Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

V 1. 1. 2021 at 22:50, Ado852 napsal:

Zdravím, poprosím vás o radu alebo o uistenie ohladom motora BZB. Všetko sa deje bez ohladu na prevádzkovú teplotu. Počas jazdy všetko ok, akurát na volnobehu katastrofa. Vynecháva jeden valec, ale stále iný popritom striela do sania a motor sa snaží udržať čiže si pridá už keď skoro zdochne. Sviečky hádžu peknú iskru len sú velmi zadymené. Škrtiaca mi ide na diagn. za plynom od 4-100% po nastartovní drží 6-7%. Podtlakové ovládanie na klapky funguje a snímač na ich konci ide s klapkami. Menil som zatial odlučovač oleja. Pri naštartovaní a nejakom čase volnobehu nabehne len chyba P3138 - 000 - regulacni odchylka. Potom som kontroloval napínak rozvodov, ktorý je ešte starý typ a narátal som 6 zubov vonku. Ďakujem.

Takže problém je vyriešený. Po výmene evap ventilu sa to trochu skludnilo ale len na chvíľku. Nový soft tiež len na chvíľu. Do toho všetkého im začal tiecť olej cez zadný simering na spojku. Tú som vymenil (bez zotrváku - bol ok) a už 2 týždne ide auto ako nové. Takže buď je niekde seknuty kábel okolo štartéru, alebo som naučený poriadne očistiť hlavnú kostru nad štartérom aj +ko na nom a pomohlo to. 😉

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj lidi, opět se na vás obracím o radu. Cca před 2-3 roky jste mi skvěle poradili ohledně odpáleného motoru 1.8 TSI CDAA, který byl úspěšně opraven a doufám, že mi poradíte i nyní. A teď k problému... Včera bylo mé auto na čištění interiéru v jedné společnosti. Když jsem si auto převzal, tak mi na palubce svítila kontrolka airbagu. Dnes jsem tedy zajel zpět abych zjistil co tam provedli, ale vzhledem k tomu, že auto čistil člověk z Moldávie, tak jsme se moc nedomluvili. Jediné co udělal, že vzal noťas a připojil auto na rádoby diagnostiku. Vymazal chybu airbagu a oznámil mi, že mám nefunkční turbo. V zápětí mi oznámil, že je poškozený palubní počítač. Už mě nastartoval fakt, že dám vyčistit auto a nějaký borec jej připojuje na "diagnostiku" a to přímo přede mnou. V čem se mohl vrtat nebo se vrtal, když jsem tam nebyl to už je asi ve hvězdách. Nebyl to žádný servis, takže pochybuju, že měl kompatibilní vybavení. Bohužel turbo zjevně určitě nefunguje. Auto nemá akceleraci a spotřeba mi stoupla na 11 l/100 km. Jsem rád, že můžu zařadit vyšší rychlostní stupeň při 4000 otáčkách a jsem rád, že auto jede 120 km/hod. Během připojení onoho zařízení jsem si všiml, že se borec snaží prohlížet systém pro motor 1.9 diesel na což jsem ho upozornil. Je možné, že by mi po připojení této jednotky mohl rozhodit správně nastavený systém, nebo se do jednotky dostala voda během čištění? Do soboty s autem problém nebyl a poslední (pravidelný) servis proběhl cca před 14ti dny v autorizovaném servisu, kde mi kdysi repasovali motor. Mluvil jsem s automechanikem (kamarádem) , který mi řekl, že borec nejspíš multifunkční diagnostikou rozhodil nastavení a přišlo mu zcela divné, že auto po výjezdu z "myčky" má takové problémy. Sám mi řekl, že taková porucha není náhoda. Zítra to tedy hodlám řešit s autorizovaným servisem a jsem zvědav, co se z toho vyklube. Pěkně ve mě vře krev už jen při pomyšlení, že dám vyčistit auto a někdo se připojuje na počítač. Toto budu ještě řešit s majitelem čistící firmy. Chtěl bych tedy znát ještě váš názor ať vím, na co se připravit. Díky snipy. 

