všetky lišty a reťaz nové vrátane gufera na remenici a tesnenia pod deklom. Mechanik síce nebol dvakrát nadšený ale nakoniec to zvládol dobre. Pôvodná reťaz nebola takmer vôbec natiahnutá a Tčkový napínák bol OK. Konečná cena 428,51 EUR.

Odkaz ke komentáři

Tak po 12 dnech jiz opet zase jezdim, motor slape jako novy...

 

A par fotek, jak to vlastne po tom pruseru vypadalo.

Zadny pistni krouzek poskozen NEbyl, takze olej se do spalovaciho prostoru dostaval vinou asi spatne konstrukce, materialu ci nejakou unavou, nikdo oficialne nevi. Nicmene to, ze si v automobilce nevyzadali vymenu motoru formou "shortmotoru" (aby to treba zkoumali, nebot o zadne takove zavade oficialne nevi), jaksi napovida, ze asi ve fabrice naopka dobre vedi oc se jedna a neni co zkoumat. Tomu napomaha i fakt, ze nove pisty vypadaji jaksi jinak (?!).

 

Jeste k tem obrazkum :

foceno mobilem a umyslne v postprocesu zesvetleno, aby bylo dobre videt to cernocerne, jak ta propalena dira, tak ten neuveritelny zapeceny sajrajt (ktery tam nema co delat) na zdvihatku, ktery zpusobil, ze se ventil postupne prestal zavirat. Nebylo to spravne chlazene a postupne to prohorelo do takove ďuzny. Samozrejme doprovazeno masivni spotrebou oleje, kterou jsem marne a jeste v zaruce nekolikrat reklamoval.

 

Myslim, ze tak ani nezklamal motor (i kdyz neco napovida spatne konstrukci pistu ci krouzku, ale mohlo to byt jeste pred havarii motoru stale resitelne pro zakaznika prijatelneji ), jako spise reklamacni rozhodovaci proces nekde v automobilce, kde v zajmu kdoviceho (lenost, zjednoduceni prace, zachovani dobre povesti ci ceho jeste) nekdo rozhodl, ze je spotreba oleje v nejake norme a nic vic s tim neudelali a nezajimali se, a to presto, ze ja osobne jsem presvedcen, ze o tomto problemu dobre vedi. Techto motoru zase tak moc nejezdi, takze statisticky se takova prihoda stane malokrat, a to neni videt, jako nejaka napr. preventivni akce...

 

Nicmene jsem moc rad, ze to materialove slo pres kulanci, ackoliv kolem prace to jeste stale neni doreseno :-) Jinak bych se se z toho asi poxral.

post-472-0-20737700-1378995985_thumb.jpg

post-472-0-21719300-1378996008_thumb.jpg

post-472-0-00124800-1378996062_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Auto je doma zo značkového ŠKODA servisu. Rozvody preventívne vymenené, motor si tichúčko cvrdliká. Napínák Kčkový, všetky lišty a reťaz nové vrátane gufera na remenici a tesnenia pod deklom. Mechanik síce nebol dvakrát nadšený ale nakoniec to zvládol dobre. Pôvodná reťaz nebola takmer vôbec natiahnutá a Tčkový napínák bol OK. Konečná cena 428,51 EUR.

 

 

Tak to si si priplatil teda pekne :) ja som platil 250 E a v impe chceli po mne 320.

Odkaz ke komentáři

Dobrý den všem,

vlastním Octavii 1,8 TSI r.v.2009. U auta byl v záruce měněn napínák, vačková hřídel. Bohužel již není v záruce(68000km) a objevilo se hlasité hrastění při zahřátem motoru okolo 1000-1500 ot./min.Při popojíždění v koloně či na parkovišti, ale i na místě, po zvýšení otáček motoru. V autorizovaném servisu to celé zkontrolovali a vše vypadá O.K. Podezříval jsem napínák nebo vytahaný řetěz. Poté co jsem viděl, tak napínak je již K ( ten by měl být již O.K.)a je na druhém zářezu, což by mělo znamenak, že řetěz není vytahaný. Zkontrolovali i vačkové hřídele a nastavovač. Taky O.K. Poté, co to dali dohromady, to dělá stejně, jen mám od servisu vyjádření, že je to v pořadku a je to typický projev tohoto motoru. Toto vyjadření mi připadá dost šílené, protože když někde nyní popojíždím, tak se každý otačí a kroutí hlavou co že to jede za vrak.

Prosím o radu, případně kontakt na mechanika se znalostmi těchto motorů. Vyjádření servisu se mi nezdá.

 

Díky moc.

Karel

Odkaz ke komentáři

Tak po 12 dnech jiz opet zase jezdim, motor slape jako novy...

 

A par fotek, jak to vlastne po tom pruseru vypadalo.

Zadny pistni krouzek poskozen NEbyl, takze olej se do spalovaciho prostoru dostaval vinou asi spatne konstrukce, materialu ci nejakou unavou, nikdo oficialne nevi. Nicmene to, ze si v automobilce nevyzadali vymenu motoru formou "shortmotoru" (aby to treba zkoumali, nebot o zadne takove zavade oficialne nevi), jaksi napovida, ze asi ve fabrice naopka dobre vedi oc se jedna a neni co zkoumat. Tomu napomaha i fakt, ze nove pisty vypadaji jaksi jinak (?!).

 

Jeste k tem obrazkum :

foceno mobilem a umyslne v postprocesu zesvetleno, aby bylo dobre videt to cernocerne, jak ta propalena dira, tak ten neuveritelny zapeceny sajrajt (ktery tam nema co delat) na zdvihatku, ktery zpusobil, ze se ventil postupne prestal zavirat. Nebylo to spravne chlazene a postupne to prohorelo do takove ďuzny. Samozrejme doprovazeno masivni spotrebou oleje, kterou jsem marne a jeste v zaruce nekolikrat reklamoval.

