p2p 26 Posted November 25, 2022 Author Share Posted November 25, 2022 před 13 hodinami, rusty333 napsal: ahoj, chci se podělit o, pro mě, docela zajímavý problém se svým BZB 340tis km, který začal 2 roky zpět. Problémy se splehlivě začnou objevovat na podzim, takže to může souviset s vlhkostí. Ale zase přes léto když vydatně prší, tak problém není. Už si teda úplně přesně nevybavuju posloupnost problémů (velmi podobných), ale vím že 2 roky po sobě jsem odpojil a zapojil konektory k jednotce s kladným výsledkem a byl na rok klid (do dalšího podzimu)... letos jsou problémy trošku jiné, ale přesto velmi podobné 🙂 podzim 2021 auto začalo padat do nouzáku s chybou plynového pedálu a klapky. Udělal jsem nový konektor ke klapce a pedál jsem vyměnil, proměřil ale nakonec pomohlo odpojení, profouknutí a znovu zapojení konektorů k motorové jednotce jako předešlý rok. Byl rok (cca 15tis km) klid bez jediného náznaku tohoto problému. Níže můj příspěvek a reakce od členů (díky @rayx, @p2p ještě jednou) podzim (řijen) 2022 Se studeným motorem jsem vyjel na oběd a po pár stovkách metrů začal maxidot hlásit tlak oleje, udělal to asi 4x po sobě (auto jinak jelo normálně, nerozsvítilo se nic), tak jsem se vrátil a odstavil to na firmě na parkovišti že změřím tlak. Dostal jsem se k tomu až po týdnu, namontoval jsem si měřák tlaku a že to nastartuju. Ale nic. Startér točil ale nechytalo to. Napojil jsem diagnostiku a ta hlásila že se nelze spojit s motorovou jednotkou (všechny ostatní jednotky v pohodě). Do toho se při zapnutém zapalování náhodně spínala sahara. Po dalších třech týdnech, kdy byla odpojená baterka, jsem to zkusil nakopnout, ale situace stejná a jen točil startér. Takže jsem si řekl že udělám klasickej fígl s odpojením a vyfoukáním konektoru k motorové jednotce (což jsem už 2x úspěšně aplikoval). Po téhle procedůře to s malým zaváháním naskočilo. Jednou nebo dvakrát to chcíplo. K tomuhle mám ještě poznatek, že neúspěšné starty byly venku při teplotách pod 10°, potom jsem to natlačil do vyhřívané garáže, kde to stálo nejméně 30 minut, než jsem se dostal k motorové jednotce. Takže čistě teoreticky mohlo pomoct jen samovolné ohřátí. Vyčetl jsem 2 chyby - "FAN1 short to ground" a "P0685 ECM power relay control circuit - open circuit". Vymazal jsem je, projel jsem to a po cestě to jednou škublo, jakoby na půl vteřiny chcíplo, ale setrvačností naskočilo, doprovázelo to krátké rozsvícení kontrolek motoru a EPC. Po tomhle se tam objevila už jen ta druhá chyba P0685. Když to stálo nastartované na místě, zkoušel jsem různě hýbat a ohýbat svazky do motorové jednotky až kam jsem dosáhl, ale nic to nedělalo. Pokračoval jsem kontrolou e-boxu, který vypadá čistě, nikde nic na první pohled zaoxidované (ale pravda, neměl jsem to rozebrané úplně až na tišťák, což je možná chyba a měl jsem to udělat jako jednu z prvnách věcí). Pokračoval jsem prohozením relé R1 a R2 mezi sebou následované testovací jízdou (start na brnk) a stání na volnoběh, chyba se neprojevila. Prohodil jsem relé do původního stavu, start na brnk, projel to a nechal stát asi 10 minut na volnoběhu a chyba se neprojevila. Takže v momentě kdy se to ohřálo, tak problém odezněl. Tak jsem počkal do druhého dne (auto stojí venku), než to celé vychladne. S relé na jejich původních pozicích točí a nestartuje. S prohozenými relé točí a nestartuje a opět náhodně spíná sahara. Pokud by bylo vadné relé napájení jednotky a neměla vůbec šťávu, tak předpokládám, že by se nemohla sepnout sahara a jezdit servo škrtící klapky, které je výrazně slyšet. No abych si byl jistý, tak ještě změřím 12V na konektoru k jednotce. Pokud to bude ok, tak s přihlédnutím na předchozí problémy to tipuju na vadnou jednotku. No snad to má hlavu a patu. @p2p Platí ještě že máš náhradní jednotku? 🙂 1.8TSI BZB. Případně funguje ještě Jurečka? Nedávno jsem jel kolem areálu kde působil a moc tam z něj nezbylo. Jednotku nekde mam Jura uz nefunguje... Delam TSI nekde jinde... 0 Quote Link to post
