Přejít na obsah

Problém se startem motoru - nenastartuje


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny.

 

Předem se omlouvám, pokud se někomu zdá, že zakládám duplicitní téma, ale na své otázky jsem přesnou nebo přibližnou odpověď nenašel, tak zakládám zvlášť téma.

 

Mám O1 combi; 1,9 TDi66 kW; r.v. do 03/1999; typ motoru AGR a z ničeho nic mám problém se startováním. Poslední 3 dny mi auto stálo venku, kdy teploty byly max -3°C. Když jsem auto parkoval, vše bylo v naprostém pořádku. Dnes ráno jsem sedl do auta, startuju 1x, 2x, 3x - 6x a nic. Startér točil OK, kdy cca po čtvrtém pokusu v autě cosi zacvakalo a vymazaly se budíky s hodinama atd (to už se mi jednou stalo loni v zimě při startu při -25°C), ale točit při dalším pokusu dál šlo, kdy jsme to po tom 6. pokusu vzdal. Vzhledem k vymazání budíků mě napadla baterka, protože tam je už asi 4-5 let. Koupil jsem novou, vyměnil a motor ne a ne naskočit.

To už jsem zkoušel jen 2x, kdy jsem zjistil, že průhledná hadička od palivového filtru k čerpadlu je uvnitř úplně suchá a bez nafty. Palivový filtr ještě nemá najeto ani cca 6tis km na běžné motorové naftě (Benzina TopQ a Čepro). Zkontroloval jsem pojistku pal. čerpadla a ta je OK. Ve filtru nafta je a tak zkrátka nevím co je za problém. Jsem si 100% jist, že nafta před těmito starty bez problému do motoru šla a nebyl žádný problém.

Motor snad normálně žhaví, všechno se zdá být ok. Ještě mě napadla jedna otázka a to, zdali to nemůže být nově udělanými a seštelovanými rozvody - jsou tam asi 14dní.

 

Zkoušel jsem "poslouchat, co dělá auto" při otočení klíčku do polohy rozsvícení kontrolek žhavení atp a zjistil jsem, že auto je úplně totálně v klidu a není slyšet žádný zvuk - je tam ticho jako v hrobě. Nejsem si jistý, jak moc hlučelo čerpadlo před problémem, ale myslím, že před startem by mělo být slyšet, ne?

 

Doufám, že se najde někdo, kdo by mě trochu navedl co s tím udělat.

 

Díky za rady a uvítám jakoukoliv pomoc

 

PS: Prošel jsem snad všechna fora na netu a s tímto konkrétním případem jsem se nikde nesetkal, tak se omlouvám, pokud někdo někde něco podobného najde.

 

 

Díky všem!

Odkaz ke komentáři

já bych to napíchnul na diag, to s vymazáním budíků by se ti mělo ukázat (napadlo mne - nevymazaly se ti spíš po přendání baterky?)

 

pak jestli máš moc vzduchu za paliv filtrem a nic do motoru neteče, tak jestli ho nemáš zavzdušněný. Ono už teoreticky by si další naftu pak čerpadlo nemuselo nasát a proto ti to třeba nechytá. Tzn je dost nafty? není někde něco poškozené po vedení paliva?

 

Beru to teda podle zkušenosti se zavzdušněním, motor mohl točit jak chtěl ale nenaskočil

Odkaz ke komentáři

V nádrži mám necelou polovinu, takže nafty je bez pochyby dost.

 

Co se týká vymazání budíků, tak ty se skutečně vymazaly při těch dlouhých startech na staré baterce, takže tam asi došlo k tak rapidnímu poklesu napětí, že se to zkrátka vymazalo. Samozřejmě, že se mi ještě vymazaly i při výměně baterky, ale to je věc druhá.

 

Jinak, nemělo by se to odvzdušnit samo, když je v palivovém vedení vzduch?

Odkaz ke komentáři

Tak jsem vyzkoušel následující a stále vozidlo nestartuje - už si nevím rady.

 

- výměna palivového filtru včetně zpětného ventilu vedení paliva

- zalití přívodní hadičky k čerpadlu (čerpadlo ji při pokusu o start zchrouplo, ale nestačilo to)

- sundal jsem hadici sání a do sání jsem při startování "foukl" freon - resp. sprej s freonem s benzínovou frakcí, aby motor chytl a chytlo se čerpadlo, kdy to vypadalo, že se chytne, ale nakonec se nepovedlo

 

při sundané hadici sání jsem zjistil, že klapka sání je stále na plno otevřená, takže asi i tady bude chyba, ale na start motoru by to nemělo mít vliv, ne?

 

Poradí někdo, kde to zkoušet dál?

Odkaz ke komentáři

Tak problém vyřešen následovně

 

- pravděpodobně byl "jen" zavzdušněný palivový systém a odešly dva žhaviče

- dále jsem pro jistotu vyměnil palivový filtr včetně zpětného ventilu

- při opravě jsem rovnou využil odstávky auta a vyčistil jsem totálně zasraný EGR ventil

 

Jinak, na odvzdušnění čerpadla jsem použil to, že jsem do něj skrz přívodní hadičku "napumpoval" naftu - neměl jsem pumpičku, tak jsem to tam stříkal injekční stříkačkou a potom jsem to tam dostával dost "humusácky" tlakem vzduchu z pusy, takže jsem si na naftě řádně pochutnal. Dal jsem tam cca 4-5dcl nafty dokud to v čerpadle bublalo a pak jsem to zkusil natočit a hle, auto se nakoplo i přes nefunkční dvě svíčky, které jsem změřil a vyměnil až následovně. Už jsem viděl, že to bude něco horšího, ale naštěstí to dopadlo dobře. Teď už auto běhá jako švýcarský hodinky, takže pohoda.

 

Díky foru za spoustu informací, které jsem se dočetl, jinak bych se s tím trápil asi déle ...

 

Zdar všem

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Mám ten istý problém, ale mne naveľa naštartuje (81kW) - na štvrtý pokus. Menil som rozvody auto chitilo, krasne ide. Ale ak stojí viac ako 2 hodiny systém sa zavzdušňuje. Momentálne som vymenil tesnenie na spätnom ventili, ale stale ten istý problém. Momentálne idem meniť spätný ventil.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...