Přejít na obsah

Volvo S40 2,4i


TomasB

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Tak dneska udělány rozvody, nakonec ve Volvo autorizáku za 12 tyček. Jenže při tom zjistili, že mi praskla pružina na LP kole. By mně jeblo, celej podvozek udělanej, jediný co jsem nenechal vyměnit na základě jednohlasné shody mnoha lidí byly ty pružiny. Takže znova rozborka a sborka. Mám já wole smůlu, že se na mně lepí samé takové závady, co nejsou moc typické.

Kdy mně tuhle žena vezla, tak jsem si říkal, že jsem slyšel divnej zvuk, no tak to byla ta prasklá pružina. A ona jezdí a nic neřekne.

Odkaz ke komentáři

Ale ona mi přiznala, že občas slyšela nějaké chroupání, zejmna při vyjíždění z parkovacího místa. Tudle mně vyzvedávala a jel jsem jako spolujezdec a hned jsem jí říkal co to bylo za zvuk. Takový lehký loupnutí. Vrtalo mi to hlavou co to bylo. No tak už to vím. Odlomil se skoro jeden závit, ten při těch rozvodech vytáhli pryč a pak mi ho jen ukázali. Takže musím objednat nový obě pružiny a donutit Míru, aby t vyměnil. Ale sere mně to, protože jsem je zvažoval taky vyměnit, ale panovala obecná shoda, že to je zbytečný, že pružiny drží...No a ono né. Už jsem koukal, že ty dražší stojí necelých 1500/ks, ve Volvu skoro 4 tis/ks.

Odkaz ke komentáři

Nikdy jsem do auta takhle neinvestoval jako do tohodle. A je to hlavně tím motorem, že je to fajn auto, tak se ho snažím udržovat pořád v dobré kondici. Holt už to vypadá, že s námi bude ještě dlouho, když už jsem za poslední rok-rok a půl do toho nacpal. Sice přišly tydle dvě nestandardní závady, ale já mu to odpustím. Dneska jsem se s tím zase svezl, trochu jsem to osolil a je to prostě paráda.

Odkaz ke komentáři

Ono ani ty pružiny nevydrzej věčně ... Bych to spis viděl na únavu stářím, mně praskla jedna po 12 letech na autě a taťkovi zrovna tak jedna letos, po 11 letech. A kilometrově máme dost odlišnej nájezd (já tak o 150t km víc) ... Mně to prasklo v kalíšku tlumiče ... on je tam sice odtokovej kanálek, ale něčím jsem ho měl přicpanej, tak to zas tak dobře neodtíkalo ... no a bylo to hned na pohled pěkně zrezlý v tom místě, kde se to zlomilo

Odkaz ke komentáři

Jediné auto, u kterého mi přední pružina nepraskla je žigulík. Ale to je dané typem nápravy a zadním náhonem. U předohrabů mi pružina praskla u Felicie, Berlinga i čtyřkolky O2. Vyměnit se je vyplatí určitě obě . Taky mi říkali, že stačí jen jedna (u Berlinga), ale do roka praskla i ta druhá. Od té doby měním vždy pár. Honza

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Kua, mně mrdne, ještě nejsou vyměněné pružiny(snad příští víkend) a máme tady další závadu.P0171 příliš chudá směs. Tak jsem s tím byl ve Volvu, tam to hned odlapili co je příčinou(během 5s) a za 2 týdny jde na operaci k panu doktorovi. Přisvává vzduch do podtlaku. Respektive v motoru je takovej podtlak, že s nastartovaným motorem nejde otevřít víčko oleje. Takže celej ten kus co je ventil na odsávání z motoru, tak půjde vyměnit. Náhradní díly bratru něco přes 8 tis. mínus 25% Volvo sleva na staré krumply + práce, takže ve výsledku asi osmička. Plus po těch pružinách ještě od nich budu chtít geometrii a ještě konečně zrealizujeme tu svolávačku co je kvůli brzdového válce na mém VINku. To je ale zadara. Začínám mít dilema, už se to dostalo do let a letos teda zlobí pěkně. Jak byl celou dou klid, tak letos bych ho nakopnul do výfuku :jelen: Má jediný štěstí, že má ten suprovej motor a přivřu oči.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Hotovo, ta pikačovina na regulaci sání z klikové skříně vyměněna, vlastně se mění i celej filtr box + hadice. Nechal jsem tam zase krásných 8.317,- zlaťáků. No a jelikož byl motor nějakou dobu vystaven nadměrnému podtlaku, tak to přicucávalo gufera směrem dovnitř ze strany od zrovna vyměněných rozvodů a vzlínal tam tudy olej, jak jinak než na rozvody. Tak to celý vyčistili, odmastili a bratru za měsíc se koukneme, jestli si ty gufera sedly zpátky jak mají, nebo se to zase bude muset rozhrabat a gufera vyměnit. Asi by to mělo být OK, ale pokud to tam někde bude prosakovat, tak je to zase další sranda tak za bratru 6-8 tis.

