Přejít na obsah

Přívěsný vozík za auto


Vlastníte přívěs?  

40 hlasů

  1. 1. Od jakého výrobce


  • Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Mě 2x za 6let a to jsem dostal symbolických 500,- bylo to na D2 na Slovensko, je to hodně málo a i když je to špatně, proto si občas dovolím šlápnout na plyn trošku víc, ale vím, že to nemám, že mám hlídat vlek abych ho nerozhodil. Kdežto u tvrzení z Agadosu, se dá nabýt dojmu, že 130 je OK, legální a bezpečné a nějaký jouda v klobouku to bude kalit po dálnici 130, rozhodí ho koleje, vlek přelítne svodidla tam někdo nezvládne a zemře.... Pak bude koukat, ale vždyť mi říkali, že můžu (a má zkurvenej život + další lidi s ním) proto mi vadí tahle "obchodní politika" Agadosu.

Ti co jezdí s vlekem vědí co dovede naložený vlek i v nižší rychlosti, proto se dá laickým rozumem přijít na to že to je nesmysl (4metrové trámy, max nosnost vleku, chci vidět 130...)

Jen pro doplnění, ani jednou jsem nenapsal, "nejezděte rychleji než 80" ale je potřeba myslet na to, že se to prostě nesmí pro nějaký důvod....

Abychom si rozuměli, ja to co říkáš nerozporuji, neboť s tím souhlasím, ale jen mě zajímalo, jak často se může stát, že člověka změří s vozíkem.

Navíc přepokládám, že většina lidí jezdí s vozíkem nejčastěji kolem komína, kde to znají takže riziko je minimální.

Odkaz ke komentáři

Murder: za tu rychlost se ti OMLOUVÁM. Nějak jsem si to neuvědomil že jsem to tam ke konci napsal. Každopádně jak mile budu mít nějaké informace, tak je sem vložím. Čekám na odpověď přímo od Agadosu a na MDČR. Jo a narazil jsem na stránkách Dekra na tento odkaz . Týká se to pouze 100km rychlosti. Tak uvidíme jak to bude s tou vyšší rychlostí.

Odkaz ke komentáři

Prosím tě v pohodě :pivo: , tvé reakce jsou alespoň od některých reakcí jinde na tomto fóru věcné. Nemáš se za co omlouvat, jen jsem ti vysvětlil, proč jsem na rychlost reagoval, i když si někde dál psal, že pro tebe není až takovou podmínkou.

Na tom odkazu z Dekry jsem já pochopil to co jsem ti už psal, ale zajímavé bude opravdu až vyjádření MDČR.

Nyní kupuji do firmy dvě nová auta a další věcí bude právě ten zmiňovaný vlek, pokud se ukáže, že opravdu platí třeba jen ta 100km/h tak pro mě bude prioritou č.1, bohužel zatím mi to přijdou vyhozené peníze.

Odkaz ke komentáři

Tak v zítřejším Světu Motorů je o tom 130km vleku z Agadosu a v článku píšou o tom, že rychlost je skutečně podle "konstrukční rychlosti" takže se smí 100 i 130, není tam sice rozbor, ale Svět Motorů si informace ověřuje a už hodně dlouho jsem tam "nepravdu" neviděl. Tak OK dejme tomu, že lze, ale já nevím stále mám z té 130 divný pocit, nedělám ze sebe zkušeného řidiče, ale fakt když si představím joudu s kloboukem a řádně a vysoko nafrknutým vlekem mi to zvýšení přijde spíš jako chyba než úmysl. Píšou tam, že i ve Francii je 130 s vlekem.

Jsem zvědavý na to MD

Odkaz ke komentáři

Dneska mi přišla odpověď Agadosu. Z MVČR zatím nic.

 

Děkuji za info.

Nejedná se o výjimku, ale o regulérní schválení přívěsů pod číslem e8*2007/46*0029, podle kterého zapisujeme rychlost do technických průkazů. Jelikož obsahuje výkresy, poslat Vám ji nemohu. Kdysi jsme také jako první výrobce na 100 km/hod a také tomu lidé nevěřili 5.gif

 

S přátelským pozdravem,

Ing. Michal Navrátil

Agados s.r.o., Průmyslová 2081, 59401 Velké Meziříčí / tel: 566 653 322 / fax: 566 653 368 / www.agados.cz

Odkaz ke komentáři

my máme agadose je na oji napsaný 800 kg. jednonáprava. hele luxus!!! ložná plocha myslím kolem 1.3 x 2.6 , měl jsem na něm 1600 kg štěrku (magor v kamenolomu mi špatně rozuměl, řekl jsem 600 a on tolik) no nic. v poho jsem to odvezl 50 km a vlek v cajku. jediný, co odchází, tak podpěrné kolečko, ložiska (z přetěžování) a elektrika (zásuvka a voda) jinak můžu doporučit.

