Přejít na obsah

Prasklá ojnice


Doporučené příspěvky

no je to tak, měnila se ojnice pouze jedna a to za tu odlehcenou za tu mohutnou, jedna klika, vsechny hydra, dvojhmota jeta, gufera, to je vse. zavada byla takova ze se vydreli kluzna ložiska a na prvnim listu to narazelo do hlavy, ujeto asi 40km na toto. puvodne jsmesi mysleli, ze jsou v hajzlu hydra

pockat ti blbe popisuju, ojnice, ja tomu rikam klika, tak ta je stejna jako ty ostatni, ta ojnicni hridel je mohutnejsi?

ta hridel muze byt mohutnejsi, kdyz ma stejny zdvih? mozna jste me videsili zbytecne?

Odkaz ke komentáři

Tak, platí tedy, že se měnila nová klika (tedy kliková hřídel) a 1 nová ojnice, zůstaly 3 původní ojnice a všechny 4 písty? To nebude tedy jednoduchý, klika musí odpovídat ojnicím+pístům, určitě jsi se všiml těch závaží na klice. Takhle je složenka, to už by jste asi měli dát i zbylé 3 ojnice a všechny písty nové, tedy ty jeté. Podle fotky jste tedy dali modernější=olehčenou kliku, k tomu musí pásnout příslušné odlehčené ojnice+písty. Víc se napsat nedá.

Odkaz ke komentáři

Hm, tak jsi sice dostal robustnější kliku a 1 ojnici, ale díky těm původním odlehčeným ojnicím a pístům ta klika musí dostávat pěknou čočku, teď ani jeden válec (příslučná hmota kliky vs. ojnice+píst) není váhově odladěn tak jak by měl být. Nejsem motorář, ale tohle bude problém, bude jistě třeba vyměnit minimálně ty tři ojnice za robustnější shodné s tou 1 již namontovanou, co se týká pístů to je otázka, musí se porovnat hmotnostně s těmi, na který je klika a ojnice postavená. No a do toho pak budeš řešit soft ... Jakej ročník mělo být to BLS, z kterýho se braly díly?

 

No, tohle bych tomu expertovi hodil na hrb a trval na složení tak, jak to má být. Ale obávám se, že toho nebude schopen. Průšvih je, že je to chuťovka, do který se teď asi nikomu nebude chtít. Uvidíš, třeba se někdo ozve. Ale uvažovat v tomhle stavu o prodeji je myslím bláhový, teď to musi bejt dobrej "maslostroj" ...

 

 

Odkaz ke komentáři

takze to pro jistotu shrnu, muj motor BXE, vymenena klika z motoru Bls, vymenena ojnice z motoru BXE, ktera je vahove stejna jako moje 3originaly. pisty jsou původní BXE. tim ze je klima tezsi, muze byt problem s cim? software? nebo to zkurvi motor znova? auto normalne jede. jen je vic hlucnejsi nez bylo, ale ne nijak extrémně.

Odkaz ke komentáři

Hele nejlepsi co udelas bude, ze to das nekomu kdo motory dela a vyzna se v nich. I laik prijde logickou cestou k tomu ze auto i kdyz jede a mozna i lip neznamena ze s kombinaci co tam mas bude jezdit dal. Ty uz si mel stesti v tom ze se ojnice jen ohla a nerozmrdala blok. Nepokousej svoje stesti znova a nech to udelat nejakym odbornikem a ne domacim kutilem jako ted ...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři

V těch klikách je bordel už od koncernu samotnýho, takže to ti řekne jen ten, kdo to dělá často a ví. Ale popisovaný projev motoru mluví sám o sobě, jak to bez řešení provedené "opravy" asi dopadne... Tu ojnici jste tedy vážili a porovnali s těmi původními? V tom bude asi jádro problému. I pro měniče v autorizáku jejich DP uvádí jen požadavek na výměnu ojnic v sadě, nikdy jednotlivě. O párování kliky a ojnice nepíšou nic, nechávaj to na aktuální data v ETKA ... Ale znalej mecháno říká k těmhle odlehčenejm verzím "Všechno je tam poddimenzovaný ani písty nemaj chladící kanál pro olej jak býval ojnice jsou slabé a klika tak o 1/3 lehčí než třeba v ATD" a "ořezaná klika po inovaci která je lehčí k lehčím pístům a ojnicím zřejmě se díky tomu líp roztáčí ale díky kvalitě ojnic šroubů a dvouhmot zase nevydrží to co staré TDi a TDi PD" ... No a pak to páruj ...

 

Měli jste to na diagu, jak vypadaj ty množství na jednotlivé válce, měřeno na volnoběh, případně zvýšený volnoběh? Ale jistě to jen potvrdí výrazné rozdíly.

 

V jakým kraji to řešíš? Je to samozřejmě na reklamaci, ale pokud se s expertem nedomluvíš, koukni se po forech, snad Ti někdo pomůže.

Odkaz ke komentáři

Na diagnostice je vše OK, hodnoty v normálu, otáčky jsou na 850, ojnice je vážená a je stejná, jen ta klika je prostě robustní, takže myslíte reklamovat? a co mám dělat, nemohl jsem tu kliku z BXE sehnat, tak jsem sehnal z BLS, frajer co mi jí prodával , říkal že to ničemu nevadí, že to už dělal taky a že jim to vše maká, bohužel byl z ruky, jinak bych ho to nechal udělat, byl to motorář. Jinak tohle řeším v ústeckém kraji.

Ale jak říkám, není to prostě ono. Myslel jsem, že když vyměním šály a hydra, tak to bude ještě lepší a ono hovno.

Odkaz ke komentáři

Oznacenie neviem, olej od novoty meneny po 15tkm, auto servisovane s maximalnou starostlivostou.

U mna primarny dovod bol ze loziska uz sa len lepia, tak sa odlepene rozhodlo pozriet ako pracuje motor :)

 

šály se nelepí, drží díky napružení sevřením obou půlek ojnice.... jediný rozdíl oproti starší konstrukci je absence záseku, který zabraňoval protočení kolem osy

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím všechny octavkáře :-),

 

chtěl jsem se zeptat je tady někdo z okolí OV popř. OL kdo má zkušenosti s nějakým servisem s preventivní výměnou OJNIČNÍCH ŠÁL A OJNIČNÍCH ŠROUBŮ .... zatím kde jsem všude volal tak spíše negativní ohlas....že by preventivně nic nedoporučovali... a jinak že to výjde snad na 20 000 a více...

 

OCTAVIA 2, R.V. 2008 77KW, BXE, 177 000 KM

 

Díky za info :-)

Odkaz ke komentáři

Servis ti neporadim, ale tam kde jsi se ptal bych uz nesel ... jinak saly jak sezenes cca 3000 + 80Kc/1ks sroubu + olej + olej. filtr a cca hodka, dve prace ... do 5000Kc by jsi se mel vejit ... a i autorizaky, byt neofiko, moc dobre vedi ze ten nesmyl ze to je sroubama uz neplati a ze je NUTNE vymenit saly... a ty jsi zrovna rocnikove a kilometrove v takovem tom rizikovem rozmezi, kdy to dela dirku do bloku :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...