Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Bez kontroly svíčky není možný říct více, mohl by blbnout i vstřik, ale z toho co popisuješ to bude svíce kaput. Jak jsou tam svíčky dlouho, kolik najely?

Koukám, žes to nechával generálkovat, kolik máš nyní po GO, 50tkm? Co spotřeba oleje, v normě nebo ne? No, sací ventily byly snad čištěny a sedla zkontrolována při GO, to bys jinak ty km po GO asi nenajel.

Odkaz ke komentáři

Tak svíčky nové, volnoběh 760 / 720 dle vag, nedrží to furt stejné číslo. Diag nehlásí nic. Mezi 2000 a 3000 otáčkama, nad už to nejde cítit, při plném plynu to auto trochu vibruje.

Na PCV nefoukánic ani nesaje, ale to jsem zkoušel na rychlo v noci tak ještě zkusím.

 

Upraveno uživatelem MartinV
Odkaz ke komentáři

Jak vypadala svíčka z válce 2, jak na tom byly zbývající?

Výpadky zapalování tedy zmizely nebo ne? Je třeba se na ně podívat v měřených hodnotách na volnoběh a lehce zvýšený otáčky, ne čekat, až se zapíšou jako chyby, to už je pozdě ... Obecně číst jen paměť závad je poslední instance, když už sama EOBD diagnostika ECU vyhodnotí, že je něco špatně.

"Mezi 2000 a 3000 otáčkama, nad už to nejde cítit, při plném plynu to auto trochu vibruje." z tohoto Ti asi něco vypadlo, co je cítit mezi 2 a 3 tis otáček?

Odkaz ke komentáři

No na to, že je to po GO, olej nežere, tak ty svíce jsou po 40tkm jako bota ... Podstatný je, že nejsou od oleje, zatím tedy vše shoří, přestože nedokonale. To máš manuál nebo DSG, v jakých jezdíš otáčkách, spíše v nižších, že?

To, že tam tedy stále cítíš vibrace, tak nevím, kdo jak čistil hlavu při GO a jak nyní po 50tkm vypadaj sací ventily. Ale, tohle vypadá na problém s usazeninami a sedly na sacích ventilech. Jestli se nedostaneš hned k tomu, abys sundaval sání a dostal se zezhora k ventilům, existuje varianta, kterou jsem tady už zmínil. Vyřazením variabilního časování se nechá ověřit, jak se motor bude chovat při zvýšených otáčkách, pokud cukatura a výpadky zapalování (ty, které diag registruje ale nestačí k tomu, aby se rozsvítila MIL) zmizí, chtělo by to vyčistit sací ventily, a nebo jezdit stále s EGR OFF ... :cool:  Sundej konektor z magnetu na variátoru sací vačky, nastartuj, nech běžet a zkus si držet zvýšené otáčky a sleduj, jestli se chod zlepší. Mělo by být znát poměrně rychle, že motor poběží stabilněji. A když ho necháš točit do omezovače, cca 3800, mělo by to být jasné.

Odkaz ke komentáři

No předpokládám že to čištěné bylo, když byla hlava komplet rozebrána a uděláná geo. Na tom druhém válci je furt missfire counter, na ostatních 0, a to ne ani pravidelně, občas to skočí hned o dva a občas doouho nic (volnoběh), při zvýšených cca 1300 tak nic. Jinak je to manuál. Jezdím jak kdy, když v klidu tak cca 2000, 1700 jak kdy, ale za jizdu to protáhnu hodněkrát. Nějaké zkušeností s additivama atd než to celé rozebrat? 

Odkaz ke komentáři

Tady nemá jakýkoliv aditivum šanci, vstřik to pere rovnou do válce, na sací ventily to nešáhne, proto se na nich usazuje karbon z překrývání ventilů/EGR, a díky tomu pak i olej z odlučovače oleje ...

No jesti je tam misfire stále, řeš to hodně rychle :cool: Jak píšu, buď vyřad magnet na variátoru, nebo budeš muset demontovat a čistit. Prát tam do sání BG nebo jinou chemii je taky sice možné, ale kam asi jde ten bordel poté ... :biggrin:

Odkaz ke komentáři

Pokud se to zlepší, buď tak jezdi nějakou chvíli, aby se to kolem ventilů spalováním dostatečně vypálilo, pak můžeš rozpojený konektor opět zapojit (pokud necháš rozpojen, nějak oba konce chraň před vlhkostí a bordelem).