 

Myslim, ze tak ani nezklamal motor (i kdyz neco napovida spatne konstrukci pistu ci krouzku, ale mohlo to byt jeste pred havarii motoru stale resitelne pro zakaznika prijatelneji ), jako spise reklamacni rozhodovaci proces nekde v automobilce, kde v zajmu kdoviceho (lenost, zjednoduceni prace, zachovani dobre povesti ci ceho jeste) nekdo rozhodl, ze je spotreba oleje v nejake norme a nic vic s tim neudelali a nezajimali se, a to presto, ze ja osobne jsem presvedcen, ze o tomto problemu dobre vedi. Techto motoru zase tak moc nejezdi, takze statisticky se takova prihoda stane malokrat, a to neni videt, jako nejaka napr. preventivni akce...

 

Nicmene jsem moc rad, ze to materialove slo pres kulanci, ackoliv kolem prace to jeste stale neni doreseno :-) Jinak bych se se z toho asi poxral.

 

Takze, nakonec dobre dopadlo, neplatim ani praci za opravu (i s materialem a DPH hodne pres 100 kKc), servis se s automobilkou dohodnul na jejich spolecnem reseni. Jsem vdecny!

Motor nyni brouka jako novy :)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdraví Vás pánové,

právě jsem se zařadil mezi majitele OII, kteří mají problém s rozvody.

Mé problémy začaly v úterý ráno, kdy šlo auto hůře nastartovat a po startu motor(řetěz) lehce zachrastil. Odpoledne když jsem jel z práce, tak po nastartování se mi rozsvítila kontrolka diagnostiky motoru. Ve středu jsem si domluvil diagnostiku v servisu kam jezdím. Diagnostika ukázala špatné časování sacích ventilů - předběžný odhad závady "přeskočený" řetěz, což se dnes potvrdilo a zároveň mi bylo sděleno, že se na to kulance nevztahuje.

Předběžná cena dílů 6000,-(doufám, že jsou skladem v MB, nechce se mi moc čekat, než dorazí z německa) práce ještě nespecifikována, s tím, že se vymění rozvody a poté proběhne kontrola tlaků ve válcích, jestli nevznikly vůle na ventilech.

Osobně doufám, že s tím problém nebude - auto se po špatném nastartování chovalo normálně (kromě zvýšené hlasitosti motoru), s akcelerací nebyl problém.

Moje OII je vyrobena 10/2008 najeto mám něco málo přes 148 tkm, tak jsem myslel, že se na mě vztahuje záruka dle článku Můj odkaz kde jsou limity 6 let a 200 tkm, auto je pravidelně servisované(knížka poctivě vyplněna), takže nechápu kde je s kulancí problém.

 

Nevím, jestli je to co jsem napsal smysluplné, ale potřboval jsem si někde postěžovat.

 

Honza

Odkaz ke komentáři

Vymena rozvodu a napinaku je prace docela na dlouho. Rozhodne bych ale kulanci pozadoval...urcite na material, praci si asi budes muset zaplatit. Pokud si pravidelne servisoval v servisu a mas vyplnenou knizku, tak ti to MB da, mozna je tu spis nasnade neochota daneho servisu se s tim zabivat.

Odkaz ke komentáři

Tak už mám auto doma, v pátek cca v 16:00 volal servisní technik, že je to hotový. "Naštěstí" se měnily jenom rozvody. Při jízdě jsem nezaznamenal rozdíl, pouze je motor tišší. Cena opravy necelých 11 000,-, což je ještě přijatelné. Ještě uvidím co mi odepíší ze Škody Auto...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Nazdar chlapi.. Také jsem se stal (ne)šťastným majitelem 1.8 TSI.

Potřeboval bych od vás popostrčit jakým směrem se vydat s opravami. Mám problém s tlakem oleje jak už jsem tady četl pár stránek zpátky. Občas mi na Maxidotu vyskočí hláška Tlak oleje: otáčky max 4000, a přeblíkává to na porucha motoru - do servisu.

Prvně jsem si myslel že je tam málo oleje, tak jsem jej dolil. Poté jsem byl 2x ve škodovce, kde mi vyměnili údajně dvě čidla olejového tlaku. Jedno pro nízké otáčky a jedno pro vysoké. Zvláštní ale je toto. Povedla se mi konina... omylem jsem nalil kapalinu do ostřikovač(ethanol) do chladící kapaliny ( cca 1l) a asi 14 dní se na to jezdilo ( to je taky doba kdy se objevil problém s tlakem oleje). Jak jsem to zjistil, kapalinu jsem vypustil (to co vyteklo) a dolil tím co tam má být. Od té doby se to zlepšilo. Je to zvláštní, vím že by to asi nemělo souviset, ale to načasování je zajímavé. ta chyba na maxidotu předtím vyskočila téměř pokaždé když se motor vytočil. Teď jsem s tím jel dvě dálky a motor jsem moc nešetřil, až jsem myslel že se to zázračně spravilo. Ale nakonec se to ukázalo znovu..(při roztahování pětky). ale rozhodně už to není při každým vytočení.

no co bych ještě dodal ? na diagnostice to napsalo něco na způsob - chyba čidla tlaku oleje - sporadicky. Ale nenapsalo to kterého. Přemýšleli jsme nad tím jestli nevyčistit sací koš? nebo co by to mohlo být ? Budu vděčný za každou radu.

EDIT: ještě bych dodal, když motor vypnu zapnu tak se to tváří jako by se nic nedělo... můžu jet opět dost km a nic se mi neukáže.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...