Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Před hodinou, HONZAV1 napsal:

Tak jo :). Žijete v jiné dimenzi. Pokud si přečtete vlákno, a já ho četl, najdete tam všechny odpovědi. Je pravda, že těch motorů je po vrakovištích hodně a jsou v 1A stavu, tak se to vyplatí 🙂 .

Spíš jde o situaci, kdy to auto máte zkrátka rád a vzhledem ke stotisícovým cenám nového motoru není jiná možnost. Onen stav pak snad posoudí technik, přičemž je jasné, že s top stavem se počítat nedá. Nic ve zlém.

Odkaz ke komentáři

Já hlavně pořád nechápu, proč řešíte výměnu motoru, když má najeto 95tis??. 

Rozvody se u tohoto motoru jen tak nemění a pokud už ano, tak se to pozná podle napínáku a to je snad mechanik schopen poznat. Znova se již po třetí opakuji, jak se to pozná je tu napsáno velmi obsáhle.

Pod čarou: Myslím si, že každý motor na vrakovišti bude horší, než ten s 95k km najetýma a řádně udržovaný ( výměna oleje).

A pokud už máte panickou hrůzu z "potkání" motoru, tak to nechte za 25k CZK preventivně vyměnit klidně i v tom autorizáku, nebo specialistů viz výše a máte  klid na dalších min95tis. - spíš dvojnásobek a nemusíte řešit nákup motor v jiných cenových hladinách. 

Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, HONZAV1 napsal:

Já hlavně pořád nechápu, proč řešíte výměnu motoru, když má najeto 95tis??. 

Rozvody se u tohoto motoru jen tak nemění a pokud už ano, tak se to pozná podle napínáku a to je snad mechanik schopen poznat. Znova se již po třetí opakuji, jak se to pozná je tu napsáno velmi obsáhle.

Pod čarou: Myslím si, že každý motor na vrakovišti bude horší, než ten s 95k km najetýma a řádně udržovaný ( výměna oleje).

A pokud už máte panickou hrůzu z "potkání" motoru, tak to nechte za 25k CZK preventivně vyměnit klidně i v tom autorizáku, nebo specialistů viz výše a máte  klid na dalších min95tis. - spíš dvojnásobek a nemusíte řešit nákup motor v jiných cenových hladinách. 

Honzo, myslíte to dobře, ale nerozumíme si. Já samozřejmě motor měnit nechci, ale jsem v motorismu obecně nováček, mám první auto s určitým nájezdem a jelikož někdo doporučuje preventivně měnit rozvody pro klid, aby se mu nepotkal motor, (a další mě od toho naopak odrazují - hlavně mechanici), tak zvažuji případné dopady mého rozhodnutí. Rozumíme si? Mapuju terén, jaká je situace pro případ, že by řetěz přeskočil a já přišel o motor. Zjišťuji, jaká je poté možnost sehnat motor náhradní. Jestli je reálná, nebo v mezích sci-fi a já přijdu o auto, které mám rád. Je to hypotetická situace. Pokud by rozvody stály tolik, kolik jsem čekal, tedy kolem 12 tisíc, šel bych do toho, ale 25 tisíc se mi už zdá příliš. A proto, abych si ujasnil stanovisko, zjišťuju, jaký by byl případný dopad potkání motoru, toť vše. Jestli Vy sám máte pocit, že byste při 95 tisících rozvody neměnil, i to je pro mě cenná informace, kterou beru v potaz. Pokud jde o vizuální  kontrolu napínáku, všichni včetně lidí od Loudy se tváří, že se nedá takto od oka nic poznat.  Zeptám se Vás, kdybyste měl procentuálně vyjádřit pravděpodobnost. Ozve se mi vytahaný řetěz včas varovným zarachtáním či  kontrolkou motoru.....nebo to přijde zcela náhle jako smrt? Obě možnosti jsou možné, ale která je častější? Jinak dík za odpověď. 

