Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Ďakujem Rayx, po výmene Eboxu už sahara funguje a EVAP ventil skludnil volnobeh.

Ale keď po studenom štarte nechám zohriať kat (kope do sedačky) potom sa idem voziť je všetko ok. 

Ak za studena naštartujem a hned idem bez ohladu na kat tak naskočí chyba motora - bohatá zmes

Posledná vec, otáčky neskáču ale keď sa rozbehnem a dám neutrál nech sa auto gúla lietajú až po 2000, akonáhle zastavím klesnú a neskáču. - SOFTWARE?? 

Ďakujem. 

Odkaz ke komentáři

Caute uz som v koncoch.

1,8tsi po vymene piestov, rozvodov, olejoveho cerpadla...........................

po zohriati na volnobeh cervena hlaska nizky tlak oleja a opacne ak auto trosku ponahanam tak zas vyskoci oranzova hlaska neprekracujte 4000 otacok. od generalky nabehanych cca 1000km.olej sa uz netratil a auto aj dobre jazdí. myslim ze ma trosku ostrejsi zvuk ale neviem porovnat. teraz vymenený olej po 1000 km a aj cidla tlaku oleja a problem stale ten isty

dakujem za kazdu radu

Odkaz ke komentáři

@Ado852písni číslo té chybky. Sací ventily jsi očistil už dříve, ale ten EVAP je tedy stále původní? Pokud otestuješ sondu, projde to nebo stále ne? Jak vypadaj svíce nyní po delší jízdě? Sonda holt stále vidí bohatší směs ... Zkus smazat adaptace i pamět a proveď jízdu pro vytvoření Readiness 😉

Ty otáčky motoru při jízdě bez kvaltu, nevím, že by bylo BZB tak blbé ... 😀 Dělá to neustále, studený, teplý, na vyšlápnutou spojku to nezareaguje?

@palocermak1Kdo dělal GO? Tlak mazání před GO někdo měřil? Holt mu to po rozborce a složení motoru někde utíká, možností je moc, nech prve změřit tlak oleje na ohřátém motoru (nezaškodí ani info, jaký je za studena a jak se mění při zahřávání), to je přece základ 😉

Odkaz ke komentáři

Pred rozborkou sa tlak nemeral kedze nebol dovod. Vymenili sa piesty, dali sa nove rozvody a medzistena plus novy riadiaci ventil vacky. Po zlozeni auto islo normalne. Po cca 300 km sa prvy krat ukazala hlaska neprekracujte 4000 otacok, ale len vtedy ked som auto vytocil cez cca 4000. Po prejdeni dalsich cca 200 km sa zacala na volnobehu ukazovat aj hlaska nizky tlak oleja.Zmeral sa tlak a vsetko suhlasilo podla udajov ktore tu niekto zavesil. Aj za studena aj za tepla. Na volnobeh po zahriati to ukazovalo 0,9 a 1,1 baru.vymenili sa teda obe  cidla a nepomohlo. Hned po zahriati vyhodi na volnobeh chybu nizkeho tlaku. Vymenilo sa olejove cerpadlo a nič sa nezmenilo.

Odkaz ke komentáři

Na volnoběh je 0,9bar málo, 1,1bar je na hraně, DP říka minimálně 1,2bar při vodě na 80 stupních.

To že to prve začalo hlásit při vyších otáčkách (kdy má čerpadlo přepnout na normální tlak a modré F22 musí proto sepnout, to se nedělo a proto hláška nepřekračovat 4000ot), a nyní po dalších km to hlásí nízký tlak už i jen na volnoběh (kdy čerpadlo tlačí jen redukovaný tlak a musí být sepnuté hnědé F378 a to tedy taky není), tak to ukazuje na zhoršující se problém, kde se někde zvětšují vůle nebo přestávaj těsnit ventily ostřiků nebo něco přicpalo koš ...

Když změříte tlak dnes, bude stále takový nebo to padlo níž? Pokud tam je tlak podle požadavku, tak to bude elektrický problém, konektory, vedení od těch dvou čidel ...

Upraveno uživatelem rayx
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

 

V 23. 2. 2021 at 13:28, Ado852 napsal:

Posledná vec, otáčky neskáču ale keď sa rozbehnem a dám neutrál nech sa auto gúla lietajú až po 2000, akonáhle zastavím klesnú a neskáču. - SOFTWARE?? 

V 24. 2. 2021 at 7:54, rayx napsal:

@Ado852😉

Ty otáčky motoru při jízdě bez kvaltu, nevím, že by bylo BZB tak blbé ... 😀 Dělá to neustále, studený, teplý, na vyšlápnutou spojku to nezareaguje?

Zdravím páni. Takéto správanie pozorujem aj na svojom BZB, rok 2008, 250 tkm. Už ho riešim dlhšie. Na emisnej mi zistili najprv mŕtvu lambdu, dovtedy bol motor relatívne OK...Zrejme preto, že on sa vie riadiť mapou, ak chýba nejaký signál ako písal @rayx. Tak som vymenil lambdu aj spolu s PCV (prasknutá membrána).

