Přejít na obsah

Koupě Octavia II – Jak koupit Škodu Octavii 2?


Guest Májinka

Doporučené příspěvky

Za tyto peníze nelze očekávat zázrak, alespoň ta rez není kamuflována (mě na O2 2005 před FL po 6 letech v rámci záruky dávali novou přední kapotu, zadní vrata a komplet štříkali rámy zadních dveří a blatníky a měnili všechny gumové profily za měkčí. Tady je to jen otázka toho, kolik peněz jsem ochoten pustit dobrému lakýrovi. Ono paradoxně ježdění přes Alpy (jak se to dá zjistit??)nemusí být tou příčinou, příčinou může být výměna dílu v minulosti (blatník) a hlavně podnebí, pokud to auto je z Dánska někde od moře. Horší je to s tím turbem, vypadá, že někdo hledal příčinu, ale nenašel ji (nebo by bylo odstranění drahé). Jak tu píší jiní, nechat řádně prověřit diagnostikou a dobrým motorářem, kolega v práci koupil před dvěma lety O2 TDI, bylo to na rychlo a výhodně, protože ji někdo prodávajícímu vrátil prý kvůli penězům. Nyní při 220 tis. (najezdil asi 40tis.) musel dávat komplet vstřiky (32.000,-, dělal hlavu 9000,- a ještě ho čeká dvouhmota 10000,-+). A jako perlička je, že tlaky motoru jsou na spodní hranici. A to nemluvím o bratranci, který letos na jaře koupil Subaru (nevím typ, je to SUV) 6válec benzín po "důchodci" z Itálie, najel 5 tis km a motor totálně KO - oprava 90.000,-CZK. Při rozdělání zjistili, že motor byl již rozděláván, ve vaně byl umístěn 5cm magnet na chytání špon. Hlavně, že si to auto za několik set tisíc šel koupit sám ... . Honza

Odkaz ke komentáři

Za tyto peníze nelze očekávat zázrak, alespoň ta rez není kamuflována (mě na O2 2005 před FL po 6 letech v rámci záruky dávali novou přední kapotu, zadní vrata a komplet štříkali rámy zadních dveří a blatníky a měnili všechny gumové profily za měkčí. Tady je to jen otázka toho, kolik peněz jsem ochoten pustit dobrému lakýrovi. Ono paradoxně ježdění přes Alpy (jak se to dá zjistit??)nemusí být tou příčinou, příčinou může být výměna dílu v minulosti (blatník) a hlavně podnebí, pokud to auto je z Dánska někde od moře. Horší je to s tím turbem, vypadá, že někdo hledal příčinu, ale nenašel ji (nebo by bylo odstranění drahé). Jak tu píší jiní, nechat řádně prověřit diagnostikou a dobrým motorářem, kolega v práci koupil před dvěma lety O2 TDI, bylo to na rychlo a výhodně, protože ji někdo prodávajícímu vrátil prý kvůli penězům. Nyní při 220 tis. (najezdil asi 40tis.) musel dávat komplet vstřiky (32.000,-, dělal hlavu 9000,- a ještě ho čeká dvouhmota 10000,-+). A jako perlička je, že tlaky motoru jsou na spodní hranici. A to nemluvím o bratranci, který letos na jaře koupil Subaru (nevím typ, je to SUV) 6válec benzín po "důchodci" z Itálie, najel 5 tis km a motor totálně KO - oprava 90.000,-CZK. Při rozdělání zjistili, že motor byl již rozděláván, ve vaně byl umístěn 5cm magnet na chytání špon. Hlavně, že si to auto za několik set tisíc šel koupit sám ... . Honza

ony jsou novotou svítící části patrné i na samotném turbu. takže si myslím (což stále znamená, že hovno vím), že bylo dělané turbo a tu trubku prostě při demontáži ukroutili, tak museli dát novou

 

Jak jsem říkal, coby pracovní vozítko asi OK. člověka by aspoň nemrzelo, kdyby se něco odřelo, vysypalo, vylilo...ale já bych raději něco víc TOP... ale na druhou stranu zase žádnou machrovací frajeřinu...prostě nenápadný spolehlivý dříč...i když toho vlastně nejspíš mám...jen ten výkon na tažné a vlek z něj už nedostanu

Odkaz ke komentáři

Dobrá nechme tu haraburdu haraburdou...a pojďme se pobavit o ještě jednom kousku z Kyjova.

