Přejít na obsah

Plachtící mód automatické převodovky


Doporučené příspěvky

Pro model škoda Octavia III jsou automatické převodovky nově vybaveny funkcí volnoběhu neboli

 

plachtícího módu, při kterém je odpojen točivý moment motoru od převodovky. V případě, že je funkce aktivována, pak po uvolnění pedálu plynu řidičem, dojde k rozepnutí spojky a odpojení

 

motoru od převodovky. Točivý moment motoru tak není přenášen na spojku. Motor běží ve volnoběžných otáčkách,

 

vůz nemusí překonávat brzdný moment motoru. Maximálně tak využívá svou kinetickou energii při jízdě

 

setrvačností vpřed.

Odkaz ke komentáři
Guest petrbartusek

Pro model škoda Octavia III jsou automatické převodovky nově vybaveny funkcí volnoběhu neboli

 

plachtícího módu, při kterém je odpojen točivý moment motoru od převodovky. V případě, že je funkce aktivována, pak po uvolnění pedálu plynu řidičem, dojde k rozepnutí spojky a odpojení

 

motoru od převodovky. Točivý moment motoru tak není přenášen na spojku. Motor běží ve volnoběžných otáčkách,

 

vůz nemusí překonávat brzdný moment motoru. Maximálně tak využívá svou kinetickou energii při jízdě

 

setrvačností vpřed.

 

 

 

Na každou novinku si musí řidič zvyknout. Někomu se to zdá zbytečné, než si to nezkusí. Pokud to funguje jenom v

modu ekon, tak to celkem chápu. Taky si rád vyzkouším občas za kolik jsem schopen zajet nějaký úsek.

Odkaz ke komentáři

Když jedeš z kopce se zařazenou rychlostí, tak sice jedeš za 0,0 (BRZDÍŠ motorem), ale postupně ztrácíš na rychlosti.

Když ale vyřadíš a necháš to plachtit, tak je spotřeba sice na 0,6l/HOD (tzn. to je nejméně, co vozidlo/motor může spotřebovat) a vlastně tě pohání hmotnost vozu. V kombinaci se správně nahuštěnými pneumatikami tak můžeš plachtit mnohem dál, než když brzdíš motorem - dole pak musíš šlápnout na plyn, abys pokračoval v jízdě. U plachtění toto uděláš mnohem dále. A v tom ta úspora je.

Odkaz ke komentáři

Je třeba zkombinovat obé, tedy jak jízdu na N, tak brzdění motorem. Protože ne pod každým kopcem je dlouhá rovinka nebo proti kopec, kde lze využít setrvačnost, ale je tam třeba zatáčka, do které je vhodné snížit rychlost, k čemuž je škoda nevyužít motor a tím ušetřit palivo a brzdy.

Odkaz ke komentáři

Tak zase jasně, bezpečnost především. Spíš beru toto téma jako vysvětlení, jak a kdy využít tuto funkci a ne debatu na téma "hospodárné jízdy" ;)

 

Ono to jde za jízdy deaktivovat? jsem měl pocit že je to buď anebo,

 

 

Podobná zajebávka je start-stop, který se naopak dá vypnout tlačítkem, ale bohužel při dalším startování se znovu zaktivuje, tam bych to vypnutí natvrdo bral, ale to spraví asi možnost odkódování diagnostikou.

 

Pak jsem se taky u vw setkal s automatickým zapnutím předních PDC senzorů při zastavení, taky pěknej opruz a snad to taky půjde vypnout přes diagnostiku.

 

Některý systémy jsou fakt otravný, adaptivní tempomat - dokáže brzdit brzdami, "k nezaplacení", když se před tebe někdo na dálnici zařadí ...., asistent jízdy v pruzích se s tebou pere na okresce, když střihneš zatáčku po plné dělící čáře nebo krajnici ....

 

Bude to jako v letadle - příprava na jízdu - check control, povypínat a pozapínat biggrin.gif

Odkaz ke komentáři

Všechny funkce si navolíš přes MIB.

Panel přístrojů je integrován do struktury infotainmentu. Ke komfortním funkcím (např. funkcím elektronické

výbavy vozu) lze přistupovat přes displej MIB na středovém panelu přístrojové desky, prostřednictvím položky

„Vozidlo” která je součástí menu infotainmentu.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...