Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

Zdravím po spotřebě oleje a pak tlaku oleje teď řeším další věc na O2 1.8tsi, cdaa 2010. Najeto 160k. Jde o takové "diesel" klepání které se nepravidelně ozývá z motorového prostoru. Nejdřív jsem si myslel ze je to slyšet až po ohřátí auto a že zvuk vychází někde z oblasti horního krytu rozvodů. Měl jsem podezření na přestavovač vačky nebo nějaký z těch řídících ventilů. Teď jsem ale zjistil že to tím nejspíš nebude. Zvuk je někdy slyšet víc, někdy min a někdy vůbec a je jedno jestli je auto ohřáté nebo studené. Zjistil jsem že po vyslapnuti spojky zvuk zmizí a že na to má vliv i natočení kol. Pokud jsou kola v rejdu, tak je to slyšet opravdu hodně a zvuk se otáčením volantu mění a při vyslapnuti spojky úplně zmizí. Takže mám podezření na převodovku, hřídel převodovky, nějaký ložisko, vůle na ložisku. Nemá s tím někdo zkušenosti? Případně neví někdo o někom, kdo by jsi s tím dokázal poradit? Třeba Garny?

Link to comment

Nejsem z Prahy ale ke Garnymu to mám blíž. Kdyby to dělal posilovač, tak jak by to ovlivnila spojka? Napadla mě i ta která byla dělaná kromě setrvačníku. Ten prý byl ok a bylo mi řečeno že kdyby byl špatný tak by to na volnoběh klepalo a vibrovalo s celým autem. To se u mě neděje. Na volnoběh je to klidný mimo ten zvuk. Ani posilovač bych neřek že nějak kňučí  nebo něco takovyho. Zapomněl jsem napsat že je to manuál. Zkusil jsem trochu pátrat a údajně je u těchto převodovek často problém s ložiskem hnací hřídele které má po nějakým čase vůli. Sám si na tohle netroufám, tak asi zkusím kontaktovat toho Garnyho

Link to comment

Nejsem si jistej jestli bych to dokázal zachytit, jestli by to bylo slyšet. Dokonce i mladá mi tvrdí že nic neslyší a to sedí přímo v autě:D já sem tady fóru našel video kde to zní podobně jako u mě ale nemůžu říct jestli je to ten samej zvuk.. můžeš sem zkusit hodit ten svůj zvuk a já ti řeknu:D

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ahoj kluci, pořídil jsem si klasický problém Cda 11/09. Auto jsem kupoval zapadané sněhem a moc jsem ho neprojel, moje blbost. Každopádně když sníh roztál, ukázalo se že zadek je kompletně zaházenej olejem. Dokázal by mi někdo poradit s písty. Chápu že se to řešilo asi milionkrát ale jak běží čas, tak hromada odkazů nefungují a předpokládám že spousta věcí už se přestala vyrábět. Je v dnešní době možné ještě sehnat písty s čepem 21mm a vysokými stíráky? Případně jak by se tvářil motor na osazení písty jeté v motoru bzb? Děkuji 

PS. Pokud by se mě někdo zkušený ujal a trochu by mi to objasnil třeba v soukromé zprávě byl bych vděčný 

Edited by Emwen
Link to comment

úplně přesně ti neodpovím, spíš obecně aby sis udělal představu co znamená generálkovat tento motor... měl jsem bzb. Olej to ve 130kkm nežralo vůbec, zato se to potkalo. Ve značkovým servisu měli ŠA nařízeno neopravovat, ale měnit celé motory repasované přímo ŠA. Cena 130tis kč i s prací. Nakonec to opravil soukromý motorář, za cca 70tis, ale byl z toho zoufalej protože se na to nedaly koupit díly (ŠA nedodávala, kupte si motor..).  radili mu kámoši z ŠA, protože ty rozvody - jejich načasování s vyvažovacími hřídely, to je fakt orloj, i on toho měl plný brejle...  Vačku mu kupovali a dovezli až z Maďarska, kde se tento audi motor vyráběl.. Je to 11let zpátky..

