Přejít na obsah

Tempomat - adaptivní ACA i klasický


Doporučené příspěvky

Nová generace tempomatu, která udržuje rychlost i během řazení. Staré verze se vypnuly po vyšlápnutí spojky, pří. po doteku pedálu brzdy. Nová generace umožňuje i se zapnutým tempomatem řadit a vypíná se buď při zásahu systému ESP či při brždění. Vždy má řidič možnost systém vypnout i pomocí páčky - buď jej krátkodobě vyřadit z činnosti, či jej vypnout úplně (OFF).

 

Ke spuštění slouží klasicky páčka blinkrů, kdy se tempomat zapíná horním tlačítkem -A- (z pozice OFF do pozice ON) a nastavováním z boku - tlačítko B- se zvyšuje/snižuje rychlost. Ovládání je tak identické jako např. v případě Fabií či Octavií II.

 

 

Tempomat_OIII-packa.jpg

 

 

POZOR!!!! Neplést tento tempomat s adaptivním tempomatem ACA (Adaptive Cruise Assistant). U vozů Volkswagen je systém adaptivního tempomatu znám pod pojmem ACC - Adaptive Cruise Control.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...
  • o měsíc později...

Zajímalo by mě, jak přesně funguje ACC v kombinaci s Front assistantem. Nenašel jsem na to nikde uspokojivou odpověď. Front assistant by měl automaticky brzdit až do úplného zastavení. Jak to tedy funguje napříkald v kolonách? Po zapnutí tempomatu se tedy auto samo rozjíždí i z nulové rychlosti a poté samo opět zastaví?? Někde jsem ovšem našel, že tempomat funguje až od 30 km/h :/

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zajímalo by mě, jak přesně funguje ACC v kombinaci s Front assistantem. Nenašel jsem na to nikde uspokojivou odpověď. Front assistant by měl automaticky brzdit až do úplného zastavení. Jak to tedy funguje napříkald v kolonách? Po zapnutí tempomatu se tedy auto samo rozjíždí i z nulové rychlosti a poté samo opět zastaví?? Někde jsem ovšem našel, že tempomat funguje až od 30 km/h :/

 

ACC/Front Assist má pracovní rozpětí 30-160km/h. Pouze v případě vybavení vozu převodovkou DSG dokáže vůz např. v kolonách automaticky zastavit a následně se i sám rozjet. Pak je tedy rozpětí 0-160km/h.

Odkaz ke komentáři

Zdravím, mě by zajímalo, zda bude později možné k "Front assistentovi" dodělat ACC. Chtěl jsem totiž ACC na RS, ale mají teď ve Boleslavi nějaké restrikce ohledně ACC, a proto dodací lhůta 18 týdnů. Pokud si vyberu pouze F.Assistenta, tak 8 - 10 týdnů. Popravdě se mi tak dlouho čekat nechtělo, proto jsem zvolil variantu kratší pouze s f. assistentem. Navíc ACC je asi mnohem lépe využetelný v případě DSG. Moje tajné přání je, že když už mám snímací čidlo, tak by to nemusel být takový problém dodělat, třeba i v origo servise...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

spíš by mě zajímalo jak moc budě těžké dodělata ACA k normál tempomatu...

 

k normál tempomatu to nepůjde.

 

Zdravím, mě by zajímalo, zda bude později možné k "Front assistentovi" dodělat ACC. Chtěl jsem totiž ACC na RS, ale mají teď ve Boleslavi nějaké restrikce ohledně ACC, a proto dodací lhůta 18 týdnů. Pokud si vyberu pouze F.Assistenta, tak 8 - 10 týdnů. Popravdě se mi tak dlouho čekat nechtělo, proto jsem zvolil variantu kratší pouze s f. assistentem. Navíc ACC je asi mnohem lépe využetelný v případě DSG. Moje tajné přání je, že když už mám snímací čidlo, tak by to nemusel být takový problém dodělat, třeba i v origo servise...

tady by už něco možná i šlo, ale ofiko cestou přes to nikdo nepůjde. Tzn. v nejbližší době téměř nerealizovatelné.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Dobrý den.

