Přejít na obsah

Prasklá ojnice


Doporučené příspěvky

U motoru 1,9 TDI (typ BJB) 4 roky staré, pravidelně servisované (po 15-ti tis. km), nepřečipované Octavie (jsem 1. majitel) mi při 190-ti tis. km praskla ojnice u 3. válce. Zjistil jsem, že tato závada není ojedinělá. Je známo, čím je tato závada způsobena? Vzhledem k ceně nového motoru budu muset sehnat motor starší. Potřeboval bych vědět, které motory jsou z tohoto hlediska rizikové, abych se vyhnul opakování stejné závady.

Odkaz ke komentáři

Nejsi jedinej a ani poslední, komu se to stalo. Zatím nikdo neurčil přesnou příčinu tohoto jevu. Někdo tvrdí přetaženými šrouby na ojnici, někdo zase vada materiálu. Sám mám BXE MR2008 od novoty, najeto cca 90 tis a s úpravou kolem 170 koní. Snad se mě tato závada vyhne.

Odkaz ke komentáři

Možná máš pravdu, ale těch příčin může být několik. Taky jestli je údaj na tachometru pravdivý. U nás je to národní sport stáčet km a může jít o únavu materiálu. Je to asi na delší diskuzi, nejsem v tomto oboru technicky zdatný. Dávám autu vše co potřebuje a doufám, že tímto tomu předejdu. Když ne, tak to opravím s použití dílů motorů ASZ/ARL a budu zase jezdit dál.

Odkaz ke komentáři

Asi tě moc nepotěším ale myslím, že je jedno jakej typ 77kw z hlediska spolehlivost zvolíš (BLS, BXE,....). Měli jsme 4 roky starý BLS najeto poctivých cca 150tkm a také jsme měli problém na 3tím válci. Někde se píše, že začne ukapávat vstřik, někde že jsou přetažené šrouby na ojnici.... je to ruzné, ale těch případů je strašně moc.... Drtivá většina je právě na 77kw. Když by jsi dával jinej typ, tak si nejdřív nech poradit jeslti s tím při montáži nebudou problémy.... dávali jsme BXE za BLS a držáky na motoru byli jiné... museli jsme si vyrábět redukce, držáky a taky musíš na bloku přebušit kód motoru. Jo a ještě má BXE udajně nepatrně větší trysky protože je bez DPF. Nejlepší je sehnat stejnej kód motoru jakej jsi měl.

post-1900-0-48384300-1357296236_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Dneska sem se na to ptal jednoho fundovanýho člověka a říkal že se to dělo od 07 až 08 a to proto že přestali dávat olovo do šál a ty se mázli. A to vše kvůli ekologiji :wallbash: Je to jako vždy levá ruka neví co dělá ta druhá. Ale kyž se to stane při málo najetých km tak na opravu přispívá Škodovka. Jo a motory BXE tak u nich se to nestává a prej je to držák na moc kilometrů!! Taky ho mám tak snad dobrý. Ale zapoměl sem jakej kod to byl . Nevím jistě ale BJB. :huh:

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
Guest Dexter_M

Zdravím,

o popisovaném problému jsem nevěděl, ale nedávno jsem našel toto (naskenovaný článek ze světa motorů): https://www.dropbox.com/s/9dl0vidzxqp2u52/problemTDI2008bxe.pdf

 

Kamarád z autorizovaného servisu mi potvrdil, že se s tím již setkal u 2 aut - kompletní výměna motoru, takže jsem neváhal a všechny šrouby si nechal vyměnit.

 

Octavia ii. - r.v. 2008 s ozn. BXE. Bohužel prý nejde zjistit, zda tam ten problém byl nebo ne, ale jistota je jistota.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
Guest jirka lhotas

Údajně se tato závada vyskytuje hlavně na třetím válci?! Co může být důvodem? jiné chlazení tohoto válce?

Je úplně jedno jestli je motor poland, nebo germany, mě se rozlitli oba, vždy bxe, prošonek na 3 válci a němec na 2. Takže srace, po výměně původního motoru jsem pojezdil cca 3 měsíce a už jsem zase turista a golf v r 08 o5 na zahradě v koprivach

Je úplně jedno jestli je motor poland, nebo germany, mě se rozlitli oba, vždy bxe, prošonek na 3 válci a němec na 2. Takže srace, po výměně původního motoru jsem pojezdil cca 3 měsíce a už jsem zase turista a golf v r 08 o5 na zahradě v koprivach

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
Guest MichalGuzzi

Koupil jsem Octavií bxe s najetymi 110000 první majitel Serviska LL olej dle záznamu max 20000 na olej,horní šály sedřený na měděný podklad.Spodni jako nový.Dal jsem nový se šroubama.Tak snad bude vše v pořádku.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

a pro zajímavost: 1,6 CAYA má totožné číslo dílu šálů jako BXE, BLS, BKC, BJB, teď sem rozebral tu potkanou z Golfa MR10 190t km a jsou zde už ty samé jako sem dával tzn výrobce Kolben Smidth, prakticky bez opotřebení.......

 

takže závěr je jasný, destrukcí trpí jen motory osazené šály 045105701B a 045105701D výrobce je nějaký TH..... osazení těchto šálů je náhodné od MR08 - 10

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...