Odkaz ke komentáři

Pokud jste nováček a nemáte mnoho peněz, tak jste udělal zásadní špatné rozhodnutí ohledně motorizace (auto bylo jistě výrazně levnější). To je prostě fakt, všichni odborníci radí se těmto jednotkám vyhnout ( i když tady pokud je prokazatelná výměna a nejnovější status by to mělo být OK). Složitost motoru a  případné značné náklady nejsou jen  kvůli rozvodům, tam těch "fines" a drahých srand je více. Pokud jste laik, tak až poznáte "rachtání" rozvodů, bude už zřejmě pozdě. Obecně platí, že pokud je správný typ napínáku a je na správném "zoubku", nemělo by se nic stát. A to je nutné zkontrolovat u odborníka - opravdu odborníka. Pokud bude vše OK, pak bych viděl, že je vyšší riziko, že jako řidič nováček budete mít nehodu, než že se tento řetězový motor potká.

 

Odkaz ke komentáři
před 5 hodinami, HONZAV1 napsal:

Pokud jste nováček a nemáte mnoho peněz, tak jste udělal zásadní špatné rozhodnutí ohledně motorizace (auto bylo jistě výrazně levnější). To je prostě fakt, všichni odborníci radí se těmto jednotkám vyhnout ( i když tady pokud je prokazatelná výměna a nejnovější status by to mělo být OK). Složitost motoru a  případné značné náklady nejsou jen  kvůli rozvodům, tam těch "fines" a drahých srand je více. Pokud jste laik, tak až poznáte "rachtání" rozvodů, bude už zřejmě pozdě. Obecně platí, že pokud je správný typ napínáku a je na správném "zoubku", nemělo by se nic stát. A to je nutné zkontrolovat u odborníka - opravdu odborníka. Pokud bude vše OK, pak bych viděl, že je vyšší riziko, že jako řidič nováček budete mít nehodu, než že se tento řetězový motor potká.

 

Upřímně, já to za chybu nevidím. Nekupoval jsem zajíce v pytli a o úskalích 1,8osmiček jsem věděl dopředu. (napínák, tenké písty, olej) Bral jsem to od kamaráda, od kterého mám vybaveno půl bytu a je na něj spolehnutí. O všech problémech mě férově sám informoval a u mě rozhodlo, že tomu byl měněn nový motor i datum, kdy k oné výměně došlo(konec roku 2014) a fakt, že má od té doby auto skoro 100 tis bez jediného problému. Takže to mělo naopak spíše výhody. Měl jsem detailní historii vozu, jistotu, že není bourané a stočené. A k ceně vozu. Nižší cena? Tu jsem měl z kamarádství, nikoliv dle stavu trhu ojetin. Souhlasím, že mají ty 1,8 ičky nejhorší pověst, ale jak píšu, už by tam měla kvalitní verze, která by problémová být neměla. A hlavně, o co víc byl ten motor v zárodku nespolehlivý(na což správně narážíte a máte pravdu), tím všechny ty průměrné Oktávky s 77KW  přejíždí výkonem a dynamikou o třídu. De facto je to auto na lajně tehdejších RSek(vlastně by Dieselovou rychlostně trumfnul). Má zrychlení pod 8sekund, a maxko takové, že dělá z průměrných77kw Oktávek koňské povozy. Nejsem žádný závodník, jen to píšu, aby bylo jasno, že obecně do ceny vstupují i tyto hodnoty a v těch se mu osm z deseti Oktávek nemůže rovnat. Každopádně Honzo, díky, za odpovědi. Kdybyste / a nejen Vy) tady na Severu Ústecka věděl o onom odborníkovi, prosím Vás o odkaz či kontakt, protože s vámi souhlasím i v otázce "přeslechnutí" onoho rachtání.

Odkaz ke komentáři

V prvé řadě bych zkusil jiný autorizák. Nevím, jestli se všude skokově zdražilo o 100%, ale co jsem vídával faktury za rozvody, tak u 1.8 TSi to bylo vždycky tak za 15kKč a to měnily všechny řetězy, kluznice a snad i stavěč vačky a další věci. Tahle cena mi přijde přestřelená.

Co se nových motorů týče - různě repasovaných celých, anebo necelých kusů bylo na internetu dost - cca za 2000-3000€. Tzn v takových relacích uvažovat. Nový motor nevím, ale za 300 docela mazec.

