Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

@rayxdostalo se mi pod ruce az s problémy. ale tohle jsem nikdy nedelal. jel jsem s tim asi 50 km a pri zatizeni jede auto krasne ale jak das N nebo vyslapnes spojku tak to klepe jak svin a rozsviti se tlak oleje. takze problem pouze na volnobeh. myslis ze je souvislost s tou chybou P0016 a chybama zapalovani na volnobeh?

Link to post

S ohledem na rozhozené časování má ta P0016 a výpadky na volnoběh podle mě jasnou souvislost.

A to nevíme, jak jsou na tom ty sací ventily ...

Nevím jak moc to je asi posunuté, když ta 93/3 ukazuje 0, a přitom to není potkan a jezdí to ...

Kdyby to bylo na stromku jen o zub, tedy posunutý stromek na klice, tak tam budeš mít cca +/- 20 stupnu ...

https://forum.octaviaclub.cz/topic/10-poruchy-a-problémy-18-tsi/page/66/?tab=comments#comment-1686346

Jestli je to tedy ještě více, že to neukáže ... Kdyby to bylo posunutý jen o zub řetězu, tak to by bylo míň.

 

Link to post

@rayxtak jsem to zmeril, ale nechtelo mi udelat ten test v zakladnim nastavani. koukal jsem i na sk93 a prosim te co to je za udaj v poli 3 fazova poloha rada valcu 1 sani to cislo mi prijde vysoke886582048_Snmekobrazovky2021-03-14103213.png.db165488cd69cb8723c4a9f774d0f265.png1991817548_Snmekobrazovky2021-03-14103331.png.eec702127d0cf01ac74a192aa7229b77.png

 a jeste se mi dnes poprve objevilo neprekrocit 4000ot kvuli oleji

Edited by Maťo Domes
Link to post

Tak to je mazec, koukám že ten motor má asi dost tolerance, když to stále není potkan ...

Viděls to co jsem už napsal?

Nesprávný poměr to je problém synchronizace vačka-klika. Koukni na skupinu 93 pole 3.

Kdyby to bylo na stromku jen o zub, tedy posunutý stromek na klice, tak tam budeš mít cca +/- 20 stupnu ...

Tak a Tobě to ukazuje +60 ... To je stromek o 3 zuby, nebo řetěz uplně mimo ...

Po výměně rozvodu je 93/3 cca na nule nebo lehce do plusu, jak se km řetěz vytahuje, 93/3 klesá do mínusu, při hodnotách -4 a méně je to na výměnu rozvodu, což je pak ale vidět i na vysunutí napínáku.

Podle toho vysunutí napínáku to něco nalítáno má, napínák je cca 5 zubů venku, tolerance je do cca 7, tak s ohledem na tu rozjetou synchro to je na urychlenou výměnu a rovnou bych si pro sichr změřil komprese 😉

Link to post

Ještě mě napadlo, to jen taková kontrola před větší rozborkou, že by sis po vytažení svíček mohl odkontrolovat, jestli je to posunutý na stromek/klika, nebo řetěz/kola.

Když si postavíš kliku do pozice horní úvratě točením ve směru jako když motor normálně běží, (drážkovaný kolo na značku na spodním krytu rozvodu viz obrázek) nechá se díky těm svíčkám v sousosých šachtách s pohybem pístu odměřit, jestli jsou dané písty 1 nebo 4 v HU 😉 Pokud ano, je to řetězem, pokud ne, je to stromek ... Stačí na to nějaký dlouhý šroubovák apod.

HU.jpg.bfedab6ab905e21ce468b15e55ca5c70.jpg

1428052173_HU.jpg.f78f0eb6f57c30a0969b836c5616a055.jpg

 

Link to post
  • 2 months later...

Dobrý deň, moje auto má aktuálne 180 tisíc km a zdá sa mi, že sa mi mierne zvýšila spotreba. Je možné, že už odchádza Lambda sonda? Počul som, že má životnosť 160 tisíc km. Ďakujem pekne.

