P_K Odesláno Leden 2, 2013 Sdílet Odesláno Leden 2, 2013 U motoru 1,9 TDI (typ BJB) 4 roky staré, pravidelně servisované (po 15-ti tis. km), nepřečipované Octavie (jsem 1. majitel) mi při 190-ti tis. km praskla ojnice u 3. válce. Zjistil jsem, že tato závada není ojedinělá. Je známo, čím je tato závada způsobena? Vzhledem k ceně nového motoru budu muset sehnat motor starší. Potřeboval bych vědět, které motory jsou z tohoto hlediska rizikové, abych se vyhnul opakování stejné závady. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gumin Odesláno Leden 2, 2013 Sdílet Odesláno Leden 2, 2013 Nejsi jedinej a ani poslední, komu se to stalo. Zatím nikdo neurčil přesnou příčinu tohoto jevu. Někdo tvrdí přetaženými šrouby na ojnici, někdo zase vada materiálu. Sám mám BXE MR2008 od novoty, najeto cca 90 tis a s úpravou kolem 170 koní. Snad se mě tato závada vyhne. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
P_K Odesláno Leden 2, 2013 Autor Sdílet Odesláno Leden 2, 2013 Údajně se tato závada vyskytuje hlavně na třetím válci?! Co může být důvodem? jiné chlazení tohoto válce? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gumin Odesláno Leden 2, 2013 Sdílet Odesláno Leden 2, 2013 Možná máš pravdu, ale těch příčin může být několik. Taky jestli je údaj na tachometru pravdivý. U nás je to národní sport stáčet km a může jít o únavu materiálu. Je to asi na delší diskuzi, nejsem v tomto oboru technicky zdatný. Dávám autu vše co potřebuje a doufám, že tímto tomu předejdu. Když ne, tak to opravím s použití dílů motorů ASZ/ARL a budu zase jezdit dál. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Alessi Odesláno Leden 2, 2013 Sdílet Odesláno Leden 2, 2013 .... mám taky BJB + chip najeto 215tis. a zatím dobrý. Občas se to prý stává, ale jak už tu zaznělo nikdo přesně neví proč :( 0 Citovat Odkaz ke komentáři
PROCHY603 Odesláno Leden 2, 2013 Sdílet Odesláno Leden 2, 2013 Zlomena ojnica. LINK: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=110100&postdays=0&postorder=asc&start=0 0 Citovat Odkaz ke komentáři
formis85 Odesláno Leden 4, 2013 Sdílet Odesláno Leden 4, 2013 Asi tě moc nepotěším ale myslím, že je jedno jakej typ 77kw z hlediska spolehlivost zvolíš (BLS, BXE,....). Měli jsme 4 roky starý BLS najeto poctivých cca 150tkm a také jsme měli problém na 3tím válci. Někde se píše, že začne ukapávat vstřik, někde že jsou přetažené šrouby na ojnici.... je to ruzné, ale těch případů je strašně moc.... Drtivá většina je právě na 77kw. Když by jsi dával jinej typ, tak si nejdřív nech poradit jeslti s tím při montáži nebudou problémy.... dávali jsme BXE za BLS a držáky na motoru byli jiné... museli jsme si vyrábět redukce, držáky a taky musíš na bloku přebušit kód motoru. Jo a ještě má BXE udajně nepatrně větší trysky protože je bez DPF. Nejlepší je sehnat stejnej kód motoru jakej jsi měl. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest jdublejt Odesláno Leden 10, 2013 Sdílet Odesláno Leden 10, 2013 najviac problémv bolo z ročníkmi 07-08, tak tým by som sa pri kúpe motora vyhol. (pozri ci mas na bloku (pod vekom ventilov napravo)Germany alebo Poland 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Liapor Odesláno Leden 15, 2013 Sdílet Odesláno Leden 15, 2013 U motoru 1,9 TDI (typ BJB) 4 roky staré Možná ted plácnu hloupost,ale jseš si jistej tím kodem motoru?? Já měl za to že BJB (EURO3) se dělaly do roku 2006 a ne do 08/09 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Rolbař Odesláno Leden 16, 2013 Sdílet Odesláno Leden 16, 2013 BJB byl ve výrobě 02/04 - 10/08 samo nebyl po celou dobu určen do všech zemí 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Oskar Odesláno Leden 16, 2013 Sdílet Odesláno Leden 16, 2013 Dneska sem se na to ptal jednoho fundovanýho člověka a říkal že se to dělo od 07 až 08 a to proto že přestali dávat olovo do šál a ty se mázli. A to vše kvůli ekologiji Je to jako vždy levá ruka neví co dělá ta druhá. Ale kyž se to stane při málo najetých km tak na opravu přispívá Škodovka. Jo a motory BXE tak u nich se to nestává a prej je to držák na moc kilometrů!! Taky ho mám tak snad dobrý. Ale zapoměl sem jakej kod to byl . Nevím jistě ale BJB. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
P_K Odesláno Leden 17, 2013 Autor Sdílet Odesláno Leden 17, 2013 Možná ted plácnu hloupost,ale jseš si jistej tím kodem motoru?? Já měl za to že BJB (EURO3) se dělaly do roku 2006 a ne do 08/09 Je to tak. Byl to reexport. P. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
DIAGNOSTIK. Odesláno Únor 12, 2013 Sdílet Odesláno Únor 12, 2013 Kdyby někdo potřeboval kompletní motor BXE, tak jeden je.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Dexter_M Odesláno Duben 19, 2013 Sdílet Odesláno Duben 19, 2013 Zdravím, o popisovaném problému jsem nevěděl, ale nedávno jsem našel toto (naskenovaný článek ze světa motorů): https://www.dropbox.com/s/9dl0vidzxqp2u52/problemTDI2008bxe.pdf Kamarád z autorizovaného servisu mi potvrdil, že se s tím již setkal u 2 aut - kompletní výměna motoru, takže jsem neváhal a všechny šrouby si nechal vyměnit. Octavia ii. - r.v. 2008 s ozn. BXE. Bohužel prý nejde zjistit, zda tam ten problém byl nebo ne, ale jistota je jistota. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