Odkaz ke komentáři
před 4 minutami, Tomas F napsal:

V prvé řadě bych zkusil jiný autorizák. Nevím, jestli se všude skokově zdražilo o 100%, ale co jsem vídával faktury za rozvody, tak u 1.8 TSi to bylo vždycky tak za 15kKč a to měnily všechny řetězy, kluznice a snad i stavěč vačky a další věci. Tahle cena mi přijde přestřelená.

Co se nových motorů týče - různě repasovaných celých, anebo necelých kusů bylo na internetu dost - cca za 2000-3000€. Tzn v takových relacích uvažovat. Nový motor nevím, ale za 300 docela mazec.

OK, dík, Tomáši.

Odkaz ke komentáři
před 13 hodinami, Tomas F napsal:

No není zač, ale než uvažovat co s potkaným motorem, tak radši řešit jak ho nepotkat. Na stav rozvodů se dá nahlédnout kontrolním okénkem, stejně tak zjistit diagnosticky.

Životnost bývá různá, ale po 100kkm bych se už ptal, jaký je stav. Rozhodně bych s tím nezkoušel najet dalších 100.

Jenže mě ten pohled skrze okénko nic neřekne. Všichni mechanici plácají, že stejně nic nezjistí. Nebo byste pro mě měl nějakou jednoduchou poučku, jak vizuálně rozeznat stav OK od hraničního?

Odkaz ke komentáři
V 3. 1. 2018 at 15:57, rusty333 napsal:

 

celý problém byl v baterii, která byla ještě původní

 

to jsem takhle jednou nastartoval a auto se celé začalo plašit, nefungoval posilovač, blikala ruční brzda, nejelo topení atd... tak jsem to zhasl a znovu už nenastartoval, v tu chvíli mi to došlo. Podle mě, pokud jednotka zjistí že nemá správné napětí, tak odstaví nějaké systémy aby to auto aspoň nastartovalo (to je moje úvaha).

 

Nakopl jsem to přes startovací kabely, doma dobil baterku a pak pár dní sledoval jestli se baterie správně dobíjí, někdy po nastartování spadlo napětí až k 11,5V a dokud jsem to trochu nevytočil tak se to nevzpamatovalo.

 

S novou baterií to po nastartování dobíjí hned 14,5V. Je tato hodnota ok? Po cca 10min jízdy je napětí 14,3V.

Chci poděkovat Rusty333 za jeho příspěvek, který mi pomohl vyřešit dlouhodobý problém s cuknutím při puštění plynu za jízdy. Nechtěl jsem tomu uvěřit, ale ano po výměně baterie za novou auto jede bez cuknutí, ačkoli nechápu co má s tím baterie společného, když původní baterie ještě je schopná nastartovat. 

Odkaz ke komentáři

Jsem jedním z těch, co jim také 1,8 přeskočila. Už je to deset let, ten problém tehdy začínal a tak jsem tomu nedokázal preventivní výměnou předejít.

Skočilo mi to v 130kkm, při startování, destrukce...  Značkový servis - nesmíme to opravovat, ani nejsme schopni objednat díly.   Jedině celý polomotor za 130tis Kč. 

Opravil mi to supermechanik, co repasuje exotické motory do veteránů a pod. (měl tam zrovna 16ti válec..)  Stálo to 70tis..  Strašně ho to vypeklo. Opravil, nastartoval, chvili to běželo a chcíplo a pak už nic. Po týdnech hledání, konzultaích v MB zjistil, že to je vačkovou hřídelí. Není z jednoho kusu, je to tyč, na ní nasazeny vačky a přivařeny el proudem. Samozřejmě né elektrodou.. 🙂 Není to pohledově vůbec poznat.  Jedna z vaček jejíž ventil se potkal s pístem se utrhla a protočila na tyči, takže to rozhodilo timing - nějaké čidlo vaček pak hlásilo úplně jinou pozici a motor nešel ani natočit. Nakonec sehnal tu vačku až v Maďarsku v audi... Martýrium jak kráva...

Řětěz byl po 130kkm natažený o 1,5 dílku, takže kotrolovat napínák je zbytečný.  Každých 100kkm pravidelně měnit rozvody je jediná cesta...