 

jinak umí 190km/h :blink: (ale nedělej to je to o hubu)

Upraveno uživatelem pešír
Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak dneska přišla velice jednoduchá odpověď z MDČR:

 

Dobrý den,

 

tato firma má skutečně schválené přívěsy s touto konstrukční rychlostí.

 

 

S pozdravem

 

 

Ladislav Procházka, DiS.

referent

Oddělení administrativní a operativy

Ministerstvo dopravy

nábřeží Ludvíka Svobody 12

110 15 Praha 1

Odkaz ke komentáři

No píše opět jen o konstrukční rychlosti, ale asi se fakt může. Zítra jdu pro auto a příští týden začnu řešit vozík, včera jsem si půjčil vozík a zase nesvítila půlka elektriky, prasklá čuba, nefunkční pojistka proti samoodjištění, už mě nebaví platit za nájem a tahat vraky. Všechny půjčovny v okolí, nakoupí vozíky a tím pro ně investice minimálně na 5 let končí a chtějí jen kasírovat. Koupím konečně svůj, upravím na "universální" rozměry a bude... Koupím 2,5m s plachtou upravený až na 4m dlouhé náklady.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tady jsem koukal na stránky Vezeka, už mají taky 130km/h a píší o té rychlosti pravdivěji než Agados, dokonce tam je zmíněno těžiště nákladu o kterém Agados nepíše vůbec. Proto mi víc sedí vozíky od Vezeka, než Agadosu. Jinak já jsem právě včera koupil od bráchy ten z toho Vezeka 4m x 1,35m plato, budu na něj dělat sajtny a v přední části udělám uzamykací box na nářadí, ať ho nemusím skládat do auta.

Aktuality

 

Vybrané přívěsy VEZEKO mají schválenou konstrukční rychlost 130 km/hod již od prosince 2010!

thumb_130kmzn.jpgPřívěsy s touto rychlostí se dosud dodávaly pouze do zahraničí a nyní v reakci na nabízené konkurenční přívěsy se VEZEKO s.r.o. rozhodla nabízet přívěsy s konstrukční rychlostí 130 km/hod i na českém trhu.

 

Jedná se o nebrzděné přívěsy TRUMF a NP, pro další nebrzděné přívěsy provádíme schválení průběžně.

 

Ačkoliv se může zdát, že zvýšení konstrukční rychlosti způsobí revoluci v dopravě, dle našeho názoru tomu tak nebude. K tomu, aby mohl přívěs jet rychlostí 130 km/hod je nutné splnit podmínku, aby rozložení nákladu bylo rovnoměrné po celé ploše, náklad musí být vždy upevněn a jeho těžiště může být maximálně 500 mm nad ložnou plochou. Nebude-li splněna tato podmínka (dána schválením MD ČR), s přívěsem není možné jet 130 km rychlostí. Tuto skutečnost si spousta řidičů neuvědomuje a mohou se tak dopouštět přestupku.

 

Dále je nutné přihlédnout k tomu, že v případě plně naloženého přívěsu při rychlosti 130 km/hod, budete muset hlouběji sáhnout do své peněženky, protože spotřeba automobilu se značně zvýší. Nemluvě o bezpečnosti silničního provozu, kdy brzdná dráha soupravy automobilu a nebrzděného přívěsu bude při náhlém brzdění ze 130 km rychlosti o několik desítek metrů delší než při 100 km rychlosti.

 

 

Výhoda 130 km rychlosti z hlediska časové úspory bude bezesporu v transportu menších a lehčích nákladů nebo při jízdě s prázdným přívěsem. Vždy ale bude platit, že řidič musí dbát na zvýšenou opatrnost a přizpůsobit rychlost jízdy s naloženým přívěsem k zajištění bezpečnosti silničního provozu.

 

Odkaz ke komentáři

Díky Murder za příspěvek. Plně s tím souhlasím :palec:. Jinak u mě nic nového. Žádný přívěs nebude :wallbash:. Musely jsme za povedeného bratříčka zaplatit exekuci :wallbash: 250 tis. jinak bych přišel možná i o střechu nad hlavou. Takže zatím musím zůstat u svého chcípáčka Sport Jacht z roku 1982 s hmotností pouze 300 Kg.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Mám VAPP s tzv. těžkou nápravou, která snese bez problémů 1,5 tunovou zátěž. Ve velkém techničáku je ale nosnost 750Kg. Používám ho jak za auto, tak za traktor do lesa a nedám na něj dopustit. Podlaha i bočnice vodě odolná silná překližka, přední a zadní čelo odnímatelné, v podlaze připravené fixační háčky. Konstrukční rychlost 100Km/hod, oje do V. Za autem je velice klidný, neskáče. Mohu vřele doporučit !