rusty333 1 Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 No tak jsem ještě rozebral e-box a tam je krásně čisto bez oxidace. Pro jistotu jsem vyměnil obě relé v e-boxu, ale beze změny. Pak jsem si za pár stovek sehnal druhou motorovou jednotku. Podle toho co jsem nastudoval tak s nenakódovanou by to mělo alespoň nastartovat, ale hned chcípnout. Nicméně se to chová naprosto identicky jako s původní jednotkou. Takže se budu muset kousnout a proměřit kabeláž. To už nemůže být jinde 😕 0 Quote Link to post
15degren 10 Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 Tak to hodně štěstí. Jestli to najdeš tak napiš, skoro bych si vsadil že jsi v prdeli... 0 Quote Link to post
rusty333 1 Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 (edited) Tak nakonec prodřenej svazek za baterkou. Červeno-černej (sežranej úplně) k relé napájení jednotky a hnědo-modrej jeden ze senzorů polohy plynového pedálu. Takže se kruh uzavřel. Edited November 29, 2022 by rusty333 edit 0 Quote Link to post
Rolbař 36 Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 Celkem klasické místo, další je o pár cm dále...odbočka od hlavního svazku do e-boxu, v obou případech je dobré namotat vrstvu izolace, aby se nezopakovalo. 0 Quote Link to post
rusty333 1 Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 jj pojistil jsem to tam husím krkem, díval jsem se i dál, ale nevypadlo to nikde dál na vznikající problém... každopádně už budu vědět kde začít kdyby se to opakovalo 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted December 7, 2022 Share Posted December 7, 2022 (edited) ... Edited January 22 by Hoffec 0 Quote Link to post
denial 0 Posted December 22, 2022 Share Posted December 22, 2022 Dobry den, jedna se o CDAA kde opakovane zapece jeden vstrekovac a motor nasledne ide na 3 valce, extremne dymi, je tam uz aj podozrenie na poskodenie valca, tak mi mechanik povedal, nech si hladam novy motor. Nasiel som z Leona 2009, udajne bol meneny v 2013 pred koncom zaruky, lebo sa poskodil. Na veku je nalepka 2009, ta sa vraj nemenila, lebo sa menil len short motor, doklad k tomu pochopitelne neexistuje. Leon ma teraz 200 000 km, motor sa menil pri 120 000 km, takze motor ma vraj len 80 000 km a chce zan 1500 eur aj s turbom, pochopitelne bez zaruky. Videl som ho v nastartovanom aute, vyzera, ze ide normalne. Oplati sa to, co myslite? 0 Quote Link to post
MorDecaY 0 Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 (edited) Pokud to je opravdu 2013 jednotka, tak to nějaké km odjede ještě. Ale i tak ty motory časem chytnou pístní kroužky a CDAA pohádka jede dál. Největší jistota je GOčko a pak máš hodně solidní svezení 🙂To si musíš říct sám, jestli dáš tolik peněz do káry. Cena toho motoru, co jsi našel je cca 50% ceny generálky co se dělá... Takže jestli by vážně nebylo jistější to udělat. Edited December 23, 2022 by MorDecaY 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 před 21 hodinami, denial napsal: Dobry den, jedna se o CDAA kde opakovane zapece jeden vstrekovac a motor nasledne ide na 3 valce, extremne dymi, je tam uz aj podozrenie na poskodenie valca, tak mi mechanik povedal, nech si hladam novy motor. Nasiel som z Leona 2009, udajne bol meneny v 2013 pred koncom zaruky, lebo sa poskodil. Na veku je nalepka 2009, ta sa vraj nemenila, lebo sa menil len short motor, doklad k tomu pochopitelne neexistuje. Leon ma teraz 200 000 km, motor sa menil pri 120 000 km, takze motor ma vraj len 80 000 km a chce zan 1500 eur aj s turbom, pochopitelne bez zaruky. Videl som ho v nastartovanom aute, vyzera, ze ide normalne. Oplati sa to, co myslite? Muj short motor byl měněn škodovkou a datum na štítku se změnilo na datum výroby motoru. Typuju, že polomotor obsahuje vše krom agregátů. Tzn komplet motor včetně rozvodů a krytů bez turba, sání, příslušenství apod. Ukazovali mi to v autorizáku. 0 Quote Link to post