P_K Odesláno Duben 19, 2013 Autor Sdílet Odesláno Duben 19, 2013 V mém případě byl problém v materiálu na šálách ojnice. Na šálách klikovky bylo vše OK. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest jirka lhotas Odesláno Únor 2, 2015 Sdílet Odesláno Únor 2, 2015 Údajně se tato závada vyskytuje hlavně na třetím válci?! Co může být důvodem? jiné chlazení tohoto válce? Je úplně jedno jestli je motor poland, nebo germany, mě se rozlitli oba, vždy bxe, prošonek na 3 válci a němec na 2. Takže srace, po výměně původního motoru jsem pojezdil cca 3 měsíce a už jsem zase turista a golf v r 08 o5 na zahradě v koprivach Je úplně jedno jestli je motor poland, nebo germany, mě se rozlitli oba, vždy bxe, prošonek na 3 válci a němec na 2. Takže srace, po výměně původního motoru jsem pojezdil cca 3 měsíce a už jsem zase turista a golf v r 08 o5 na zahradě v koprivach 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Kocina Odesláno Únor 5, 2015 Sdílet Odesláno Únor 5, 2015 (upraveno) Ja mám BLS 2007 a nechal som sruby vymenit, stálo to 50€ a mám kludné spanie. Upraveno Únor 5, 2015 uživatelem Kocina 0 Citovat Odkaz ke komentáři
danikd Odesláno Únor 5, 2015 Sdílet Odesláno Únor 5, 2015 No pro klidny spani jsi mel vymenit i saly, protoze naprosta vetsina co menila ( vcetne me ) je mela pekne sedrete. A dle Etky se opravdu ke konci vyroby BXE davali jine, takze nejpravdepodobnejsi zavada je v tom ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest MichalGuzzi Odesláno Únor 21, 2015 Sdílet Odesláno Únor 21, 2015 Koupil jsem Octavií bxe s najetymi 110000 první majitel Serviska LL olej dle záznamu max 20000 na olej,horní šály sedřený na měděný podklad.Spodni jako nový.Dal jsem nový se šroubama.Tak snad bude vše v pořádku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Rolbař Odesláno Červen 29, 2015 Sdílet Odesláno Červen 29, 2015 (upraveno) Trošku to tu oživím, takto vypadájí šály z BXE 2008/20. týden výroby, pravidelný servis 130 000 km Upraveno Červen 29, 2015 uživatelem Rolbař 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marian.marcin Odesláno Červenec 1, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 1, 2015 Za 5 min. 12 hod. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Rolbař Odesláno Červenec 2, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 2, 2015 a pro zajímavost: 1,6 CAYA má totožné číslo dílu šálů jako BXE, BLS, BKC, BJB, teď sem rozebral tu potkanou z Golfa MR10 190t km a jsou zde už ty samé jako sem dával tzn výrobce Kolben Smidth, prakticky bez opotřebení....... takže závěr je jasný, destrukcí trpí jen motory osazené šály 045105701B a 045105701D výrobce je nějaký TH..... osazení těchto šálů je náhodné od MR08 - 10 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marian.marcin Odesláno Červenec 2, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 2, 2015 Dobré info mám motor 09 takže vana pôjde dole dík. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mesievocko Odesláno Červenec 4, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 4, 2015 Cau, mam octavii 1.9 TDI 77kw 2008 praskla ojnice na 4 valci, moto nastesti prezil, jen potreba vymeny ojnice a sal. Praskla pri nizkych otackach, z motoru rachot jako kdyz mlatite kladivem do kolejnice, myslel sem ale ze to auto pudu zapalit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Rolbař Odesláno Červenec 4, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 4, 2015 kolik km najetoa dej pak foto, jak praskla a jak vypadají šály 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dominik58 Odesláno Červenec 5, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 5, 2015 Možno to sem nepatrí ale aká je poruchovosť 1.9 s kodom motoru BKC?dík. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
danikd Odesláno Červenec 5, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 5, 2015 Ty same saly, takze jestli to mas 08-2010, tak vymenit vcetne sroubu ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dominik58 Odesláno Červenec 5, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 5, 2015 Je to rok 2006 ma najazdené 214 000km a okrem rozvodov tam nebolo menené nič zatial ani moc olej nežere taha celkom fajn a štartuje na otočenie. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
danikd Odesláno Červenec 5, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 5, 2015 Precetl jsem o tom hodne a o zadne 2004-2006 nevim ... je mozne ze najaka kvuli spatnemu mazani, ale kvuli salam ne... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dominik58 Odesláno Červenec 5, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 5, 2015 Počul som že ked už je staré turbo tak môže z ničoho nič zožrať všetok olej a je po srande je to pravda,moje je ešte pôvodne. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.