Přejít na obsah

Chyby z diagnostiky


Karel4

Doporučené příspěvky

  • o měsíc později...

Readiness kód je stavové číslo označující stavy jednotlivých komponent ovliňujících spalování. Česky řečeno je to taková sjetina důležitých hodnot, kdy je hned přesně videt jestli je vše OK (samé 0) nebo něco špatně (někde je 1). Kód je osmimístný a význam jednotlivých míst následuje:

1 - zpětné vedení výfukových plynů
2 - vyhřívání lambda-sondy
3 - lambda-sonda
4 - klimatizace
5 - systém sekundárního přívodu vzduchu
6 - odvětrávání palivové nádrže
7 - vyhřívání katalyzátoru
8 - katalyzátor

Readiness 00000010 tedy znamená závada ve vyhřívání katalyzátoru..

 

Od 1.1.2017 a potom v roce 2019 to budem resit vsichni... neboj :)

Odkaz ke komentáři

I auto zcela bez závad nemusí mít samé 0 a může být v pořádku...to co všichni tvrdí, že to ukazuje na závadu není pravda. Je to jen stavová informace a po krátké jízdě jen nemuselo dojít k zahřání celého systému a pak je readliness kód nenulový. Opět ukázka, že někdo rozhoduje o něčem a nic o tom neví.

Odkaz ke komentáři

cez diag som urobil readiness kode malo som tam cez 6 jednotiek. po ukončeni testu všetko ostalo na 0 cely test trval asi 20 min.

Riesim to preto lebo ma čaka emisna a po prejdeni cca 300 km nahodi chybu motora a to zakaždym ked ju vymažem a chyba je to čo som pisal vysie vytvorit readiness kod alebo pretesnenie vyfukoveho systemu.

Kedze do toho testu som sa pustil a po ukončeni som mal SYSTEM OK a 8 nul predpokladam že lambdy aj katalizator a ostatne komponenty by mali byt v poriadku. takže asi mi ostava už len vyfukovy system prehliadnuť.


I auto zcela bez závad nemusí mít samé 0 a může být v pořádku...to co všichni tvrdí, že to ukazuje na závadu není pravda. Je to jen stavová informace a po krátké jízdě jen nemuselo dojít k zahřání celého systému a pak je readliness kód nenulový. Opět ukázka, že někdo rozhoduje o něčem a nic o tom neví.

Mas pravdu pri teste na Readiness musiš mat zahriaty motor na 80 stupnov pokial nie je už je tam 1 tka a aj katal. musi byt na 400 stupnov a pokial to nie je v danej hodnote dovtedy tam svieti 1 ka namiesto nuly

Odkaz ke komentáři

Zdravím vespolek - potřeboval bych radu zkušenějších.

 

Koupil jsem RS TDI Common Rail (CEGA)

 

Diagnostika ukazovala vadné čidlo teploty spalin (G235) - čidlo jsem vyměnil. Smazal chybu a zdálo se vše OK. Chyby pryč. Při následné jízdě jsem si ale všiml, že auto občas při zátěži opravdu hodně zakouří, což předtím nedělalo.

Kámoš mi poradil, že je možné, že to čidlo jak už delší dobu zlobilo, tak se mu jednotka přizpůsobovala a teď po výměně, že to dělá nesmysly = mám prý vymazat adaptační hodnoty, aby to najelo na tovární hodnoty.

 

To jsem učinil a auto opravdu přestalo kouřit, subjektivně se ten motor i lépe chová a má zřejmě i nižší spotřebu. Projížďka OK - žádné chyby.

 

Po dojezdu do garáže jsem vypnul klíček a po hcvíli zase zapnul a najednou - Motor do servisu a bliká žhavení.

 

Výpis chyb:

Úterý,26,Eervenec,2016,18:00:49:53940
VCDS verze: SVO 15.7.3 Biží na Windows 7 x64
www.vag-com.com

Addresa 01: Motor Labely: User\03L-906-022-CBA.clb
Objednací eíslo oídící jednoky: 03L 906 022 HE HW: 03L 906 022 GA
Systém a/nebo verze: R4 2,0L EDC G000AG 2841
Kódování: 0000078
Eíslo dílny: WSC 73430 000 00000
VCID: 6FE986F87E4FB84699-803A
4 závad nalezeno.

