Přejít na obsah

Tempomat - adaptivní ACA i klasický


Doporučené příspěvky

U předchozího auta jsem měl tempomat normální, te´d adaptivní, tak mohu srovnávat.

 

U adaptivního, obzvláště když je trochu provoz, tak nastavení udržované vzdálenosti (lépe řečeno časové konstanty odstupu) je trochu pofidérní. Drží vzdálenost a musím se plynem přiblížit více k vozu přede mnou, protože jinak za mnou začnou být nervozní, zdá se jim, že mám před sebou moc místa. Když tu časovou konstantu snížím na minimum, tak k těm autům přede mnou zase najíždí na můj vkus až moc a podvědomě držím nohu nad brzdou a jsem ve střehu. Pokud jsem v levém pruhu a auto přede mnou uhne doprava, tak povel ke zrychlení nastává na můj vkus trochu pozdě. Manuálně bych plyn přidal i dříve, když už vidím, že se chystá uhnout. Pak je na můj vkus trochu "cukaný", tzn. že dojíždí dost daleko na plno a pak poměrně prudce brzdí. A to i v ECO modu. Obrovská výhoda je, že ho spojka nevyřazuje (měl jsem a mám manuální převodovku).

 

Manuální tempomat v případě, že se blížím k autu přede mnou, tak vyhodím ručně tempomat a vlastně plynule dojíždím k autu přede mnou. Když to auto uhne, ťuknu do páčky a začne zrychlovat, i když opět se zpožděním proti noze. Nevýhoda je, že člověk musí pořád tu páčku obsluhovat.

 

Shrnutí. V případě auta s manuální převodovkou je adaptivní tempomat vynikající na dálnici s malým provozem. Je potřeba dostatečně včas chodit do levého pruhu, v případě potřeby se tam nožně přidá trochu plynu, pak se jednoduše ubere. Automatické dobržďování je pohodlné, je to o zvyku. Dá se s tím sžít a pak je to nádherná jízda. Bohužel trochu nebezpečně návykové když pak člověk zase vleze do auta s tempomatem normálním :o

Odkaz ke komentáři

Lanci, jaké hysterické zásahy? To specifikuj ;)

 

Ono rozdíl ve svěžesti to teda nebude; protože jedeš-li porci kilometrů v jednom zátahu 160 nebo 180, a pak vylezeš a máš stát např. před lidma, nebo zatěžovat hlavu (soustředění, jednání, prezentace atp.), tak z vyšší rychlosti budeš víc vyšťavenej. Rozdíl v soustředění minimální fakt není; ale nebudu se s tebou přít ;)

 

A k těm nehodám: budeš-li mít adaptivní tempomat, tak ten udělá ještě pokus o nouzové brždění, tj. dojde ke snížení nárazové rychlosti. U obyč tempomatu, nebo vlastní nohy, nestihneš ani reagovat a budeš bourat v nesnížené rychlosti.

 

A udělat rozhodnutí jen na základě čtení textů je dosti škoda, ale každého vlastní rozhodnutí. :)

 

Prostě to brzdí v momentě, kdy já bych ještě nebrzdil, je to nastavené na jistotu, stejně jako parkovací senzory - které řvou 30 cm od překážky, což je při precizním parkování na nic.

Ad soustředění, já prostě jsem více unavenější když se courám pomalu, než když to fičí.

Vyšší rychlost je náročnější, to nepopírám, ale nemám subjektivní pocit, že nějak markantně, teď se bavíme o rychlostech do 180+- km/h, 200 a výše, to už je jiná.

 

Ok, určitě bude elektronika rychlejší a zašlápne to dřív jak člověk (ten to to nezašlápne vůbec), to je nepochybné, ale stejně kolizi nezabrání a zmírnění následku nevím, nevím. To bych musel vidět, jak se to v těchto situacích chová, což normálně neuvidím.

 

Osobně nemám důvěru v elektroniku (je fajn, věci ulehčuje ale je i nespolehlivá a nedá se ji věřit), z toho právě pramení můj negativní přístup k těmto různým asistentům.

 

Pozor, neřekl jsem, že ACC nechci, jen mi z toho popisu vyšel závěr, že pro mě není vhodný a spíš by mě rozčiloval. Toto se nerovná rozhodnutí. Třeba nakonec objevím jeho kouzlo, i když třeba u děšťového senzoru jsem ho tedy do teď neobjevil.

Odkaz ke komentáři

U adaptivního, obzvláště když je trochu provoz, tak nastavení udržované vzdálenosti (lépe řečeno časové konstanty odstupu) je trochu pofidérní. Drží vzdálenost a musím se plynem přiblížit více k vozu přede mnou, protože jinak za mnou začnou být nervozní, zdá se jim, že mám před sebou moc místa.

 

To není problém auta, ale našich řidičů nervově labilních řidičů, kteří mají dojem že 5m je ideální odstup při 130km/h :wacko: a ve městě ti stačí pro jistotu i 1m.... :palec: .... to se ti v německu až na vyjmky nestane.... navíc ti tam za to hrozí tučná pokuta...

 

Já doufám, že se u nás konečně přestane řešit, že někdo překročil o 5km/h povolenou rychlost - tam kde je vidět 1km daleko před auto, a někomu dojde, že většina lidi absolutně něví, co to je udržování bezpečné vzdálenosti od auta před nimi... :wallbash:

 

Prostě to brzdí v momentě, kdy já bych ještě nebrzdil, je to nastavené na jistotu, stejně jako parkovací senzory - které řvou 30 cm od překážky, což je při precizním parkování na nic.

 

Ano zvuk je už cca 30cm od překážky souvislý.... ale na display je poslední červaná linka cca 6-7cm od překážky, takže podle čidel u OIII se dá parkovat naprosto precizně... vyzkoušeno v podzemních garážích u zdi....