Rolbař 36 Posted December 24, 2022 Share Posted December 24, 2022 Shortmotor - blok, klika, písty, ojnice, vana, čerpadlo, hlava, výko ventilů, rozvody, svíčky, vštřiky, vysokotlaké čerpadlo, čidla, vodní pumpa, řemen, víko rozvodů se štítkem označujícím kó a datum výroby atd od 2020 už tam pak nebyly vstříky, vysokotlaké a vodní čerpadlo a pod pak byl ještě shortblok, ale ten se pro 1,8T tuším vůbec nedělal - blok, klika, písty, ojnice, vana, čerpadlo V 22. 12. 2022 at 22:09, denial napsal: Dobry den, jedna se o CDAA kde opakovane zapece jeden vstrekovac a motor nasledne ide na 3 valce, extremne dymi, je tam uz aj podozrenie na poskodenie valca, tak mi mechanik povedal, nech si hladam novy motor. Nasiel som z Leona 2009, udajne bol meneny v 2013 pred koncom zaruky, lebo sa poskodil. Na veku je nalepka 2009, ta sa vraj nemenila, lebo sa menil len short motor, doklad k tomu pochopitelne neexistuje. Leon ma teraz 200 000 km, motor sa menil pri 120 000 km, takze motor ma vraj len 80 000 km a chce zan 1500 eur aj s turbom, pochopitelne bez zaruky. Videl som ho v nastartovanom aute, vyzera, ze ide normalne. Oplati sa to, co myslite? pokud nemáš jasně dohledatelný doklad o výměně motoru, tak bych do toho nešel, kdyby byl měněný v záruce, bude dle VIN záznám v elektronické podobě u dealera 0 Quote Link to post
denial 0 Posted December 26, 2022 Share Posted December 26, 2022 Je na bazosi BZB aj s fakturou Pasovalo by to miesto CDAA? A nie su tam uvedene nove piesty ... ze by dal opravit motor za 5000 eur a nechali mu tam stare piesty ? 0 Quote Link to post
Henndry 0 Posted December 26, 2022 Share Posted December 26, 2022 U BZB nebyl problem s pisty... 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted December 26, 2022 Share Posted December 26, 2022 (edited) Beru zpět - už jsem to našel 😮 Edited December 26, 2022 by Hoffec 0 Quote Link to post
denial 0 Posted January 1 Share Posted January 1 Prosim Vas, neviete, co je to kod RR4 na motore ? Chlapik tvrdi, ze je to CDAA (auto je 2010) a menili mu motor v zaruke a teraz je na nom RR4, ale ze vraj to je stale CDAA. Bude to pasovat a nebude s tym problem na STK? Dakujem. 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted January 4 Share Posted January 4 RR4 podle me znamena ze byl vyměněn škodovkou za nový, většinou short motor. V mém voze je taky CDAA se šťítkem RR4 a dle autorizovaného servisu byl měněn na záruku... Pasovat by měl a na STK by problém být neměl. 0 Quote Link to post
MorDecaY 0 Posted January 4 Share Posted January 4 Koukal jsem na net a borec tam psal přesně co se tady popisuje. Golf z roku 2009, motor na záruku opravený/repasovaný a má tam RR4. Datum sedí, máš tam 26.07.2013. Takže asi v pohodě :)) 0 Quote Link to post
denial 0 Posted January 4 Share Posted January 4 3 hours ago, Hoffec said: V mém voze je taky CDAA se šťítkem RR4 a dle autorizovaného servisu byl měněn na záruku... Hmm a uz aj ten si musel generalkovat ? 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted January 4 Share Posted January 4 (edited) No jasně! Můj motor má stejný datum a byly tam akorát nové ojnice s větším průměrem pístního čepu + novější písty se širším vrtaným stírákem (zapečeno stejně jako 1. genrace) a novej napínák "K" na rozvodech. O jiných modifikacích nevím... vydržel asi 120tisíc km Edited January 4 by Hoffec 0 Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.