Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

petrbungee: a co řešíš za problém, jen tu hodnotu lambdy? Údajně ty sondy maj životnost cca 160tkm, a pak by se měly měnit (tím neříkám, že nemůže fungovat dvakrát tolik), ale opotřebovává se a zanáší popelem z oleje. Pokud ti to číslo fakt vadí, můžeš zkusit BG 44K, Oxicat, nebo obojí, třeba ji to trochu vyčistí...

 

apropos - zkoušeli jsem někdo nějak čistit/vyplachovat katalyzátor na TSI? předpokládám že tam dostává solidní dardu kvůli tomu žraní oleje, a co jsem čet zkušenosti od lidí s jinýma autama (těma co maj normální pístní kroužky), tak po výplachu z toho vylili pořádnou hromadu svinstva... nějaký zkušenosti, třeba vliv na emise, spotřebu? kdyžtak do SZ, pokud se okolo toho rozvine nějaká zajímavá debata, založím novej thread a hodím to tam.

Quote

Tak jsem vymněnil pletenec a katalyzátor propláchnul kyselinou močovou. 10l stálo 290Kč. Katalyzátor jsem zacpal a nalil kyselinu, která uvnitř působila. Nevěřili by jste kolik kolik z něj vypadlo bordelu. Hned po té jsem změřil spotřebu. Po najetí 90km jsem dotankoval 5,1 litru nafty, což znamená spotřebu
5,6 l/100km. Z osmi celkem úspěch. Kdo má problém se spotřebou, jeden z problémů může být tady.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Chci se svěřit s problémy, které mě dříve potkaly.  

Vyšší otáčky volnoběhu cca 1000-1200, vyšší spotřeba volnoběhu a kotrolka motoru  - vyřešeno výměnou pcv. 

Po výměně pcv netrvalo dlouho a opět problem, vyšší otáčky volnoběhu, kontrolka motoru a taky si auto pod 2000 otáček, ne vždy, při sundání nohy z plynu samo přidávalo plyn, prostě začlo mírně tahat. Otáčky někdy vyletěly na 1500 při čekání na volnobeh - vyřešeno, ve vedení vzduchu díra v gumovém dílu spojující plastovou trubku k turbu. 

Třeba někdo bude mít stejný problém a pomůže mu to..

Odkaz ke komentáři

Zdravím Vás všechny,

mám dotaz, řečím něco podobného jako Dava@Seva před 2 roky.

Mám Octavii 1,8 TSI 118 kW FL 2009. Po zahřátí a na volnoběh červená olejnička a nápis "Tlak oleje Vypněte motor! Návod k obsluze!".

Už měsíc stojí v autorizovaném servisu a byly vyměnety tyto věci, olej, filtr, snímač tlaku oleje, olejové čerpadlo a klika (prej to bylo přidřený), nic méně závada trvá.

Moje otázka zní (vím, že to není normální), setkal se už někdo s tím?

Díky.

Odkaz ke komentáři

Špatná vizitka pro autorizák, že si s tím měsíc neví rady. Tlak oleje změřili? Jaký má hodnoty, hlavně tedy na ten volnoběh?

Problém nízkého tlaku, pokud je nový čerpadlo a tlak stále není podle předpisu je v tom, že někde je "větší díra" než má být a proto se tlak nemá jak vytvořit, když to "dírou" teče pryč a výtlak čerpadla počítaný na jiný přůřez děr nestačí ... Když už byla klika KO, na vršek se taky podívali, tedy hlavu s uložením vačkových hřídelí a ložiskovou stěnu (nasazená na konce vačkových hřídelí)? No, skončí to stejně na přidřených vyvažovacích hřídelích...

V některých případech to může být způsobený máčklou vanou tak, že se zmenší mezera mezi vanou a sacím košem čerpadla, nebo druhý případ je opotřebení/poškození o-kroužků na plastovým trnu pod olejovým filtrem, ale toto na to nevypadá.

Odkaz ke komentáři

Může někdo prosím kouknout na přiložený log lambda sondy a jestli se z něho dá usoudit jestli je na výměnu? Zdá se mi že auto žere trochu víc, ale jiné příznaky se neprojevují. Kratší cesta z práce domů (studený motor). 

Dle toho co jsem nastudoval tak by se hodnota měla být v rozmezí 0.97 - 1.03. Spodní i horní hranici překračuji a navíc po nastartování se hodnota nějakou dobu neměnila (ale to může být zahříváním katalyzátoru?). Motor v podpise. Děkuji

 

http://leteckaposta.cz/382119085

Upraveno uživatelem rusty333
Odkaz ke komentáři

nevidím tam nic špatně, kontrolní lambda funguje jak má, regulace je skrz datovou mapu. Podstatný je, že samotestem prochází, přestože to píše B1-S1 OK, ve skutečnosti jde o B1-S2 senzor :cool:

Log si prohlídni v Logview, stačí stará verze, aleto už je na Tobě :palec:

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1053

stará http://dieselpower.cz/downloads/software/logview/dieselpower_logview_0_1_6.zip

nová https://www.logview.net/?smd_process_download=1&download_id=681

Odkaz ke komentáři

Zdravím, čtu tady na fóru i jinde už několik hodin o motoru 1.8 TSI, ale nikde jsem nenašel odpovědi na následující otázky, může mi to prosím někdo objasnit?