Pokud se to nezlepší, bude to minimálně na sundání sání a kontrolu ventilů a sacích kanálů v hlavě, včetně změření komprese jako doprovodného údaje. No, je otázka, co se stalo a jaký to má souvis s GO, po které to ale najelo 50tkm bez problému a spotřeby oleje.

EGR systém, tedy překrývání otevírání sacích ventilů přes zavírající se výfukové ventily, tady VAGem ani neomezíš, ani nevypneš, je to záležitost variabilního časování. Muselo by se na to přes mapy, omezit variaci sací hřídele cca na 30stupnů ze současných 60stupnů (bráno vůči klice a výchozí pozici pro start a volnoběh cca 38stupně za HU) a co jsem sondoval, nikdo v CZ to standardně nedělá a muselo by se laborovat nejen s tím ...

Odkaz ke komentáři

Ty jsi nyní ale hodně stručný :biggrin: Takže po odpojení jsi to načítal také, nebo stačilo posoudit běh motoru? Právě pro stabilní volnoběh to standardně běží v základním nastavení, ale i vyšší otáčky to značně ovlivní, pozitivně, pokud s těmi výpadky byly problémy ...

No, tím vyřazením to jede v základním nastavení sacího vačkového hřídele, pokud by výpadky byly stále, bylo by třeba ty ventily omrknout, pokud výpadky zmizely, chvilku takto pojezdi a uvidíš :cool: Samozřejmě, po třetím startu/cyklu se rozsvítí MIL a zapíše emisně relevantní chyba, neboj, autu se nic nestane, po zapojení a třech cyklech opět zhasne, po cca 50 se i chyba smaže. Jako přímovstřik to potřebuje recirkulaci splodin, nemá to ale standardní EGR ventil, tak to "recirkuluje" překrytím ventilů ...

No, má to jen mít i nižší krouťák, ale to je podle mě myslím zcela zanedbatelný, když jsem zkoušel na OII s DSG, tak sama ECU i při zapsané chybě a odpojeném konektoru hodnotila maximální krouťák na něco lehce pře 230Nm, a to u motoru, který má papírově 250Nm, neřešil jsem, kolik ukazuje při zapojeném konektoru :cool:

Odkaz ke komentáři

Zdravím,

chtěl bych požádat o radu. V úterý se mi rozsvítila během jízdy kontrolka motoru. Chyby jsem vymazal. Žádné změny chování motoru nepozoruji. Dnes se kontrolka rozsvítila znovu. Vyčtené chyby jsou uvedeny níže.  Co může způsobovat tuto kombinaci chyb? (najeto 210k, pcv původní - při vytažení olejové měrky byl volnoběh nepravidelný, při ucpaní dirky na pcv také nepravidelný volnoběh, ventil jako by přes tu dirku nasával vzduch)  

004506 - Fuel Pressure Sensor (G247): Malfunction 
               P119A - 000 -  -  - Intermittent
008825 - Leak in Air Intake System 
               P2279 - 000 -  - 
000369 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean 
               P0171 - 000 -  -  - Intermittent - MIL ON
001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow 
               P0441 - 000 -  - 
 

 

Odkaz ke komentáři

Zkontroluj si to táhlo vířivých klapek v sání, občas se to u něj nalomí a začne to přisávat tudy. Nebo pak hadice někde... Každopádně bych to pořešil spíš dřív, než někam pojedeš, protože jak se to prolomí naplno, tak ti lítá volnoběh 1-3000 otáček, zdechá to, a vůbec s tím nejde jezdit.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak po výměně PCV už občas jen vyskočí chyba 001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow .

Pochopil jsem, že se jedná o odvětrávání nádrže. Jak funguje celý tento systém? Výpary z nádrže jsou přes aktívní uhlí do ventilu N80 a z něj pak do sání?  Kdy jednotka otevírá N80? A jak elektronika pozná, že v tom systému není něco v pořádku? Je tam ještě nějaké čidlo? Co se děje s výpady, když motor neběží?

V jednom videu doporučovali vyměnit právě ventil N80. Dohledal jsem správně, že na CDAA tento ventil samostatně nelze koupit?

Díky za případné vysvětlení :-)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...