Odvtedy zvyknú často po vyradení rýchlosti otáčky stúpnuť na 1200-1400. Niekedy sa tak vedia udržať aj 5-10 sekúnd. Ak zabrzdím, alebo stlačím spojku, padnú na voľnobeh. Po studenom štarte problém nevidno, pokým ide sytič. Auto bolo viackrát na diagnostike, ale nájsť príčinu sa nepodarilo. Na riadiacej jednotke sa objavovali rôzne nesúvisiace náhodné chyby - snímač tlaku paliva, všeličo s lambdou, raz dokonca aj škrtiaca klapka. Pri teste lambdy bolo vidieť, že síce sa z nej signál dostáva do riadiacej jednotky, ale tá ho na voľnobehu akosi ignoruje - graf necykluje ako by mal.
Chalani v servise skúšali aj inú lambdu (obidve Bosch), aj ju premerali multimetrom. Resetovali všetky možné nastavenia. Stále rovnako.
Keďže máme teraz domáce väzenie, tak som dokonca rozobral riadiacu jednotku! (pre nesúvisiace náhodné chyby) Kontakty čisté, vnutri sucho, vymenil som v nej 2 elektrolytické kondenzátory, prespájkoval som pár stoviek spojov ( u nových elektro-šuviksov sú dosť nespoľahlivé). Výsledok = 0
Skúsim ešte kuknúť do Eboxu...
Nejaké návrhy na riešenie?

Odkaz ke komentáři

zdar panove porad bojuju s CDAA ze ctrnacti jsem uz odstranil 12 zavad vynechane zapalovani na vsech valcich spatne signaly od lambdy, zavady s tlakem oleje P164B a P164D. unik oleje pres pcv. 

vymenilo se pcv, svíčky, lambdy a oba spinace tlaku.

zbyli mi uz jen dve zavady coz je P164D a P0016. motor pri volnobehu klepe jak pri -50°C a pokazde se rozsviti kontr. tlaku oleje prilis nizky, pri vysokych otackach bezi plynule a kontrolka se nerosvící. jo a otacky na volnobeh litaj 750-1000. ot 1200 motor bezi jiz v klidu. asi zmerit tlak na snimaci pod olej. filtrem a zkontr napnuti retezu? muze to mit souvislost?

Snímek obrazovky 2021-03-10 184253.png

Odkaz ke komentáři

@Buran BZB opravdu neznám, ale lambda je tam jen kontrolní, tu na emisích nezjistí pokud samo auto nemá zapsanou emisní chybu nebo tomu nesvítí MILka. Jak to má řízený běh motoru za jízdy bez kvaltu fakt nevím.

@Ado852 To vynechávání zapalování, to by se mi nelíbilo ... Sací ventily skutečně čísté? No psals že to je na všech, takže prohazování cívek pro kontrolu je zbytečný, tak jedině jiný.

@Maťo DomesNesprávný poměr to je problém synchronizace vačka-klika. Koukni na skupinu 93 pole 3. Variátor vačky může mít vymlácené lopatky, ale na volnoběh je podle té hodnoty 38 OK. Tlak oleje na volnoběh musí stačit na jeho odemčení (myslím 0,5bar) a ovládání. Takže změřit tlak mazání kvůli té hlášce.

Odkaz ke komentáři

@rayx Ak je tá sonda len kontrolná, tak na základe čoho potom BZB v grafe vykonáva oscilácie hodnoty lambda okolo 1? 😲

U nás v SK po novom už všetky autá novšie od 1.1.2005 napichnú na OBD a na voľnobehu dodatočne merajú parametre: "počet polvĺn" a "zvlnenie napätia na skokovej sonde". Neviem ako v ČR. Nižšie je foto protokolov z EK pred a po výmene lambdy. Zvlnenie napätia takmer nulové aj po výmene lambdy - asi jak som písal, motor neosciluje okolo hodnoty 1... Tak nejako si vysvetľujem to "zvlnenie", lebo nikto mi poriadne nevedel povedať, čo to ku.va je?!
Neoverená informácia: vraj sa tie parametre hodnotia len pri čerstvo vymazanej pamäti chýb (<1500 km od výmazu).

Včera kontrola Eboxu - pod poistkami čisto a sucho. Ako nové. ALE predch. vlastník použil neobsadené porty ako odkladisko malých 19mm poistiek! Zaplnil všetko. Podľa návodu som vybral nepotrebné. No chýba veľká poistka na pozícii F28 a namiesto nej je navyše 40A poistka na F7 - tá by mala byť voľná, nie?! Ak ju vyberiem, nefungujú budíky. Bohužiaľ, nemám poruke veľkú poistku. 😞 Skúsil som vybrať F7 a na F28 dať poistku z F26. Budíky nešli... Otázka: Ak tam budú všetky veľké poistky pôjdu tie budíky aj bez F7? Alebo to niekto prerábal? (foto a návod nižšie)

@Ado852 Prosím o info/porovnanie obsadenia v Eboxe, ak máme zhodný variant.

obsadenie.JPG

DSC02593.JPG

DSC02591.JPG

DSC02589.jpg

Odkaz ke komentáři

@Maťo Domes Ta nula pod 93/3 nevypadá OK v kombinaci se stálou chybou P0016. Rozvody to tedy nikdy nemělo dělaný, ani kontrolovaný? Nebo na tom byl nějaký servis dělán? Že by byl vadný G28 bych neřekl, G40 funguje také, takže mechanický problém ... Zkontrolovat řetěz i napínák co nejdříve, včetně stromku na klice.