Link to post

Zdravím borci,

chtěl bych využít vaší profesionality ohledně možného nákupu auta. Mám možnost koupit yetiho s 1.8 TSI 118 kw ccda 😒. Datum výroby je 10.9.2011 a má najeto 175tkm. První na co bych se rád zeptal je zda je vůbec možné, že by motor vozidla, stále jezdil na původních vnitřnostech s ohledem na obecně známý problém ohledně spotřeby oleje. Dále zda datum výroby třeba nestanovuje nějaký termín, od kterého jsou motory v pohodě a kdy nejsou. Jestli se třeba nejedná o vylepšený kus dle data výroby. 😀 

Rád bych se zeptal jaká je v dnešní době finanční náročnost jaké si opravy, která by řešila problém s olejem. Nemyslím generálku, vozidlo má 10 let a člověk tento fakt musí brát v potaz. Zda se to řeší výměnou kroužků v rámci výměny rozvodů. 

Poslední otázka zda neexistuje jakýsi registr hotových motorů nebo vin kde proběhla oprava, která ten problém řeší. 

Link to post
  • 3 weeks later...

Možný to je, pokud se tomu rozumně mění olej a třeba jezdí dálky, tak se ty kroužky vůbec nemusí ucpat. Dále pak od nějakýho data ve 2011 už měly myslím lepší kroužky z výroby, přesně to najdeš tady v tom vlákně.

Každopádně za sebe ti TSI 1. generace nedoporučím, ty motory jsou složitý jak jadernej reaktor a furt se na tom něco sere, nechceš vědět kolik jsem do toho (mám dvoulitr) už nasypal, a to jsem ani generálku nedělal... Doporučuju se vážně zamyslet, jestli neexistuje jiný auto/motorizace, co by splňovalo tvoje požadavky - taková Octavia 3 110kW TDI tě pravděpodobně, po započítání servisu, vyjde levněji a bude žrát míň.

Link to post

Chlapci mam dotaz. Je mozne ze by mi podfukovalo/prasklo tesneni pod hlavou?

Kdyz s autem jedu pilu nad 4tis ot. Tak se mi natlakuje nadobka na G12 a neco vytece... Kdyz jezdim v klidu tak nic tak pohoda. Teplota se nehejba, stale je v pulce budiku. Jen mi obcas vyprska kapalina z nadobky...Topi to a ohrato mam po cca 5km ( rucicka v pulce ) A dalsi dotaz na kolik vyjde vymena tesneni pod hlavou se vsim vsudy cca?  Diky. Jo a ve chladivu neni olej a v oleji neni chladivo...

Link to post

Nojo, co se ještě kdy měnilo 😜 Kolik to má nalítáno? Co taková pumpa, měnila se někdy? Může být KO čerpací kolo. No a nebo jen termostat ...

Teplotu kontrolovat jen podle rafiky je málo, je třeba omrknout reálnou hodnotu přes diag.

Teorie tlakování přes turbo zatím rozvíjet nebudu 😁

Edited by rayx
Link to post

Pumpa se repasovala 3 roky zpatky. Najeto mam ja 30 tis. Auto 133 tis. Na emisich prochazim s pochvalou 🙂 Ja to nemam kam dat do servisu tady tomu nikdo nerozumi... A natahli by me jak luk 🙂 v nejhorsim pripade pojedu na vylet do Prahy ke Garnymu ale to se spatne planuje tak zjistuju co a jak... Auto mam od 2015. 

Link to post

Koukám na to v postech, dostals tedy jen novou vrtuku. Víš co to bylo za typ, značku, provedení čerpacího kola? Jak moc to musíš prohnat aby to víčko pustilo? Hadice sis zkoušel pomačkat?

Bez zjištění, kolik reálně ukazuje čidlo na pumpě je to jen hádání. Pokud to tlakuje až háže vodu ven i na novým víčku a rafika teploty se přitom nehejbe a drží 90, žádná emulze nikde, tak bych to ještě nechal očuchat na ty spaliny a teprve pak se pustil do nějakýho rozebírání.

Link to post

Bohuzel na takoveto diagnostiky budu muset ke Garnymu. Nekde mam jeste fakturu co tam davali snad. Jinak auto se chova uplne normalne a pretlakuje se to kdyz jedu pilu rekl bych od 4500 do omezovace pak to natlakuje a vystrikne to ven... Pri jizde neni nic znat jen po jizde kdyz kouknu tak nadobka je skoro plna a okolo mokro z podvicka. Kapaliny nesmichane. Kontrolka zadna nesviti. Sam uz s tim nic neudelam musim do servisu  tedy. Diky ra tipy a rady. 

Link to post

Zdravím.