Obávám se, že na to díly neseženeš, výměna pístů z bzb - co víš co všechno je tam jinak než jenom čep 21mm (a ojnice jsou tedy stejný?) Náklady na takový experiment s nejistým výsledkem... Spíš jestli by ti povolil dát tam celý starší bzb a doufat, že bude OK, což u takhle složitého motoru je dost nejistý..

Osobně bych do toho nešel, i když musím uznat, že to byl fantastický motor a lepší jsem nikdy neměl. Tichounký že volnoběh nebyl slyšet, dalo se s tím jet za 6,5L a jelo to jako kráva... Držím palce..

Link to comment

Zdravím. Tenhle týden budu chtít zařídit někoho, kdo udělá tu moje zihadlo, jelikož mám konečně druhé auto. Půjde opravdu nejspíš o nějaké klepání v převodovce. Tady v okolí nemám k servisům moc důvěru. Tak přemýšlím že budu kontaktovat Garnyho a nebo toho Petříka. Ty s nimi máš nějakou zkušenost? Taky mi jde o to abych na to nečekal měsíc protože auto potřebuji. Denně jezdím 40km do práce a zpět. A taky bych potřeboval vědět, jestli by tam byli ochotní vyměnit i díly které bych si dovezl já sám. Vím že se to standardně nedělá ale dost by mi to pomohlo když už by to bylo rozdelane. 

Link to comment

Garny co vím, tak nemá problém vyměnit díly, co si dovezeš (sám mi to nabízel). U něj jsem byl, jak jsem koupil svoje, udělal základní servis a pak na mě už čas nějak neměl, neodepisoval na zprávy, ani na telefonáty. 

Tak jsem oslovil Petříka na kontrolu motoru. Z toho vznikla generálka, měl hotovo za necelý měsíc. A od té doby jsem u něj byl na brzdy. Tady z těchto zkušeností můžu Petříka doporučit. Se svými díly s jistotou nevím, jak to má, ale předpokládám, že ti za to logicky nebude dávat záruku, ale bude to s ním o domluvě bych řekl.

EDIT. Mám pocit, že Garny GO nedělá, že to někam posílá 🙂 Pro upřesnění. Ale ověřil bych si to.

Edited by MorDecaY
Link to comment

U Petříka nejsou vlastní náhradní díly problém. Taky mu je tam pravidelně vozím - je to aspoň taková jistota, že to, co chci vyměnit, opravdu vymění a ne pouze vyčistí/promaže a dá zpět (majitelé druhých Superbů si asi vzpomenou na typický evergreen v podobě motorku víčka palivové nádrže). Jediné s čím tě asi vyhodí jsou díly vázané na životnost motoru a auta celkově - např. olejové filtry dává pouze originální od VW, s čímkoliv jiným nepochodíš.

Link to comment

K tomu promazání... Máš nějaký konkrétní případ, kdy tě "ojebal"?
Mi právě ty brzdy prvně promazal, vyčistil a až potom došlo na výměnu třmenu.

To jsem já třeba ocenil, že to není "měnič" 😄

A jo, s tím filtrem potvrzuju. Po předání auta; "Je mi jedno, kde budete měnit olej, ale prosím jen origo. Funguje nejlípe a nepadá z něj olej, když spadne tlak"

Link to comment

To možná vyznělo zbytečně kriticky.. určitě neojebal, rozhodně ne. Spíš to bylo myšleno tak, že než něco vymění, tak prvně zkusí opravit zadarmo. Což je určitě fajn, ale bohužel byly případy, kdy to vyřešilo problém pouze krátkodobě, takže zanedloho se problém objevil zase a já se s tím akorát vztekal do další návštěvy.