000611 - vstrikovaci ventil #1 (N30)
P0263 - 000 - mnozstvi/pomer chyba - Kontrolka závad ZAP
info o závadi:
Stav závad: 11100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Poeítadlo resetu: 255
Kilometry: 253584 km
Indikace easu: 0

info o závadi:
Otáeky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Napití: 12.01 V
Teplota: -90.0*C
Teplota: 39.6*C
Množ.vstoik.pal.: 0.0 mg/str
Provozní stav: 0000000

000617 - vstrikovaci ventil #3 (N32)
P0269 - 000 - mnozstvi / pomer chyba - Kontrolka závad ZAP
info o závadi:
Stav závad: 11100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Poeítadlo resetu: 255
Kilometry: 253584 km
Indikace easu: 0

info o závadi:
Otáeky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Napití: 12.01 V
Teplota: -90.0*C
Teplota: 39.6*C
Množ.vstoik.pal.: 0.0 mg/str
Provozní stav: 0000000

000626 - vstrikovaci ventil #4 (N33)
P0272 - 000 - mnozstvi / vyrvnana chyba - Kontrolka závad ZAP
info o závadi:
Stav závad: 11100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Poeítadlo resetu: 255
Kilometry: 253584 km
Indikace easu: 0

info o závadi:
Otáeky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Napití: 12.01 V
Teplota: -90.0*C
Teplota: 39.6*C
Množ.vstoik.pal.: 0.0 mg/str
Provozní stav: 0000000

000614 - vstrikovaci ventil #2 (N31)
P0266 - 000 - mnozstvi / pomer chyba - Kontrolka závad ZAP
info o závadi:
Stav závad: 11100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Poeítadlo resetu: 255
Kilometry: 253584 km
Indikace easu: 0

info o závadi:
Otáeky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Napití: 12.01 V
Teplota: -90.0*C
Teplota: 39.6*C
Množ.vstoik.pal.: 0.0 mg/str
Provozní stav: 0000000


Readiness: 0 0 0 0 1

======================================================

 

Divný je, že když chybu vymažu, tak po zapnutí klíčku opět okamžitě naskočí (bez nastartování motoru)
Auto jede normálně, startuje teplý i studený, necuká atd. Nezdá se mi, že by byly špatný vstřiky a navíc z ničeho nic hned všechny 4 - nějakej problém v nastavení?


A ještě bych měl jednu věc:

Byla vadná výbojka a xenon vpravo zhasínal - nahodilo to chybu a vypnula se nivelace. Koupil jsem nové výbojky, chybu jsem vymazal - nivelace opět naskočila a funkční, ale jednotka mi stále píše chybu "svetlomety nejsou serizeny". Světla svítí výborně a tam kam mají, ale nějak mi nejde tu jednotku přesvědčit, že už jsou seřízená a OK.

 

 

Úterý,26,Eervenec,2016,18:22:14:53940
VCDS verze: SVO 15.7.3 Biží na Windows 7 x64
www.vag-com.com

Addresa 55: Reg.sklonu svitel Labely: User\1T0-907-357.clb
Objednací eíslo oídící jednoky: 1T0 907 357
Systém a/nebo verze: Dynamische LWR 0003
Kódování: 0000007
Eíslo dílny: WSC 73430 790 00999
VCID: 74E3899417699B9E64-8020
1 nalezena chyba:

01539 - svetlomety nejsou serizeny
005 - zadne; nebo spatne zakladni nastaveni / prizpusobeni

======================================================

Díky za rady

 

Odkaz ke komentáři

Zítra mrknu na ten tlak. Včera jsem koukal i na hodnoty množství vstřikovaného paliva a ukazovalo to cca 9,02mg a na jednotlivých vstřikách rozdíly v rozmězí od cca -0,04mg na prvním po cca +0.32 mg na čtvrtém válci.

 

Spíš mě udivuje, že ta chyba naskočí hned aniž by se motor byť jen pohnul - spíš nějaká chyba v kalibraci ne?