Odkaz ke komentáři

Pokud máš natočené(nafocené) jak Ti připojoval notebook k autu a prohlížel informace o voze, tak budeš mít dokazování jednodušší, pokud nedělavaji i nějake servisní zásahy.
Chce to mít prokazatelně důkazy

Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Tak jsem od rána sháněl škoda servis, jenže jsou všichni vytížení, že by mě vzali až v půlce srpna. Nakonec jsem navštívil známého co mi auto v jeho servisu napojil. Hned na něj vyběhla chyba 0299, kterou tedy vymazal a auto opět funguje. Nicméně mám pro jistotu domluvenou hloubkovou diagnostiku v autorizáku kam pravidelně jezdím , kde to raději překontrolují. Jen to pár dní potrvá než na mě přijde řada 😟. Ještě jsem zjistil, že se mi nevypíná osvětlení dveří pokud zůstanou delší dobu otevřené a stěrače mi začaly stírat v závislosti na rychlosti vozidla což mi předtím nedělalo 🤭. Bohužel žádný záznam nebo foto z napojení nemám. Jediné co mám, je info, že nejsem první, kdo s nimi měl podobný problém. Jen by mě zajímalo, co ten mamlas s tím autem ve skutečnosti nacvičoval. Ta diagnostika kterou použil musela být nějaká levná čínská... Nebudu psát co. Rozhodně to nemělo zdaleka tolik možností, jako jsem viděl v servisu. No, už vím, kam svého mazlíka už nikdy neodvezu. A borec žádné servisní zásahy nedělá a dělat neměl. Měl pouze auto vyčistit... A to se mu povedlo. Tak doufám, že auto bude opět jezdit a nebudu v budoucnu řešit, že se zase něco podělalo. 

Odkaz ke komentáři

Dobrý den, přihodila se mi taková věc. Utíral jsem kapesníkem tu kovovou plošku pod víkem oleje, na kterou to víko dosedá a při tom utíraní se mi ten kapesník trošičku rozstřepil a hodně malý kousek z toho kapesníku mi spadnul dovnitř. Je možné, že se může něco stát nebo to nemám řešit? Motor už jsem pak i nastartoval a všechno bylo v pořádku. Ten kousek byl fakt hodně malý, jenom ta rozstřepinka nebo jak by jsem to pojmenoval. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Dobry den, potrebuju poradit. Kdyz pri jizde sundam nohu z plynu (uplne), tak to skubne celym autem jako bych slapl prudce po brzde, nekdy vice nekdy mene a je jedno jaky rychlostni stupen je zarazen. Deje se to od startu az po vypnuti motoru a resim to tak ze vypnu a zapnu motor, nekdy musim i dvakrat. Dela to u studeneho i zahrateho motoru, ale ne vzdy, treba obden, nebo behem dne kdyz vicekrat startuju. Minulou zimu to delalo casto a ted pres leto temer vubec, ale posledni tyden zase. Napr. Nastartuju a v klidu jedu bez jakehokoli cukani, pak zastavim na benzince, vypnu zapnu motor rozjedu se a zase to skubne celym autem po pusteni plynu, to uz jsem nauceny ze staci zastavit vypnout a nastartovat, pak je to zase v klidu bez cuknuti. 

Na jinem foru jsem se docetl ze to delalo u starsich peugeotu a jednickovych octavii a ze pomohlo vymena spinace spojkoveho pedalu, ktery upravuje smes pri zmacknuti spojky a taky ovlivnuje funkci tempomatu, ale tempomat nemam, takze to nemam jak vyzkouset. Taky jsem nenasel ze by se prodaval tento spinac prodaval na dvojkovou octavii ani jsem se nedopatral v prirucce jestli tam ten spinac mam. 