Ale byl to nejlepší motor jaký jsem měl... O2, 1,8TSI, sedadla Dynamic paket - moje vůbec nejlepší auto. Současný leon 1,4 103 kW je proti tomu sračka

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
V 29. 11. 2021 at 17:07, Dawoo napsal:

Chci poděkovat Rusty333 za jeho příspěvek, který mi pomohl vyřešit dlouhodobý problém s cuknutím při puštění plynu za jízdy. Nechtěl jsem tomu uvěřit, ale ano po výměně baterie za novou auto jede bez cuknutí, ačkoli nechápu co má s tím baterie společného, když původní baterie ještě je schopná nastartovat. 

Ahoj, nevšiml jsem si příspěvku dřív (tak často sem nechodím). Jsem rád, že můj příspěvek pomohl. No mě to taky startovalo na brnk a dělo se to cukání nahodile. Moji teorii jsem popsal v tom příspěvku - vadný článek > občas naměřil moc malé napětí, nebo časté výkyvy > jednotka zareaguje. Třeba to není ani zamýšlené chování, ale chyba softwaru 😄

Ale taky by se mi k tomu líbilo nějaké vysvětlení od někoho, kdo tomu rozumí 🙂

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím všechny,

 

rád bych požádal o odborný, ale i neodborný názor. Dneska jsem se byl podívat na O2 2009 s motorem CDAA, která je prodávána s vadou motoru a ta se projevuje tím, že při jízdě, respektive v momentě kdy se přidá plyn a motor jde do zátěže, začne v motoru hlasitě klepat, v momentě kdy se ubere plyn tak klepání ustane. Jinak auto tak nějak jede, moc jsem to radši nezkoušel, ale rohodl jsem se to koupit. Nicméně předtím, než ten bych ten motor měl celý rozebírat naslepo, věřím tomu, že tohle může být relativně snadno diagnostikovatelná závada už z těchto projevů. Na diag jsem to ještě neměl, ale kontrolka motoru nesvítí a motor má na volnoběh relativně standardní chod.

Dle tvrzení prodejce mu jeho servisní technik řekl, že je závada na prvním válci, úplně neuměl vysvětlit co mu vlastně bylo řečeno, ale v servise mu nabídli generálku motoru do které se vzhledem ke stáří a stavu vozu rozhodl nejít.

Předem díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

jako kdyby se řeklo, že se koupí motor po GO a pak to bude dalších 100k jezdit bez zásahu, tak bych to nepovažoval za překážku. Mám O2 před FL a to auto je mi velmi příjemné, dobře se mi v něm jezdí, dá se v něm spát a převeze téměř cokoli.

Nicméně o novém motoru stejně rozhodne až rozborka.

Šlo mi o to, že některé závady se projevují specifickým způsobem, někomu se to taky stalo, tak by mě něco poradil. Jako až se to rozhodí, tak bude jasno, ale kdyby se tomu dalo vyhnout, tak by bylo jedině dobře

Odkaz ke komentáři

Jinak k tomu projevu - ono to necuká, neškube, nevibruje. Ozývá se kovové klepání, jako když by někdo na pravé straně klepal kladívkem v rytmu otáček. Je to velmi jasné a pravidelné klepání, u kterého se zvyšuje intenzita vlivem požadovaného výkonu a frekvence dle otáček motoru.

Až to auto budu mít doma, tak to nahraju...

Odkaz ke komentáři

Ono je treba rozeznat cvakani vysokotlakeho cerpadla od ostatnich moznych cvakani bacha na to!  Cvakani cerpadla je normalni. Jinak bych ti doporucil zmerit tlaky na valcich. Ale pokud se jedna o CDAA motor tak zde hrozi zapeceni pist.krouzku, pak zapeceni vseho 🙂 a pak spotreba oleje jako v tanku a pak papa motore. 80 i 90 tis generalka...

Odkaz ke komentáři

hele nevím, jak moc může cvakat vysokotlaká pumpa, ale na mém FSI cvaká tak jako normálně. To, co leze z toho motoru je fakt rámus, díky kterému se člověk bojí zmáčknout pedál, protože má pocit, že se motor rozskočí.