 

Je to OII kombi FL, motor 2.0TDI zde už s CR. Tři roky staré auto a pokud jsou ty Km pravdivé...jako že by to mohlo odpovídat...tak by mohlo pár let sloužit. Ano, cena je pořád vysoká, ale za kvalitní ojetinu se prostě platí.

Nechal jsem si poslat kalkulaci na leasing od ŠkoFinu :rolleyes:

 

http://www.vistacar.cz/skoda-octavia-combi-2-0-tdi-103kw-140k-1691.html

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři

Takže by měla být cena trochu nižší?

Dumám, že bych se na ni zajel zítra podívat zevrubněji + samozřejmě zkušební jízda.

 

Jinak leasing vychází asi tak, že bych složil akontaci 50% = 147 500Kč a měsíční splátky by pak vycházely na 4058 Kč na 60 měsíců, včetně havarijka a pov. ručení

 

EDIT:

 

dali by mi na ni záruku Gold+ na dva roky zdarma:

 

http://www.dasweltauto.cz/Page/show/zaruka

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři

Taky nejsem zastánce půjček....jenže když budu šetřit, tak sice našetřím, ale pak budu zase totálně na nule. Potřeboval bych to auto i na firemní ježdění a pak budu vysypanej z peněz a nezbude mi na nějaké investice do firmy... je to otázka...

 

Zítra jsem si domluvil prohlídku se zkušební jízdou a heverem. Těch 200km a jedno dopoledne mě nezabije. Aspoň si budu moct porovnat jak jezdí ta haraburda s PD za 145 a jak jezdí CR

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři

auto na půjčku má smysl:

 

1) když ho nutně potřebuješ a nemáš hotovost

2) když ho použiješ k podnikání a ekonomický přínos převáží úrok

 

jinak jsou to vyhozené peníze a v tom to případě ne úplně malé. Pojištěním "v ceně" se nenech zblbnout, případné plnění dostane leasingovka.

Odkaz ke komentáři

jinak ta cena je diskutabilní. Těhle oktávek jsou všude mraky ale opravdu pěkných, navíc s prokázanou historií a kilometry zas tak moc není. Takže pokud je tato jednou z nich, tak je ta cena je s přimhouřením OK. Mně osobně by v tom za ty prachy chyběla akorát automacická klima. S absencí ostaního bych se smířil.

Odkaz ke komentáři

Stejně jak jsem již psal výše, brát si půjčku na starší auto je kravina, perfektně zhodnoceno výše. Rozdíl mezi 2,0PD a 2,0CR je z hlediska projevu motoru obrovský. Cenu bych bral vzhledem k výbavě opravdu na horní hranici, pokud je ale jasná historie, nebylo bourané (nemyslím odřeniny a pod.), dalo by se o tom přemýšlet. Jinak říkat si, že ušetřím koupím, budu bez peněz, kdežto při půjčce jsem na tom lépe neberu jako argument, protože výsledek bude stejný, jen peníze nejdou do úspor, ale umoření dluhu (ano, ne mě banka nic nevydělává, taky proč ... ) a ve výsledku po doplacení dluhu budu mít stejně doma auto za pár kaček. V případě škodní události, případně krádeže sebere peníze leasingovka, přesně jak napsáno, protože si často šikovně ještě započítají dřívější odstoupení od smlouvy a pod..

Vzal bych vrabce v hrsti, nějakou slušnou 1,9 s neproblematickým motorem, nebo 1,6, je jich více, jede to taky slušně. Honza

Odkaz ke komentáři

Vše je trochu jinak. Táta by si ode mě za velmi výhodný peníz odkoupil moji O1a po následném prolustrování bankovního konta jsem zjistil, že bych si na ni leasing brát nemusel :palec:

Chybí mi cca 45-50 tisíc...a ty by mi prý půjčila přítule. Do konce roku bych to měl bez koruny dluhu...to by šlo ne?


jinak ta cena je diskutabilní. Těhle oktávek jsou všude mraky ale opravdu pěkných, navíc s prokázanou historií a kilometry zas tak moc není. Takže pokud je tato jednou z nich, tak je ta cena je s přimhouřením OK. Mně osobně by v tom za ty prachy chyběla akorát automacická klima. S absencí ostaního bych se smířil.