 

Adaptační hodnoty jsem mazal - motor - přizpůsobení - kanál 00 - hodnota 000 - uložit

Odkaz ke komentáři

Sorry kluci - nebylo to z mojí hlavy a dělal jsem jen co mě bylo porazeno. Po výměně čidla to začlo občas kouřit jako prase, z čehož jsem dost znervózněl... mám to auto jen chvíli. Vymazáním adaptačních hodnot se to mělo upravit, což se taky stalo a auto už nekouří, akorát, že se zase podělalo toto. Všechno jsem rozhodně nenastavoval - nemám důvod ani znalosti se v tom zbytečně vrtat a sám od sebe už vůbec ne. Nepotřebuju ani lovit každýho koně, či něco tunit.

 

Čidlo samo že originál - skoro za 3 litry Škoda prvovýroba. Náhražky nemám v lásce.

 

Otázka je co teď s tím - jezdit a ono si to ty hodnoty zase nastaví a nebo s tím mám někam zajet na seřízení? Díky za Váš čas.

Odkaz ke komentáři

Tak jsem se na to dnes vrhnul, tak to sem píšu pokud by to někomu pomohlo.

 

Regulace světěl házela chybu, protože nějakej eman otočil páčku čidla na zadní nápravě na druhou stranu, takže to ukazovalo nesmysly. Po otočení páčky s táhlem na správnou stranu (doleva ke straně řidiče) už je vše OK a seřízení světel je bez problémů a funkční.

 

 

Co se týče motoru, tak kódování u vstřikovačů na kanálech 71,72,73,74 bylo u všech nastaveno na AAAABNL - proto to zřejmě házelo chybu množství/poměr atd.

 

Sundal jsem tedy kryt motoru a načetl IMA kódy ze vstřikovačů a nakódoval do jednotky - není to úplně košer na už ježděných vstřikovačích, ale lepší možnost stejně nemám (krom otestování vstřiků a vygenerování nových kódů). Chyby odtraněny a vše šlape jak má. Schválně jsem zkusil znovu vymazat adaptační hodnoty stejně jako jsem to udělal předtím a kódování vstřikovačů zůstalo správné a žádné další chyby se neobjevily, takže já jsem to nezvrtal, neboť kódování vstřikovačů se takto vymazat normálně nedá a opět to znamená, že se v tom někdo vrtal, než jsem to koupil. Takže díky moc za rady. Rolbař - tobě díky za krátké stručné a výstižné info bez nějakých keců okolo, které vedlo k původu problému.

Auto šlape a momentálně konečně kompletně bez chyb. Kdyžtak mi prosím dejte vědět, zda jsem to tak udělal v rámci možností správně. Díky

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
Návštěvník

Zdravím, potreboval by som poradiť s 2 chybovými kodmi

 

-00928 spinac centralniho zamykáni na strane ridiče - to je asi mikrospinač ? nesignalizuje mi ani na displeji ani sa nerozsvieti stropne svetlo ked otvorím ľavé zadné dvere, občas ich ani nezmakne až na druhý , treti krát

 

- 00105 signal centralniho zamykáni SAFE/LOCK strana ridiče - to nemám šajnu

 

Ďakujem za rady.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, prosím o zkouknutí chyb.

Auto netáhne, jakoby nefungovalo turbo

 

VCDS Version: Release 12.12.0
Data version: 20130910

Sunday,28,August,2016,19:39:36:62939

Chassis Type: 1Z (1K0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 69 72

VIN: Mileage: 143590km/89222miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: Malfunction 0010
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 021 LB HW: 03G 906 021 AN
Component: R4 1,9L EDC G000SG 9251
Revision: --H07--- Serial number: SKZ7Z0G4464856
Coding: 0000071
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 6ADB2423458A324E2A7-803F

2 Faults Found:
005784 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 001 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.39 V
Bin. Bits: 11101100
Bin. Bits: 11000000
(no units): 0.0

000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 143582 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:56:29

