Přejít na obsah

oprava zatuhlého motoru stěračů zadního okna octávie combi


pavel71

Doporučené příspěvky

vycvakneme krytku na stěrači a povolíme 8smičku matku na hřídelce stěrače

upraveny_Obraz0486.jpg

poté bud stahovákem nebo lehce kývavým pohybem nahoru dolů demontujem stěrač

upraveny_Obraz0487.jpg

poté otevřem páté dveře a vycvaknem ten krycí plast

upraveny_Obraz0489.jpg upraveny_Obraz0488.jpg

odpojíme konektor s motoru stěračů

upraveny_Obraz0493.jpg

dále povolíme a vytočíme 3ks 6tek matek držících samotný motor stěračů

upraveny_Obraz0494.jpg upraveny_Obraz0496.jpg

a motor vytáhnem ven s pátých dveří

upraveny_Obraz0497.jpg

na ponku si motor otočíme výkem nahoru a povolíme a vytočíme 7 torxů 10ka a sundáme víko pozor na těsnění víka at si ho zbytečně nepotrháte :rolleyes:

upraveny_Obraz0498.jpg upraveny_Obraz0499.jpg

tak a ted trochu operace musí se vyklepnout ta hřídelka a dost záleží na tom v jakým je to stavu dost často je to tam tak přirezlý že to de ven jen horko těžko a už se mi i stalo že mi ta umělá hmota praskla,

upraveny_Obraz0501.jpg upraveny_Obraz0507.jpg

v tý umělý hmotě sou 2 futýrka jedno dole druhý nahoře stane se že to přirezne k hřídelce a de to ven s tý umělý hmoty i futrama pak se musí futra stáhnout ošmirglovat hřídelka a futra zevnitř opilovat tak aby běhala volně na hřídelce poté se futra zpět vmáčknou za použití třeba vteřinovýho lepidla do tý umělý hmoty

upraveny_Obraz0504.jpg upraveny_Obraz0505.jpg

dále si za pomoci 2 tenčích šroubováků vyndáme převodový kolo

upraveny_Obraz0502.jpg

ze spoda na kole je vodivá dráha pro doběhový kontakty tu očistíme a vemem jemným smirkem

pod kolem se nalézají 2 samotné doběhové kontakty ty též očistíme jemným smirkem a pokud je třeba napružíme

upraveny_Obraz0506.jpg

poté to začnem skládat nezapomenem to vše namazat plastickou vazelínou-uložení převodového kola,lehce vemem i ozubení kola,nacpem vazelínou tu umělou hmotu s futýrkama,máznem lehce hřídelku a i ten její ozubenej převod namažem a rozhejbem musí jít volně,já lehce mažu i těsnění víka-poté zašroubujem víko otřem s motorku zbytky vazelíny a namontujem motor do 5tejch dveří nacvaknem konektor z vrchu nasadíme a seřídíme ramínko stěrače utáhnem a zacvakneme krytku poté vyskoušíme jak to běhá pokud je vše v pořádku nacvaknem krycí plast dveří a slavíme vítěztví :pivo:

upraveny_Obraz0511.jpg

ještě poznámka pokud má někdo motorek a v něm odstřikovač postup je stejný jen je třeba bejt opatrnější při vyklepávání hřídelky v žádným případě netlouci na tu trysku odepsali byste jí :wallbash: já to klepal ven pomocí nasazenýho trubkovýho klíče a samozřejmě před sundáním odpojíme hadičku odstřikovače B)

a druhá věc pokud by někomu při vyklepávání hřídelky praskl ten plast

upraveny_Obraz0503.jpg

mě už se to povedlo taky tak to neni až taková tragédie prasklé kusy odmastit vzít vteřinákem dát k sobě stlačit a po obvodu od spoda nahoru vtavit za pomocí pistolové pájky pár závitů slabšího měděného drátu osobně to mám odskoušený na zadním stěračovém motorku s vw passat kde se mi při vyklepávání ta umělá hmota rozlítla na 3 kusy :D

a nebo sehnat jiný :D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Tak dneska vyzkoušeno. U OII je to to samý, jen trochu jinej tvarm ale mechanizmus je úplně stejnej.

Jen se mi stala taková nemil věc. Když jsem mechanizmus vyndaval trochu se mi rozpad a nevšiml jsem si jak je posazené ozubené kolo resp. kontakty na spodní hraně.