automatická klima...v současné OI nemám klimu žádnou...takže i mechanická je pro mě přepych :D

Odkaz ke komentáři

KOnečně rozumné slovo ohledně financování :D ! Manuální klima, pokud jsi neměl žádnou bohatě stačí. Stejně by Ti stačila i 1,6TDI CR77kw, budeš mít po 1,6 55kW v benzínu pocit, že jsi v letadle. Výhodou 1,6 je, že je jich v nabídce hodně, dají se lehce najít pěkné kousky s rozumnými kilometry od r. 2011 s cenou do 250tis. Jsou to sice z 95% auta z leasingu, vím, že jsem to kritizoval, ale moc jiných možností u aut ca 4 letých není. Nevím odkud jsi, ale zaměřil bych se na bazary, které mají více stejných aut (koukal jsem např. DAVO, ale jistě jich je více i v jiných regionech) nebo přímo třeba bazar od ALD (leasingovka). Tak budeš moc snadno porovnávat, někdy se ukáže, že auto třeba i s o 20 tis km více může být o 50% lepší. Nebál bych se cestovat do jiného regionu. Honza

Odkaz ke komentáři

jako auto super...to je asi poslední atmosferický benzín od škodovky co? Ale 2.0 v benzínu s pohonem 4x4...já ti nevím ...myslím, že budeš jezdit tak okolo 8,5-9l/100...záleží na kolik Km ročně to máš

KOnečně rozumné slovo ohledně financování :D ! Manuální klima, pokud jsi neměl žádnou bohatě stačí. Stejně by Ti stačila i 1,6TDI CR77kw, budeš mít po 1,6 55kW v benzínu pocit, že jsi v letadle. Výhodou 1,6 je, že je jich v nabídce hodně, dají se lehce najít pěkné kousky s rozumnými kilometry od r. 2011 s cenou do 250tis. Jsou to sice z 95% auta z leasingu, vím, že jsem to kritizoval, ale moc jiných možností u aut ca 4 letých není. Nevím odkud jsi, ale zaměřil bych se na bazary, které mají více stejných aut (koukal jsem např. DAVO, ale jistě jich je více i v jiných regionech) nebo přímo třeba bazar od ALD (leasingovka). Tak budeš moc snadno porovnávat, někdy se ukáže, že auto třeba i s o 20 tis km více může být o 50% lepší. Nebál bych se cestovat do jiného regionu. Honza

Tak určitě by 1.6 TDI stačila, ale když už tak už... objem je objem :-)

 

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři

Tak jsem se byl na ni v pátek podívat. Je to samozřejmě auto z leasingu.

Kde začít tentokrát?

 

Kultura chodu 2.0TDI CR je úplně, ale úplně jinde. Projev toho motoru je nesrovnatelný s tou haraburdou za 150 tis. Interiér je v perfektním stavu, nezničený...prakticky stále voní novotou. I v kufru a u rezervy je čisto.

 

Z venku jsem našel pár kosmetických vad...což najde člověk asi u každého a i když si koupí novou za 700 000, tak po jedné návštěvě parkoviště si ji odveze tak jako tak.

 

Auto jsme měli na zvedáku, spodek auta je taky ve velmi dobrém stavu, není odřený od ježdění po špatných cestách atd. Našel jsem jen ulomený kousek plastu co je přes výztuhu (podélník) za který se auto zvedá...teda za které zvedám současnou oktu já...Výfuk a vše ostatní odpovídá najetým Km.

 

Auto má vyleptaný VIN na všechna skla a zámek zpátečky...jsou k němu dva klíče + dva klíče od zámku zpátečky i s kartou...to mě potěšilo, protože to z fotek nebylo patrné a zámek zpátečky bych nejspíš co nejdřív řešil stejně.

 

Auto je obuté na zimákách zn. FULDA s velmi slušným (zánovním) vzorkem. Paradoxně to beru jako výhodu, protože, kdyby bylo na letních, tak bych stejně musel kupovat další měsíc zimní. Takhle bych odjezdil zimu na tom co tam je a letní řešil až na jaře.