Mám Škodu Octavii III 2.0 TDI Elegance a chci se zeptat.

Týdne najedu cca 1 300 km a převážně po dálnicích, tudíš s tempomatem. Ale zaříná zlobit. Tempomat mívám stále zaplý, i když né třeba aktivní. A stává se mi, že se mi z ničeho nic aktivuje a buď drží rychlost, kterou jsme po povolení plyn. pedálu měl naposledy, nebo dokonce sepne a i když nedržím pedál, tak přidává rychlost. Dnes se mi to stalo opět. Když ho sám aktivuji na určitou rtychlost, tak se to nezmění a problém nenastane. Při dnešní cestě po odpočinku mi zahlásil chybu, skočila kontrolka vadného tempomatu a nešel vůbec zpustit. Po dalším odpočinku už zase fungoval, bohužel však spínal stejně, jako předtím.

Na 15 000km se s tímto problémem určitě připomenu a chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nemá podobnou zkučenost.

Jinak předem dík za odpověď.

Petr

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Dobrý den.

Mám Škodu Octavii III 2.0 TDI Elegance a chci se zeptat.

Týdne najedu cca 1 300 km a převážně po dálnicích, tudíš s tempomatem. Ale zaříná zlobit. Tempomat mívám stále zaplý, i když né třeba aktivní. A stává se mi, že se mi z ničeho nic aktivuje a buď drží rychlost, kterou jsme po povolení plyn. pedálu měl naposledy, nebo dokonce sepne a i když nedržím pedál, tak přidává rychlost. Dnes se mi to stalo opět. Když ho sám aktivuji na určitou rtychlost, tak se to nezmění a problém nenastane. Při dnešní cestě po odpočinku mi zahlásil chybu, skočila kontrolka vadného tempomatu a nešel vůbec zpustit. Po dalším odpočinku už zase fungoval, bohužel však spínal stejně, jako předtím.

Na 15 000km se s tímto problémem určitě připomenu a chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nemá podobnou zkučenost.

Jinak předem dík za odpověď.

Petr

 

Mam tu istu octaviu 2.0 TDI elegance, dodana v decembri 2013, naj. 9000km a ten isty problem. Je to pekne o hubu, naposledy mi zacala octavia sama pridavat vcera v meste v kolone ked sme isli 50km/h, skoro som potlacil auto predomnou. Uz vidim ako to vysvetlujem policajtovi preco som narazil do auta predomnou :-( V stvrtok som objednany do servisu, tak uvidim ako sa k tomu postavia. Inak okrem tempomatu, mi v pravidelnych intervaloch hlasi poruchu laveho xenonu, 1x vypisal uz poruchu aj praveho ale nastastie stale svietia, a parkrat uz prestal fungovat start-stop system.

martin

 

Odkaz ke komentáři

Bol som dnes v servise. Chybu identifikovali ako mechanicku chybu v packe pod volantom a tvrdia ze opravili, packu nemenili. Uvidime ci bude oprava definitivna. Xenon a start stop je podla servisu OK..........update 19:45....tak neodstranili, zajtra rano volam do servisu.

Odkaz ke komentáři

Kde si bol, u ktorých babrákov v autorizovanom servise? Ak je mechanická závada páčky, tak jednoznačne výmena na záruku. Takisto ked hlási výpadok xenónu, bude zapísaná chyba v jednotke. Majú na to TPI, číslo 2036229/1 ešte z januára, akurát by to majstri mohli mať aj naštudované... Odkáž im, že ich pozdravuje after sales oddelenie importéra a nech sa tešia na tohtoročný audit!

Odkaz ke komentáři

Danubiaservice v BA. Pozdravy odovzdam :-)

Dnes 26/3 bolo auto v servise, pozitivna sprava: tempomat aj xenon budu vymenene, resp. v pripade xenonu predpokladam budu postupovat podla vyssie uvedeneho TPI.

negativna sprava pre mna: zavady neodstranene

Zvysok story je asi do inej diskusie - napisem ked budem mat cas a bude to uzavrete..