post-502-0-95109300-1397114599_thumb.jpg

post-502-0-43289600-1397114605_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...
Guest ell bunda

Ahoj lidi,

chtěl bych poradit. Mám přívěsný vozík ,,samovýroba,, s platným STK do r. 2016 tzv ,,valník,, s rozměry valníku (nákladové plochy) 1000x 1450mm. Tuto korbu však nemám a vozík mám upravený na převoz lodi a to tak, aby se dal zpět uvést do původního stavu s korbou jako nákladní. V r. 2016 budu muset udělat novou STK, avšak nemám korbu. Lze přívěs nějak přihlásit jako přívěs pro loď, abych mohl projít přes STK? Co je k tomu potřeba. Děkuji za radu, pokud někdo zná, jak na to na úřadech. Ell.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem se do toho mého vozejku pustil a trochu jsem ho omladil.

Moc pěkná práce Kasteláne ! Jako nový !

Taky se chystám pořídit vozejk. Do 750kg, nebržděný, ložná plocha max. 2,5m, podpěrné kolečko.. Koukám, že neudělám chybu s Agadosem.. Jak poznám, že má zesílenou nápravu? Kola pod ložnou plochou nebo vedle? Díky!

Peťo,

na zesílenou nápravu se musíš zeptat přímo prodejce. Nevím jak je to u Agadosu, můžu Ti říct jak je to u Vappu. Co se týče kol, tak určitě je lepší mít kola vedle ložné plochy - je to mnohem praktičtější. Zejména lepší stabilita a praktičnost při nakládce.

Odkaz ke komentáři

Ahoj lidi,

chtěl bych poradit. Mám přívěsný vozík ,,samovýroba,, s platným STK do r. 2016 tzv ,,valník,, s rozměry valníku (nákladové plochy) 1000x 1450mm. Tuto korbu však nemám a vozík mám upravený na převoz lodi a to tak, aby se dal zpět uvést do původního stavu s korbou jako nákladní. V r. 2016 budu muset udělat novou STK, avšak nemám korbu. Lze přívěs nějak přihlásit jako přívěs pro loď, abych mohl projít přes STK? Co je k tomu potřeba. Děkuji za radu, pokud někdo zná, jak na to na úřadech. Ell.

 

Ahoj,

jestli se nepletu tak postup je následovný. Obrátit se na ministerstvo dopravy, nakreslit plánek upraveného vozejku a zažádat o přestavbu. Ale radši se zeptej na STK tam ti ochotně poradí.

Odkaz ke komentáři
Guest ell bunda

Tak to bude asi prekérka.... Je je mi s podivem, že předchozí majitel, když tento vozík postavil ,, samovýrobou,,, tak musel homologační listy k nápravě a k žehličce již předkládat- ty musí již být někde na DI. Mám ještě možnost - mohu sice vozík, pokud si někde seženu, nebo nechám udělat, korbu s rozměry 1000x 1450mm, dát do původního stavu a projít STK, ale to neřeší to, že se třeba rozhodnu jet někam na týden na ryby, stopne mě silniční kontrola a je po dovolené na rybách.Změny na vozíku jsou jen, že jsem prodloužil oj - přišroubována dvěma šrouby na díry, kde byla původně žehlička, je vyměněn-prodloužen el. kabel (v případě uvedení do původního stavu se dá zastrčit do původní oje zpět) na čtyřech šroubech v rámu, kde byla původně přišroubována korba, jsou přišroubovány dvě tenčí trubky jako lyžiny, světelná zadní rampa zůstala na svém původním místě (je totiž napevno na rámu vozíku), loď je hliníková 3m - lehká a šířkou se vejde mezi blatníky - k rámu vozíku ji kurtuji dvěma kurty, jinak žádné citelné změny.Chtěl bych to mít prostě i papírově vpořádku. Nový vozík pod loď je otázka cca. 20.000,-Kč, takže nepřipadá v úvahu. Na STK, byl jsem tam včera, jsem se moc nedozvěděl - jen že si mám dojít na DI a tam se optat. Jakmile na DI něco zjistím, podělím se tady na tomto fóru o ,,zážitky,, s úředním šimlem. Čus Ell.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj,

přikládám foto svého nového přívěsu, je od fy Sacher, ložná plocha 2980x1340mm, plachta 1500mm, náprava bržděná na 1300kg, hmotnost přívěsu 310kg. Oj z jaklu 70x70x4mm prochází pod celou plochou podlahy přívěsu. Rám je svařenec 50x50x4mm, bočnice vodovzdorná překližka 15mm. Zadní čelo demontovatelné. Maximální rychlost 130km/h. Opěrné nohy a kolečko, zakládací klíny.

post-17765-0-26325800-1424160850_thumb.jpg

post-17765-0-80715400-1424160861_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...