Zvláštní je, že dle vyjádření servisáka toho pána (ale dle jeho slov) s tím autem lze jezdit... Což celkem nechápu, jak by si to kdokoli dovolil říct při těchto zvucích... No uvidíme.

Změří se, až bude auto u baráku. Zatím jen mapuju terén a zjišťuju nějaké poznatky a fígle, které bych pak mohl uplatnit...

Odkaz ke komentáři

Tak jsem to dotáhl domů, vypadá to že budu potřebovat spíš najít téma: generálka motoru CDAA. Motor vypadá jako drblej. Leze z toho docela dost modrýho kouře, a kovovej smrad. Sice to sem dojelo, ale teď už to nechce výš, než na 4000ot/min. Rozhodně to vypadá, jako něco, co potřebuje dost péče.

Projev při cestě domů takový, že to cvakání bylo všudypřítomné jen v momentě, kdy tam šel benzín.  Asi to nemá moc cenu rozhejbávat, vidim to na kompletní rozborku a když to pujde zachránit, tak samodomo generálka a když ne tak se bude shánět nový motor.

Zatim dík.

Odkaz ke komentáři
před 2 hodinami, Hoffec napsal:

Tak jsem to dotáhl domů, vypadá to že budu potřebovat spíš najít téma: generálka motoru CDAA. Motor vypadá jako drblej. Leze z toho docela dost modrýho kouře, a kovovej smrad. Sice to sem dojelo, ale teď už to nechce výš, než na 4000ot/min. Rozhodně to vypadá, jako něco, co potřebuje dost péče.

Projev při cestě domů takový, že to cvakání bylo všudypřítomné jen v momentě, kdy tam šel benzín.  Asi to nemá moc cenu rozhejbávat, vidim to na kompletní rozborku a když to pujde zachránit, tak samodomo generálka a když ne tak se bude shánět nový motor.

Zatim dík.

Ahoj, podle toho co tu píšeš sis nevybral zrovna dobře. Taky jsem byl nadšenec, ale po těch pár letech co mám tu samou Octavii už mě nadšení přechází... Lépe řečeno mění se to v zoufalství 🙄 U mě ze začátku byl problém "jenom" s velkou spotřebou oleje = natankovat nádrž a dolít 1 litr oleje. Po ujetí cca 20 tis. Km při běžné jízdě po dálnici najednou Pá pá... Na palubce se rozsvítila barevná hudba (červená kontrolka poruchy motoru a kdo ví co ještě) a v ten moment začal kolotoč. Auto jelo už jen na 3 válce atd. Sehnat servis, který zjistí a hlavně vyřeší závadu byl neskutečný boj. Nakonec se povedlo, ale stálo mě to 90k. Jak popisuje Henndry - upálené ventily, písty černé jako uhel atd. atd. Takže následoval komplet repas motoru. Nový motor byl taky v úvaze, ale za 130k (ca před 4-5 roky) a s nejistým výsledkem. Pokud jsi auto dostal darem a máš dostatek finančních prostředků, tak ho dej do pořádku. Bude tě to stát opravdu hodně nervů a o penězích nemluvě. Já už za posledních cca 5 let investoval do oprav tolik, že bych měl tyhle auta minimálně 2-3 a pořád odcházejí jiné a další věci (vodní pumpa, turbo, klapka... Připočti k tomu běžný servis, brzdy a jiné drobnosti a uvidíš, jak to naskáče. Je ale pravda, že motor běží po repasu suprově. Ale za ty prachy? 

Odkaz ke komentáři
před 8 hodinami, snipy napsal:

Ahoj, podle toho co tu píšeš sis nevybral zrovna dobře...

K tomuto nutno dodat, že auto bylo kupováno jako na generálku motoru. Dopředu jsem to věděl a cena tomu, řekl bych, odpovídala. Vím, že tyhle motory jsou zatracovány, ale když jezdí, tak jsou super.