Odkaz ke komentáři

 

Dobrý den

Koupil jsem si čerstvě svoje první ojeté auto, pochopitelně Škodovku, které je věnováno toto vlákno, tedy dvojkovou Oktávku 1,8 TSI s výkonem 118KW. Nebudu popisovat, že jsem jako začátečník z podoby auta a dynamiky motoru nadšený. Měl bych však dotaz na zdejší zkušené borce. Kromě starých recenzí, které se předháněly v adoraci jízdních vlastností téhle motorizace,  mě zajímají i názory na negativa motoru. Po třech -čtyřech letech se tyhle motory začaly leckterým majitelům potkávat a neminulo to ani tu mou -(Vyrobena 2010, po třech letech a 65tisících km jí byl vyměněn v továrně komplet nový motor. Ač po záruce, tak zdarma. Nyní má tedy vůz najeto 159tisíc km, ale motor pouhých 95tis km.)-

Zajímalo by mě tudíž: 1)Zda se to u 1,8TSI stávalo v podstatně závažnější míře, než u většiny jiných motorizací. Jestli by se zkrátka 1,8čka v prvovýrobě dala nazvat jako méně průměrná, méně povedená, nebo vyloženě vadná? Myslím čistě po stránce spolehlivosti.

2) To hlavní. Je zde někdo, kdo je obeznámen s tehdejšími praktikami Škodovky? Vyměňovala tyto motory v roce 2013 již za nové, které měly onu vývojovou vadu vyřešenu? Nebo ho prostě nahradila tím samým se stejnou vadou a doufala, že se nepotká znovu? Z logiky věci doufám samozřejmě v první možnost, přičemž navíc vycházím z toho, že nový motor má najeto skoro 100 tis a neměl dosud žádný problém. Ví tedy někdo z Vás, jak rychle Škoda potažmo VW zareagovaly a vyřešily chybu s rozvody?  Stihla onen vylepšený motor dostat moje Oktávka, nebo se to týkalo až trojkové série? Kamarádovi, od něhož jsem auto koupil, bylo tehdy prý řečeno, že dostal motor v pořádku. Přece jen je to ale už 7-8let. 

3)Ví někdo přesněji, čeho se tehdejší průšvih týkal? Byly následně opravené verze 1,8TSI mnohem spolehlivější? Z opatrnosti jsem konzultoval se třemi servisáky a upřímně, všichni mě odrazovali od preventivní výměny rozvodového řetězu do doby, než se sám ozve. Zní to logicky, ale třeba se jim do operace motoru zkrátka nechtělo. Co soudí zdejší zkušení odborníci o trvanlivosti řetězu? Původně byl míněn jako doživotní, takže se nějakého univerzálního intervalu jen tak nedohledáte. Opravdu se většinou řetěz před vytaháním či jiným porušením, vedoucím ke zničení motoru, ozve? Zvukem či kontrolkou? Nyní má tedy stejně jako celý motor 95tis km. To auto se mi líbí a rád bych v něm minimálně pět-sedm let jezdil, takže argument o ojetině neberu. Většina servisáků Vám ale řekne, že má smysl nasadit diagnostiku až ve chvíli, když se auto ozve.

Všem případně děkuji za odpovědi.

Upraveno uživatelem Reginald Manonfire
Odkaz ke komentáři

Take jsem vse procetl. A hned nechal udelat rozvody s novym napinakem :) Urcite necekat na pazvuky. Sice je toho dost na cteni ale taky mnoho informaci. Auto jsem kupoval kdyz melo 103 tis.km. pak rozvody. Pak dlouho jen pumpa a nic cca 4 roky pak zacalo chcipat. Oprava sani a cidel a vyrivych klapek. Pak pul roku na to zacala tlakovat voda a utikat z nadobky pri zatezi. Tak servis. Zjistilo se, ze v dirach na srouby hlavy uhnily zavity a tudis se hlava nadzvedavala a tlak utikal do vody. Nyni zatim po pologeneralce dobry. Toto se mi stalo behem ujeti 33 tis km. 5 let. Co mam auto. Investice cca celkem 60/70 tis kc. Spolehlivost? No... nevim.

