Přejít na obsah

životnost motoru


Doporučené příspěvky

Nikde sem to nenašel, zajímá mě životnost motoru. Je mi jasný že záleží na tom jak se kdo o auto stará! KOlik km by měl motor vydržet, když má pravidelnej servis, a solidní zacházení.?

Já mám nalítáno, přes 227tis.km bez velkých problému, jediný co mě vadí že žere olej, sem tam musím dolít a hlídat to. Co vy, je to normální?

Odkaz ke komentáři

Ve firmě jsme měli, 1.8T automat, při 330 tis. přestal fungovat tachec, takže kdoví kolik to doopravdy mělo. Ale motor byl OK, což se divim, pač ten borec s tím jezdil jak zvíře. Jediný co se tam sralo byla převodovka. Do opravy za 100 tis. Kč nechěli jít, tak se jen snad za 50 tis. měnily lamely.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

životnost těchto motorů otestovanou nemám. Ale ze svých zkušeností co jsem sledoval v práci tak 1,8T se nad 2OO.tis km moc nevyskytuje, ať vemu OI nebo passaty. Já jsem si koupil OI s 300tis nakrku, trošku ošlechtil a nemůžu si stěžovat. Teď už nebere ani olej. Turbo původní, jen pravidelný servis. Ale na 3jce pociťuju načaté synchromy. Teď má necelých 330 tis. a stále se má k světu.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj! Moje auto má najeto 193000 km a bez jediného zaváhání, jediné opravy na motoru. Pouze pravidelný servis. Olej a olejový měním tak po 10 - 12000 km, s ním i vzduchový filtr, svíčky po 30000 km (to aby se tolik ´"nenamáhaly" zapalovací cívky), rozvody měněny raději při 147000 km (ne po 180000 km jak je uvedeno v servisní knížce). Nedávno jsem viděl octavii combi s tímto motorem a automatickou převedovkou a na tachometru 300232 km. Nejsou vyjímky kolem 240000 km. Myslím, že jde snad o nejpoctivější a tím nejspolehlivější motor v octaviích. Takže má domněnka je, že životnost při slušném zacházení může klidně atakovat hranici 500000 km.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 4 týdny později...

230 000 km bez problémov, všetko povodné. Treba dávať pozor na olej pri jazde do 20 km v treskúcich mrazoch (jazdím do práce a z práce), ale to je normálne. Dolievam tak 0,4 l/2000 km. Kým sa zahreje niečo zhltne. Inak olej nedolievam.

 

 

Pozor na olej v zime pri rozjazde?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
  • o 4 roky později...
  • o 2 týdny později...

Já mám 331 tis. km, motor původní, turbo původní. V převodovce měneny synchrony při 150 tis. km. Brzdy, rozvody, silentbloky beru jako samozřejmost... Kompletní výfuk byl taky myslím při 200 tis. měněný.

 

Auto jsem koupil před rokem, kdy mělo 306 tis. km.

 

Nemůžu si stěžovat, občas tomu naložím po dálnici, jinak to nepřeháním, ono si to potom i papne trochu toho benzínu :-D

 

Olej tam byl litý 5W30 co 15 tis. km na servisní prohlídce (první majitel byl městský úřad, respektive úřednice v pardubicích), poté na cca 10tis. km automechanik, takže o auto bylo snad dobře postaráno :) Já v tomto duchu pokračuji a autu věnuji co potřebuje.

 

Nyní liju 5W40, měním včetně filtrů co 7-10 tis. km :)

Odkaz ke komentáři

Sací koš nevím, měl se čistit při výměně oleje, což bude rok. Těsnění asi ok, protože okolo toho nevidím olej, tam je problém při startování, když je to studené, tak to zapíská jako kdyby klíňák, protože to nemá dostatečný tlak oleje, takhle to chápu já, občas se stane ale že to nastartuje normálně.

Odkaz ke komentáři

Sací koš nevím, měl se čistit při výměně oleje, což bude rok. Těsnění asi ok, protože okolo toho nevidím olej, tam je problém při startování, když je to studené, tak to zapíská jako kdyby klíňák, protože to nemá dostatečný tlak oleje, takhle to chápu já, občas se stane ale že to nastartuje normálně.