Odkaz ke komentáři

oni ty senzory vyšší obrubníky berou sporadicky, jsou to ty obrubníky, ke kterým parkuješ předkem a o pár mm se nevejdou pod nárazník a když necháš stát auto před, tak trčí z řady a hrozí potencionální naboření zadku Směrem tam ani nic nemusíš zaregistrovat, ale při zpětném vycouvání to pak odrbeš, obzvlášť, když k tobě do auta někdo přisedne, vlastní zkušenost ....

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři

oni ty senzory vyšší obrubníky berou sporadicky, jsou to ty obrubníky, ke kterým parkuješ předkem a o pár mm se nevejdou pod nárazník a když necháš stát auto před, tak trčí z řady a hrozí potencionální naboření zadku Směrem tam ani nic nemusíš zaregistrovat, ale při zpětném vycouvání to pak odrbeš, obzvlášť, když k tobě do auta někdo přisedne, vlastní zkušenost ....

 

Tak zaparkujes pozadu ne? :) Uz sem na minulejch obou octavkach odrel predni naraznik o obrubnik a to sem na druhy mel predni parkace a ty to taky nezaregistrovali..Takze ted s moji snizenou uz k obrubniku zasadne parkuju zadem a mam klid ;)

Odkaz ke komentáři

Tak male zjisteni: v uzkych stavbach s zeleznymi svodidly muze dojit ke kratkodobemu samovolnemu vypnuti tempomatu. Stalo se mi to 2x v dlouhych stavebnich usecich (16 a 24km) jetych z duvodu vysokeho provozu ve dvoumetrovem levem pruhu. Zhruba po 14km vyskocila hlaska o docasne nefunkcnosti. Nepomohlo kompletni vypnuti packou a opetovne zapnuti; za to stacilo prejet do praveho pruhu dal od svodidel a vualá, tempomat zase ACAoval :D

 

Dle vyjadreni techniku z vyvoje asistencnich systemu ve WOBu to je z duvodu odrazu radarovych vln, ktere se vraceji ze vsech stran. Je tam pak bezpecnostne-relevantni systen vypnuti a "zapojeni" ridice.

 

To jen takovy poznatek z cest, aby vas to nekde neprekvapilo. ;)

Odkaz ke komentáři

 

Tak zaparkujes pozadu ne? :) Uz sem na minulejch obou octavkach odrel predni naraznik o obrubnik a to sem na druhy mel predni parkace a ty to taky nezaregistrovali..Takze ted s moji snizenou uz k obrubniku zasadne parkuju zadem a mam klid ;)

pro stání, která jsou našikmo dopředu tedy necouvám

Zajímavá informace. Mě spíš naopak už 2x překvapil antikolizní radar když zareagoval.

 

Jednou mi dupl na brzdu když jsem se dost přiblížil k cyklistovi kterého jsem chtěl předjet.

A jednou zase začal brzdit ale dobrých 20 metrů za autem které náhle zabrzdilo za účelem odbočení.

 

dobře :palec:

Odkaz ke komentáři

Osobně mám ACC nastavené v režimu ECO. Auto pak zpomaluje plynule. Při zrychlení normálně šlápnu na plyn. Průšvih jsou obdočující auta a občas cyklisti. To je nebezpečné i z pohledu aut za mnou :-(

Jinak s automatem je hezké, že se člověk v koloně jenom veze a točí volantem. O zbytek se stará automatika

FrontAssist na mě několikrát výhružně pískal v situaci, kdy jsem o nebezpečí s předstihem věděl. Ovšem jednou mi opravdu dupnul na brzdu. To reagoval na auto, které to zašláplo. Musím říct, že byl o desetinu sekundy pomalejší než elektronika.

Osobně bych ACC za normální tempomat neměnil. Většinu KM jezdím po zemích s omezením rychlosti, takže limit do 160km/h je dostatečný.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Je to super. Mne to teda jeste nikdy na brzdu za cyklistou ani za kamionem v pravem pruhu neduplo, jak nekteri popisuji. Jezdim Praha-Plzen, takze D5/D1 a mam to zapnuty skoro celou cestu. Hlavne v tech zuzenich si jen nastavim max rychlost a auto jede samo. Dobre je, ze muzu radit aniz by se ACC vypnul a ze muzu i pridat plyn, kdyz predjizdim jen o trochu rychlejsi auto. V tech zuzenich na D1 mi taky prekvapila dobra funkce line asistentu, ktery se vyzna ve vsech tech carach (bilych standardnich + zlutych docasnych) a vede auto spravne.

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

V menu adaptivneho tempomatu cez Bolero mam moznost volit rezimy eco,normal a sport.Viete mi povedat,co to znamena,lebo volbu jazdneho profilu auto nema,resp. ak by malo,muselo by byt tlacidlo pri radiacej pake a to tam nieje.

Edit

 

O stranku skor som nasiel odpoved,takze uz viem :wallbash:

A to i přesto, že můžeš v infotainmentu auta (i u OIII ;) / Car-Nastavení-Asistenční systémy-Adaptivní tempomat) nastavit citlivost ACC/ACA mezi Normál / Sport / Eco. Podle zvoleného programu se mění razance brzdění i zrychlování.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Mna by skor zaujimalo teda hladam radu, co vsetko obnasa prerabka z klasickeho frontassist na plnohodnotne ACC. Senzor v narazniku mam ale neviem ci ho treba menit alebo ostava a ci sa musi menit aj neaka riadiacka. To ze packy volantu vymenim je mi jasne (pripadne aj podvolantovku) + kodovani. Vdaka za rady

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...