Odkaz ke komentáři

 

před 11 hodinami, header009 napsal:

Kdyby sis místo psaní románu přečetl tohle téma, tak se všechno dozvíš..

90 stránek, z nichž je půlka zaplácána deb*lními půtkami na téma diesel vs benzíňák. Pročítat se neshodami postavenými na čistě subjektivní dojmech a hlavně faktu, kdo má co v garáži? Zvláště pak od lidí, co ty romány opravdu psát nemohou? Nevím, no, ale raději bych pár jednoduchých a obecných odpovědí, než tuhle "mazáckou" radičku.

Upraveno uživatelem Reginald Manonfire
Odkaz ke komentáři

pardon za OT... jeho "mazácká" radička je docela na místě, jsi na platformě forum neboli debata a jelikož se vede v čase a vývoji, není možné sepsat základní rady. I kdyby to někdo udělal, tak během půl roku jsou neaktuální a zapadnou kdesi vzadu.

moje frajerská rada: nečteš nevíš...

Odkaz ke komentáři

Reginald:

1) Statistiku asi nikdo nemá, krom škodovky ,a i ta není relevantní, protože vzhledem k jejím cenám to spousta lidí řešila mimo autorizák.

2) Motory z 2013 by měly mít lepší pístní kroužky, ale co se napínáku týče, ten měl, pokud vím, asi deset revizí a která je v tom tvým ti nikdo neřekne. Dej to vyměnit v servisu Jurečka v brně (dělal těch motorů už desítky a umí), mě to 4 roky zpět stálo asi desítku a mám pokoj doteď, napínák na 2. zubu ze 6. Dneska už bych to měnil i s vodní pumpou, ať se do toho zase 100tkm nemusí lozit.

Nevyplatí se to pokoušet, alternativa je hodně drahá. Čekat až se něco ozve je hezký, ale realita je taková, že ty sám to cinkání nepoznáš ani když tě na to někdo upozorní (vlastní zkušenost).

3) Problém byl v tom napínáku, buď se rozpadly takový zoubky (rohatka?) co to držely napnutý, nebo se ten řetěz natáhl tak, že napínák vyskákal o všechny zoubky co měl k dispozici. Výsledek stejnej, potkanej motor.

 

Jinak pokud je někdo masochista, tady je celý vlákno v texťáku a nemusíte listovat, má to asi mega (500 stran textu).

https://uloz.to/file/w5ZUUk9bT31P/1-8tsi-txt

Upraveno uživatelem marek16
Odkaz ke komentáři
před 11 hodinami, Rolbař napsal:

pardon za OT... jeho "mazácká" radička je docela na místě, jsi na platformě forum neboli debata a jelikož se vede v čase a vývoji, není možné sepsat základní rady. I kdyby to někdo udělal, tak během půl roku jsou neaktuální a zapadnou kdesi vzadu.

moje frajerská rada: nečteš nevíš...

Ale kdepak. Netušil jsem, že je podmínkou podání několika dotazů, zasvěcení celou historií od roku 2007. To mám pánové jiné věci na práci. Když už jste si dali práci se svými důtkami, mohli jste mi raději v podobné zkratce odpovědět na to, na co se bylo ptáno.

před 5 hodinami, marek16 napsal:

Reginald:

1) Statistiku asi nikdo nemá, krom škodovky ,a i ta není relevantní, protože vzhledem k jejím cenám to spousta lidí řešila mimo autorizák.

2) Motory z 2013 by měly mít lepší pístní kroužky, ale co se napínáku týče, ten měl, pokud vím, asi deset revizí a která je v tom tvým ti nikdo neřekne. Dej to vyměnit v servisu Jurečka v brně (dělal těch motorů už desítky a umí), mě to 4 roky zpět stálo asi desítku a mám pokoj doteď, napínák na 2. zubu ze 6. Dneska už bych to měnil i s vodní pumpou, ať se do toho zase 100tkm nemusí lozit.