Geometrii mi neudělali, protože se jim rozbila mašina, nekomunikovali jim čidla a přivolaném technikovi se nepovedlu tu mašinu na geometrii opravit, takže příště.

Při kontrole na tu svolávačku co mám, tak zjistili že patřím do té série co se má měnit brzdový válec + nějaké pikačoviny, ale to je na vrub Volva a vlastně to nemusí být vůbec špatně, protože budu mít novej brzdovej válec + další věci naokolo a řekl bych, že tím pádem asi budou muset vyměnit i brzdovou kapalinu :) To taky není tak úplně špatně.

Odkaz ke komentáři

Včera jsem nakouknul k rozvodům, jestli tam bude nebo nebude olej. No a zdá se, že si gufero sedlo jak má a už to prosakovat přestalo po výměně toho odsávání. Takže zatím spokojenost a doufám, že to tak bude i po větší porci km. Teď vlastně čekáme co to udělá po větším nájezdu.

Jak bylo to odsávání z motoru pojebané, tak to strašně vakuovalo motor a to si přicuclo gufero a ono pak netěsnilo.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak nakonec tam ten olej přeci jen trochu prosakoval, tak jsem to dal dneska do Volva na výměnu gufer a řemene, aby to náhodou neprdlo, když to bylo od oleje. Bude to sice stát nějakou nezanedbatelnou kačku, ale bude to jak má být. No a ačkoliv to bylo objednaný předem, tak mi kolem poledne volali, že zjistili, že jim chybí nějaký díl a že to bude až v pondělí. No to mně dost nasrali, tak jsem volal řediteli a nakonec teda na víkend půjčili S80 2,4D za symbolickou 1 Kč za den. Manželce se to líbí a co jsem to projel, tak to vůbec nejede špatně. Ba naopak. Papírově to má stejné kW jako moje Mondeo, tedy 120kW, ale zcela zřejmě to jede mnohem lépe. Dlužno dodat, že ale spotřeba je citelně větší než u Mondea. Ale jako jede to fakt mnohem živěji. Holt objem ničím nenahradíš. Jen teda ruční brzda tam je fakt strašná, je tam 4. pedál, ten se zašlápne nohou a levou rukou se odjišťuje pod volantem. No to je pěkně chujový systém. To musíš nejdřív dát neutrál, pak zašlápnou, pak zařadit rychlost, levou rukou uvalnit a rozjet se. Možná jen nezvyk, ale příjde mi to strašné.

Odkaz ke komentáři

Mňo, tak hotovo a další osmička tam padla. Nicméně se zase pašáci předvedli, nevím proč, ale přilili tam 1,5 litru oleje, přitom ho teď budu měnit a auto jsem tam dával s olejem na čtvrtině mezi riskama. Každopádně jsem ještě u nich zkontroloval hladinu oleje a bylo tak 1-1,5cm nad horní ryskou. Takže auto šlo zpět na dílnu a odsávalo se. Mám takovej pocit, že kvůli servisu si v Dekomu nový auto nekoupím. Dokonce začíná hlodat červík pochybnosti, jestli ten problém s vadnou "bandaskou" odsávání a následná výměna a po ní nutnost výměny gufer náhodou nebyla jejich práce. Asi ne, ale ten červík pochybnosti tady už je.

Jinak jsem se dneska svezl novou V90, přijeli pro mně tímto a nabídli projížďku. Je to pěkný, jede se s tím fajn, ale uvnitř neskutečně málo místa pro řidiče. Připadal jsem si tam jako ve stíhačce, protože ten středovej tunel je tak masivní. Podle mně zbytečně zabírá místo, podobně jako to má Pepa v Jaguáru. Jinak nádherně tichý, jede to krásně, paráda. Ale fakt jsem si připadal jako ve stíhačce, obklopenej matrošem okolo. Tam snad ani řidič při ostré jízdě nemůže cestovat i bez sportovních sedaček, protože není kam. Neumím si představit třeba Olafa nebo Pala, že by se tam vůbec vešli.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...