@palocermak1 To je napytel ... Kdo dělal tu GO, ty sám nebo servis? Pokud servis, řešit s nimi, pokud sám, tak to je na analýzu, jak vypadala všechna kluzná uložení (klika, vačky+ložisková stěna, vyvažováky) a jak na tom jsou asi ventilky ostřikových trysek ... Taková blbost jako opotřebovaný těsnící o-kroužky na plastovém trnu pod olejovým filtrem se snad zkontrolovala 😉 Ten když netěsní tak to taky nemá tlak.

VgAAAgAvn-A-960.jpg

@Buran tak tos narazil na techniky i servismany, co o BZB ví ještě míň než já 😜 Řídící sondu B1S1 to nemá, řídí to uložená mapa v ECU. Má to jen kontrolní sondu B1S2.

Mrkni na toto a pak se jich na to můžeš zeptat.

https://forum.octaviaclub.cz/topic/36979-vibrace-při-volnoběhu-studený-motor/page/2/?tab=comments#comment-1712255

https://www.seka.sk/technici/informacie/metodicke-usmernenia

Ad ta elektrika, ono záleží na datu výroby, novější autí maj zapojeno takto prohozeno, F28 prázdná a F7 obsazena. Jestli to uživatelský manuál nezohlednil, je třeba kouknout do servisních postupů.

Ale koukám, že i uživatelský tu změnu pro FL registruje, proto taky ty dvě verze, provedení 1 a provedení 2, jsou tam ale jiný amperáže pojistek.

od 5/2007 od strany 238

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Octavia_1Z/05-2007/Manual/Octavia/A5_Octavia_OwnersManual.pdf

od 11/2008 od strany 248

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Octavia_1Z/11-2008/Manual/Octavia/A5_Octavia_UsersManual.pdf

od 5/2009 od strany 247

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Octavia_1Z/05-2009/Manual/Octavia/A5_Octavia_OwnersManual.pdf

Upraveno uživatelem rayx
Odkaz ke komentáři

@rayx @p2pZdar tak napínák nevypadá nejhůř, ne? Co když odešel ten magnetický ventil pro nastavování vačky? Ukáže mi funkčnost test akčních členů? Rozvody dělaný nebyli. Nebo nevím kdy. tlak oleje volnobeh 2,2- 2,5 baru kolisavy, pri 2000 ot 2,5 stálí a pri 3700 ot 3,5 baru stálí...az na ten volnobeh mi to prijde ok

IMG_20210312_185730.jpg

Upraveno uživatelem Maťo Domes
Odkaz ke komentáři

Tlak oleje na volnoběh vypadá podezřele vysoký, tos měřil na studeným motoru, že?

No, když při bežícím motoru vymažeš chyby, skočí tam ta P0016 hned zpátky nebo ne? Ta chybka je tam celou dobu co auto máš/řešíš?

Napínák zatím v toleranci a OK, tedy i protažení řetězu, ale nic víc to neřekne o vzájemným postavení klika/vačky ...

V akčních to časování netestuješ, buď auto projedeš a loguješ sk91, kdy 91/4 musí odpovídat požadavku 91/3 a možný rozsah je od +38 do -22. Nebo zkusíš základní nastavení sk94 a otestuješ 😉 Podle mě bude OK, tedy jak magnet i ovládání časování=ventil OK.

Upraveno uživatelem rayx
Odkaz ke komentáři

@rayxjo jo na pul zahratej. je tam porad tak jsem ji ted maznul a rano to projedu a zkouknu to jak jsi psal. je zajimavé ze kdyz jsem koukam na nevim uz jakou skupinu tak tam bylo policko chybne zazehy a o skupinu dal rozepsany vsechny 4 valce. kdyz motor sel na volnobeh tak skakala chyba za chybou na vsech valcich. pri otackas nad 2000 byl pocet chyb na vsech valcich 0. pak volnobeh a znovu chybky v zazehnuti. 

Upraveno uživatelem Maťo Domes
Odkaz ke komentáři

Voda alespon 80, jinak to bude ukazovat víc. Sice ta chybka se podle výpisu generovala dokonce i na studeným (teploty 53 a 13) kdy tady to má tlaku na rozdávání, ale jistota je měřit na prohřátým.

Výpadky/misfires jsou pro individuální válce vidět v sk15 a sk16, navíc je tam vidět, zda je rozpoznávání aktivní nebo ne. Holt volnoběh to vždy prověří, talířky sacích ventilů i vstřiky 😜

Historii auta znáš víc, kolik jsi sám najezdil z těch 265tkm? To že tam je K napínák, buď je to mladší jak 3/2012, nebo tam někdo servis rozvodu dělal.

Upraveno uživatelem rayx
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...