 

Odkaz ke komentáři

Tam budes muset udelat generalku. A pravdepodobne budes muset pouzit pistni sadu z BZB motoru ale nevim co vse s tim souvisi. Kazdopadne nedavej sadu na CDAA jelikoz za 30 tis km mas ten samej problem... Myslim, ze tenhle problem co mas je presne ukazkovej problem motoru CDAA ...Ja mam BZB v Superbu a uz sem do nej nalil taky asi 60 tis. Bezna udrzba plus oprava hlavy a sroubu. Popisoval jsem na predchozi strane.  Auto mam od 2015. Jinak zatim jezdi super to jako ano. Jinak s kourivosti a spotrebou oleje problem BZB nemaji. Co tam naleju to same vypustim po 10 tis km. Emise ukazkovy  kor ted po komplet renovaci hlavy a sani... 

Upraveno uživatelem Henndry
Odkaz ke komentáři
před 6 hodinami, Henndry napsal:

Tam budes muset udelat generalku. 

Uz za ty roky i skodovka udelala nodifikaci pistu. rikaji tomu pisty 3. generace tusim. Firma ET Engineteam je taky vyrabi dokonce i se spravnym prumerem cepu. Jsou tam sirsi stiraci krouzky a jinak udelany odvod setreneho oleje+ sirsi tesnici krouzky. Aspon tak jsem to pochopil z toho co jsem precetl. Uvidime

Odkaz ke komentáři

Ahoj, se svým 1.8 TSI mám následující problém:

Při nastartování na volnoběh kolísají otáčky cca od 700 po 1000. Motor se třepe a výfuk lehce kouří. Diagnostika ukazuje v závadách vynechávání všech válců a netěsnost sání. Jako první jsem vyměnil PCV ventil, ale nedošlo ke zlepšení situace. Následně jsem vyměnil těsnění, a to jak pod sáním, tak pod škrtící klapou, kterou jsem také seřídil, opět bohužel bez výsledku.

Při odpojení hadice (za volnoběhu), která vede z PCV ventilu do sání a následném ucpaní otvoru pro hadici dochází k výraznému zlepšení problému - asi o 95% a motor běží téměř jak má (motor se netřepe a výfuk nekouří). (Zacpáním hadice by mělo docházet k zvýšení potlaku v sání). Zbylých řekněme 5% by mohla mít na svědomí nějaká netěsnost hadice nebo sání.

V situaci, kdy se po nastartování zacpe zmíněná hadice mezi PCV a sáním (dojde tedy k výraznému zlepšení chodu motoru) a následně se načtou na diagnostice závady - vyhazuje diagnostika pouze závadu netěsnosti sání.

Při jízdě auto u zrychlení lehce pocukne. Zároveň lze pozorovat pouze minimální ztrátu výkonu vozu.

Nemáte prosím někdo zkušenost s takovýmto problémem, případně tip na co se ještě podívat/vyměnit, budu rád za každý nápad.

Odkaz ke komentáři

Jinak prokracovani te me chuderky. Nove poznatky. Motor byl na zaruku 06/2013 menen skodovkou kvuli nadmerne spotrebe oleje 2/1000km. Motor mi zrejme po prijezdu domu preskocil, protoze si to tak jakoby uplivlo kdyz jsem pridal to chtel protocit, zacalo to prdet a neslo to vytocit na vic nez 4000/min-1. Mel jsem docela stesti, ze se to nepotkalo. Druhy den jsem s tim normalne zajel do dilny na operaci. Motor je pripraveny na vymontovani z vozu, je to odstrojene uz zbyvaji jen srouby drzaku a vypadne to ven. Nevim kdy se k tomu dostanu ale jsem docela zvedavej co v tom notoru najdu... Nicmene to vypada ze ten motor by mel mit najeto asi 160-170 misto 270 tis. 

Odkaz ke komentáři
před 21 hodinami, vita napsal:

Při nastartování na volnoběh kolísají otáčky cca od 700 po 1000.

To, jak to popisujes, mam zkušenost že dělá když rozděláš víčko hrdla pro nalévání oleje, tím změníš tlaky v motoru a motor se může takhle zbláznit, kolikrát to i nedá a chcípne. Určitě bych šel po tlakách a místech, kudy to může přisávat, nebo ucházet.

Ale já jsem jen nadšený laik 🙂

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...