Link to comment

To ne, olej s filtrem zvládnu sám a do výměny ještě je ještě daleko. Chtěl bych vyměnit ložiskovou stěnu (origo), oba ty řídící ventily(Ina) a pružiny(H&R). Všechno kromě pružin ze škoda díly. A pokud jde o ten origo filtr, tak jsem ho tam jednou dal a měl jsem problém s tlakem oleje.Teď bosch a žádný problém. Příště tam dám Mann a vyměním i ten trn pod filtrem(origo). Tak díky za zprávy kluci. Pak sem hodím jak to celé dopadlo. Třeba se to někomu někdy bude hodit.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Zdravím před nedávnem jsem psal o tom jak mi auto vynechává konkrétně 2 a 3 válec a střílí do sání za studena teď jsem delší dobu nic nepsal nikdo si neví rady už spíš jen tapaji a tlaky má na všech 9baru  někdo v okolí Ostravy kdo by se na to podíval ?

Link to comment
  • 1 month later...
V 12. 4. 2023 at 10:20, sideA napsal:

Zdravím páni, po 20 rokoch presviedčania manželky aby si spravila vodičák sa mi to nakoniec podarilo, a zhodou okolností u nás vo firme odpredávali Superb2 DSG, 1,8tsi, CDAA, 10/2012, 247tis km s pravidelným servisom, pridelene bolo vždy len 1 osobe na služobné a súkromné účely, jasný pôvod, servisná história, interiér a exteriér maximálne zachovaný, diagnostika pred kúpou len s chybami z R.J dverí a nejaká chýbajúca odozva od klímy. Po výpovedi z práce posledného ,,používača“ stálo auto nepridelené/nevyužité od konca decembra 22 do konca marca 23. Hovorím si fajn, spravím radosť manželke, môže začať naberať prax, skúsiť aj automat a tak som auto kúpil. Prišla prvá jazda mimo mesto na chalupu a keďže už 11 rokov jazdím svoju oct2FL,TDi 77kW, tak si jazdu so 118kW benzínom trošku užijem, kým ho odovzdám manželke. Prišlo prvé predbiehanie a ….strata výkonu preložená zlým pocitom so signalizáciou kontrolky EPC. Zvyšok večernej jazdy som si ,,užíval” s poriadnym stiskom zadele a iba hladkaním plynového pedálu s myšlienkou, či vôbec s rodinou na miesto určenia docestujeme. Po nasledovnom pátraní po problémoch motorov CDAA som narazil na toto vlákno, po prečítaní ktorého ma už opustili aj posledné zvyšky radosti z výhodnej kúpy. Preto Vás chcem touto cestou požiadať o rady k mojim 2. problémom s motorom.

  

1.  Pri prudšej akcelerácií prepad výkonu, signalizácia kontrolky EPC. Následné ďalšie prudšie akcelerácie bez uvedeného problému. Vypnutím motora sa problém ,,reštartuje”, kontrolka EPC zhasne do opätovného výskytu problému pri prudšej akcelerácii. Po naskočení kontrolky EPC je nefunkčný tempomat. K chybám 000801 a 004998 na adrese 1 sa v rámci tohto problému vyskytli ďalšie na adresách 09, 16, 17, 19.

 

2.  Pred pár dňami sa k uvedenému pridala aj absolútna strata výkonu, bez odozvy plynového pedálu sprevádzaná trasením vozidla a signalizáciou kontrolky motora. Po reštarte zapaľovania funkčnosť ok, kontrolka motora zostala svietiť - chyba 000136 na adrese 01.

log_bl315ek.pdf 156 kB · 4 stáhnutí

Takze konstatujem po roku a cca 8tis km, sice na zazraky neverim ale…. . Od dna kedy sa prejavilo chovanie popisane v bode c.2 a vymaze chyb z pamate zavad, motor slape ako hodinky, bez najmensieho problemu. Pamet zavad od inkriminovaneho dna stale cista, ziadna kontrolka, proste nic. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...