Mám problém u motoru 1.8 tsi, občas na volnoběh začne vibrovat motor a vyskočí P0011 a na druhý den jakoby nic a kontrolka motoru zhasne a auto jede v pořádku. Vyměnil jsem Magnet N 205 a stále problém přetrvává, nejlépe jde vyvolat když je motor zahřáty (olej přes 80 stupňů) a přidá se plyn na volnoběh do 1500ot. a pustí a auto už nezvládne zpátky udržet volnoběh a začne se třást a vyskočí chyba P0011.  Auto má najeto 140t., Rozvody byli dělaní ve 120t. cca dva roky zpět.

Edited by mechy
doplnění info
Link to post
před 21 hodinami, mechy napsal:

Zdravím.

Mám problém u motoru 1.8 tsi, občas na volnoběh začne vibrovat motor a vyskočí P0011 a na druhý den jakoby nic a kontrolka motoru zhasne a auto jede v pořádku. Vyměnil jsem Magnet N 205 a stále problém přetrvává, nejlépe jde vyvolat když je motor zahřáty (olej přes 80 stupňů) a přidá se plyn na volnoběh do 1500ot. a pustí a auto už nezvládne zpátky udržet volnoběh a začne se třást a vyskočí chyba P0011.  Auto má najeto 140t., Rozvody byli dělaní ve 120t. cca dva roky zpět.

Koukni na okno motoru 93/3 jaká je odchylka na rozvodech. Může to být problém s nějakým vstřikem nebo se to prostě hádá. Rozhodně nedoporučuji jezdit dál. Hrozí fatální poškození. 

Link to post

Jasný kouknu, ale jen mi je divný že to dělá nepravidelně. Dneska jsem to zkoušel vyvolat a nepovedlo se, motor běžel jako "hodinky"😏. Napadá mě ještě zkusit vyměnit ovládací ventil (06H 109 257 C).

Link to post

B

V 17. 6. 2021 at 21:18, mechy napsal:

Jasný kouknu, ale jen mi je divný že to dělá nepravidelně. Dneska jsem to zkoušel vyvolat a nepovedlo se, motor běžel jako "hodinky"😏. Napadá mě ještě zkusit vyměnit ovládací ventil (06H 109 257 C).

Třeba blbne napínák. Celkem problémová součást rozvodů u cdaa

Link to post

Neblni ho, ani napínák, ani vstřik neovlivní nastavování variátoru, tady s P0011 do zpožděného postavení, tedy výchozího pro start a volnoběh...

Mechy, jasně že kontrola ventilu 06H 109 257 C a případně jeho výměna je ten krok co máš udělat, případně zkontrolovat zpěták/redukční ventil v ložiskové stěně vaček. Zkus si jen pro jistotu změřit i tlak mazání 😉

Link to post
před 9 hodinami, rayx napsal:

Neblni ho, ani napínák, ani vstřik neovlivní nastavování variátoru, tady s P0011 do zpožděného postavení, tedy výchozího pro start a volnoběh...

Mechy, jasně že kontrola ventilu 06H 109 257 C a případně jeho výměna je ten krok co máš udělat, případně zkontrolovat zpěták/redukční ventil v ložiskové stěně vaček. Zkus si jen pro jistotu změřit i tlak mazání 😉

ospravedlňujem sa 🤦 si bůh

Link to post

Ta hodnota pod 93/3 se neměnila? No při 20tkm by mohlo cca být takto ale pro sichr se ptám 😉 Ono je třeba po startu chvíli počkat.

Ten řídící ventil 257C jsi posoudil jako v pořádku podle čeho?

Link to post

Hm, takže jen optická kontrola výchozí pozice čepu ...

Co si na ten čep zkusit zatlačit jako to dělá N205? Máš přeci problém s návratem časování do výchozí polohy, to samý tedy platí i pro tento ventil 😉 Děje se tak náhodně, někde funguje někdy ne ...

Link to post

Tak zřejmě jsem našel problém (Viz. foto), čep není opřený o pružinku ale je stále zatlačený. Koukal jsem na různé fotky a vždy byl opřený o pružinku.. Takže tam by mohl být asi kámen úrazu? 

5C24788F-873B-4D21-8467-82039B32F2D6.jpeg

514DA227-10CD-4AEB-8D49-15675F9A6C18.jpeg

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...