Mořil jsem se s tím asi tři hodiny a vyndal jsem to a zase nandal zpět do auta snad tisíckrát, ale správnou polohu ne a ne trefit. Stěrač mám cca o 45stupňů zvedlej od hrany, vžycky "couvne" jakoby na nulu a vrátí se zase na těch 45stupňů. Ve dohromady udělá celej půlkruh, ale to couvnutí mě sere.:wallbash:

Odkaz ke komentáři

 

post-19031-0-64730700-1348760368_thumb.jpg

 

 

Kontakty na OII jsou trochu jinak. Jsou oba vedle sebe a jen plíšky který koukaj z toho plastu. Kroužek na ozubeným kolečku je skoro stejný. Dneska jsem to měl zase rozebraný ale neměl jsem u sebe ani foťák ani mobil abych vyfotil.

Ať dělám co dělám pořád mi stěrač nejdřív couvne, ikdyž ho dám do úvratě.

Odkaz ke komentáři

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=94808

todle je origo nastavení po té co sem to rozebral

osobně sem se stím co píšeš na zadním motorku ještě nesetkal v předu když se todle stane stačí přímo na motorku povolit to krátký táhlo nechat udělat motorek krok s doběhem a znova nastavit stěrače a utáhnout táhlo na motorku stěračů takže soudím že na tom zadku to bude podobný akorát musíš trefit polohu toho umělohmotnýho kola v němž je zasazeno to táhlo mechanismu pohonu tý hřídelky

když máš sundanej zadní stěrač a pustíš motorek necháš ho doběhem dojet a pak teprv našteluješ rameno stěrače je problém stejný??

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Při rozborce jsem sundal i elektromotůrek a při zpetnej montáži jsem ho dal obráceně. Toť vše. No na ránu. :wallbash:

Byl jsem z toho mimo, že mi pracuje takhle debilně tak jsem nad tím dumal několik dní a tohle bylo to jediný co mně napadlo. Všechno ostatní jsem už zkoušel různě popřehazovat a bez výsledku.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 8 měsíců později...

díkes za návod.se mi začal stěrač zasekávat při zpětném chodu v 1/3.pak se ozvalo bouchnutí a stěrač dojel.jsem to celý vyndal, sundal víčko a pěknej humus.několikrát prostříkal uvolňovačem a čističem,naflákal vazelínu a vrazil zpátky.venku jsem to teda měl asi 3dny a průběžně vystříkával.převody ani čep jsem nevyndaval.uvidíme, jak dlouho to bude chodit(pak holt dojde na rozborku).

post-31389-0-49395100-1398804420_thumb.jpg

post-31389-0-45939900-1398804433_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No tak tomu moc dlouho nedávám. Vyndej to rozeber znovu a mechanizmu celej vyndej( zřejmě budeš muset použít i malý násilí - platovou paličku) a pořádně vyčisti technickým benzínem. Osička která prochází ven bude pravděpodobně vyrezlá takže doporučuji očistit jemným smirkem a pořádně namazat - já volil vaselinu Mogul A00. Je to sice trochu hustší ale o to účinější. Drží a nepustí vodu. Dovnitř mechanizmu už můžeš dát jakoukoli vazelínu. Je to práce tak na dvě hodinky i s kávou.

Upraveno uživatelem Mirouch76
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o měsíc později...
  • o rok později...

Tak počitám,že letos to vydrží a na zimu to možná rozdělám.Teď na to neni čas ani chuť.A stejně asi přijdou dozadu tmavý folie, takže když se stěrač kousne, tak mě to zas tak vadit nebude,vykuchám ho a někdy možná opravím.Každopádně až se rafne, tak to tady dám určo vědět.

Tak dneska ráno stěrač přejel tempem raněného důchodce na druhou stranu okna a další pohyb vzdal. Vylezu ven, že s nim zkusim hejbnout a to jsem neměl dělat. Ten hajzl mi zůstal v ruce. Vyhaknul jsem pružinu, odpojil hadicku ostřikovače a vyhodil, co s nim taky dál, že jo. Odpojil konektor z motoru pro sichr a zabývat se tím budu až na jaře.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zdravím všechny, přidám se do tohoto vlákna, se stejným problémem, nefunkční zadní stěrač, po zapnutí se otočil na 1/3 a konec. Jedná se o OCT II Combi.