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

@lancelote taky tomu trošku nerozumím, proč by to nemohlo jenom udržovat rychlost a nad 160km/h zobrazit na rádio či na maxidotu hlášku, že nefunguje front assistant...

 

ano 160 je většinu času dostačující, ale často mám tempomat i na 180-185km/h....

Upraveno uživatelem marekczek
Odkaz ke komentáři

Marku, je to o prioritách:

 

buď chceš jet na tempomat 200 a mít oči na šťopkách, anebo tam prdneš 160 a jedeš vcelku v pohodě a do cíle dojedeš o chlup později, se spotřebou nižší o 10% a docela svěží ;)

A hláška, že kdo chce adaptivní tempomat nad 160 si má koupit audi je fakt na vysoké úrovni... :rolleyes:

 

Ono valit např. v Tuaregu 210 na ACC a nechat jej samostatně brzdit už je hodně nekomfortní; ty brzdový zásahy pak jsou hodně intenzivní. A to i přesto, že můžeš v infotainmentu auta (i u OIII ;) / Car-Nastavení-Asistenční systémy-Adaptivní tempomat) nastavit citlivost ACC/ACA mezi Normál / Sport / Eco. Podle zvoleného programu se mění razance brzdění i zrychlování.

Odkaz ke komentáři

Proč to není konfigurovatelné? Třeba zrovna nechci používat (hustota provozu např. ještě nevylučuje použití tempomatu, ale ACC už má hodně hysterických zásahů) ACC i v těch 150-160, ale jen chci ať to samo drží rychlost, nechápu proč to nejde oddělit.

 

Já jsem stejně svěží ať už jedu 160 nebo 180 :P , rozdíl v soustředění je minimální, ono když ti tam něco vběhne tak jako tak už s tím nic nenaděláš, akorát u té 180 nebo 200 ty následky budou horší. I když si myslím, že penál to bude tutově ve všech uvedených rychlostech.

 

Pro mě z toho vychází jen závěr, že ACC není pro mě, aspoň dle popisu co jsem k tomu četl.

Odkaz ke komentáři

Lanci, jaké hysterické zásahy? To specifikuj ;)

 

Ono rozdíl ve svěžesti to teda nebude; protože jedeš-li porci kilometrů v jednom zátahu 160 nebo 180, a pak vylezeš a máš stát např. před lidma, nebo zatěžovat hlavu (soustředění, jednání, prezentace atp.), tak z vyšší rychlosti budeš víc vyšťavenej. Rozdíl v soustředění minimální fakt není; ale nebudu se s tebou přít ;)

 

A k těm nehodám: budeš-li mít adaptivní tempomat, tak ten udělá ještě pokus o nouzové brždění, tj. dojde ke snížení nárazové rychlosti. U obyč tempomatu, nebo vlastní nohy, nestihneš ani reagovat a budeš bourat v nesnížené rychlosti.

 

A udělat rozhodnutí jen na základě čtení textů je dosti škoda, ale každého vlastní rozhodnutí. :)

Odkaz ke komentáři

a co ti mám na to napsat? když chceš 6 vál, tak zase musíš koupit audi nebo vyšší modely od VW, to samý u tohohle senzoru.

Ano vím jak to v tuaregu dobržduje, celkem jsme se podělali do kalhot. mám tam vyzkoušenej i lane asistent a mrtvý úhly...

Jak sem psal, většinou máš opravdu tempomat do 160km/h, ale minimálně večer když se vracím tak 180 je ideální rychlost, když není velký provoz, jenom vždy pustíš plyn, když někoho dojedeš pro bezpečnost.

Právě když jedu rychleji, tak neusínám, ale tohle má každý jinak.

 

ano s lancelotem souhlasím, nevím proč to nejde oddělit a radar dyžtak vypnout, třeba se dočkáme v příští generaci :)

Upraveno uživatelem marekczek
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...