Nevyplatí se to pokoušet, alternativa je hodně drahá. Čekat až se něco ozve je hezký, ale realita je taková, že ty sám to cinkání nepoznáš ani když tě na to někdo upozorní (vlastní zkušenost).

3) Problém byl v tom napínáku, buď se rozpadly takový zoubky (rohatka?) co to držely napnutý, nebo se ten řetěz natáhl tak, že napínák vyskákal o všechny zoubky co měl k dispozici. Výsledek stejnej, potkanej motor.

 

Jinak pokud je někdo masochista, tady je celý vlákno v texťáku a nemusíte listovat, má to asi mega (500 stran textu).

https://uloz.to/file/w5ZUUk9bT31P/1-8tsi-txt

Děkuju za odpovědi, Marku. Takhle nějak jsem si to představoval.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahojte , takze po 70 000 Km a 8 rokoch , sa chystam po kontrole napinaku na 2 vymenu (napinak,lyziny, rataz) . Zacal zase super zvuk za studena (cca 1.5 s ,pokial natiahne retaz, len za studena) , rozthana retaz . Tak snad vydrzi este tych 6 studenych startov , pokial bude mat mechanik cas.  Robota 150 Eur + material . Mate neja tip na znacku ?  Diky . BZB ,2008 , 150 000 Km.  Olej pri pravidelnej vymene 10 000 km, a odlucovac oleja kazdych 50 000 Km , zerie max 0.7 l  ,medzi vymenou oleja ( 12 mesiacov, km som nikdy nemal viac, ako 10 000 medzi serivisnym intervalom).

 

 

IMG-20211007-WA0004.jpg

IMG-20211007-WA0005.jpg

Upraveno uživatelem Talen
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Rád bych se zeptal na jednu věc. Stává se u této motorizace, že by se dostával do oleje benzín? Včera jsem totiž po roce měnil olej a zdálo se mi, že ho vyteklo trochu více, než při dřívějších výměnách (asi tolik, kolik jsem nalil).

Jde jednoduše poznat benzín v oleji? Připadalo mi, že teoreticky by se mohl dostat přes vysokotlaké čerpadlo. Dochází k tomu? Pokud ano, lze poznat, že čerpadlo je špatné? (Najeto mám 247k km, cdaa, motor původní)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
V 21. 11. 2017 at 11:40, rusty333 napsal:

ahoj, asi 4x za 3 měsíce se mi stalo že auto cuknulo když jsem měl zařazenou rychlost a pustil plyn (intenzita cuknutí podle zařazené rychlosti), projevovalo se to ihned po nastartování a přestalo to až s dalším nastartováním, diagnostika nic (resp. je tam chyba na alternátoru, nízké napětí - už asi nejsou fit uhlíky a přepínač stěračů - ty cuknou pokaždé po vypnutí motoru), posledně jsem si všiml že zároveň nefungoval tempomat a pocitově to nemělo úplně tu akceleraci co to normálně má. Vypnu motor, počkám 10s, natočím a cajk... nějaký tip? update jednotky? (popř kde přečtu verzi co mám a jestli je nějaké novější)

 

Ahoj, chci se zeptat, stalo se tohle někomu co popisuje Rusty333? Případně nápovědu po čem jít? Dříve se mi to stávalo 2-3x do měsíce. Teď mi to dělá téměř každé nastartování. Cukne mi to s autem okamžitě při každém úplném puštění plynového pedálu. Jakmile vypnu motor a hned nastartuju problém s cuknutím zmizí a můžu šlapat a pouštět plyn jak chci a s autem to neškubne. Měněno mám lambdu, váhu vzduchu, senzor pedálu spojky a vyčištěná škrtící klapa. Najeto 260tis. rok2007. Rozvody dělané před 70tis. Tak me napadá nemůže to dělat špatně napnutý rozvodový řetěz a při opětovném nastartování to dopne?