Mne tiez auto zapiska hlavne ked je chladno pri starte, ked sa motor zahreje tak je piskanie pri starte tichsie, robi mi to asi tri roky ;) a je to starter v mojom pripade. Postup opravy najdes na internete, ale som lenivy ked to funguje ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Mjakl este aj turbo povodne? Tak to klobuk dolu. Tak to o auto bolo evidentne este aj pred tebou dobre starane ked dobre slape :)

 

Ano turbo původní :-) Ve 150tis km. měněny synchrony v převodovce a komplet spojka. Výfuk komplet cca při 280 tis. km, chci si udělat laděný ale je mi to líto měnit, když tam mám téměř celý výfuk. systém nový :)

 

Dnes mám najeto již 330 tis. :)

 

Co se týče toho turba, v poslední době mám pocit, že bude mít asi vůli, když ho vytočím až k turbodíře, jde slyšet takové lehounké kovové šustění, nevím jak to nazvat, ale pískání to není. Každopádně ho asi vyměním nebo dám na repas ať mám klid :)

 

Motor mi nebere olej vůbec. mám tam AUM :) Čipovat to nebudu, byť bych chtěl :) Nechám ten motor "dožít" a pak půjdu asi do 2kové octávky v RSu :)

 

To auto předemnou měla paní z úřadu v pardubicích jako služební vůz, tzn. co 15 tis v servise na kontrole a jakékoliv závady se opravovaly, ona to neplatila, že :) :D Prakticky jsem to asi zaplatil z daní ty opravy :D

 

Pak to koupil chlápek automechanik, jezdila v tom jeho manželka, najezdili s tím asi 5 tis. km a pak čekali mimčo, takže chtěli něco většího. To auto na netu bylo asi 2 měsíce, nikdo ho nechtěl. Lidi si raději koupí stočenou octávku. Ať mi nikdo netvrdí, že 15 let staré auto bude mít najeto 150 tis. nebo méně :)

Já koupil pod cenou, sice s velkým nájezdem, ale jsem naprsoto spokojený a další koupě bude taková, že raději poctivých 300 tis., než stočených 150 tis. :)

Odkaz ke komentáři

dokonce už jednou padnul tres za stočený tachometr. Byl to nějaký autorizovaný prodejce ojetin škoda. Někdo si tam koupil auto a zjistil že má stočenej tachometr. To bohužel prodejci nedokážeš že to udělal on, ale prodejce se zachoval "jakože správně" (i když to asi stočil on) a auto vykoupil zpět, ale ten vůl ho hned prodal někomu dalšímu a opět s tím stejným stavem tachometru a tomu novému kupci neřekl že je stočený ačkoliv to už prokazatelně věděl, když auto vykoupil zpátky s informací že je stočené. A to už je trestný a dostal za to podmínku a zákaz činnosti tuším ..

 

http://www.sdruzeni-sova.cz/clanek/svet-motoru-revoluce-trest-za-stoceny-tachometr-4710

Odkaz ke komentáři
  • o 7 let později...

Podělím se s vámi o mou zkušenost. Octavia 1 1.8t 20v 110kw. Myslím že většina věcí je původních, olej si nějaký vezme ale také na to má právo. Rád na to občas šlápnu, přeci jen většina frajírků očekává, že to bude spíš 1.6 75kw a ty jejich výrazy jsou pak k nezaplacení :D. Momentálně mám nájezd 370000tkm a auto rozhodně nepůsobí, že by chtělo na vrakáč. Teď nová technická, trocha péče na prazích + nový výfuk a bohužel zadní komplet brzdy (písty zapoměly couvat). Jinak motorově v pořádku, bylo trochu pomuchlané. Působilo na mě, jako auto na rok max a ejhle.. navíc mám kousek s výhřevem, parkovacíma senzorama, tempomatem a multifunkčním volantem. Připadám si jako v moderním autě až na origo škoda rádio s navigací (mapy kdy Praha byla ještě vesnice). Za mě můžu tudle káru jen doporučit. Na ten výkon a stáří, je to velká paráda. Spotřeba 7,9 dlouhodobá. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...