Freeze Frame:
RPM: 2352 /min
Speed: 59.0 km/h
Load: 51.8 %
Voltage: 13.91 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 1611.6 mbar
Absolute Pres.: 958.8 mbar

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No SW: 1Z0 907 044 R HW: 1Z0 907 044 R
Component: ClimatronicPQ35 110 0402
Revision: 00110021 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 4581B79F0C543D36E75-8010

1 Fault Found:
00229 - Refrigerant Pressure
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

dík

Odkaz ke komentáři

000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 143582 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:56:29

Máš to tu napsaný, Problém regulace turba. Možná ptoblém membrány aktuátoru, či regulační ventil.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

Zdravím, potreboval by som poradiť s 2 chybovými kodmi

 

-00928 spinac centralniho zamykáni na strane ridiče - to je asi mikrospinač ? nesignalizuje mi ani na displeji ani sa nerozsvieti stropne svetlo ked otvorím ľavé zadné dvere, občas ich ani nezmakne až na druhý , treti krát

 

- 00105 signal centralniho zamykáni SAFE/LOCK strana ridiče - to nemám šajnu

 

Ďakujem za rady.

takže, najprv som vymenil mikrospínač , maxidot mi začal ukazovat dvere ale chybu to neodstranilo, kupil som nový zámok, to nepomohlo , tak som rozobral vodičove dvere a skontroloval konektory ktoré idú do tej dverovej RJ, boli v poriadku ale nastriekal som tam pre istotu aj kontox a potom mi zmizli obe chyby plus este jedna ale nepamatam si cislo, otazka znie či toto mohlo sposobovať aj vybíjanie baterky kedže sa tá rj ako keby nevedela uspať , lebo aj PC ked som sa pokušal dostať do tej RJ mi zaseklo vždy teraz funguje všetko, bez problémov, na baterke som nameral kľudový odber 800 mA čo je pokrok oproti tomu predtým 4 Ampere :D ak mulitmeter ukazoval správne ... otázka je že po kolkých minutách je auto uplne uspaté? ...ak by dakto chcel mám jeden funkčný ĽZ zámok navyše

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o měsíc později...

musí se udělat základní nastavení snímače G85

ale je možné, že jednotka nebude spolupracovat se senzorem - kroužkem, se možná bude muset dát nový, dej to někomu, kdo ví, oč jde (ne zrovna autorizák)

A podle čeho se da zjistit s jakou jednotkou je ten kroužek kompabilni? Abych nemusel kupovat novej ,podvolantovku mám "novou" AQ a hlásí chybu snímače úhlu (kroužku)

 

Odesláno z mého VFD 700 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Přesně to znám, rodiče si koupili nového žigulíka, 2106 (1600) byl tehdy ten nejlepší. Postavili i kvůli němu novou dvougaráž a pod trámy na strop se natloukl heraklit (nebo jak se to jmenovalo) a udělala se hezmá stropní omítka. Asi po dvou letech co to bylo postaveno šel taťka jeden den do garáže (s autem se jezdilo tak 1x do měsíc, měli jsme ještě jiné) a strop o ploše  tak 3m2 spadl na auto. Nějací parchanti zvrchu vyžrali celý ten polistyrén, zůstala tam jen ta vrstvička rábicu a jednou to už nevydrželo ... . Takže náš klenot utrpěl pár šrámů. 
    • No ty kravo, tak to je teda stesti jako prase! 🙂
    • Příběh "Jak mi globální oteplování zachránilo auto". Protože bylo teplo, tak už jsem samozřejmě jezdil a měl jsem auto 3 týdny na dvoře... když nehlásí nějaky mordor nebo krupobití, tak to mám radši po ruce, když ta garáž není u bytu ... No, a jak ted hlasili a pripadny snezeni, tak jsem auto predminulou sobotu umyl a měl v plánu ho schovat ... přijedu ke garáži, otevřu a tam tohle překvápko ze stropu ... jakože, nevím, kdo při mě stál, ale fakt štěstí :-) Tak jsem zase odjel na dvorek, sníh nesníh ... lepší než mít na autě tohle... některý kousky byly silný tak 2 palce ... No a budu mít teda jinou garáž...
×
×
  • Vytvořit...