1) Kdyby se našel blázen, kterej by přecejen chtěl auto s motorem 1.8 TSI koupit (Superb II., r.v. 2011, CDAA, 131 tis. km), může v bazaru podle něčeho zjistit, jestli už u něj tento problém nastal (žraní oleje, karbonizace,...)?

2) Pokud by se zjistilo, že je auto zatím v pohodě, dá se za nějakou rozumnou cenu nebo nějakým preventivním "chováním" (výběr olej, styl jízdy,...) předejít těmto problémům?

Díky

Odkaz ke komentáři
2 hours ago, p2p said:

Bzb velkou spotřebou netrpí... Cdaa do cca 08-11 auto časem začne brát olej. Dá se tomu vyhnout dřívější výměnou oleje, ale kdo to dělá???

Odesláno z mého Redmi Note 5A pomocí Tapatalk
 

O doporučených olejích pro 1.8 TSI už jsem toho načetl hodně... problém je, že se to celé řeší už několik let a těch názorů je spousta... Je nějaký konkrétní typ, který se za ty roky opravdu osvědčil? Když už nic, alespoň bych po koupi nechal vyměnit olej na nějakou osvědčenou variantu.

Odkaz ke komentáři

Diesi: Ve světě motorů psali něco jako "kdo mění olej do 10tkm, nemá problém ani se zapečenými kroužky".

Osobně to řeším litím 5w-40 (Helix ultra, Total quartz 9000), výměnou do 10tkm, dělal jsem dva proplachy BG EPR, používám VIF a prolil jsem to ještě BG 44K a Oxicatem (každý cca 3 kila) do nádrže. Ze začátku mi to  nějakej 1.5L za interval vzalo, teď po téhle údržbě to pár měsíců vypadá, že se olej drží.

Není to úplně stejnej profil jízd, zezačátku jsem jezdil pár kilometrů po městě do práce a relativně často jsem to drtil (nový auto, no :) ), zatímco teď jezdím spíš dálky a s lidma, takže trošku klidněji. Ale jednoznačně mi to žere míň, takže něco z té chemické generálky zabralo :))

Odkaz ke komentáři

Zdravím všechny, jsem tu nový a omlouvám se jestli píšu špatně.

Potřebuji pomoc. Už 2 měsíce mě svítí v Superbu II 2008 1.8TSI kontrolka a diagnostika vypisuje chyby P0299 a P1528. Už 3x to bylo v autorizáku kde pracuji ale neví si rady. Oprava již za 45 000Kč ale pořád přetrvává. měnily už rozvody, napínák, olej dokonce 2x, všechny filtry, svíčky a hodně dalších věcí. Diagnostika vyhazuje tyto 2 chyby, měnily už ventil přestavovače vač. hřídele a desku ventilu. Tvrdí že už to může být pouze samotný přestavovač, který mě prý vyjde na 12t.Kč. Nevíte čím jiným by to mohlo být než vyhodím do vzduchu další prachy? Podle mě je to jen nějáká prkotina. 

Ještě auto kouří i když je zahřáté a zdá se mi že to táhne až tak od 2 300 - 2 500 ot/min.

Zbavovat se mi auta nechce, nemá najeto zas tolik (169 000km) a ta výbava.... Jen je na autě ještě hodně práce zkrz kosmetiku

 

Předem děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři

@superbak98 Tak Ty děláš v autorizáku a Tví kolegové s VASem nebo s ODISem neví, a k tomu všemu Tě stáhnou o 45 klacků? No tomu říkám svět ... Vyměnit rozvody, napínák, olej dokonce 2x, všechny filtry, svíčky, ventil přestavovače vač. hřídele a desku ventilu za 45, to není ani cena pro koncovýho zákazníka, natož kolegu v práci ...

Kody chyb jsou běžně na internetu dohledatelné, ale jsou to generické OBD kody, to vypadá, že to načítali jen DELPHInou ... Je to opravdu autorizák VAGu??? :biggrin:

17936/P1528/005416 bude opravdu jen nějaká blbost kolem elektriky k N205, zalomený vedení, KO pojistka nebo konektor, když už jste ten ovládací elektromagnet, tedy "desku k ventilu" vyměnili ...

16683/P0299/000665 to už může být problém, pokud to není jen nějaká netěsnost potrubí nebo chladiče, a nebo nejlépe membrána přepouštěcího ventilu N249, který je na turbu držen 3mi šrouby. Pokud to bude turbo a třeba popraskaný wastegate, bude to dražší špás ...

Odkaz ke komentáři
V 23. 10. 2018 at 7:57, rusty333 napsal:

STK mě taky čeká za týden, spotřebu mám při zahřátém motoru na místě 0,8l/h. Při pomalejší jízdě na volnoběh mi tam taky lítají strašlivé čísla. Jinak dlouhodobá 9l/100 (město).

jenom info... včera STK, benzin OMV MaxxMotion 100 plus... volnoběh si zrovna vybral vyšší otáčky, většinou mívám kolem 750, motor byl už delší dobu zahřátý... ale tak je to v mezích

 

IMG_20181120_141010.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...