Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

před 13 hodinami, rusty333 napsal:

ahoj,

chci se podělit o, pro mě, docela zajímavý problém se svým BZB 340tis km, který začal 2 roky zpět.

Problémy se splehlivě začnou objevovat na podzim, takže to může souviset s vlhkostí. Ale zase přes léto když vydatně prší, tak problém není.

Už si teda úplně přesně nevybavuju posloupnost problémů (velmi podobných), ale vím že 2 roky po sobě jsem odpojil a zapojil konektory k jednotce s kladným výsledkem a byl na rok klid (do dalšího podzimu)... letos jsou problémy trošku jiné, ale přesto velmi podobné 🙂



podzim 2021
auto začalo padat do nouzáku s chybou plynového pedálu a klapky. Udělal jsem nový konektor ke klapce a pedál jsem vyměnil, proměřil ale nakonec pomohlo odpojení, profouknutí a znovu zapojení konektorů k motorové jednotce jako předešlý rok. Byl rok (cca 15tis km) klid bez jediného náznaku tohoto problému. Níže můj příspěvek a reakce od členů (díky @rayx@p2p ještě jednou)

 

podzim (řijen) 2022
Se studeným motorem jsem vyjel na oběd a po pár stovkách metrů začal maxidot hlásit tlak oleje, udělal to asi 4x po sobě (auto jinak jelo normálně, nerozsvítilo se nic), tak jsem se vrátil a odstavil to na firmě na parkovišti že změřím tlak. Dostal jsem se k tomu až po týdnu, namontoval jsem si měřák tlaku a že to nastartuju. Ale nic. Startér točil ale nechytalo to. Napojil jsem diagnostiku a ta hlásila že se nelze spojit s motorovou jednotkou (všechny ostatní jednotky v pohodě). Do toho se při zapnutém zapalování náhodně spínala sahara. Po dalších třech týdnech, kdy byla odpojená baterka, jsem to zkusil nakopnout, ale situace stejná a jen točil startér. Takže jsem si řekl že udělám klasickej fígl s odpojením a vyfoukáním konektoru k motorové jednotce (což jsem už 2x úspěšně aplikoval). Po téhle procedůře to s malým zaváháním naskočilo. Jednou nebo dvakrát to chcíplo. K tomuhle mám ještě poznatek, že neúspěšné starty byly venku při teplotách pod 10°, potom jsem to natlačil do vyhřívané garáže, kde to stálo nejméně 30 minut, než jsem se dostal k motorové jednotce. Takže čistě teoreticky mohlo pomoct jen samovolné ohřátí. Vyčetl jsem 2 chyby - "FAN1 short to ground" a "P0685 ECM power relay control circuit - open circuit". Vymazal jsem je, projel jsem to a po cestě to jednou škublo, jakoby na půl vteřiny chcíplo, ale setrvačností naskočilo, doprovázelo to krátké rozsvícení kontrolek motoru a EPC. Po tomhle se tam objevila už jen ta druhá chyba P0685. Když to stálo nastartované na místě, zkoušel jsem různě hýbat a ohýbat svazky do motorové jednotky až kam jsem dosáhl, ale nic to nedělalo. Pokračoval jsem kontrolou e-boxu, který vypadá čistě, nikde nic na první pohled zaoxidované (ale pravda, neměl jsem to rozebrané úplně až na tišťák, což je možná chyba a měl jsem to udělat jako jednu z prvnách věcí). Pokračoval jsem prohozením relé R1 a R2 mezi sebou následované testovací jízdou (start na brnk) a stání na volnoběh, chyba se neprojevila. Prohodil jsem relé do původního stavu, start na brnk, projel to a nechal stát asi 10 minut na volnoběhu a chyba se neprojevila. Takže v momentě kdy se to ohřálo, tak problém odezněl. Tak jsem počkal do druhého dne (auto stojí venku), než to celé vychladne. S relé na jejich původních pozicích točí a nestartuje. S prohozenými relé točí a nestartuje a opět náhodně spíná sahara. Pokud by bylo vadné relé napájení jednotky a neměla vůbec šťávu, tak předpokládám, že by se nemohla sepnout sahara a jezdit servo škrtící klapky, které je výrazně slyšet. No abych si byl jistý, tak ještě změřím 12V na konektoru k jednotce. Pokud to bude ok, tak s přihlédnutím na předchozí problémy to tipuju na vadnou jednotku.

No snad to má hlavu a patu.
 

@p2p Platí ještě že máš náhradní jednotku? 🙂 1.8TSI BZB. Případně funguje ještě Jurečka? Nedávno jsem jel kolem areálu kde působil a moc tam z něj nezbylo.

 

Jednotku nekde mam Jura uz nefunguje... Delam TSI nekde jinde...

Link to post

No tak jsem ještě rozebral e-box a tam je krásně čisto bez oxidace. Pro jistotu jsem vyměnil obě relé v e-boxu, ale beze změny.

Pak jsem si za pár stovek sehnal druhou motorovou jednotku. Podle toho co jsem nastudoval tak s nenakódovanou by to mělo alespoň nastartovat, ale hned chcípnout. Nicméně se to chová naprosto identicky jako s původní jednotkou.

Takže se budu muset kousnout a proměřit kabeláž. To už nemůže být jinde 😕

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Boží ponožky 😀 jinak kola pěkná, za sebe preferuju nižší hmotnost, je to pak celkem znát na komfortu. Btw kolik váží takové obuté kolo?
    • Koupil sis 1.8 TSI a jsi špatný z rozměru ráfků? V první řadě sis měl počíst o těch motorech. Co se týče kol, tak na konci techničáku, bývají uvedené alternativní rozměry pneu, tam by jsi měl mít dopsány další rozměry. Tvoje první auto co?
    • Tak rádio aktualizovaný a už vše šlape, ještě jednou díky @DiKey a můžu doporučit 👍
×
×
  • Create New...