 

Za ty kosmetické věci jsem vyjednal slevu 3000. Vzhledem k celkové ceně je to pár drobných...to je jasné. Takže bych ji měl za 292 000.

 

Rezervoval jsem ji na zálohu 5000 do příštího týdne. A teď dumám a dumám...

 

Jo ještě perlička. Mají tam kombíka v 1.6TDI. Za 209 000. To bych docela hodně ušetřil. Má najeto 170 000 a hned po usednutí jsem se octnul v káře pravděpodobně po kuřákovi s dost zničeným interiérem...takže sice levnější, ale ...

Odkaz ke komentáři

Ano nechal. Vlastně jsem ani nemusel, protože prodejce se do toho pustil sám ;)

 

- výměna chladiče klimatizace (netěsnost) - to je pravda ten je nový, ale vodní za ním jsou původní

- výměna tyčky stabilizátoru

- lakování pátých dveří, ale fasovaly se na to z materiálu akorát nápisy...tak nevím...

 

 

- no nejzajímavější položka: ve 14 000Km odtah do servisu, čištění palivového systému, zákazník natankoval omylem benzín.

Je to už před hodně Km, takže by se to do 114 000Km nějak projevilo. Tehdy to bylo v záruce, takže to tam nechal dotáhnout a vyčistit, protože v servisu by mu KO motor na záruku určitě nezbaštili.

Jako stát se to může a taky občas stává...já si taky budu muset dávat velký pozor, protože jsem 8 let zvyklej na zelenou pistoli :rolleyes:

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři

Dneska jsem byl u nás na Horáckém autodružstvu ve škodovce. Donesl jsem jim VIN a ještě jsme jednou prošli servisní historii.

Opravdu to sedí vše v systému s tím co mi bylo řečeno prodejcem.

 

Těch 114 000 Km je vypadá to poctivých.

V 80 000Km + ještě nové přední a zadní kotouče a přední destičky.

Jo a ta událost s tím benzínem místo nafty byla už ve 14 000Km...to jsem si blbě zapamatoval.

 

V servisu za vyjetí historie nic nechtěli...prý mám pak přijet na servis ;)

 

Tak ve středu jedu pro ni :wub:

Odkaz ke komentáři

Tak ji mám doma v garáži B)

 

Koupeno, vyřízeno za dopoledne. Ještě mi udělali předprodejní servis. Napastovali, vysáli interiér, zkontrolovali kapaliny, tlak v pneu... a dali ji pod střechu do autosalonu, kde se vyhřívala ve společnosti Audin.

 

Pak jsem s ní jel trasu Kyjov-Třebíč...zvykli jsme si na sebe celkem rychle. Nějak se mi z ní nechtělo ani vystoupit :wub:

Myslím, že dlouhozdvihová 1,6 byla dobrou průpravou na 2,0TDI CR. Co jsem tak stačil postřehnout, pod 1500 otáček dává zvukově najevo, že to není to pravé ořechové. Držel jsem ho okolo 2000 a pohoda i na spotřebu. Neletěl jsem jak dobytek, protože si to auto musí člověk přece jen osahat a sžít se s ním, ale ani brzda provozu. Spotřeba za cestu 4,8/100...velmi příjemné ;)

 

V Kyjově jsem do ní vzal Vervu od Benziny...ať se poměje. Fakt hroznej nezvyk tankovat po osmi letech naftu :D

 

Další nezvyk je ta "bezpečnostní pojistka". Bez vyšlápnutí spojky se nedá nastartovat. To beru jako OK. I 1,6 jsem startoval vždy s vyšláplou spojkou, ale tady ji fakt člověk musí došlápnout až dolů na doraz...nebo že by to začínal mít spínač spojky za sebou?? Máte někdo zkušenosti??

 

Drobný detail je, že po příjezdu domů jsem si vzpomněl na takový ten růžový papírový nesmysl nesoucí název osvědčení o měření emisí...k autu jsem ho nedostal. Pátral jsem po tom jak to s ním je a dověděl se dva názory. První, že není třeba, protože se už stejně od 1.1.2014 nevydává. No a ten druhý, že TK a emise byly dělané v roce 2012 a tak bych ho podle "starého" ještě mít měl... no a teď kde je pravda ?? :blink:

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...