Měl jsem stejný problém jako předchozí chlapáci, ovšem po rozebrání jsem zjistil, že na rozdíl od ostatních nemám zarezlou osu, ale po proměření motoru byl problém právě v něm.

Rozebral jsem motor a zjistil jsem, že mám zatavené uhlíky v tom plast. vedení, takže nebyly pohyblivé a nebyly ,,opřené,, o rotor. Uhlíky jsem vysunul, vše pořádně obrousil, mech. díly namazal, seskládal a motor jede jak nový. Divil jsem se, že ty mech. díly nevěděly nic o rzi, byly jak nové.

Akorát s čim byl největší ,,problém,, vysunout rameno stěrače z osy motoru, kolem je sklo a není se do čeho zapřít. Jinak ostatní byla celkem sranda.

Přikládám foto, omlouvám se za zhoršenou kvalitu fotky zrovna toho problémového dílu.

http://www.rajce.net/a14138653

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

U mne se projevovala nečinnost stěrače náhodně.Minulý týden přestal fungovat úplně.

Kabely v průchodce nepolámané/napětí v patici v pořádku i proti kostře.

Proběhla demontáž.Samotné sundání ramínka za pomoci rychlo vyrobeného stahováku proběhlo bez problému.

IMG_20180401_181633.jpg.c0f7efcf69645d1b317e52dd0973dfb5.jpg

Hřídelka nepřidřená.

Umělé napojení na 12V bez známek funkčnosti

Po demontáži zadního krytu pohonu jsem zjistil nedoléhavost kontaktů.

Napružil jsem kontakty a provedl test.

IMG_20180401_153207.jpg.50958f5a592b7915ce87f91dca6d2352.jpg

IMG_20180401_153221.jpg.5e2a48145a3c5f13f6981fe05e3091a3.jpg

Vše funguje bez problému.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zdravím, taky se podělím o zkušenosti, mám O1 combi, 1998 a stěrač s ostřikovačem.
Stěrač mi začal chodit jak důchodce na přechodu, jednou najel doprostřed a nic, zpátky na začátek dojel po dvou dnech... Nebyl čas a garáž, tak se chvíli nepoužíval a pak už se nehnul... Dostal jsem se k opravě (jako nemechanik) až před 2 týdny...

První problém byl sundat rameno z toho tisicihranu, spíš jsem nevěděl jak viklat aby hrubá síla nepusobila špatným směrem... Nakonec jsem se trefil a sundal (budu ještě rozebírat, tak to vyfotím pro další mě podobné).

Kryt mechanismu má skrz přípojku na ostřikovač, která se nechtěla pohnout, takže to zase bez hrubé síly nešlo vytočit kryt na stranu a sundat (trochu jako ježek v kleci)...

A pak to nejlepší na konec, prostor mechanizmu byl jako nový, jak bych ho včera přinesl z továrny, všude plno vazelíny, paráda... Ovšem konec hřídele, co jde ven, už kolem těsnění byla vidět rez. Nožem jsem těsnění ohýbal a postupně vyplachoval rez wdckem, co to šlo a pak hurá ke svěráku... Problém s tryskou, abych ji nezničil jsem vyřešil nasazením koncové matice a širokým ořechem, a klepal... Nejdřív lehce, postupně přidával sílu až nakonec jsem musel vzít pořádné velké kladivo a s vědomím, že něco nepřežije to toho trisknul... Povolilo... Naštěstí rez byla spíš nahoře kolem těsnění a prvního futra, které zůstalo na místě, takže plast sice trochu popraskal, ale zůstal pohromadě... Čištění a broušení už byla pohoda, druhé spodní futro drží zpět na místě i bez lepidla... Všude jsme narval plno vazelíny a komplet vrátil do auta... Jenže nic, stěrač se ani nehne... Takže mě čeká ještě jedna rozborka a kontrola kontaktů a motorku... Při té příležitosti nafotím hlavně pro ty, kteří mají ještě ostřik skrz hřídel...

Btw, konec trysky je výklopný a byla docela sranda ho nastavit, aby neříkal přes celou kapotu až na přední sklo ? Při správném natočení by to mohla být dobrá pomsta neukaznenym cyklistům ?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...