Odkaz ke komentáři

Dobrý den, pánové.

Měl jsem tu komentář ohledně problematičnosti motoru 1,8 TSi. Potkaný motor byl mojí Oktávce (z roku 2010) vyměněn naštěstí docela pozdě a to v listopadu 2014, takž se dá předpokládat, že dostal již podstatně méně poruchovou verzi s "pokročilejším" napínákem. Nicméně od té doby má motor bez problému najeto 95 tisíc km, a já se dnes informoval u Louda auto, zda by bylo záhodno (a za kolik) měnit rozvody. Cena kolem 25 tisíc se mi samozřejmě nelíbí, navíc prakticky nikdo výměnu nedoporučuje, že prý by (vzhledem k výměně v roce 2014) měl vydržet min 150 tis km, spíš 200. Ptal jsem se tedy, kolik by stál případný nový motor, kdyby se tento stávající potkal. Očekávajíc cenu kolem 50tisíc jsem se dozvěděl, že repasovaný tak 180 tis, fungl nový skoro 300. Tak jsem se chtěl zdejších odborníků zeptat, jestli jsem slyšel správně?:))) Není to spíš tak, že v reálu by to šikovný mechanik sehnal a provedl za těch 50 tisíc, než samozřejmě naprosto nemyslitelně podstupovat u ojetiny statisícové investice? Je to tím, že 1,8ček je méně(či jsou složitější), než třeba 1,6 a 1,9 dieselů? Jaké jsou vaše zkušenost s výměnou potkaných motorů? PS: Fórum jsem si přečetl krapet podrobněji , než minule.

Odkaz ke komentáři

Jestli stojí výměna v autorizáku 25tis., tak výměna motoru v autorizáku nebude stát 50tis., to by snad pochopil i náš kocour. Pokud si přečtete celé téma o tomto motoru zde na fóru, tak tam je nejen napsáno vše o rozvodech, jejich kontrola (napínáku) a pod., ale i o ceně motoru. Vím to, že to tam je, neb jsem se tématem zabýval pro kamaráda. 

Odkaz ke komentáři
před 11 hodinami, HONZAV1 napsal:

Jestli stojí výměna v autorizáku 25tis., tak výměna motoru v autorizáku nebude stát 50tis., to by snad pochopil i náš kocour. Pokud si přečtete celé téma o tomto motoru zde na fóru, tak tam je nejen napsáno vše o rozvodech, jejich kontrola (napínáku) a pod., ale i o ceně motoru. Vím to, že to tam je, neb jsem se tématem zabýval pro kamaráda. 

Váš kocour možná, ale Vy zřejmě ne. 25tisíc stojí výměna rozvodů, nikoliv motoru, takže porovnávat to s cenou výměny celého motoru je mimo. Navíc mě nezajímá cena výměny motoru v autorizáku, tu jsem jaksi zjistil, ale jediná věc, na kterou jste mi neodpověděl a sice, kolik stojí taková výměna motoru u normální mechanika v neautorizované dílně.

před 10 hodinami, header009 napsal:

Přesně tak, navíc i šikovným mechanik, pokud by měnil motor tak moc nic neušetří. Ten shortmotor musí v tom autorizakue koupit úplně stejně, v Tescu jsem to neviděl.

Takže mi chcete říct, že výměna motoru stojí zkrátka 200 litrů u repase a 280 v případě nového a jiná možnost není?U ojeté Oktávky druhé generace? Co to je za nesmysl? 

Chtěl jsem se jen zeptat, jestli existuje možnost za normální cenu kolem 50 litrů splašit u mechanika motor na výměnu, koupnej u priváta přinejhorším z vrakáče. Nic víc. Odpovědět jo, ne, případně hodit odkaz. Ne poslouchat zase pindy tohohle kalibru a odkazy na 500 stránek brodění textem.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...